Wie ook thuisstudeerder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:02

Tazzey schreef:
Bij mij gaat het momenteel helemaal niet lekker met studeren. Ik heb gewoon even te veel zorgen over het hele revalidatie traject.

Vervelend is dat zeg, ik hoop dat je je draai weer snel kunt vinden... ik heb ook wel eens tijden gehad dat ik een boek las en gewoon voelde dat er niets bleef hangen... dan wist ik dat het tijd was even iets anders te doen... maar ik kan me voorstellen dat het met een revalidatie niet zo simpel ligt.

Even een virtuele aai over je bolletje dan maar: :(:)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 11:18

_Jessie schreef:
Zoolgangster schreef:
Zo, 20 minuutjes terug mijn huiswerk ingestuurd... mijn dochter heeft me een taart beloofd als ik een 9,5 haal... :P

Dat is een prima stimulans denk ik zo! :D

Iselda: Kom op! :D Wat veroorzaakt de meeste stress nu? Dat je het eng vindt om de examens te maken, bang voor het falen of vindt je de stof te moeilijk?
Heb je nog mensen in de omgeving die je kunnen helpen? Studeren in een bibliotheek of andere ruimte wat motiverend werkt? Je kan het *\o/*

Ik geloof alles bij elkaar.. Ik doe dit om hier verder te kunnen studeren in Zweden, maar ben onwijs bang dat het niet lukt hier.. Ik ben onwijs bang om te zakken en ik vind het best lastig, maar als ik genoeg de tijd neem dan lukt het wel, maar dan zit ik weer in tijdnood :Y)
Ik moet toegeven, ik heb onwijze last van faalangst, dus dat zal vast meespelen.. Mensen in de omgeving heb ik helaas niet, heb hier bijna geen vrienden :')
Vriendin van me zei ook al bibliotheek, ik zal 's aan m'n gastmoeder vragen of we hier een bibliotheek in d buurt hebben, is misschien wel een goed plan. +:)+

_Jessie

Re: Wie ook thuisstudeerder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:01

Bibliotheek kan soms een hele stimulerende omgeving zijn :J
Je bent niet thuis dus minder afleiding door 'even wat anders te doen'. Je hebt allerlei dingen bij de hand om op te zoeken als je iets niet snapt. Het is er rustig. Ik zou het zeker eens proberen!
Maar falen is ook een eng ding haha je kan altijd nog iets proberen om rustig te worden. Bach bloesem bijvoorbeeld. Misschien kan je het dan ook beter over zien, net als met lijstjes maken :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:11

_Annemiek schreef:
Iselda schreef:
Uitvaartverzorger zou ik denk ik ook niet kunnen, ik zou ook bij iedere uitvaart in tranen uitbarsten ben ik bang..
Maar wel een goed beroep, er is toch iemand die het moet doen +:)+
Mag ik vragen hoezo je voor die opleiding hebt gekozen?

Ik wil deze opleiding vanaf mn 14e doen maar je nent dan te jong en geen geld haha...
De branche uitvaart spreekt mij heel erg aan op een of andere manier voel ik me aangetrokken tot de uitvaart en wil iedereen helpen bij een mooie uitvaart voor zowel de overledene als de nabestaande.
Nu ik op mezelf woon en een baan heb kon ik het financeel aan om de opleiding na 10jaar! Wachten eindenlijk te gaan doen..

Jeetje wat knap. Maar ook wel een beetje eng. Gelukkig zijn mensen als jij nodig en ben je er veel mensen mee van dienst!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:47

Hoezo eng? Hihi.
Ze zijn niks anders als bij leven hoor ja ze voelen koud aan meer niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:49

Als ze maar dood zijn, aangezien een cliënt van ons ineens rechtop zat in de kapel! :')
(Diegene die haar zo aantrof heeft er een trauma aan over gehouden en de cliënt zelf? Wist zich niets te herinneren toen ze een dag later wakker werd op haar kamer, gelukkig :=)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:06

Tazzey schreef:
Bij mij gaat het momenteel helemaal niet lekker met studeren. Ik heb gewoon even te veel zorgen over het hele revalidatie traject.

