Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:38

Talisa en Heleen, leuk jullie verhalen zeg! Vind geneeskunde zo'n prachtig iets! Ga proberen na m'n hbo toch mijn verre droom proberen te verwezenlijken om toch geneeskunde te studeren, het menselijk lichaam vind ik zó intressant.

Heel veel succes Joyce_R!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 18:47

Ik heb dan wel niet het hele topic doorgelezen, maar mag ik mij hier ook melden?
In juli 2015 hoop ik af te studeren van de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening.
Vorig jaar stage gelopen in de jeugdzorg, en bij diezelfde instelling doe ik nu mijn afstudeeronderzoek.
Momenteel dus onderzoek, ik doe een minor en daarnaast werk ik nog de zaterdag en 1 of 2 avonden doordeweeks.
Behoorlijk pittig, zeker omdat ik de eerste schoolweek al heb gemist omdat ik op vakantie was :+

Hebben jullie ook echt het gevoel dat de tijd zo snel gaat! Dan wil ik 'even' de inleiding van mn onderzoeksvoorstel schrijven, ben ik zo 3 uur verder!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:54

Dankjewel renateeee_! :)

Anna, leuk! Bij welke vestiging van jeugdzorg zit je? Ik doe MWD en loop stage bij SMO in Breda. En jeugdzorg zit onder ons gevestigd namelijk :j

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:57

Ik wil me ook graag melden!
Ik studeer af voor mijn master Special Education Needs, gericht op talent en excelleren. Voor mijn onderzoek denk ik dat ik het ga houden over spellingsonderwijs aan hoogbegaafde kinderen op een gewone basisschool. Zie wel al op tegen het vele werk dat ik nog moet gaan verrichten...pfff!
Ik hoop dat we in dit topic elkaar een beetje kunnen steunen :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:18

renateeee_ schreef:
Talisa en Heleen, leuk jullie verhalen zeg! Vind geneeskunde zo'n prachtig iets! Ga proberen na m'n hbo toch mijn verre droom proberen te verwezenlijken om toch geneeskunde te studeren, het menselijk lichaam vind ik zó intressant.

Heel veel succes Joyce_R!

Ik zou dat ook wel willen, maar voordat ik dan klaar ben, ben ik al bijna 40 ofzo....Wel jammer dat ik niet slimmer ben en het niet in een keer had kunnen doen.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:29

Bij Cardea, Joyce_R :j
Is een vrij grote jeugdzorginstelling, maar alleen werkzaam in Leiden en omgeving, dus ik weet niet of je dat kent.
Wat is SMO precies?

Dieselpaard, wat een gaaf onderwerp!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:41

heleen06 schreef:
@ talisa: ik heb mijn onderzoek al gedaan (revalidatie), waar ga jij onderzoek doen? Ik wil uiteindelijk richting huisarts, ouderengeneeskunde, iets algemeens in ieder geval. En jij?

Oh wat chill dat je je onderzoek al hebt gedaan! Heb er niet zoveel zin in :P
Ik doe het hele zesde jaar op de plastische chirurgie, die kant wil ik ook graag op. Plan B blijft altijd nog huisarts, dat lijkt me ook nog super leuk.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:01

Careano schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Ik studeer volgend jaar af als dierenarts! Ook al 6 jaar aan het studeren.

Als je dan een assistente zoekt *\o/* ik studeer dit jaar af hahahaha

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:12

Wat leuk al die verschillende studies!

