Studeren in Wageningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

95Ellen

Re: Studeren in Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 22:05

De 'ontgroening' is de VIT, die duurt maar 4 dagen ;) daar mag ik niks over zeggen, maar het is tegenwoordig illegaal om mensen te verplichten alcohol te drinken dus dat gebeurt niet.
De 3 weken erna zijn de kroegweken, bedoeld om de vereniging en haar leden te leren kennen. Dus die 3 weken zijn er gewoon veel activiteiten en feestjes :D

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:49

demo_love schreef:
Celine1996 schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen :)

Ik heb vrijdag gehoord dat ik ben uitgeloot voor diergeneeskunde en nu ga ik komend jaar dierwetenschappen studeren in Wageningen. Nu ben ik wel dringend op zoek naar een kamer...
Tot nu toe nog niets gevonden. Hebben jullie misschien tips? :)

In Ede weet ik nog wel een kamer (mijn vorige kamer <3 ) zit nog een WUR student en 3 CHE studenten. Ik kan je evt. de link sturen.

Op idealis en duivendaal ben ik wel al ingeschreven, maar niks meer in wageningen gezien sinds vrijdag :(

Was het niet vervelend om in ede te wonen? Zeker na een avondje stappen als je alleen terug moet lijkt me dat niet fijn...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:17

[***] schreef:
De 'ontgroening' is de VIT, die duurt maar 4 dagen ;) daar mag ik niks over zeggen, maar het is tegenwoordig illegaal om mensen te verplichten alcohol te drinken dus dat gebeurt niet.
De 3 weken erna zijn de kroegweken, bedoeld om de vereniging en haar leden te leren kennen. Dus die 3 weken zijn er gewoon veel activiteiten en feestjes :D

Dat is voor mij al reden genoeg om er niet aan te beginnen, ik wil gewoon weten wat ik kan verwachten en niet overdonderd worden met dingen die ik niet wil. De drie weken erna klinken wel leuk :+
Celine1996 schreef:
demo_love schreef:

In Ede weet ik nog wel een kamer (mijn vorige kamer <3 ) zit nog een WUR student en 3 CHE studenten. Ik kan je evt. de link sturen.

Op idealis en duivendaal ben ik wel al ingeschreven, maar niks meer in wageningen gezien sinds vrijdag :(

Was het niet vervelend om in ede te wonen? Zeker na een avondje stappen als je alleen terug moet lijkt me dat niet fijn...

Nee op zich niet, omdat ik niet de enige van de WUR was. Er zitten trouwens nog behoorlijk wat studenten in Ede, omdat er gewoon te weinig kamers in Wageningen te vinden zijn, zeker zo aan het begin van een nieuw jaar. Als je in november opnieuw gaat zoeken liggen de kamers voor het oprapen. Dus ik heb er ook een ruim half jaar gezeten als overbrugging naar een kamer in Wageningen. Het was een fijn huis, dus geen spijt van.

Alleen terug fietsen heb ik geen last van gehad. :P

Oh en trouwens, de weg is goed verlicht enzo, dus niet gevaarlijk om alleen af te leggen.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 19:27

Haha dat kan ik me wel voorstellen. Ik had zelf zoiets van och, wat zijn 4 dagen in vergelijking met zo'n 3 a 4 jaar lol, vrienden en connecties maken en mezelf sociaal ontwikkelen

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:19

Ik meld me ook even hier. In september begin ik met de master Nutrition and Health in Wageningen :D
Als iemand hier nog een kamer weet voor de AID en evt. langere periode hoor ik het graag. Weet namelijk pas net dat ik ben toegelaten.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:39

Schrijf je gelijk in bij Idealis @Astrid, Dan begint je tijd daar tenminste ook te lopen.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:59

Ja, dat heb ik al een poos geleden aan het begin van het jaar gedaan voor de zekerheid :j

_Rozanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:41

Ook ik zal komend jaar weer in Wageningen te vinden zijn, 2e jaars voeding en gezondheid! Binnenkort verhuizen want ik ga samen met twee vriendinnetjes in een appartementje wonen! Super veel zin in. En natuurlijk de AID waar ik mentor ben, wie weet zijn jullie wel kindjes van mij :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 21:12

Astrid tijdens de AID hebben 2 van mijn zusjes bij mij geslapen, kan je niet bij een broertje of zusje terecht?

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:31

Ik hoor net dat er bij ons (Duivendaal, gang A3) ook weer een kamer vrijkomt dus als iemand nog een kamer zoekt... :)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:40

Ik begin in september met de opleiding equine leisure and sport, aan het van hall :)

Voor mij geen aid omdat ik scheikunde cursus moet doen. Toevallig hier ook mensen die de scheikunde cursus gaan doen?

