Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Straww_

Re: Meer scriptieschrijvers/afstudeerders eind 2013/begin 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:37

Hoihoi, mag ik me ook melden hier? :) Ik ga binnenkort beginnen met mijn voorstel in elkaar zetten en hoop in juni te kunnen afstuderen. Ik vind het allemaal een beetje eng, want ik ben best wel slecht in onderzoek doen en afstuderen maakt het allemaal zo officieel.. Dus hoop hier misschien wel een beetje steun te kunnen vinden :+

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:50

Welkom! Hoe meer we elkaar kunnen steunen, hoe beter :) Ik vind het ook dood eng allemaal! Heb sinds vanmiddag 'weekend' dus de komende dagen hard aan de slag.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:12

Hier gaat het ook opeens 'snel' nog twee officiële lesdagen, een stage van 15 weken en tussendoor scriptie afmaken en dan ben ik 'afgestudeerd'. Eng!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:37

Ik had in de vakantie eventjes een klein dipje wat betreft schoolwerk (even geen inspiratie meer :P), maar daarna kwam de vaart erin :)

Alle verslagen zijn nu zo goed als af :) Vandaag de laatste colleges en dat nog twee tentamens. Eentje daarvan moet goed komen, die andere moet ik ook kunnen maar daar moet ik me nog wel even goed in verdiepen :P . Ik heb gisteren ook mijn onderzoek en portfolio opgestuurd :)
Het zijn nu dus nog echt de laatste loodjes. Even nog een paar weekjes doorbikkelen en dan hopen dat ik alles gehaald heb :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 09:48

Het is wel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die 't wat eng vind ook allemaal, om af te studeren. Wat Straww zegt ook, dan wordt 't ineens zo officieel allemaal. Moet je werk gaan zoeken. Hoe gaat dat trouwens? Werk zoeken snap ik wel. Maar dan heb je straks dus geen inkomsten?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:41

Hier dezelfde 'angst'.. Ik ben van plan nog een tweede master te gaan doen, maar daarvoor MOET ik alles afronden in juli/augustus. De vrouw die me begeleid heeft er vertrouwen in dat dit ook gaat lukken, iig wat betreft de scriptie, maar ik heb sowieso nog 1 herkansing eind januari die ik dus ook moet halen, anders gaat het hele feest niet door en moet ik gewoon nog een extra stage doen om mijn GZ aantekening te halen... maar liever wil ik gewoon twee diploma's hebben natuurlijk. Ik heb echt ontzettend veel pech gehad tijdens mijn studie, dus het zou bijna een wonder zijn als ik dit jaar alles haal, maar ik ben ondertussen 23 en wil ook eindelijk eens een beetje beginnen te leven en op mezelf gaan, auto aanschafffen etc. Zucht haha. Word alweer bijna moedeloos als ik eraan denk.

Wel goed nieuws gehad, degene die ik benaderd heb om mijn tweede begeleider te zijn heeft toegestemd, jeej! Vandaag nog mijn studie schema maken voor mijn herkansing de 30e en dan hopen dat ik vol goede moed verder kan gaan..

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:44

Ik vind het ook doodeng hoor. De grote vragen 'kan ik het wel, ben ik wel goed genoeg?' spoken gigantisch door mijn hoofd. :P

Moet eerst een gedeelte literatuuronderzoek doen voordat ik mijn veldonderzoek ga doen. Ontdekte bij mezelf dat ik heeeeel uitgebreid van stof ben. :') Zit nu met mijn literatuuronderzoek al over de helft van de max. aantal pagina's die er voor staan, haha.
Maargoed ik schrap liever de helft op het laatst dan dat ik input te kort kom. :+

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:48

Vind het wel spannend qua het feit dat school straks klaar is en ik het échte werkende leven in moet inclusief alle daarbij horende dingen...
Ben er wel van overtuigd dat m'n afstuderen moet gaan lukken, heb niet 3,5 jaar gehaald om dan tot de conclusie te moeten komen dat ik geen scriptie kan schrijven.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:15

Pff Ik heb net mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd. Vrijdag ga ik naar mijn begeleider toe en zal ik horen wat ze er van vindt.

Over afstuderen ben ik nog niet echt bezig. Ik moet eerst nog een half jaar stage lopen XD

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:54

LizMD schreef:
Vind het wel spannend qua het feit dat school straks klaar is en ik het échte werkende leven in moet inclusief alle daarbij horende dingen...
Ben er wel van overtuigd dat m'n afstuderen moet gaan lukken, heb niet 3,5 jaar gehaald om dan tot de conclusie te moeten komen dat ik geen scriptie kan schrijven.