Mijn onderzoeksvoorstel is de deur uit, ik liep een beetje vast in mijn eigen gedachten :')
Dus dinsdag een gesprek om daarna de puntjes op de 'I' te zetten. :)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:17

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik ben toegelaten tot mijn afstudeerjaar *\o/* .
Naast dat ik 4 dagen in de week werk (assistent beheerder op kinderboerderij) volg ik een hbo opleiding in deeltijd. Gelukkig mag ik op m'n huidige locatie mijn scriptie schrijven morgen heb ik gesprek met een collega van kantoor over het onderwerp. School vond mijn onderwerp in ieder geval een prima onderwerp. Het komend half jaar moet ik mijn scriptie voor bereiden (plan van aanpak schrijven enz.) en daarnaast nog 3 vakken volgen. En 2 opdrachten inhalen. Vanaf februari begin ik dan volledig aan de scriptie.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:53

Ik ben afgelopen vrijdag weer naar school geweest sinds de vakantie. Helemaal vol gegooid met informatie.
31 oktober portfolio inleveren, binnen nu en 4 weken 2 grote eind toetsen en dan begint mijn laatste periode voor me bewust bekwaam gesprek. Spannend :):)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:55

Pfff ik ben bezig met een report voor een van de vakken die ik nog moet doen maar het valt me niet mee. Omdat ik geen lessen meer volg mis ik ook een beetje de connectie met het vak. Motivatie is soms lastig te vinden!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:06

Anna schreef:
Bij Cardea, Joyce_R :j
Is een vrij grote jeugdzorginstelling, maar alleen werkzaam in Leiden en omgeving, dus ik weet niet of je dat kent.
Wat is SMO precies?

Dieselpaard, wat een gaaf onderwerp!

In Leiden ken ik niet zoveel.. Werk ook niet heel veel samen met Jeugdzorg moet ik zeggen, af en toe in een bepaalde casus met Jeugdzorg of AMK.
SMO is ook een instelling met meerdere vestigingen, maar ik zit bij Breda. Onder Breda vallen ook meerdere locaties. Als voorbeeld woonvoorzieningen, dag en nachtopvang, voorzieningen voor alcohol- en drugsverslaafde dak- en thuislozen etc etc. Ik zit op het stuk ambulante woonbegeleiding. En hier ook veel diverse cliënten, financiele probleem spelen vaak een rol. Maar cliënten kunnen ook (ex)-verslaafden of ex-gedetineerden zijn e.d. Allemaal vaak de zware gevallen, maar die wel al op zichzelf wonen. Dus heel uitdagend, komt vanalles tegen!

Ik heb vandaag mijn afstudeervoorstel opgestuurd naar degene waar ik 22e gesprek mee heb. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik kan blijven! :D Al blijft het afwachten, maar denk het zo maar van wel!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:38

Talisa schreef:
Ah dat is balen dat het afgekeurd is! Daar gaat je weekend :P

Jep, daar was weinig sociaals aan. Ik ben net wakkeer van mijn lange 'winterslaap' :') . Vanaf zondag ochtend tot vanmiddag in een keer door gegaan. Heb het gelukkig compleet kunnen verbeteren en bovendien op tijd ingeleverd *\o/* .

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:55

Hier eindelijk scriptie informatie gehad. Wij hebben 14 contact uren.
Ben een en al frustratie. Stage loopt niet lekker.
32 is pittig. Echter zijn er maar 6 jongens die het eigenlijk voor de rest verpesten.
Vanuit de pabo ga ik video interactie begeleiding krijgen. Wel fijn dat ze me zo snel willen helpen.

Wat ook ontzettend frustreert is dat school het nog niet allemaal op orde heeft. De roosters zijn nogsteeds flut. Ik moet voor een opdracht een workshop voor eerste jaars geven, maar bij de vraag of er budget was, was het antwoord nee. Terwijl er 3 opleidingen aan het begin van het school jaar op kosten van school zijn gaan paintballen!?? >;)
Komt er een docent het lokaal in met een gigantische snoep pot met het verzoek of we allemaal een handje wilden nemen omdat ze allemaal zo'n pot hadden gehad en ze niet zoveel snoepten...
Gaat daar die €200 extra college geld in zitten? :n

En dan tot slot zijn we nu twee weken verder en ik kan nog niet bij mijn opdrachten op de electronische leer omgeving.
De studenten van het 4e jaar zijn namelijk nog niet aan de vakken gekoppeld...
Ik ben al 2 weken er over aan het mailen, maar ho maar dat er wat gebeurt.

