Nog meer mensen met een spannend beroep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:45

ThreeFingers schreef:
Leuke verhalen over je werk?

JAJAJAJAJAJA!!!!! Komt hier de link straks! *\o/* meeleezuh en lachuh!!!

AmyII

Re: Nog meer mensen met een spannend beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:54

Ik werk als onderwijsassistent (hopelijk over een paar jaar als docent) op een meubelvakschool. Ik ben afgestudeerd meubelmaker/ interieurbouwer.

Ook ben ik partner van iemand met een zware depressie. Ik weet eerlijk gezegd niet wat zwaarder is :').

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:58

Ik ga in september stage lopen als psychomotorisch therapeut op de afdeling AFPN (forensische pyschiatrie). Ben heel erg benieuwd wat ik daar allemaal ga tegenkomen.
Heb al wel gehoord dat er heftige gevallen tussen zitten (zeden, geweld, etc.), dus een mooie uitdaging!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:59

jorika1986 schreef:
ThreeFingers schreef:
Leuke verhalen over je werk?

JAJAJAJAJAJA!!!!! Komt hier de link straks! *\o/* meeleezuh en lachuh!!!

Tadaaaaa *\o/*

[STW] leuke beroepsverhalen

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:00

Muurp schreef:
Ik ga in september stage lopen als psychomotorisch therapeut op de afdeling AFPN (forensische pyschiatrie). Ben heel erg benieuwd wat ik daar allemaal ga tegenkomen.
Heb al wel gehoord dat er heftige gevallen tussen zitten (zeden, geweld, etc.), dus een mooie uitdaging!

Super interresant!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:56

Ik was sterkstroommonteur, 15 jaar lang en als een van de weinige vrouwen. Heb gewerkt aan installaties die niet buiten bedrijf gesteld konden worden (petrochemische industrie, ziekenhuizen) die tot 2500 ampere afgezekerd waren voor o.a keuringen maar ook storingen. Kruipruimtes zoals die van de foto een paar paginas terug zijn mij iets te welbekend en het handmatig ingraven van heule dikke kabels (elektravoorzieningen van industriele installaties) ook niet. Regelmatig spannende situaties gehad bij het testen, wanneer iemand een verkeerd groepnummer aanzet of er een fout in de installatie zit. Bij een huis tuin keukengroepje is dat vervelend. Bij een fabriek met centimeters dikke kabels behoorlijk spannend. In de industrie mocht dan ook niet getest worden als er aan dat deel van de installatie nog werd gewerkt, maar ook dat gaat wel eens fout.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:18

mick75 schreef:
Ik was sterkstroommonteur, 15 jaar lang en als een van de weinige vrouwen. Heb gewerkt aan installaties die niet buiten bedrijf gesteld konden worden (petrochemische industrie, ziekenhuizen) die tot 2500 ampere afgezekerd waren voor o.a keuringen maar ook storingen. Kruipruimtes zoals die van de foto een paar paginas terug zijn mij iets te welbekend en het handmatig ingraven van heule dikke kabels (elektravoorzieningen van industriele installaties) ook niet. Regelmatig spannende situaties gehad bij het testen, wanneer iemand een verkeerd groepnummer aanzet of er een fout in de installatie zit. Bij een huis tuin keukengroepje is dat vervelend. Bij een fabriek met centimeters dikke kabels behoorlijk spannend. In de industrie mocht dan ook niet getest worden als er aan dat deel van de installatie nog werd gewerkt, maar ook dat gaat wel eens fout.

Ik weet niet waar jij dan zoal gewerkt hebt, maar ik heb toch in al die jaren niet zoveel ongelukken meegemaakt dat het de moeite van het vermelden waard is.
Als ik al spannende verhalen kan vertellen, is dat veelal omdat anderen (mensen zonder specifieke vakkennis) domme dingen deden, met soms verstrekkende gevolgen......

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:23

Ik ben maatschappelijk werker en heb al met veel doelgroepen gewerkt en dat werd soms best spannend! Met name in de verslavingszorg (nachtopvang, beschermd wonen) voelde ik me niet altijd veilig als jonge meid. Ook in de crisisopvang wel e.e.a. meegemaakt (een intakegesprek met een client waarbij ik een pistool in de broekband zag zitten, het begeleiden van een veroordeeld pedofiel en het omgaan met de steeds terugkerende verhalen over misbruik etc)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:31

Als jij de hele tijd met leerlingen in de weer bent gaat er wel eens wat fout. Is ook niet erg, daarvoor ben je leerlingbegeleider, om de fouten er bijtijds uit te halen, voordat er ongelukken plaats vinden. Maar dan is de fout er wel geweest. Het is alleen geen probleem geworden. De mooiste was met een engelse werkervaringsstudent. Die had wat dingen niet goed vertaald gekregen vermoed ik. Die had overal waar dtopcontacten moesten komen schakelaars gemonteerd en andersom. Hij vond het ook wel aparte plaatsen voor beiden, maar dat de bedrading niet eens uitkwam weet hij aan die domme nederlandse engineers.

