VWO 3 - 2014/2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:55

Namenlijstje schreef:
Frankaas = Franka
Pacific = Gerbrich
RoosMarije = Roos
Deetjeeuh = Desiree (Dees)
MuttleyMarty= Maaike
faatxhorse = Fatima
Sylvia_S = Sylvia

Bij ons duurt een lesuur ook drie kwartier. Het eerste begint bij ons om 8 uur.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:55

Wow, bij ons duren de uren 50 minuten. Nask had ik vorig jaar, nu krijgen we natuurkunde en scheikunde apart. Sorry, het zal vast een keer gezegd zijn, maar wat is bevo?

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Re: VWO 3 - 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:56

Beeldende vorming :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:57

RoosMarije schreef:
Misschien ben ik nu heel blond, maar..
Dagopening :? :o?

Niks blonds aan hoor, ik was te lui om het uit te leggen :+. Mijn school is zeg maar een christelijke school. Merk je niks van hoor, alleen dat we godsdienst hebben en elke dag het 2e uur een dagopening hebben. Dan praten ze 5 minuten over een verhaaltje wat in een boekje staat :'). Het slaat eigenlijk niet echt ergens op, niet alle docenten houden zich eraan, maar het is soms wel leuk om er over door te gaan waardoor de docent vergeet les te geven :Y)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:59

Frankaas schreef:
RoosMarije schreef:

Niks blonds aan hoor, ik was te lui om het uit te leggen :+. Mijn school is zeg maar een christelijke school. Merk je niks van hoor, alleen dat we godsdienst hebben en elke dag het 2e uur een dagopening hebben. Dan praten ze 5 minuten over een verhaaltje wat in een boekje staat :'). Het slaat eigenlijk niet echt ergens op, niet alle docenten houden zich eraan, maar het is soms wel leuk om er over door te gaan waardoor de docent vergeet les te geven :Y)

Hahaha :') Ik zit ook op een 'christelijke' school, we hebben idd godsdienst. Verder merk je er ook helemaal niks meer van, we hebben geen dagopening ofzo.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:01

Ooooh dagopeningen zijn amazing :+! Eén van mijn leraren vorig jaar kletste daar dan het hele uur over door! Amper/geen les dat uur dus.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:01

faatxhorse schreef:
Frankaas schreef:

Hahaha :') Ik zit ook op een 'christelijke' school, we hebben idd godsdienst. Verder merk je er ook helemaal niks meer van, we hebben geen dagopening ofzo.

Ah oke, ik denk dat de meeste scholen het tegenwoordig ook voor de "sier" hebben :+.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:02

Pacific schreef:
Ooooh dagopeningen zijn amazing :+! Eén van mijn leraren vorig jaar kletste daar dan het hele uur over door! Amper/geen les dat uur dus.

Ja, dat is echt geweldig :D. Heel fijn bij een vak waar je het huiswerk een keer niet van gedaan hebt of het gewoon een rotvak is :').

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:04

Frankaas schreef:
RoosMarije schreef:

Oh hahaha, bedankt voor de uitleg. Wel handig om de leraren even af te leiden ja, doe mij ook maar een christelijke school :Y)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:04

Het was Nederlands, dus dat viel mee. Wel heeft ie het hele jaar gedreigd met huiswerkoverhoring voor cijfer, maar nooit gehad ;p.

Ik zit dus ook op een Christelijke school, maar ben zelf niet gelovig en godsdienst vind ik dan ook een zwaar irritant vak. Lastig om over dingen te praten waar je zelf helemaal niet in gelooft, vind ik.
Laatst bijgewerkt door Pacific op 07-08-14 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:05

Vroeger op school hadden we wel dagopeningen( rooms-katholieke basisschool) en nu niet meer (openbare school). Ik vond het eigenlijk nooit zo heel boeiend, wij kregen altijd dezelfde verhalen

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:06

Oja, dat is ook zo leuk, huiswerkoverhoring :'). In de eerste (jaja) had ik een verschrikkelijke geschiedenis docente. Elke les moesten we paragrafen leren en dan ging ze die overhoren in de les voor een cijfer bij een iemand. Ze pakte dan namenlijst erbij, prikte met haar pennetje... Gelukkig ben ik nooit geweest, want geschiedenis is nog erger dan nask _O-

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:07

Ik moet pas in de 4e m'n vakkenpakket kiezen, niet in de 3e. Of bedoel je ook de 4e met eind volgend jaar? (@ Desiree)

Ik heet Kimara :P

In de 3e heb ik ook tekenen als apart vak -O- , in de 2e was bij ons de klas in 2en gedeeld, de ene helft had 5 weken drama en de andere helft 5 weken tekenen en dan steeds wisselen. In de 4e of 5e ofzo krijgen wij ook beeldende vorming :(

Ik had in de 1e muziek, in de 2e latijn ipv muziek en volgend jaar wel weer muziek.

