suus_pepper schreef:Jemig! Elke keer als je moet werken?! Ik heb nu 1 aantekening in mijn dosier (wat ik belachelijk vind, ze was 21..) en in het totaal 3 keer controle gehad. Ik werk nu 1 jaar en 2 maanden voor de Appie.
Superfijn
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Air schreef:Het is nu dan maar net hoe belangrijk je je baantje vind. Mensen die tegen je gaan zeiken erover zoeken anders wel iets anders wat niet goed is hoor.
Ik heb eens bij de kassa een man gehad die zei dat ze de doodstraf maar moesten geven op het vragen van de air miles pas?
Sommige mensen kunnen zich gewoon absoluut niet verplaatsen in een ander en missen daardoor respect.
Air schreef:Het is nu dan maar net hoe belangrijk je je baantje vind. Mensen die tegen je gaan zeiken erover zoeken anders wel iets anders wat niet goed is hoor.
Ik heb eens bij de kassa een man gehad die zei dat ze de doodstraf maar moesten geven op het vragen van de air miles pas?
Sommige mensen kunnen zich gewoon absoluut niet verplaatsen in een ander en missen daardoor respect.
mick75 schreef:Ik bedoel dat door die idiote wetgeving, waardoor alcohol/tabaksverkoop stopgelegd kan worden al na een paar overtredingen of de winkel zelfs gesloten kan worden, meiden van 16 jaar die werken voor het minimumjeugdloon of net iets meer, indirect verantwoordelijk zijn geworden voor het voortbestaan van de winkel. Immers, paar fouten bij officiele controle en de gevolgen zijn enorm. En er wordt amper aandacht gegeven aan hoe je dat kan voorkomen, geen cursus, beperkt instructie bij de meeste winkels. Maar dat is een andere discussie.
Voor jou zou ik zeggen dus gewoon iedereen waarvan je denkt dat die heel, heel misschien, toevallig, irritant genoeg wel eens per ongeluk jonger lijkt dan 25 of zelfs meer gewoon vragen. Jouw baantje is meer waard dan een deuk in het ego van een opstandige puber of andere sjacherijn.

mick75 schreef:Wel 2 dagen instructie, poe poe, terwijl de winkel dicht kan gaan als je een paar keer een foutje maakt (en je dus ook indirect verantwoordelijk bent voor het baantje van al je collega's) en je minimaal betaald krijgt... ja dat houdt echt over! Dat noem ik zeer beperkte instructie. En je geeft zelf al aan dat niet iedereen die krijgt.
En inderdaad, er mag geen drank en tabak meer verkocht worden als er 3 boetes zijn uitgedeeld door de gemeente. Daarom zijn ze daar zo streng op geworden. Zelfs collega's van een andere afdeling die na het werk een biertje komen halen moeten zich legitimeren.
! En kreeg compliment dat ik zo'n leuke meid was! Altijd leuk meegenomen
!
toen wist ik al wel hoe laat het was, haha!
Hier ook wel érg opvallend, 1 blikje bier en contant geld al klaar, maar had z'n ID niet bij zich.
Verder nog wel vaker ID gevraagd vandaag, voel me nu een stuk zekerder ermee
Dominique_96 schreef:Ik ben ook geslaagdHier ook wel érg opvallend, 1 blikje bier en contant geld al klaar, maar had z'n ID niet bij zich.
!
Dominique_96 schreef:Lizzyy schreef:Gewoon iedereen zonder rimpels naar ID vragen
Denk dat ik dat maar moet doen ja

Christy__94 schreef:Dominique_96 schreef:Ik ben ook geslaagdHier ook wel érg opvallend, 1 blikje bier en contant geld al klaar, maar had z'n ID niet bij zich.
Netjes, heb ook al keer eerder controle gehad en toen was het ook al iets te duidelijk!
Maar het blijft lastig hoor, heb er vandaag ook weer paar gehad! dan zie ik ze in de rij staan en zit dan al te gokken hoe oud ze zijn
Bij AH moet ik nog eens proberen, wel een keer met een vriendin (Menino) en toen moesten we wel ons ID laten zien
Had laatst 2 jongens en die stonden wat te kletsen zegt er ineens een: ik hoef eigenlijk nergens mijn ID te laten zien... ik heel droog: nou laat hem nu maar wel zien dan. Waren het mystery guests die dat verhaaltje zo moesten opvoeren om te kijken hoe de caissière reageerde
Mir_U schreef:Ik werd laatst gevraagd bij de AH voor ID, maar meisje achter de kassa was geloof ik nieuw en maakte gelijk al fout, want ik rekende de boodschappen niet af, vriendinnetje deed dat en die kreeg de vraag niet