En iedereen kan wel eens iets (groepnummers of zo) verkeerd verstaan en een groep aanzetten waar jij of een collega net aan werkt. Ik heb zelf die fout 2 x gemaakt en weet dat wie zegt dat nooit gehad te hebben of nooit een andere fout gemaakt te hebbenwaarbij een ander een klapper kreeg hoogstwaarschijnlijk liegt. Al zulle er 4 of 5 rondlopen die dat nooit is overkomen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:38

mick75 schreef:
Als jij de hele tijd met leerlingen in de weer bent gaat er wel eens wat fout. Is ook niet erg, daarvoor ben je leerlingbegeleider, om de fouten er bijtijds uit te halen, voordat er ongelukken plaats vinden. Maar dan is de fout er wel geweest. Het is alleen geen probleem geworden. De mooiste was met een engelse werkervaringsstudent. Die had wat dingen niet goed vertaald gekregen vermoed ik. Die had overal waar dtopcontacten moesten komen schakelaars gemonteerd en andersom. Hij vond het ook wel aparte plaatsen voor beiden, maar dat de bedrading niet eens uitkwam weet hij aan die domme nederlandse engineers.

En iedereen kan wel eens iets (groepnummers of zo) verkeerd verstaan en een groep aanzetten waar jij of een collega net aan werkt. Ik heb zelf die fout 2 x gemaakt en weet dat wie zegt dat nooit gehad te hebben of nooit een andere fout gemaakt te hebbenwaarbij een ander een klapper kreeg hoogstwaarschijnlijk liegt. Al zulle er 4 of 5 rondlopen die dat nooit is overkomen.

Dat is heel simpel: als die fout bij ons gemaakt wordt, vallen er doden (en ja, dat is enige tijd geleden ook bijna gebeurt)

Wat ik mis in je betoog is dat je ALTIJD moet controleren of datgene wat je verwacht ook daadwerkelijk gebeurt is. Groep uit, meten, constateren dat het goed is, verder gaan.

Die fout wordt inderdaad weleens gemaakt, maar de klapper hoeft niet te vallen als je je aan je basisveiligheidsregels houdt. Juist leerlingen peper je dat in, goedschiks en desnoods kwaadschiks.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:39

ik werk nu niet meer, maar heb hiervoor 10 jaar op de OK oogziekenhuis gewerkt als operatieassistente...

heb dus heel wat ogen van binnen bekeken...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:40

kimmie261 schreef:
ik werk nu niet meer, maar heb hiervoor 10 jaar op de OK oogziekenhuis gewerkt als operatieassistente...

Jij keek de mensen dus heel diep in de ogen.....

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:44

De klappet viel ook niet (vaak). Door de controles. Maar de fouten, hoe maf ook, waren wel gemaakt en hadden zondrr controles grote gevolgen kunnen hebben.

Laten we het erop houden dat de controles (die ik dus deed) noodzakelijk waren en nog steeds wel zullen zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:52

@ ikke... <<) :j heel diep inderdaad....

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 21:56

Er komen hier echt hele stoere en interessante beroepen voorbij!

Ik werk als hoofdleidster op een kinderopvang voor kinderen met een extra zorg vraag. Soms toch echt wel spannend! Kinderen met zeldzame ziektes, kinderen die zich zelf iets aan willen doen etc. Zeer heftig maar dankbaar werk.

Daarnaast werk ik nog als manager bij het schoonmaakbedrijf van mijn moeder. Soms ook wel spannend als ik de concurrent tegenkom :+
We hebben ook een aantal panden waar het zou moeten spoken. Ik geloofde er eerst niet in maar een paar maand geleden was ik controle aan het lopen om 10 uur savonds in een zeer groot pand en ik was helemaal alleen.
Ik liep door de gang en ik weet nog dat er iemand naast me kwam staan waarvan ik schrok maar nog zei jonge je laat me schrikken! En toen ik goed keek zag ik niks. Toen ik dat aan mijn moeder vertelde keek ze mij met grote ogen aan dat zij dat de dag van te voren ook had!

