Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:59

Pfff hebben jullie ook zo veel gedoe gehad met het aanvragen van je DigiD? Ik baal enorm wat heb hem pas over 5 dagen en ben dus eigenlijk al te laat met aanvragen van mijn ov en stufi waardoor ik de eerste maand waarschijnlijk zonder studentenov naar Den Haag moet...

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:00

xMathilde schreef:
Amber27 schreef:
jeuuuujj ik ook niet meer! :') nee iemand uit mijn afgelopen jaar gaat ook mee :')

En zo te zien ben je daar heel blij mee -O- Haha, gaat die persoon dezelfde studie doen?

-O- ? haha, nee die gaat tuin en akkerbouw doen.. of zoiets :') maargoed.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:01

Remark schreef:
Pfff hebben jullie ook zo veel gedoe gehad met het aanvragen van je DigiD? Ik baal enorm wat heb hem pas over 5 dagen en ben dus eigenlijk al te laat met aanvragen van mijn ov en stufi waardoor ik de eerste maand waarschijnlijk zonder studentenov naar Den Haag moet...

Gelukkig had ik mijn DigiD al in orde. Maar het schooljaar start toch pas in september dus als je in juli of augustus aanvraagd krijg je toch gewoon vanaf september stufi :)

@Amber, o verkeerd opgevat dan haha :+

Remark

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:02

Ja klopt alleen je ov duurt 3 maanden :\

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:05

Remark schreef:
Ja klopt alleen je ov duurt 3 maanden :\

Nee toch?!

"Nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld, krijg je binnen een week van de Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct automatisch een bericht met uitleg over het koppelen van jouw studentenreisproduct aan jouw OV-chipkaart. In dit bericht staan ook je inloggegevens en een Aanvraagformulier Koppeling Studentenreisproduct. Volg de instructies in de brief. Binnen een week ontvang je bevestiging van je aanvraag. Hierin staat ook hoe je het studentenreisproduct op je kaart laadt."
http://duo.nl/particulieren/reizen/reizen.asp

Ik zie nergens iets staan over 3 maanden, waarom zou dat zo zijn? Dat loopt gelijk op met je stufi, wanneer je stufi hebt, heb je ook recht op ov.

Weet niet of je al een ov-chipkaart hebt, maar deze heb je iig wel nodig voor de aanvraag van ov. Dus om het sneller te laten verlopen kan je die misschien al aanvragen, tenzij je daar DigiD voor nodig hebt natuurlijk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:13

Je OV gaat per kwartaal volgens mij :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:15

Courses schreef:
Je OV gaat per kwartaal volgens mij :)

Vandaar, maar dan alsnog, is dat dan niet ook per 1 september of snap ik er nou gewoon helemaal niks meer van :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:16

Ik heb 'm toen ook pas in .. oktober ofzo gekregen? Weet niet meer precies hoe het zat, hele kromme regeling in ieder geval. Was iets met voor bepaalde datum aanvragen gaat 'ie per ... in, en ik was op 14 augustus jarig en viel net buiten dat kwartaal dus moest kwartaal wachten.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:25

We adviseren om de studiefinanciering drie maanden voor de ingangsdatum van je opleiding aan te vragen, zodat we op tijd je studentenreisproduct kunnen klaarzetten en je eventuele aanvullende beurs kunnen berekenen.
http://www.duo.nl/particulieren/studief ... vragen.asp

Had het fout gelezen, er staat dus niet dat als je het later doet dat je je ov niet optijd hebt maar dat het wel kan. Nouja op hoop van zegen dan maar!

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 17:34

Mandy92 schreef:
Mandy92 schreef:
Zo. Mijn definitieve keuze is gemaakt. International business and languages op windesheim in Zwolle!

