Front officemedewerker Hoofddorp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharlieVM

Re: Front officemedewerker Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:29

Martine, je ziet er echt heel netjes en representatief uit in dat pak! Daar kun je prima in solliciteren. En ik snap ook wel dat het niet zo gemakkelijk is om van de ene op de andere dag overal kansen in plaats van problemen te zien. Maar ik vind het al heel goed dat je een aantal pagina's geleden toegeeft dat je dit moeilijk vindt. Heb je mensen in je omgeving die je een beetje kunnen steunen hierin? Die met je kunnen meedenken over de manier waarop je dit kunt aanpakken? Of met wie je kunt gaan praten over het zoeken van hulp om je te laten diagnostiseren (je geeft zelf aan dat je wellicht autisme hebt?). Ik denk dat het heel goed zou zijn als je die stap gaat zetten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:09

TS, is er al nieuws? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:20

Van het Wyndham een mail en binnen 10 werkdagen hoor ik meer.

Echter er is meer.. Over 5 weken zit ik nu in het Efteling Hotel.. welk hotel neemt mij nou aan? Ze hebben zeg 3 weken om mij in te werken. Vervolgens ga ik 2 weken op vakantie en kunnen ze me weer opnieuw inwerken. Ze zullen zeggen, voor jou iemand anders. Heb school gebeld maar de docente die ik nodig heb was niet op haar post.. morgen kan ik niet bellen, woensdag is zij er niet dus wordt pas donderdag.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:22

Dan spreek je over 5 weken..
Da's iets meer dan 1 maand.

Dan heb je erna nog tijd zat toch?
Aangezien je sprak over ''niet zomaar een stage van een paar weken''
Waardoor ik er dus vanuit ga dat dit je langere stage is? 5 maanden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:27

Onze stageperiode loopt tot 10 november, waarschijnlijk moet ik tot die tijd andere lessen volgen. Ik heb dan een studievertraging en zal met de 2e stageperiode 2x 800 uur moeten maken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:29

Lasca_1987 schreef:

Dus je bent niet andere hotels afgegaan om meer kans te maken? Je laat wel veel kansen liggen zeg :\
Als je hier al je kansen op zet, dan gaat het nog een lange weg worden..
Kom op meid, doe nou eens echt je best! Je slaat jezelf straks voor je hoofd dat je niet meer er achteraan bent gegaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:36

Ik zou trouwens je vakantie naar het Efteling hotel afzeggen of verplaatsen als dit betekent dat je daarom een studievertraging gaat oplopen. Je studie lijkt me een stuk belangrijker. Wat zijn die twee weekjes nou op een flinke studievertraging? Die vakantie kan ook wel een andere keer.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-06-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:38

Maar zo te horen heb je je kansen allang vergooid eigenlijk voor deze stageperiode. Denk inderdaad niet dat jij nog een stageplek krijgt met je 3 weken vakantie. Vervelend voor je...alhoewel...als je eerder en dan VEEL eerder je best ervoor was gaan doen had je allang een stageplek gehad. Nu zou ik je tijd benutten voor een goede stageplaats voor je volgende periode. Denk zelfs 2. Waarschijnlijk mag je niet 2x800 uur bij hetzelfde bedrijf maken? Zo wel, kan je dat meteen aangeven. Kan nog positief uitpakken als bedrijven weten je 1600 uur in te kunnen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:40

Cayenne schreef:
Ik zou trouwens je vakantie naar het Efteling hotel afzeggen of verplaatsen als dit betekent dat je daarom een studievertraging gaat oplopen. Je studie lijkt me een stuk belangrijker. Wat zijn die twee weekjes nou op een flinke studievertraging? Die vakantie kan ook wel een andere keer.

Die vakantie kan niet een ander keer, kan niet verplaats worden maar waar bemoei jij je mee wat betreft mijn vakantie?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-13 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:41

friendly schreef:
Maar zo te horen heb je je kansen allang vergooid eigenlijk voor deze stageperiode. Denk inderdaad niet dat jij nog een stageplek krijgt met je 3 weken vakantie. Vervelend voor je...alhoewel...als je eerder en dan VEEL eerder je best ervoor was gaan doen had je allang een stageplek gehad. Nu zou ik je tijd benutten voor een goede stageplaats voor je volgende periode. Denk zelfs 2. Waarschijnlijk mag je niet 2x800 uur bij hetzelfde bedrijf maken? Zo wel, kan je dat meteen aangeven. Kan nog positief uitpakken als bedrijven weten je 1600 uur in te kunnen zetten.