Bleagh! Nu loop ik controle om 9 uur smorgens als de mensen beginnen te werken haha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:07

kimmie261 schreef:

Ze keken je iig wel altijd netjes aan :j
Zeer beleefde patiënten :')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:11

vuurneon schreef:
kimmie261 schreef:

Ze keken je iig wel altijd netjes aan :j
Zeer beleefde patiënten :')

Altijd patiënten die met je flirten ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:12

Die heb ik al genoeg op de dementerende afdeling. Kreeg gister te horen dat ik een lekker kontje had :')
(Van een vrouw nog wel hahahaha)

Wil je beschuldigd worden van diefstal en daarna overladen met complimenten en plak handen/kusjes? Kom op de afdeling voor dementerenden werken! Met een beetje geluk word je zelfs nog accuut iemands schooljuffrouw van vroeger :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-08-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:13

mick75 schreef:
De klappet viel ook niet (vaak). Door de controles. Maar de fouten, hoe maf ook, waren wel gemaakt en hadden zondrr controles grote gevolgen kunnen hebben.

Laten we het erop houden dat de controles (die ik dus deed) noodzakelijk waren en nog steeds wel zullen zijn.

Veiligheid staat of valt met die controles.

Hoewel ik ooit een installatie afgenomen heb (kostprijs 1.000.000) met zegge en schrijven 10 hele fouten erin! Waarvan zes stuks + en - van een meetsignaal omgedraaid. Een prestaties waar heel veel vakbroeders een puntje aan kunnen zuigen........

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:19

vuurneon schreef:
Die heb ik al genoeg op de dementerende afdeling. Kreeg gister te horen dat ik een lekker kontje had :')

Wil je beschuldigd worden van diefstal en daarna overladen met complimenten en plak handen/kusjes? Kom op de afdeling voor dementerenden werken! Met een beetje geluk word je zelfs nog accuut iemands schooljuffrouw van vroeger :')

*\o/* _/-\o_

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:20

vuurneon schreef:

Klinkt als reclame voor de zorg. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:24

T is zo leuk <3 als je maar weet hoe je ermee om moet gaan (al schoot ik onbedoeld wel in de lach toen ik werd beschuldigd van het stelen van een hele ouderwetse mannenslip :') )
Geweldige doelgroep <3 je maakt deel uit van het laatste stuk uit hun leven en dat is zo mooi om in te mogen delen. Om dan op hun sterfbed (meestal overlijden ze gelukkig thuis bij ons) te zitten en dan nog even de hand vast te pakken en nog even herinningen ophalen met de familie (indien er sprake van is natuurlijk). zo kostbaar, zo emotioneel ook, maar zo mooi.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-08-14 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:24

O maar die verhalen ken ik ook! Ik heb eens een installatie van voor ww1 goedgekeurd zonder bemerkingen. Was echt niets mis mee waarop ik maar kon denken aan afkeuring, dus goedgekeurd. Paar kleine dingetjes, gebroken beugeltje, verlengde leiding, dat soort dingen maar echt perfect werkens, schoon en veilig.

Of die fabriek, waar bij oplevering 3 motoren verkeerd waren aangesloten (alleen ster ipv ster/ driehoek of zo) en een tl- lamp niet goed was ingedraaid en een schakelaartje (licht) niet helemaal goed vast zat. En dat alles was in een complete fabriek.

Het kantoorpand waar alleen op een paar kasten l2 en l3 verwisseld waren, en verder alles gewoon goed was. Het kan. Het gebeurt ook. Maar er zijn ook klussen waar alles wat er fout kan gasn fout gaat.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:26

vuurneon schreef:
T is zo leuk <3 als je maar weet hoe je ermee om moet gaan (al schoot ik onbedoeld wel in de lach toen ik werd beschuldigd van het stelen van een hele ouderwetse mannenslip :') )
Geweldige doelgroep <3

Ook ervaring met bestek dat ik ondergoed verdwijnt? dat gebeurt op mijn werk in het verpleeghuis nog wel eens :j

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:27

Corelli schreef:
vuurneon schreef:
Geweldige doelgroep <3

Ook ervaring met bestek dat ik ondergoed verdwijnt? dat gebeurt op mijn werk in het verpleeghuis nog wel eens :j

Ik heb ervaring met kopjes en schoteltjes + ondergoed dat opeens in de koelkast weer tevoorschijn komt :')