Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:31

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik werk ook bij de mac.
En bij ons geldt dat je, als je ouder dan 18 bent, verplicht tot sluit beschikbaar moet zijn.. Weekenden zijn niet verplicht maar hoe meer dagen je beschikbaar bent hoe groter de kans dat ze je aannemen.
Een aantal van mijn collega's zijn christelijk en werken dus echt niet op zondag.. Dit is geen probleem want er zijn er ook zat die wel op zondag kunnen.
Ik werk er zelf als bijbaantje op zaterdag en zondag. Bij ons kun je ook later je beschikbaarheid nog aanpassen, ik heb een tijd lang vanuit school vrijdag vrij gehad dus dan werkte ik ook vrijdagen. Toen kreeg ik een rooster met elke vrijdag tot 4 a 5 uur les en toen heb ik mijn beschikbaarheid aangepast. Bij ons doen ze daar niet moeilijk over.
Probeer wel meteen goed aan het werk te gaan.. Mijn ervaring is dat mensen die het niet serieus nemen gewoon niet door hun proeftijd heen komen en dat is echt zonde.

Friendly: is bij jullie DR2 en counter sluit samen? Bij ons zijn dat twee aparte sluits..

Anoniem

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:43

Wij hebben vaak uiteindelijk 3 èchte sluiters, 1 iemand die tot 22:30/ 23:00 blijft, en een extra counterpersoon tot 22:00. Dan kan raam 1/ de extra hulp lobby boven rond 09:15 alvast gaan doen en hoeft na 10 uur, als het restaurant-gedeelte sluit alleen lobby beneden nog en kunnen de schoonmakers aan de gang om 22:30. :) Wij hebben het ook wel fijn, iedereen helpt elkaar en raam 1 (vaak ik) helpt raam 2 met schoonmaken/ dingen klaarzetten. En nu probeer ik ook wat keukensluit te leren om bij te springen. :)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:03

Wij hebben standaard 4 sluiters, maar meestal 5 en soms 6. Afgelopen zondag hadden we er zelfs 9, ivm drukte.... vaak 2 mensen die tot 00:00u zijn. En in overleg doen er 1 of 2 collega's de lobbysluit, afhankelijk hoever deze al klaar is.
Om 20:00 beginnen we meestal met de shakemachines door te spoelen. Om vervolgens te beginnen bij de 3e en achterste taptoren en dan werken we van achteren weer naar voren, richting R2. Rond 23:30 beginnen we met de BIC en koffie.
In de keuken beginnen we ook rond 20:00 met de voorsluit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:17

Maar dan heb je ook meteen het grootste filiaal van Nederland te pakken liesenlizzy. :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:27

Wij mogen geen voorsluit meer doen. Vraag me niet waarom maar we moesten alles ineens na 11 uur doen. Nu zijn we tot 1 uur open, restaurant en drive dus ik weet niet precies hoe het nu is maar de BIC enzo gaat er echt pas na 1 uur uit. Shake spoelen we niet door, die maken we alleen van buiten goed schoon. Taptorens wel helemaal uit elkaar en voor de rest komt het aardig overeen met jullie. Als alles binnen klaar is gaan er 2 of 3 naar buiten het parkeerterrein schoonmaken, 1 iemand blijft binnen bij manager. 2 keukensluiters en 2 drive/counters omdat we dus het restaurant ook zo lang open hebben.
Heb volgende week zaterdag voor het eerst sluit met de nieuwe regeling dus ben benieuwd :)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:55

Vroegah (5 jaar geleden ongeveer) ging de drive om 00:00 dicht en moesten we daarna de hele sluit doen. Dan was je een klein uurtje bezig en was je klaar. Nu is het restaurant gewoon om 23:00 dicht en de drive om 1:00 (vrijdag en zaterdag om 3:00) en hebben we vaak een kwartiertje nodig om de keukensluit af te ronden en de drivehoek netjes te maken. 2 weken geleden was het zooooo druk, dat we pas om 1:05 konden sluiten en toen moest alle (voor)sluit nog gedaan worden :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:46

ik ben gezegend met fijne openingstijden:
restaurant: 22:00. (om 22:45 worden de mensen verzocht naar buiten te gaan maar komt bijna niet voor)
drive: 00:00, vr+za 01:00.

De ene keer ben je een half uur bezig, maar laatste tijd wat vaker een uur, omdat we met minder mensen staan ineens. (iemand anders heeft tijdelijk de roostermaken overgenomen x) )

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:56

We zijn nu dus alle dagen tot 01.00 open. Wij waren eerder op vrijdag en zaterdag tot 01.00 en de rest vd dagen 00.00, restaurant tot 23.00, maar ik heb op zondag al eens tot bijna 01.50 zitten wachten. En dan ben je om 00.30 eigenlijk klaar 8)7
Kassa was verkeerd ingeboekt en het systeem hield er mee op. Was voor de manager eerste keer dus duurde erg lang. Week erna weer sluit met hem, we hadden het er even over en prompt gebeurt hetzelfde :') Gelukkig wist die nu wat te doen en waren we 10 minuutjes later.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:40