Ik ben momenteel ook aan het revalideren en studeren ligt eventjes helemaal stil.> Maar da's weer ht voordeel van thuis studeren :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:09

antje_vip schreef:
Ja, ik heb een aantal thuisstudies geprobeerd bij NHA. Ik heb een cursus gekocht waarvan alleen de eerste paar hoofdstukken beschikbaar waren, het resterende deel was nog in de maak, bleek achteraf! Nu moet ik nog 2 jaar wachten voordat mijn cursus compleet is. -.-' Geld terug kan je vergeten.
Daarnaast:
* meningvragen worden fout gerekend
* Ik had een 1 als resultaat op een toets Engels die zo makkelijk was dat ik die in coma nog met een voldoende had kunnen afronden... Daar is dus ook iets mis gegaan, maar het heeft wel mooi €50 gekost voor niks dus...
* ik had huiswerkopdrachten waar ik niet uitkwam, dus ik vroeg de docent om uitleg.. krijg ik gewoon het antwoordenblad toegestuurd waar geen uitleg verder bij staat...
* Niemand kan je uitleggen wat je op stage moet doen, maar je moet wel eerst een stageplek vinden, contracten tekenen etc. voordat je een stagebegeleider krijgt toegewezen. Hoe moet je in godsnaam een stage krijgen als je niet kan vertellen wat voor stage het is, welk doel je zou moeten bereiken?

Wat een ramp :n

Welke studie was dat dan?
- Ik heb meningvragen in huiswerk gehad, maar ook op examens die niet fout gerekend waren.
- Weet je ook wat er mis is gegaan?
- Docenten moet je inderdaad net treffen. Ik heb van een aantal ontzettend nuttige feedback gekregen, anderen kan ik totaal niets mee. Net een echte school.
- In je bpv boek staat wat je met je stage moet doen, welke opdrachten je moet maken, hoe je ze uit moet werken en wat er verwacht wordt van het bedrijf waar je stage loopt.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 16:47

_Jessie schreef:
Bibliotheek kan soms een hele stimulerende omgeving zijn :J
Je bent niet thuis dus minder afleiding door 'even wat anders te doen'. Je hebt allerlei dingen bij de hand om op te zoeken als je iets niet snapt. Het is er rustig. Ik zou het zeker eens proberen!
Maar falen is ook een eng ding haha je kan altijd nog iets proberen om rustig te worden. Bach bloesem bijvoorbeeld. Misschien kan je het dan ook beter over zien, net als met lijstjes maken :)

Nja, dingen opzoeken wordt lastig denk ik, kan misschien gebruikmaken van het internet, maar boeken e.d., mijn VWO stof gaat me nog iets te ver in het Zweeds :')
Ik heb hier geloof ik wel Valdispert liggen, maar daar wil ik eigenlijk nog even mee wachten, maar tijdens de examens ga ik die zeker wel weer nodig hebben.
Ik ban mezelf nu telkens al wel voor een paar uurtjes van bokt en sluit mijn facebook af, heb mijn laptop verder wel nodig om dingen in te sturen en op te zoeken natuurlijk..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:53

Ilja000 schreef:
Tazzey schreef:

Ik ben momenteel ook aan het revalideren en studeren ligt eventjes helemaal stil.> Maar da's weer ht voordeel van thuis studeren :)

Ik ben vanwege het revalideren overgestapt van de VU naar de OU. Het is op dat punt echt ideaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:53

Ik ben momenteel niet echt bezig, zit nog met mijn oude werk wat ik nu doe. Van het weekend wil ik het huiswerk in gaan sturen van mijn eerste les.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:14