Drama had ik in de 1e en 2e, maar gelukkig niet meer in de 3e. Wij zouden het later wel nog als examenvak kunnen kiezen.

Volgend jaar hebben wij juist natuurkunde en scheikunde apart. 1 uur duurt bij ons 50 minuten en het verschilt heel erg, soms heb ik er 4 en soms 8 en ook daar tussen in, op 1 dag. Het eerste uur begint om 8.15

Ik zit ook op een christelijke school, wij hebben ook zoiets maar dan het eerste uur een stukje voorlezen uit "de oase" :+ en ik heb ook godsdienst maar vind dat best wel stom :Y)
Laatst bijgewerkt door Kimara_00 op 07-08-14 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:08

Namenlijstje schreef:
Frankaas = Franka
Pacific = Gerbrich
RoosMarije = Roos
Deetjeeuh = Desiree (Dees)
MuttleyMarty= Maaike
faatxhorse = Fatima
Sylvia_S = Sylvia
Kimara_00 = Kimara

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:08

Frankaas schreef:
Oja, dat is ook zo leuk, huiswerkoverhoring :'). In de eerste (jaja) had ik een verschrikkelijke geschiedenis docente. Elke les moesten we paragrafen leren en dan ging ze die overhoren in de les voor een cijfer bij een iemand. Ze pakte dan namenlijst erbij, prikte met haar pennetje... Gelukkig ben ik nooit geweest, want geschiedenis is nog erger dan nask _O-

Erger om te leren of moeilijker?

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:09

Geschiedenis is echt mijn slechtste vak :))

Anoniem

Sorry, weer alles maar even vluchtig over gelezen. Jullie gaan te hard en ik zit in een spannend boek. :')
Nu, onze lessen duren 50 minuten. Gemiddeld 7 op een dag. Soms 8, soms 6. Verder zijn wij ook een christelijke school maar merken we er niets van. :+

Oh ja, alleen op dinsdag duren onze lessen 45 minuten. Dit ivm de vergaderingen 's middags. Wij beginnen om half 9. Het kan trouwens ook zijn dat we maar 4/5 uur hebben. Maar dan moeten er lessen uitvallen. :')

NASK hadden we nu samen, volgend jaar een apart vak.

Artocreas

Franka, oh geschiedenis... Wat haat ik dat :') Verschikkelijk, ik bak er niks van.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:10

MuttleyMarty schreef:
Frankaas schreef:

Erger om te leren of moeilijker?

Allebei, maar vooral moeilijker. Ook al leer ik heel lang voor een toets, haal ik nog een onvoldoende :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:10

Ik ben nog best redelijk goed in geschiedenis, vind het eigenlijk nog best makkelijk. :') Wisselend of ik een 7/8 sta. Maar dan meestal net 7,4 of zo. Helaas. :+

Ik ben slecht in Nederlands ghehe

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:11

Oohh, geluk, dat van geschiedenis dan :+ . En ja die ,4'en zijn héél hatelijk!
Laatst bijgewerkt door Frankaas op 07-08-14 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:11

Wonen jullie ver van school?
Ik fiets er een half uur over ongeveer en ik vertrek driekwartier voor de les begint. Zit dus vaak ook kwart over 7 op de fiets :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:13

Ik fiets er ongeveer een half uurtje over, met omwegen door afsluitingen 35 minuten. School gaat volgend jaar verbouwen dus dan 3 kwartier of zo. :') Wij fietsten altijd rond 10 over half 8 of zo weg. :P Meestal zelfs iets later.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:14

Ik voel me echt erg nu: ik sta gemiddeld 8,5 en haalde in cpweek een 10 voor geschiedenis, het is een van mijn makkelijkste vakken. Ik moet tien minuten fietsen. Dus niet zo ver. Sylvia(?) hoe hou je het vol? :+

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:14

Ik doe er ongeveer 15/20 minuten over en ik vertrek ongeveer een half uur voor de les begint. Zit dus rond 7.40/7.45 op de fiets :P