Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Courses schreef:Nou sorry maar als ik 'ZO TIPS GEEF DAN VIND IK HET NIET ERG VRIENDELIJK OVER KOMEN'.Tips mag altijd, maar doe het dan op een normale manier. Nooit zonder Caps Lock begrijpen we ook echt wel, daar hoef je geen extra kracht bij te zetten.
Tieneke schreef:Dat wilt niet zeggen dat je alwetend bent daarin of dat anderen geen andere mening mogen hebben van hoe en wat
Het maakt mij verder niet uit in welke functie iemand staat o.i.d, tips zijn altijd goed bedoeld (naar mijn idee) en daar is helemaal niks mis mee.
Vandaar dat ik wel eens benieuwd was, voordat ik een van de weinige ben ofzo 
Tieneke schreef:Ik ben er wel van overtuigd dat dat je bedoeling niet is, maar zo kom je wel een beetje over. Dus net hoe jij anderen wilt vertellen hoe ze kunnen overkomen op een werkgever, willen anderen je hier misschien vertellen hoe jij op andere mensen kan overkomen
), is dat een CV uiteindelijk nooit 100% perfect kan zijn voor alle bedrijven. Stuur je cv op naar 100 bedrijven en je zult reacties krijgen van "zeer goed en overzichtelijk' tot "saai en 10 in een dozijn, direct weggegooid". Dan is het ook nog afhankelijk van welke functie je solliciteert. Een grafisch ontwerper met een doodsaai zwart cv gaat inderdaad vaak minder scoren dan iemand die er wat creatiefs mee gedaan heeft. Maar in andere functies zijn er dan weer HR-managers van mening dat hoe minder franjes, hoe beter.Axel_Valerie schreef:En courses, zo'n foto is heel goed. Dat zijn wel de dingen waarmee een CV op kan vallen. Maar je wilt niet weten watvoor vreemde foto's wij hebben ontvangen. Foto's die een halve pagina bedekken, foto's waarop mensen een aap staan te aaien in de dierentuin, foto's waarop mensen er onverzorgd uitzien..
Al weet ik nou niet welk bedrijf erg gebaat is bij een foto met een aap (tenzij je voor Diergaarde o.i.d solliciteert
).
Courses schreef:Met referenties is het toch ook zo dat je mensen 'moet vragen' of je ze erop mag zetten of is dat heel ouderwets ofzo? Ik heb namelijk nog helemaal geen referentie's op m'n CV ..