antje_vip schreef:
Ja, ik heb een aantal thuisstudies geprobeerd bij NHA. Ik heb een cursus gekocht waarvan alleen de eerste paar hoofdstukken beschikbaar waren, het resterende deel was nog in de maak, bleek achteraf! Nu moet ik nog 2 jaar wachten voordat mijn cursus compleet is. -.-' Geld terug kan je vergeten.
Daarnaast:
* meningvragen worden fout gerekend
* Ik had een 1 als resultaat op een toets Engels die zo makkelijk was dat ik die in coma nog met een voldoende had kunnen afronden... Daar is dus ook iets mis gegaan, maar het heeft wel mooi €50 gekost voor niks dus...
* ik had huiswerkopdrachten waar ik niet uitkwam, dus ik vroeg de docent om uitleg.. krijg ik gewoon het antwoordenblad toegestuurd waar geen uitleg verder bij staat...
* Niemand kan je uitleggen wat je op stage moet doen, maar je moet wel eerst een stageplek vinden, contracten tekenen etc. voordat je een stagebegeleider krijgt toegewezen. Hoe moet je in godsnaam een stage krijgen als je niet kan vertellen wat voor stage het is, welk doel je zou moeten bereiken?

Wat een ramp :n

NHA heb ik ook niet al te beste ervaringen mee. Ik heb daar een cursus 'dierenverzorging' gedaan (op een blauwe maandag toen ik 18 was :+), of nouja gedaan.. na 2 maanden was ik er volledig klaar mee! Ik kreeg regelmatig geen enkel antwoord terug van een docent, of een niet volledig antwoord.

Ook kwam ik regelmatig in het lesmateriaal zinnen tegen als: 'bespreek dit en dat met je klasgenoten of opdrachten die je gezamenlijk moest maken. Euhh.. klasgenoten? Ik deed toch een thuisstudie? :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:21

_Jessie schreef:
O wat een leuk topic *\o/* Ik wil eind feb ook starten met een thuis studie (hangt er vanaf wanneer ik de sleutel van mijn huis krijg, dat wel) naast mijn fotografie studie en werk.

Mijn oog is gevallen op een studie van de NTI. Daar lees ik niet heel veel over hier, mensen ervaring?
Zijn er ook mensen die aan het NCOI studeren? Ik vind de prijzen echt schrikbarend hoor daar maar zij bieden als enige de opleiding aan die ik heel erg graag wil doen.

Ik !

Het is inderdaad erg duur, maar ik vind de opleiding erg goed. Docenten zijn heel kundig,
de les locaties zijn heel netjes en goed bereikbaar, de lessen zijn duidelijk en het lesmateriaal
en stof vind ik erg interessant en relevant :j Als ik vragen heb wordt ik altijd super goed, snel
geholpen dus behalve de prijs ben ik super tevreden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:23

Zoolgangster schreef:
Zo, 20 minuutjes terug mijn huiswerk ingestuurd... mijn dochter heeft me een taart beloofd als ik een 9,5 haal... :P

Het is een 8,5 geworden...

Wel een beetje jammer van die taart die ik nu misloop. :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:57

Een petit fout voor de moeite dan? Gefeliciteerd het is een mooi resultaat!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:38

Zoo ik heb even niet meer van me laten horen maar mijn studie is binnen en inmiddels ben ik al in hoofdstuk 4 beland en nu 2weken bezig.
Elk vrij uurtje pak ik mee en ik vind het heel erg interessant.
Ik doe de bachelor psychologie aan de open universiteit.
Ik moet zeggen dat het me echt heel erg meevalt, ik ben in de eerste klas op het middelbaar al gestopt en doordat ik ongeveer maandelijks verhuisde doordat ik in woongroepen van jeugdzorg woonde had ik helaas geen kans om mijn school weer op te pakken.
Met dit in mijn achterhoofd ben ik dus tevreden, ik ga waarschijnlijk iets minder snel dan de rest maar dat trekt wel bij denk ik.

Ik hoop dat mijn motivatie op dit niveau blijft!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:04

Net mijn eerste huiswerkles klaar... op naar les 2 :D

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:05

Toppie!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:50

Jullie gaan lekker!! Jaloers!

Ik ben gisteren weer begonnen aan mijn grammatica cursus. Ik heb een uurtje eraan gewerkt en toen ben ik gestopt. Ik ga het gewoon weer rustig opbouwen.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:59

xApple schreef:
_Jessie schreef:
O wat een leuk topic *\o/* Ik wil eind feb ook starten met een thuis studie (hangt er vanaf wanneer ik de sleutel van mijn huis krijg, dat wel) naast mijn fotografie studie en werk.