miekel92 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik werk ook bij de mac.
En bij ons geldt dat je, als je ouder dan 18 bent, verplicht tot sluit beschikbaar moet zijn.. Weekenden zijn niet verplicht maar hoe meer dagen je beschikbaar bent hoe groter de kans dat ze je aannemen.
Een aantal van mijn collega's zijn christelijk en werken dus echt niet op zondag.. Dit is geen probleem want er zijn er ook zat die wel op zondag kunnen.
Ik werk er zelf als bijbaantje op zaterdag en zondag. Bij ons kun je ook later je beschikbaarheid nog aanpassen, ik heb een tijd lang vanuit school vrijdag vrij gehad dus dan werkte ik ook vrijdagen. Toen kreeg ik een rooster met elke vrijdag tot 4 a 5 uur les en toen heb ik mijn beschikbaarheid aangepast. Bij ons doen ze daar niet moeilijk over.
Probeer wel meteen goed aan het werk te gaan.. Mijn ervaring is dat mensen die het niet serieus nemen gewoon niet door hun proeftijd heen komen en dat is echt zonde.

Friendly: is bij jullie DR2 en counter sluit samen? Bij ons zijn dat twee aparte sluits..

Ja, in principe wordt er wel verwacht van de mensen die counter staan totdat het instore gedeelte sluit wel voorbereidend werk doet. Dus de vuilnisbakken, frietsaus en in de lobby vuilnisbakken en dienbladen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:54

Wij zorgen er meestal voor (ligt aan drukte) dat er voor 23.00 uur heel goed geveegd is, tafels schoon en dienbladen schoon. Hoeven we na 23.00 uur alleen nog de stoelen op de tafels te zetten en het vuilnis naar achter.

Het tijdstip dat je klaar bent hangt en staat gewoon met je voorbereiding. Als die goed is ben je eigenlijk zo klaar.

Wij hebben meestal twee sluiters+manager en hebben dan tot 00.30 (vrijdag en zaterdag 01.30). Als je alleen sluit hebt ben je tot 01.00 uur. Hebben dan ook nog twee mensen tot 00.00 en nog een tot 23.00 uur.

Rondje buiten word in de ochtend gedaan en daar hebben we een speciaal iemand voor.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:17

Ik heb ook een reactie op mijn sollicitatie. Helaas ben ik afgewezen.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 19:22

Mjetterd schreef:
Ik heb ook een reactie op mijn sollicitatie. Helaas ben ik afgewezen.

Wat hebben ze snel gereageerd, dat is wel netjes!
Alleen had gehoopt voor jouw dat ze leuker nieuws hadden.. Misschien alsnog een keertje langs gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:24

Waarom?:o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:25

pimaude schreef:
Waarom?:o

Een argument die ik al 3 jaar hoor vanaf het moment dat mijn eerste sollicitatie de deur uit is gegaan :')
'Hartelijk bedankt voor je sollicitatie naar de functie van Crewlid. Helaas moeten we je meedelen dat we, gezien de vele reacties, de sollicitatieprocedure met jou niet zullen voortzetten.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:27

Oh echt? Zonde zeg..

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:28

Zonde zeg. Schrijf je ook steeds dezelfde brief? Want misschien moet je daar iets aan veranderen. Ik zeg niet dat je brief niet goed is (ik heb hem ook niet gelezen). Maar omdat je zegt dat je dit al drie jaar hoort vind ik het wel raar. Misschien komt het ook door die mensen hoor, ik heb ook al enkele sollicitaties voor mijn stage de deur uit. Vorig jaar kon ik geen stageplek vinden, was blijkbaar te laat of ze wilde me niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:02

Hoe oud ben je Mjetterd?

Anders gewoon bij wat andere restaurants proberen!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:08

upendo schreef:
Hoe oud ben je Mjetterd?

Anders gewoon bij wat andere restaurants proberen!

Te oud denk ik :'). 23

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:10

Ahhh ja meestal wordt het dan al lastiger.

Heb je kennissen bij een mac zitten of heb je ervaring bij andere horeca dingen?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:15

upendo schreef:
Ahhh ja meestal wordt het dan al lastiger.

Heb je kennissen bij een mac zitten of heb je ervaring bij andere horeca dingen?

Ja ik heb bij newyork pizza/subway gewerkt. Heb dit ook vermeld in mijn sollicitatie. Daar was het ook altijd hard doorwerken en werken onder tijdsdruk.
Andere restaurants word lastig, ik heb wel een auto maar mijn vriend heeft die ook regelmatig mee.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 21:04

Ik ben zelf 24 :D maar ze waren opzoek ook naar wat oudere had ze het over.. Misschien heb ik geluk dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:30

Ik ga toch navragen mariet. :) mn zusje mag zoals beloofd op gesprek komen. Ga eens vragen wat de reden is dat jij niet kan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:02

Ik zou persoonlijk langs gaan bij een vestiging. Face to Face is toch anders en ik was ook 20+ toen ik bij de Mac werkte. In die tijd zijn ook oudere mensen aangenomen 35/45.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:38

Dan kom je daar en is het: ja je mag online solliciteren. ^^ dus daar maak je echt niet meer of minder kans mee..

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:51

pimaude schreef:
Dan kom je daar en is het: ja je mag online solliciteren. ^^ dus daar maak je echt niet meer of minder kans mee..

Precies. Ik denk dat het niet helpt, want je wordt van de hak op de tak gestuurd.