HBO Diermanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: HBO Diermanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:32

Waar loop je stage miekel? Dan zit je bij jarlene in de klas of niet? Die loopt namelijk nu stage bij de praktijk waar ik werk.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 18:35

Oke leuk! Ik ga waarschijnlijk ook die cursus paraveterinair doen! In welk jaar kan dat?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 00:12

WillemYntJee: ik zat inderdaad bij Jarlene in de klas:)
xxLady: in het derde jaar (als je de vierjarige opleiding doet) kun je ervoor kiezen om paraveterinair te doen, kost wel wat maar het is echt superleuk!

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:31

Ja ik doe de vierjarige opleiding! Kost 1000 euro heb ik gehoord? Is inderdaad best veel geld maar het lijkt me inderdaad superleuk!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:41

Bedenk wel dat naast dat t hartstikke leuk is en je breder wordt opgeleid er ook in de paraveterinaire wereld weinig banen zijn. Niet dat je 1000 euro betaald voor een opleiding waardoor je straks makkelijker aan een baan komt. Volgens mij heb ik t wel eens eerder gezegd, je kan een streepje voor hebben qua niveau op mbo paraveterinairen maar zij hebben veel meer praktijkervaring wat ook weer een voordeel kan zijn.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:58

Leuk om even wat mee te lezen, ik heb ook Van Hall gedaan. :) En inderdaad, (ook) moeilijk om aan de slag te komen als paraveterinair, wel een erg leuke opleiding waar je veel van opsteekt! Ik heb het overigens niet via het van Hall gedaan maar via mijn vooropleiding.

Momenteel ben je gewoon echt niet de enige die solliciteert... Lastig om er dan uit te springen als dé kandidaat.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:06

Misschien dat je kan blijven 'hangen' bij je stage..
Ik denk wel dat als je ook praktijkmanagement als minor hebt je misschien juist wel een streepje voor hebt op MBO paraveterinairen..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:25

Dat valt tegen (van wat ik tot nu toe heb gemerkt), zoveel wordt er nog niet aan praktijkmanagement gedaan en als dat als wordt gedaan zijn de vaak de assistentes die al langer in dienst zijn.
Bovendien is er gemiddeld een omzetdaling van 10% bij de praktijken dus ook geen geld om duurdere mensen aan te nemen.
Van hall brengt t altijd allemaal heel positief maar niet realistisch helaas..

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:31

Ja klopt, ik was me er ook al van bewust dat er ook niet veel praktijken op zoek naar nieuwe assistentes!
Van hall brengt alles inderdaad heel positief, daar was ik ook al achtergekomen!
Maar ik heb zoiets van: 'Als je t niet probeert dan weet je niet hoe het echt is' (:
Dus ik ga t gewoon proberen en me inzetten voor de volle 100% !

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:47

Inzet is inderdaad heel belangrijk. Op de praktijk waar ik nu stage loop schoolt iedereen zich ook bij.. Ik denk zelf dat alles in principe haalbaar is als je je genoeg inzet en bereid bent er hard voor te werken (er zijn sowieso een aantal DM'ers die dat niet zijnxD)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:21

Ben nu bezig met de vacature opdracht.. Is ook wel een wake up call, kan amper vacatures vinden haha :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:34

ja precies dat is heel belangrijk. Hoorde gisteren van mijn coach over een meisje die in 2,5 jaar is afgestudeerd! ze heeft keihard gewerkt, haar stages sneller gedaan dan normaal en daarna in 2,5 maand afgestudeerd...en die heeft nu een baan in Noorwegen! Dus het kan wel, maar je moet inzet tonen. Het feit blijft wel idd dat je gewoon weinig banen hebt...

haha de vacatureopdracht...dat is lang geleden! Heb idd toen ook lang moeten zoeken voor een vacature :P

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:38

oh die opdracht vond ik ook een ramp, kon niks vinden..

Edit: 2,5 jaar is wel kort zeg:O ik ga het denk ik nog niet eens binnen die 4 jaar halen.. (uitloop door paraveterinair)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:41

nee ik heb ook studievertraging van een half jaar...hoor net dat je dan het laatste half jaar geen stufie meer krijgt -_- dat ook nog!

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:57

Die vacatureopdracht is inderdaad een ramp, er valt niks te vinden in de paardenbranche op hbo niveau!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:48

Emma heeft nu inderdaad haar eigen zorgboerderij in Noorwegen. Ze deed volgens mij al t verkorte traject en is inderdaad snel afgestudeerd. Stage kan je niet verkorten (behalve door vrijstellingen bij t verkorte traject) want die zijn gewoon verplicht 20 weken.
Miekel loop je stage bij sterkliniek? Dan heb ik je namelijk gister gezien!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:55

Volgens mij bedoelde ik Emma dus :) hoorde dat ze stages niet verkort, maar wel versneld heeft gedaan door 6 dagen in de week te werken ipv 5...maar petje af hoor! Dan wil je het echt heel graag :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:15

WillemYntJee: nee bij de sterklinikek zit wel een klasgenoot (misschien nu wel 2).
Ik loop in Groningen stage bij het Diereniekenhuis.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 11:33

Weten jullie wat ze precies bedoelen met welzijnsdagboek?

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:16

Voor welke module is dat? Misschien herinner ik het me dan:P

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:17

Voor PDM11, Dier en Beheer

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:23

Ik heb ook een jaar (versneld) Diermanagement in Leeuwarden gedaan..

Tip!: doe een opdracht (voor VIP punten) die te maken heeft met de huidige situatie van afgestudeerden.
Heb ik ook gedaan. Je spreekt veel afgestudeerden en het is echt een eye-opener voor jezelf (m.b.t. deze opleiding, en ook algemeen).

Shocking information:
Ik deed deze opdracht alweer 4 jaar geleden. Toen had slechts 7% van alle afgestudeerden tussen cohort 2003 en 2006 daadwerkelijk een baan kunnen vinden op HBO niveau én met dieren/management.
Het grootste gedeelte was nog werkzoekende, terug bij een MBO baan zoals bijvoorbeeld Paraveterinair of was verder gaan studeren.

Ben wel benieuwd hoe dat nu zit :)

Nog een tip!: -niet zozeer over deze opleiding..maargoed- Ga niet teveel doen bij die studentenvereniging daar.. Dat deed ik wel en dat kostte me teveel geld en tijd. Achteraf heb ik er spijt van :o De studievereniging is wel een aanrader :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:19

poeh, als je die cijfers ziet word je toch niet echt blij :P geloof dat er wel nog recent onderzoek naar gedaan is ;) ik moet nu nog 3 VIP's...zie er altijd zo tegenop...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:55

Dat is inderdaad wel shocking. Maar ergens kan ik het me ook wel voorstellen.. Als je ziet dat uit onze klassen meer dan de helft voor wildlife gaat..

Volgens mijn vorige SLB-er moet er ook nog een ander verslag op school liggen met wat voor banen de afgestudeerden hebben gekregen. Deze is gemaakt door Marjolein van Dieren.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:15

Weten jullie nog wat je bij factoren en aspecten moet schrijven? :+