Mijn oog is gevallen op een studie van de NTI. Daar lees ik niet heel veel over hier, mensen ervaring?
Zijn er ook mensen die aan het NCOI studeren? Ik vind de prijzen echt schrikbarend hoor daar maar zij bieden als enige de opleiding aan die ik heel erg graag wil doen.

Ik !

Het is inderdaad erg duur, maar ik vind de opleiding erg goed. Docenten zijn heel kundig,
de les locaties zijn heel netjes en goed bereikbaar, de lessen zijn duidelijk en het lesmateriaal
en stof vind ik erg interessant en relevant :j Als ik vragen heb wordt ik altijd super goed, snel
geholpen dus behalve de prijs ben ik super tevreden.

De NCOI heeft veel aanbod dat mij interesseert en ook soms voor één jaa, maar inderdaad die prijzen :o aan andere kant komt de site etc. goed op mij over.

Ik zit er ook wel eens te denken om thuisstudie te doen als ik afgestudeerd ben, een volledige vier jaar studie dat is niet haalbaar voor mij qua kosten maar zie ook bij bv. de NCOI leuke één jaars opleidingen.

Vraag me wel eens af hoe het zit qua spelling/zinsbouw strengheid op thuisstudie opleidingen, ik heb door mijn dyslectie daar veel moeite mee en het demotiveert me behoorlijk het idee dat ik er tijdens een zelfstudie weer tegen aan zou lopen :(

Floresta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:13

Ik kom even binnen vallen :)
Ook ik doe een thuis studie, in oktober 2013 mee begonnen en heb mijn eerste boek uit. Nog 1 zo'n deel en een extra boekje (dunne) te gaan en dan kan ik me inschrijven voor de praktijkdagen en hopelijk daarna mijn examen :)
Ik doe de studie dierenarts assistent bij het NTI.
Tot nu toe aardig tevreden alleen veel spelfouten in het boek helaas..
Maar heb het aangegeven, nu nog even doorgeven aan de grote baas van het NTI en dan gaan ze alles nakijken.
Tot nu toe van alle lessen die ik heb gemaakt alleen maar goede cijfers (op 1x een 5,5 na dan) verder alleen maar 7 en hoger. De laatste was zelfs een 10 :D
Ik heb een dip gehad van ongeveer 1,5 maand en dus niks gedaan. Dit i.v.m omstandigheden, daarna de draad weer opgepakt en ben nu weer lekker bezig met de lessen :)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:35

Het lijkt mij ook wel fijner om een korte opleiding te doen, het is behoorlijk deprimeren om er bij stil te staan dat ik nog 7 jaar moet:(

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:46

_Jessie schreef:

Ik doe een thuisstudie bij het NTI, Pedagogisch Medewerker Niveau 3. zelfdiscipline heb je wel nodig, en soms is het even zoeken naar informatie of hoe iets in zijn werk gaat. Verder op zich tevreden over het NTI.
Ik heb hiervoor een HBO studie afgerond, ik heb dit papiertje enkel nodig omdat ik nu in de kinderopvang werk. Daardoor vind ik persoonlijk dat de opleiding weinig de diepte ingaat, en het meeste leer je toch op de werkvloer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:58

8Eveline schreef:
Vraag me wel eens af hoe het zit qua spelling/zinsbouw strengheid op thuisstudie opleidingen, ik heb door mijn dyslectie daar veel moeite mee en het demotiveert me behoorlijk het idee dat ik er tijdens een zelfstudie weer tegen aan zou lopen :(

Ik doe een studie aan de OU en daar zijn ze heel strikt op spelling en grammatica. Zo erg dat ik een opfris cursus grammatica heb besteld. Een thesis kan qua onderwerp goed zijn maar als er grammaticale fouten in staan wordt hij gewoon afgekeurd.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:03

Tazzey schreef:
8Eveline schreef:

Ik doe een studie aan de OU en daar zijn ze heel strikt op spelling en grammatica. Zo erg dat ik een opfris cursus grammatica heb besteld. Een thesis kan qua onderwerp goed zijn maar als er grammaticale fouten in staan wordt hij gewoon afgekeurd.

Dankje voor je antwoord :) dat werkt inderdaad niet erg motiverend voor mij als het daardoor steeds zou worden afgekeurd.