MeMarijke schreef:Als je lid wordt van een studentenvereniging is dat voornamelijk voor de gezelligheid. Dat is je ding of het is het niet, dat is iets dat je voor jezelf moet bedenken.
Van vriendinnen hoorde ik (was zelf ver weg op vakantie tijdens de AID) dat veel mensen na de AID het idee hadden dat ze lid móesten worden van een vereniging om erbij te horen, dat is niet zo. Er zijn zat mensen die geen lid worden van een studentenvereniging.
Een studentenvereniging is niet mijn ding. Ik ben lid geworden van Tartlétos (atletiek, in mijn geval lange-afstand hardlopen) en de Paardengroep.
Bij sportverenigingen heb je meestal geen verplichtingen, het verschilt per vereniging hoeveel sociale activiteiten ze naast de trainingen organiseren en je hebt natuurlijk wel verplichtingen naar je team als je wedstrijden gaat doen. (Ik weet alleen van Argo (roeien) dat je af en toe moet schoonmaken in het verenigingsgebouw)
Oh daar heb je absoluut gelijk in, bij een studentenvereniging moeten om erbij te horen is echt niet zo. De meeste van m'n studiegenoten zitten nergens bij, en die vermaken zich prima hoor
Je kan je idd ook gewoon aanmelden bij een sportvereniging, of je kan actief worden bij je studievereniging. Of helemaal niks, als je d'r geen zin in hebt :p
unihorses schreef:[***] schreef:Bij ons vallen de verplichtingen heel erg mee hoor

de eerste drie weken word je veel verwacht, maar daarna is het zo'n 2x per periode bar staan en 2x helpen met koken. Of receptie lopen (serveren met fancy dinertjes van afgestudeerden, wat al helemaal niet vaak hoeft), of de lunch verzorgen. Je moet 2 van die 4 taken kiezen.
maar wat heb je er dan aan? lunch verzorgen, fancy dinertjes waarom? wat voegt het toe?
Die taken zijn alleen omdat het moet gebeuren, en er is niet genoeg geld om er mensen voor in te huren :p daarbij is het gewoon leuk om te doen. Wat ikzelf aan de vereniging heb is inderdaad gezelligheid, wat marijke ook al zei, en ontwikkeling. Ik ben naar Wagga gekomen als heel verlegen meisje en merk dat ik me sterk ontwikkel bij m'n vereniging, ik praat sneller/makkelijker met mensen, ontdek (onder andere daar, maar natuurlijk ook op m'n studie etc.) wie ik ben, wat ik wil enzovoorts. Daarbij maak je er gewoon een boel vrienden die je tijd in Wageningen een stuk gezelliger maken
Bepaalde activiteiten op m'n vereniging zorgen ervoor dat ik uit m'n comfort zone stap (thuis met een bak ben&jerry's op schoot een film kijken in plaats van sociaal doen xD) en dingen doe waar ik achteraf blij van ben dat ik het toch gedaan heb
nou klinkt het alsof ik er hele rare dingen doe, dat is helemaal niet zo hoor :p meer wat ik zeg, ik ben een vrij passief persoon en heb meestal geen zin om ergens heen te gaan, maar er zijn bijna altijd wel mensen die me dan toch naar een feest slepen wat achteraf erg gezellig was!
Maar wat Marijke zegt klopt ook, het moet bij je passen. Voor mij is het nu een groot deel van m'n leven in Wageningen, maar ik kan me goed voorstellen dat er zat mensen zijn die daar helemaal geen zin in hebben.