Dat zijn er 2

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:42

Wat een onzin dat je door een vakantie 2x ingewerkt moet worden.
Je wordt ingewerkt en daarna ga je gewoon verder waar je gebleven was.
En een vakantie plannen in een stage periode is misschien niet echt handig geweest.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:44

Lasca_1987 schreef:
Cayenne schreef:

Die vakantie kan niet een ander keer, kan niet verplaats worden maar waar bemoei jij je mee wat betreft mijn vakantie?

Het gaat me meer om het feit dat je een vakantie in de weg van je studie laat staan. Het gaat om prioriteiten stellen. Je vraagt hier toch zelf om opties?
Iets minder aanvallend mag ook wel. Er worden hier bergen tips aangesleept voor je, zelfs stages voorgekauwd en je doet er weinig tot niets mee. Jammer :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-06-13 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:45

Wat betreft de vakanties ben ik "afhankelijk" van mijn moeder die in het onderwijs zit en laat mij niet met mijn vader alleen thuis 2 weken dat is de grootste hel die je mij kan bezorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:45

Maar ik ga het hier niet meer over mijn vakantie of stage hebben.. ik kies mijn eigen weg mbt mijn studie.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:47

Lasca_1987 schreef:
ik kies mijn eigen weg mbt mijn studie.

Waarom open je hier dan een topic?

Je hebt al dagenlang de tijd gehad om hotels af te gaan etc etc. Je doet niets met de tips.
Wat heeft het dan voor zin om hier adviezen te blijven geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:48

Lasca_1987 schreef:
Hallo iedereen,

Ik had even een klein vraagje; Als het mij niet lukt een stage te vinden dan moet ik 24 Juni weer naar school, dan moet ik tot 10 nov lessen volgen en vanaf die datum de reguliere lessen. Ik vraag mij dan af; heb ik dan eigenlijk wel gewoon zomervakantie als ik 24 Juni weer de school in moet? Als ik op de roosters kijk van klassen en docenten heeft iedereen gewoon vakantie. Ik vraag mij gewoon af wat ik kan verwachten en ik denk dat ik pas einde van deze week een mail krijg van school.
Vanmiddag ga ik nog even de hotels bellen welke ik een sollicitatiebrief heb verzonden, want de ervaring leert dat je wel moet bellen anders nemen ze geen contact met je op.
Ergens zou ik het raar vinden als ik niet de zomervakantie heb, dit omdat van 16 Juli tot 16 Augustus mijn weekov niet geldig is en ik dus zal moeten betalen. Uiteraard met stage heb ik geen zomervakantie, ik ga wel op vakantie 2 weekjes. Maar als ik stage heb, heb ik een stagevergoeding en vraag ik ernaast wel naar een (kleine)reiskostenvergoeding, dan is het niet erg om ov te moeten betalen. Als ik naar school moet wel.

Doe je deze opleiding niet, misschien kan je zeggen wat ik kan verwachten? Natuurlijk geeft het geen zekerheid maar ik wil eigenlijk gewoon graag weten hoe het nu zit.

Groetjes,
Lasca

Omdat dit mijn OP was en daarna had ik nog een topic, die is op slot gegaan en toen zijn we hier verder gegaan.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:48

TS, toch laat je heel wat kansen liggen. Net pak aan, cv onder de arm en alle voor jou bereikbare hotels binnen lopen. Ja, dus echt gewoon er naartoe gaan. Is het niet voor nu, dan voor volgende keer.

En wat je vakantie betreft : als ik me even in de plaats van je moeder stel dan zou ik liever hebben dat je je diploma (eindelijk eens) haalt dan dat je meegaat op vakantie. Overigens : 800 uur is 20 weken werken aan 40u per week. We zijn nu als ik het goed heb ongeveer week 34. Dat zou willen zeggen dat je je 800 uur niet kunt maken met een fulltime job voor half januari volgend jaar. Heeft het dan überhaupt nog zin, zoek je niet beter een plekje voor volgend jaar voor 2 x 800 uur?

Mag ik je er even op wijzen dat je dit topic geopend hebt om je te helpen? Als je daarna je eigen weg wil kiezen, goed. Maar je bent inmiddels 25 en hebt geen diploma. Wordt het niet stilaan tijd dat je je dan toch laat begeleiden in je "eigen" keuzes, want die maak je blijkbaar niet zo succesvol?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:52

JoAnn schreef:
TS, toch laat je heel wat kansen liggen. Net pak aan, cv onder de arm en alle voor jou bereikbare hotels binnen lopen. Ja, dus echt gewoon er naartoe gaan. Is het niet voor nu, dan voor volgende keer.

