Wanhoopig.. werk gezocht..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:21

Vind het wel mooi dat sommige zo makkelijk denken dat er hier dan wel werk te vinden is
Trouwens japielover, ze zoeken nog op veel plekken in de buurt mensen op stallen, ook eentje in Arnhem die een instructrice zoekt!

Ik zoek een bijbaantje maar word werkelijk waar overal afgewezen
ik ben te oud
geen ervaring
en de nieuwste reden is dat ik van de zomer stage heb en dus dan niet kan werken...
Ik reageer op alles wat los en vast zit van schoonmaak tot werken op de markt tot supermarkt werk
Nu leen ik geld omdat ik ook nog naar school ga en het anders gewoon echt niet red per maand

Hulpstudent heb ik ook gekeken maar die zijn nog niet actief hier in de buurt

purny

Re: Wanhoopig.. werk gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:31

TS in welke regio woon je? Je kunt bijvoorbeeld met je helpende 2 opleiding eens bij uitzendbureaus/flexbureaus kijken voor werk in de zorg? En je kunt je misschien gaan orienteren op een BBL opleiding niv.3 of BOL? Bij mijn werk hebben ze een vacature opengesteld voor leerlingen niv 3. Wel in de randstad cq westland.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:37

Picassox schreef:
Nee hoor, dat is echt niet nodig. Je gewone inkomsten, zoals iedereen altijd doet, geef je jaarlijks door. Meer niet.

Er wordt gevraagd of je speciale WA-verzekering bijvoorbeeld wil afsluiten als je iets stuk zou maken van een ander. Maar in 99% van de gevallen kun je dit gewoon met de klant oplossen, kun je je eigen WA-verzekering aanspreken of is het niet eens aan de orde omdat je vaak toch voorzichtig bent met andermans spullen.

Ik ben toch heel blij dat mijn baas verzekerd is voor schade bij de klant.
Je eigen aansprakelijkheidsverzekering keert niet uit bij werk en je komt er met de klant wel uit als het om een IKEA wijnglas gaat bij het afwassen, maar als je een Mingvaas laat kelderen is het echt wel andere koek. Ik poets vooral bij oudere en (chronisch) zieke mensen, er zijn best wat bejaarden die hele vensterbanken en kasten vol hebben met allerlei beeldjes en andere prulletjes, een ongeluk is dan zo gebeurd!

Ik verdien nog niet eens 12 Euro bruto :P , maar ik heb WEL mijn verzekeringen op orde, alle afdrachten gedaan en ik bouw pensioen op. Daarnaast krijg ik kilometervergoeding, alle telefoonkosten, parkeerkosten, postzegels,... terug.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 20:04

ik heb net aangemeld op de site die jij door gaf Picassox..

een opleiding heb ik al naar gekeken maar de opleiding zelf moet ook betaald worden..
en als ik al geen geld heb voor de wekelijkse boodschappen ga ik dat ook niet kunnen betalen..

Dus dat is eff knutje..
Ik heb nu weer meerdere sollicitatie's gedaan dus ben benieuwd

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:05

TS! Hoe is het nu met het belletje? Anders de zaken zelf even bellen? Er is werk is mij verteld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:17

japielover schreef:

een opleiding heb ik al naar gekeken maar de opleiding zelf moet ook betaald worden..
en als ik al geen geld heb voor de wekelijkse boodschappen ga ik dat ook niet kunnen betalen..

Dus dat is eff knutje..

Als je BBL in een verzorgingshuis/verpleeghuis doet word de opleiding voor je bekostigd.
Schoolgeld kun je in 6 termijnen betalen dus zit je niet in 1 keer aan het bedrag.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:37

Volgens mij zijn er voldoende dingen aangedragen, is nu aan TS zelf om er wat mee te doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:49

Werk-tips kun je nooit genoeg krijgen, laat staan "voldoende" ;-)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:58

Nou ja, moet je er wel wat mee doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:06

Doet ze toch!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:35

purny schreef:
japielover schreef:

Dus dat is eff knutje..

Als je BBL in een verzorgingshuis/verpleeghuis doet word de opleiding voor je bekostigd.
Schoolgeld kun je in 6 termijnen betalen dus zit je niet in 1 keer aan het bedrag.

De zorginstellingen hebben ook te maken met bezuinigingen, het aantal BBL plekken in de Achterhoek is daardoor het laatste jaar sterk gedaald. Je moet op deze plekken solliciteren, daar is het nu sowieso niet de juiste periode voor, en je moet echt geluk hebben als je zo'n plek kunt krijgen.
Sterker nog: er is een ook nog groot tekort aan stageplekken voor BOL leerlingen in de zorg in de Achterhoek (onbetaald dus).
Ik schrik een beetje van sommige reacties hier in het topic, veel mensen hebben blijkbaar geen idee hoe beroerd de werkgelegenheid op dit moment is in de Achterhoek. Het is hier totaal niet te vergelijken met het westen, de Achterhoek was/is vooral afhankelijk van de bouw en de zorg. En in beide sectoren gaat het gewoon slecht, dus veel werkzoekenden en weinig werk (en dan helpt het ook niet dat de overheid de TBS instelling in Rekken ook nog eens sluit bijvoorbeeld).

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 07:54

Niet alleen in de achterhoek, in de Noordkop is het ook drama. Ik doe nu een bbl opleiding alles word betaald door de instelling. Er waren ruim 200 sollicitanten en 9 plekken toen ik twee jaar terug solliciteerde. Nu heb ik over een paar maanden mijn diploma en geen baan garantie, geen vacatures en dus weer terug bij af