Daar moet ik mezelf dus even van overtuigen. Ik heb het idee dat ik verschrikkelijk faal met mijn scriptie. Terwijl het in principe best oké gaat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:08

Ik zit op een hele onpersoonlijke afstudeerstageplek, dus ook ik vind het redelijk 'eng'..
Gewoon zelf de vaart er in houden en niet schromen om vragen te stellen, dan kom je het verst :j

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:56

Inderdaad, dat lijkt mij ook een goede houding. Lijkt me desondanks wel lastig om in zo'n setting je vragen te dúrven stellen. Heb je het idee dat het je tegenhoudt? Ik werk/onderzoek gelukkig in een heel open team, iedereen wil me graag helpen.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:15

Mijn afstuderen is dus niet gekoppeld aan mijn stage.. Ik moet straks wél stage lopen, maar mijn onderwerp heeft compleet niks te maken met de afdeling waar ik straks zit. Dus dat wordt echt wel lastig met tijd inplannen enzovoorts..

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:20

Ohh Lonniejj, dat heb ik afgelopen half jaar ook gedaan. Stage lopen en m'n scriptie had ik er gewoon naast (ik moest overigens niet verplicht stage lopen, maar ik wilde zelf graag nog meer werkervaring op doen en er was een mogelijkheid om te blijven na de stage, wat helaas niet waar is gemaakt maar toch). Je moet goed plannen en het is pittig, maar het kan op zich wel! Loop wel iets achter op schema, maar dat had ik ook niet anders verwacht! Ik ga nu heel februari flink knallen en dan hopelijk eind maart mijn diploma op zak!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:15

Ik heb m'n HBO afstudeerstage ook bij een bedrijf uitgevoerd, en dus tegelijk stage gelopen. Erg leuk maar ik moest wel oppassen dat ik de juiste prioriteiten stelde. Voordeel was dat ik bij 't bedrijf kon blijven werken, kreeg 'n fulltime baan aangeboden. Dat heb ik een half jaar gedaan en toen ben ik weer gaan studeren (van tevoren aangegeven hoor ;) )..

Ik heb even een kort gesprekje gehad met een begeleider van één van de onderwerpen en ben nu nóg enthousiaster! Heb er echt zin in :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:56

lonniejj schreef:
Dus dat wordt echt wel lastig met tijd inplannen enzovoorts..

Bij mij is het ook een combi van patiënten onderzoek en m'n eigen onderzoek doen... Ik heb gewoon met stage afgesproken dat ik maandag t/m woensdag op de geheugenpoli meewerk, en donderdag en vrijdag werk ik thuis aan mijn scriptie. Gaat prima +:)+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:59

Wel pittig hoor, een combinatie van stage en scriptie schrijven.. Bij ons mag het in principe niet.. Sommige studenten doen de opleiding verkort en dan kan het wel.. Maar de meeste lopen daar toch wel vertraging bij op.

Ik doe dus enkel onderzoek..
Nog een paar daagjes en dan moet ik mn scriptie inleveren. SPANNEND! :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:05

Ik heb ook dikke vertraging opgelopen toen. Nu kan dat echt niet, want 't is m'n tweede bachelor :$ %) Vond het ook wel lastig om zowel aan de wensen van bedrijf als van school te voldoen toen. Die wilden bij mij beide compleet andere dingen..

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:27

Toen ik de Pabo deed hadden wij ook gewoon stage en scriptie tegelijk. Daarnaast hadden we ook nog gewoon vakken op school. Ik heb toen ook een maand vertraging opgelopen (ben in de zomer afgestudeerd toen).

Nu gaat het lekker :) Twee van de vier verslagen zijn af, onderzoek en portfolio zijn opgestuurd. Voor een verslag moet ik nog een klein opdrachtje maken en wachten op werk van anderen. Voor een ander verslag moet ik nog wel wat doen maar dat red ik nog makkelijk, en wachten op werk van anderen....
Dan heb ik woensdag een tentamen, dat ga ik dit weekend leren, en de woensdag erop, die leer ik volgend weekend.....
Dan ben ik gewoon klaar.... Ik zit nog niet echt in die modus :P Heb de afgelopen tijd onder een hele grote steen geleefd voor mijn gevoel........

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:34

Ah, jij bent ook door gaan studeren dus sharonalover? Waarom, en wat doe je nu?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:05

Yes net mijn mijn onderzoeksvoorstel terug gekregen. Wat kleine dingen moet ik verbeteren en dan wachten op een afspraak met de opdrachtgever voor meer informatie!

Het begint nu echt een beetje te komen :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:36

Ik krijg al twee dagen m'n derde groepsgenootje voor m'n láátste (kom op, m'n laatste) project niet te pakken. En hij zou een groot deel op zich nemen. Nu druk met alles maar lijmen... Grrrr!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:41

ah nee wat irritant!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:48

Weet iemand van jullie hoe het zit met literatuurlijsten en vertalingen/commentaren? Hoe noteer je dat? Van internet word ik niet echt wijzer. Ik heb bijvoorbeeld een vertaling van Seneca's De Ira, geschreven door Seneca, maar vertaald en becommentarieerd door Cooper & Procopé. Hoe schrijf je dat op?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:34