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:50

@ellen: ik weet niet of je van te voren contact met hun kunt opnemen? Ik weet nog niet hoe in elk geval haha, anders is dat een optie. Duivendaal sta ik nog niet zo lang ingeschreven, maar als dat geen probleem is heb ik wel interesse :j

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 11:07

Je kunt je op de kamer inschrijven voor de hospiteeravond op de site van stw. Die wachtrij is voor als er meer dan 10 mensen zijn voor de hospiteeravond, dan mogen de 10 die het hoogst staan komen. Ik denk niet dat de kamer er al op staat want vgm moeten we nog besluiten wanneer we de hospiteeravond willen, maar ik zal t hier ff posten als ie er op staat :p

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 23:10

Hospiteeravond wordt de do derdag voor de aid. Denk dat de kamer inmiddels op de site van stw connect staat

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:23

demo_love schreef:
Ik begin/ga verder met bachelor biologie in september. Dit jaar biotechnologie gedaan, maar dat was het nog niet. Na de herkansingen in augustus heb ik hopelijk al 48 punten voor biologie binnen.

Nog nieuwe studenten die in Dijkgraaf komen?

Ik zit trouwens niet bij een studentenvereniging. Ik vind het allemaal zo dwingend. Feesten kun je sowieso wel naar toe, dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Ik ken nog wel weinig mensen in Wageningen, dus ik hoop binnen mijn studie en gang (of hier :+ ) gewoon leuke contacten op te doen.

Ohja, zijn er hier nog studenten met een huisdier? Ik zou graag een huisdier willen of anders af en toe een oppasbeestje voor de gezelligheid, maar wat?

ik zou ook graag een huisdier willen maar het mag niet waar ik op kamers zit :+ maar goed heb dan wel weer 2 paarden :o

[***] schreef:
Bij ons vallen de verplichtingen heel erg mee hoor :) de eerste drie weken word je veel verwacht, maar daarna is het zo'n 2x per periode bar staan en 2x helpen met koken. Of receptie lopen (serveren met fancy dinertjes van afgestudeerden, wat al helemaal niet vaak hoeft), of de lunch verzorgen. Je moet 2 van die 4 taken kiezen.

maar wat heb je er dan aan? lunch verzorgen, fancy dinertjes waarom? wat voegt het toe?

MeMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:26

Als je lid wordt van een studentenvereniging is dat voornamelijk voor de gezelligheid. Dat is je ding of het is het niet, dat is iets dat je voor jezelf moet bedenken.
Van vriendinnen hoorde ik (was zelf ver weg op vakantie tijdens de AID) dat veel mensen na de AID het idee hadden dat ze lid móesten worden van een vereniging om erbij te horen, dat is niet zo. Er zijn zat mensen die geen lid worden van een studentenvereniging.

Een studentenvereniging is niet mijn ding. Ik ben lid geworden van Tartlétos (atletiek, in mijn geval lange-afstand hardlopen) en de Paardengroep.

Bij sportverenigingen heb je meestal geen verplichtingen, het verschilt per vereniging hoeveel sociale activiteiten ze naast de trainingen organiseren en je hebt natuurlijk wel verplichtingen naar je team als je wedstrijden gaat doen. (Ik weet alleen van Argo (roeien) dat je af en toe moet schoonmaken in het verenigingsgebouw)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 10:18

MeMarijke schreef:
Als je lid wordt van een studentenvereniging is dat voornamelijk voor de gezelligheid. Dat is je ding of het is het niet, dat is iets dat je voor jezelf moet bedenken.
Van vriendinnen hoorde ik (was zelf ver weg op vakantie tijdens de AID) dat veel mensen na de AID het idee hadden dat ze lid móesten worden van een vereniging om erbij te horen, dat is niet zo. Er zijn zat mensen die geen lid worden van een studentenvereniging.

Een studentenvereniging is niet mijn ding. Ik ben lid geworden van Tartlétos (atletiek, in mijn geval lange-afstand hardlopen) en de Paardengroep.