En wat je vakantie betreft : als ik me even in de plaats van je moeder stel dan zou ik liever hebben dat je je diploma (eindelijk eens) haalt dan dat je meegaat op vakantie. Overigens : 800 uur is 20 weken werken aan 40u per week. We zijn nu als ik het goed heb ongeveer week 34. Dat zou willen zeggen dat je je 800 uur niet kunt maken met een fulltime job voor half januari volgend jaar. Heeft het dan überhaupt nog zin, zoek je niet beter een plekje voor volgend jaar voor 2 x 800 uur?

Mag ik je er even op wijzen dat je dit topic geopend hebt om je te helpen? Als je daarna je eigen weg wil kiezen, goed. Maar je bent inmiddels 25 en hebt geen diploma. Wordt het niet stilaan tijd dat je je dan toch laat begeleidend in je "eigen" keuzes, want die maak je blijkbaar niet zo succesvol?

Vakantie is betaald en jullie bokkers gaan niet over mijn vakantie, laat dat ajb duidelijk zijn. Hier wil ik ook geen discussie meer over.

Ik wil mijn volgende stage in het Efteling Hotel doen. En dan heb ik een vertraging van een half jaar... so what? Ik ga het verder allemaal bespreken met de docente waar ik contact mee heb, hoe ik de opleiding verder ga bewandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:52

btw toen ik deze opleiding begon wist ik niks af van hoe de stage op deze school loopt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:55

Nou, dan wens ik je veel succes. Gaat je vast wel lukken dan... :)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:56

Lasca_1987 schreef:
JoAnn schreef:
Vakantie is betaald en jullie bokkers gaan niet over mijn vakantie, laat dat ajb duidelijk zijn. Hier wil ik ook geen discussie meer over.

Ik wil mijn volgende stage in het Efteling Hotel doen. En dan heb ik een vertraging van een half jaar... so what? Ik ga het verder allemaal bespreken met de docente waar ik contact mee heb, hoe ik de opleiding verder ga bewandelen

Ik denk dat het met stagiaires net andersom werkt : het bedrijf moet jou willen, niet andersom. Een vertraging van een half jaar is op zich niks, tenminste, dat vinden sommigen. Maar jij kon inmiddels al bijna afgestudeerd zijn als arts en hikt nu aan het begin van een opleiding alweer tegen vertraging aan. En dat kost jouw ouders en de maatschappij een bom geld. Ik kan begrijpen dat men voor mensen met jouw instelling het systeem van studiefinanciering hervormd heeft, gelukkig maar!

Heb je al een afspraak staan bij de huisarts inmiddels?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:57

Nou boehoe dat ik er 1 week naast zit. Je hebt je kansen alsnog zélf vergooid. Ik ben jonger dan jij met meer verantwoordelijkheidsgevoel in mijn kleine teen als dat jij nu doet blijken naar ons. Jij belt sporadisch en mailt af en toe eens een hotel en wil dan twee weken gemiddeld afwachten op reactie. Dat werkt toch niet? Snap je zelf ook wel lijkt me. Ga na max een week al bellen of ze al wat weten! Ze waarderen het ook echt wel als je zelf initiatief neemt. En doe nou eens wat met het dagje hotels aflopen tip! Zo kom je nergens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:02

Lasca_1987 schreef:

Echter er is meer.. Over 5 weken zit ik nu in het Efteling Hotel.. welk hotel neemt mij nou aan? Ze hebben zeg 3 weken om mij in te werken. Vervolgens ga ik 2 weken op vakantie en kunnen ze me weer opnieuw inwerken. Ze zullen zeggen, voor jou iemand anders. Heb school gebeld maar de docente die ik nodig heb was niet op haar post.. morgen kan ik niet bellen, woensdag is zij er niet dus wordt pas donderdag.

Niet om het een of ander, je hebt toch geen problemen met je geheugen?
Waarom zou je in vredesnaam opnieuw moeten worden ingewerkt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:03

Cayenne schreef:
Nou, dan wens ik je veel succes. Gaat je vast wel lukken dan... :)

Not....

Succes TS... met deze instelling ga je dr NIET komen...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:04

Lasca_1987 schreef:

Met zo'n houding als ik lees je in vorige posts kom je er ook niet hoor..
Bovendien, Efteling is toch niet het einde van de wereld? Je kunt zo op en neer naar je stage dan. Evt afspreken of je ook minder mag werken ivm vakantie. Dus dat je schappelijk bent en 2/3 dagen mee loopt in die 2 weken.. kaatsheuvel is nog gewoon in Nederland, kan je makkelijk met OV 2/3 dagen op en neer reizen. Als je stage en studievertraging hier vanaf hangt, dan zou ik mezelf maar eens een schop onder de kont geven en wat gaan doen. Want zo kom je er niet in het leven..