Hooow, foutje .. :') . Het is dus niet IBL maar Communicatie.

ik twijfelde echt tussen precies dezelfde studies.. IBMS, IBL of communicatie. Heb er helaas toch maar voor gekozen om geen IBMS of IBL te gaan doen omdat ik bang ben dat ik het op het gebied van economie en m&o gewoon niet red, heel jammer maar heb mezelf er maar bij neergelegd dat sommige dingen gewoon niet voor mij zijn weggelegd :Y)

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 17:35

EliseXJoelle schreef:
ik kreeg vandaag een mail over boekenlijst en wanneer de intro en eerste lesdag zijn, maar heb verder nog geen bevestiging gehad dat ik ook daadwerkelijk toegelaten ben.. op studielink staat ook nog steeds dat mijn verzoek is ingediend. Kan ik uit de mail van de opleiding concluderen dat ik toegelaten ben of nog even afwachten? :p
wil heel graag mijn boeken gaan bestellen namelijk :D

ik heb vandaag een bericht van studielink gehad dat ik officieel sta ingeschreven! volgens mij is dit wanneer het bevestigd is door duo en je nieuwe school dat je vooropleiding goed is

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:26

Juangi schreef:
Wat leuk om te zien dat er zoveel naar Leeuwarden komt te studeren! Ik ben zelf nu nog eerste jaars Forensic Sciences aan Van Hall Larenstein! Misschien leuk om een Leeuwarden studententopic te maken?

Leuk! Ik ben voor :D

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:24

IK ga SPH doen in Rotterdam :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:25

Leuk, nog iemand die SPH gaat doen. :)

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:49

Ik zou eerst SPH doen maar heb nu toch voor MWD gekozen :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:51

OV moet je wel op tijd aanvragen idd.
Weet niet meer precies hoe het zit, moest op het MBO geloof ik inderdaad al in september/oktober aanvragen (werd in december 18, op het MBO heb je pas vanaf je 18e recht op stufi en OV).
Wat dat betreft heb ik een makkie, hoef alleen maar m'n gegevens te wijzigen en een overbrugging aan te vragen :D heb ik allemaal al geregeld gelukkig :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:55

Sharissael schreef:
Ik zou eerst SPH doen maar heb nu toch voor MWD gekozen :)

Ja, ik vind het ook lastig de keuze tussen SPH en MWD, gelukkig kan ik na het eerste jaar nog switchen. :)

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:22

ik heb de keuze gemaakt doormidddel van een stage gids van de school en kwam er toen achter dat MWD nog wat meer de richting is wat ik interesant vind :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:19

ElinaSK schreef:
Horse_xx schreef:
Ik kreeg twee weken geleden een brief van de KEI-week, maar dan zit ik nog in Blanes dus daar kan ik niet heen :( echt balen!

ooh das inderdaad jammer ! wat ga jij doen dan ? :D . Ik kan ook niet naar de KEI-week, want dan zit ik op een festival in brabant :+

Ik ga sport, gezondheid & Management doen :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:32

Courses schreef:
Ik heb 'm toen ook pas in .. oktober ofzo gekregen? Weet niet meer precies hoe het zat, hele kromme regeling in ieder geval. Was iets met voor bepaalde datum aanvragen gaat 'ie per ... in, en ik was op 14 augustus jarig en viel net buiten dat kwartaal dus moest kwartaal wachten.

Ik geloof als je voor aanvang van het studiejaar nog geen 18 bent, je de 1e maand geen OV hebt en moet wachten tot 1 oktober. Als je al wel 18 bent krijg je gewoon OV vanaf augustus. Beetje kromme regeling, maar is helaas al jaren zo.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:48

Ik heb me afgelopen weekend ingeschreven voor rechten.

Stufi is nog niet gelukt, heel gedoe over digi-d en smsfunctie? Die sms functie heb/had ik niet en dat lukte op dat moment ook niet. Krijg nu een brief thuis met herstelcode oid maar vind het een beetje vreemd.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:17

Ik heb inmiddels mijn boekenlijst gevonden.

En ga zo mijn boeken bestellen (tweede hands via bol.com ;-) )
schade.... 140 euro! Dat is echt een koopje (tot nu toe) in verhouding met mijn MBO opleiding!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:22

Dat valt reuze mee ja! Waar heb je de boekenlijst "gevonden"? :D

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:23

op de site van mijn school :-P
(stoas vilentum ) :-D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:27

Daar heb ik ook gezeten vorig jaar, toevallig! Ik deed alleen HBO Paardenhouderij, maar inmiddels zitten
ze in een ander gebouw, daar ben ik niet meer geweest. :)