Bij sportverenigingen heb je meestal geen verplichtingen, het verschilt per vereniging hoeveel sociale activiteiten ze naast de trainingen organiseren en je hebt natuurlijk wel verplichtingen naar je team als je wedstrijden gaat doen. (Ik weet alleen van Argo (roeien) dat je af en toe moet schoonmaken in het verenigingsgebouw)

Oh daar heb je absoluut gelijk in, bij een studentenvereniging moeten om erbij te horen is echt niet zo. De meeste van m'n studiegenoten zitten nergens bij, en die vermaken zich prima hoor :) Je kan je idd ook gewoon aanmelden bij een sportvereniging, of je kan actief worden bij je studievereniging. Of helemaal niks, als je d'r geen zin in hebt :p

unihorses schreef:
[***] schreef:
Bij ons vallen de verplichtingen heel erg mee hoor :) de eerste drie weken word je veel verwacht, maar daarna is het zo'n 2x per periode bar staan en 2x helpen met koken. Of receptie lopen (serveren met fancy dinertjes van afgestudeerden, wat al helemaal niet vaak hoeft), of de lunch verzorgen. Je moet 2 van die 4 taken kiezen.

maar wat heb je er dan aan? lunch verzorgen, fancy dinertjes waarom? wat voegt het toe?

Die taken zijn alleen omdat het moet gebeuren, en er is niet genoeg geld om er mensen voor in te huren :p daarbij is het gewoon leuk om te doen. Wat ikzelf aan de vereniging heb is inderdaad gezelligheid, wat marijke ook al zei, en ontwikkeling. Ik ben naar Wagga gekomen als heel verlegen meisje en merk dat ik me sterk ontwikkel bij m'n vereniging, ik praat sneller/makkelijker met mensen, ontdek (onder andere daar, maar natuurlijk ook op m'n studie etc.) wie ik ben, wat ik wil enzovoorts. Daarbij maak je er gewoon een boel vrienden die je tijd in Wageningen een stuk gezelliger maken :) Bepaalde activiteiten op m'n vereniging zorgen ervoor dat ik uit m'n comfort zone stap (thuis met een bak ben&jerry's op schoot een film kijken in plaats van sociaal doen xD) en dingen doe waar ik achteraf blij van ben dat ik het toch gedaan heb :) nou klinkt het alsof ik er hele rare dingen doe, dat is helemaal niet zo hoor :p meer wat ik zeg, ik ben een vrij passief persoon en heb meestal geen zin om ergens heen te gaan, maar er zijn bijna altijd wel mensen die me dan toch naar een feest slepen wat achteraf erg gezellig was!
Maar wat Marijke zegt klopt ook, het moet bij je passen. Voor mij is het nu een groot deel van m'n leven in Wageningen, maar ik kan me goed voorstellen dat er zat mensen zijn die daar helemaal geen zin in hebben.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:32

Voor iedereen die mee doe met de AID. Veel plezier! :)

Ik ben aanwezig als PERSer, fotograaf :D

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 12:13

Veel plezier met de AID allemaal! :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:43

Haha het Wageningentopic valt stil tijdens de AID :')

Ik heb tot nu toe een onwijs leuke week, heel gezellig en veel leuke mensen ontmoet. Vanavond maar even relaxen en een rondje over de hei. Morgen nog een laatste dagje. :)

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 17:12

Nog bij een vereniging ingeschreven kim? ^^

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:05

[***] schreef:

Was het wel van plan, maar na het zien van mijn rooster voor de eerste periode...iedere dag van half 9 tot kwart over 5, daarnaast nog een paard en ik wil gaan klimmen, Sylvatica natuurlijk...maar ik denk dat ik me in ga schrijven bij SSR-W, vond ik tot nu toe het gezelligst.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:15

Kim_Evendi schreef:
[***] schreef:

Was het wel van plan, maar na het zien van mijn rooster voor de eerste periode...iedere dag van half 9 tot kwart over 5, daarnaast nog een paard en ik wil gaan klimmen, Sylvatica natuurlijk...maar ik denk dat ik me in ga schrijven bij SSR-W, vond ik tot nu toe het gezelligst.

Die roosters moet je niet te serieus nemen. Vaak zijn er worden en groepen voor bijvoorbeeld practica of werkcolleges gemaakt, waardoor je lang niet alle uren hoeft te maken waarvoor je staat ingeroosterd. Iig, dat is mijn ervaring.

En idd, SSR-W is hartstikke leuk en gezellig :-D

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 19:47

Idd dat rooster valt meestal in de praktijk erg mee. Hele goeie keus, SSR-W ;D
Ik sta er vanavond bar in de kroegzaal :)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:35

[***] schreef:
Idd dat rooster valt meestal in de praktijk erg mee. Hele goeie keus, SSR-W ;D
Ik sta er vanavond bar in de kroegzaal :)

Toch wel fijn om te horen dat het rooster misschien niet zo erg is als het lijkt :j
Oh dan kom ik straks misschien nog even buurten, als ik m'n groepje weg kan slepen bij Ceres... :')