Shadow0 schreef:Goof schreef:Kunnen jullie dat niet loslaten en de voordelen van gymlessen voor de jongeren van tegenwoordig inzien?
Nee, want ik zie die voordelen dus gewoon echt niet. De doelen die het zou moeten bereiken bereikt het volgens mij niet - nog steeds niet.
Als mensen kunnen uitleggen op welke manier de gymlessen tegenwoordig echt anders worden ingericht ben ik heel benieuwd naar toelichting, maar ik kan het me niet voorstellen omdat de school in andere opzichten juist alleen maar eenvormiger en prestatiegerichter is geworden, met minder vrijheid om dingen aan te passen.
Klopt, je blijft aan dat stukje prestatiegericht zitten, ook voor LO moeten resultaten behaald worden.
Met een docent die OOK pedagogisch heel sterk is kun je juist heel veel bereiken in de lessen zoals ik al eerder zei (teamvorming, motivatie, veiligheid in de groep etc).
In mijn tijd was het vaak een kwestie van "ga maar voetballen" of "hier heb je een net, ga maar volleyballen". Daar zat geen leerlijn in, tegenwoordig is dat wel zo. Er zijn lesplannen en leerlijnen die een training opbouwen voordat er een vaardigheid wordt getoetst.
Neemt niet weg dat er heus nog wel eens een 'losse les' tussen zal zitten.
Maar zo heeft iedereen een voorkeur voor een bepaalde sport. De meiden waar ik mee was vonden bijvoorbeeld de kickbox lessen niet leuk en ik stond juist vooraan.