Ook sneu voor de docenten dat wij bij hun klagen, want zij kunnen er verder ook vrij weinig aan doen.

Binnen kort hebben we acreditatie, hopelijk gaan er dan echt dingen veranderen, want zo'n slechte start van het schooljaar heb ik nog nooit gehad. Het is echt zo slecht georganiseerd!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:17

Wat vervelend Floemii! Wel heel goed dat je er achteraan blijft gaan! Opkomen voor jezelf en gebruik maken van je inschrijving als student en betaalde collegegeld! :j

Moet zeggen dat het me deels wel bekend voor komt! Gelukkig met de snoeppotten en paintballen niet. Maar wel met de vraag waarom er überhaupt zoveel collegegeld betaald moet worden.. 14 contacturen, wou dat ik zoveel verdiende per uur!
Klinkt super kortzichtig wat ik zeg, en ik snap wel dat er een hoop kosten gemaakt worden. Maar elk jaar collegegeld omhoog gooien en per jaar minder op school zijn en zo goed als alles zelf doen. Waar gaat t mis >;)

Maar hopen dat t snel opgelost wordt voor je! Is frustrerend als je aan de slag wil! Succes!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:38

Ik meld mij ook! Vierdejaars student Media en Entertainment Management aan de rampenschool Inholland -O-

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:12

Dat klinkt positief Joyce_R! :D
En klinkt ook heel veelzijdig, het SMO! Leuk!

Floemii wat rot zeg... fijn dat ze je zo snel helpen maar klinkt niet echt positief voor de rest...
Mijn school heeft ook opstartproblemen met het rooster; dubbele vakken, sommige vakken staan helemaal niet ingeroosterd, les op roostervrije dagen (waarop ik dus eigenlijk aan mijn onderzoek moet werken)... :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:54

He gadver Floemiee, dat is lekker irritant. Ik zit inmiddels zolang op school dat ik overal een beetje tussendoor zwalk. Plan het mooi in zoals het mij uitkomt. :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 08:52

Floemie, wat vervelend zeg! Hier valt de chaos gelukkig mee.

Ladyson, welkom.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:48

Ik heb vandaag een afspraak om mijn onderzoeksvoorstel te bespreken.
Hopelijk zit ik een eind in de goede richting en kan ik hem voor het einde van deze week nog naar het bedrijf sturen.
Dan kan de 'scriptiecommissie' hem volgende week ook beoordelen (en goedkeuren hoop ik :') ).

Misschien moeten we de scholen opgeven voor een cursus communicatie en organisatie (en dan lekker veel collegegeld vragen :Y) ).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:54

Ik zit nu in de derde week van mijn stage, een week geleden mijn projectvoorstel ingeleverd en ik heb nog niks van mijn stagebegeleider gehoord terwijl ze vorige week wat zou laten weten :') Gaat lekker.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:16

Ik wil me ook graag melden.

Ik studeer Pedagogisch Werk Jeugdzorg en ik studeer ook af in 2015! :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:22

Frustie over school heb ik ook wat.. mis nog een aantal studiepunten die ik wel hoor te hebben en dat geldt voor mijn hele klas.. er raar.. uiteindelijk krijgen we een mail dat we een indeling krijgen voor een gesprek en dan vier dagen van te voren portfolio werkdossier aanleveren. Fijn al die k.. startformulieren weer opnieuw invullen. Tijd rovent klusje.
En nog geen begeleider of iets dergelijks bekend over het afsturen.. grr.. maar ik wacht niet af, ben al wat begonnen.

Ik heb er alleen wat moeite mee om constant ergens achteraan te moeten lopen... bij mij is het vaak zo van, ik wil het hooguit tweemaal willen vragen, bij de derde keer word ik al wat kriegel :P haha

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:11

Ik wil me ook melden. Ben net begonnen met mijn master op de universiteit en deze hoop ik toch wel in 2015 af te ronden.
Al durf ik er nog niet aan te denken :P .