Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lasca_1987 schreef:Van het Wyndham een mail en binnen 10 werkdagen hoor ik meer.

Cayenne schreef:Ik zou trouwens je vakantie naar het Efteling hotel afzeggen of verplaatsen als dit betekent dat je daarom een studievertraging gaat oplopen. Je studie lijkt me een stuk belangrijker. Wat zijn die twee weekjes nou op een flinke studievertraging? Die vakantie kan ook wel een andere keer.
friendly schreef:Maar zo te horen heb je je kansen allang vergooid eigenlijk voor deze stageperiode. Denk inderdaad niet dat jij nog een stageplek krijgt met je 3 weken vakantie. Vervelend voor je...alhoewel...als je eerder en dan VEEL eerder je best ervoor was gaan doen had je allang een stageplek gehad. Nu zou ik je tijd benutten voor een goede stageplaats voor je volgende periode. Denk zelfs 2. Waarschijnlijk mag je niet 2x800 uur bij hetzelfde bedrijf maken? Zo wel, kan je dat meteen aangeven. Kan nog positief uitpakken als bedrijven weten je 1600 uur in te kunnen zetten.
Lasca_1987 schreef:Cayenne schreef:Ik zou trouwens je vakantie naar het Efteling hotel afzeggen of verplaatsen als dit betekent dat je daarom een studievertraging gaat oplopen. Je studie lijkt me een stuk belangrijker. Wat zijn die twee weekjes nou op een flinke studievertraging? Die vakantie kan ook wel een andere keer.
Die vakantie kan niet een ander keer, kan niet verplaats worden maar waar bemoei jij je mee wat betreft mijn vakantie?
Lasca_1987 schreef:Hallo iedereen,
Ik had even een klein vraagje; Als het mij niet lukt een stage te vinden dan moet ik 24 Juni weer naar school, dan moet ik tot 10 nov lessen volgen en vanaf die datum de reguliere lessen. Ik vraag mij dan af; heb ik dan eigenlijk wel gewoon zomervakantie als ik 24 Juni weer de school in moet? Als ik op de roosters kijk van klassen en docenten heeft iedereen gewoon vakantie. Ik vraag mij gewoon af wat ik kan verwachten en ik denk dat ik pas einde van deze week een mail krijg van school.
Vanmiddag ga ik nog even de hotels bellen welke ik een sollicitatiebrief heb verzonden, want de ervaring leert dat je wel moet bellen anders nemen ze geen contact met je op.
Ergens zou ik het raar vinden als ik niet de zomervakantie heb, dit omdat van 16 Juli tot 16 Augustus mijn weekov niet geldig is en ik dus zal moeten betalen. Uiteraard met stage heb ik geen zomervakantie, ik ga wel op vakantie 2 weekjes. Maar als ik stage heb, heb ik een stagevergoeding en vraag ik ernaast wel naar een (kleine)reiskostenvergoeding, dan is het niet erg om ov te moeten betalen. Als ik naar school moet wel.
Doe je deze opleiding niet, misschien kan je zeggen wat ik kan verwachten? Natuurlijk geeft het geen zekerheid maar ik wil eigenlijk gewoon graag weten hoe het nu zit.
Groetjes,
Lasca
JoAnn schreef:TS, toch laat je heel wat kansen liggen. Net pak aan, cv onder de arm en alle voor jou bereikbare hotels binnen lopen. Ja, dus echt gewoon er naartoe gaan. Is het niet voor nu, dan voor volgende keer.
En wat je vakantie betreft : als ik me even in de plaats van je moeder stel dan zou ik liever hebben dat je je diploma (eindelijk eens) haalt dan dat je meegaat op vakantie. Overigens : 800 uur is 20 weken werken aan 40u per week. We zijn nu als ik het goed heb ongeveer week 34. Dat zou willen zeggen dat je je 800 uur niet kunt maken met een fulltime job voor half januari volgend jaar. Heeft het dan überhaupt nog zin, zoek je niet beter een plekje voor volgend jaar voor 2 x 800 uur?
Mag ik je er even op wijzen dat je dit topic geopend hebt om je te helpen? Als je daarna je eigen weg wil kiezen, goed. Maar je bent inmiddels 25 en hebt geen diploma. Wordt het niet stilaan tijd dat je je dan toch laat begeleidend in je "eigen" keuzes, want die maak je blijkbaar niet zo succesvol?
Lasca_1987 schreef:JoAnn schreef:Vakantie is betaald en jullie bokkers gaan niet over mijn vakantie, laat dat ajb duidelijk zijn. Hier wil ik ook geen discussie meer over.
Ik wil mijn volgende stage in het Efteling Hotel doen. En dan heb ik een vertraging van een half jaar... so what? Ik ga het verder allemaal bespreken met de docente waar ik contact mee heb, hoe ik de opleiding verder ga bewandelen
Lasca_1987 schreef:Van het Wyndham een mail en binnen 10 werkdagen hoor ik meer.
Echter er is meer.. Over 5 weken zit ik nu in het Efteling Hotel.. welk hotel neemt mij nou aan? Ze hebben zeg 3 weken om mij in te werken. Vervolgens ga ik 2 weken op vakantie en kunnen ze me weer opnieuw inwerken. Ze zullen zeggen, voor jou iemand anders. Heb school gebeld maar de docente die ik nodig heb was niet op haar post.. morgen kan ik niet bellen, woensdag is zij er niet dus wordt pas donderdag.
Echter er is meer.. Over 5 weken zit ik nu in het Efteling Hotel.. welk hotel neemt mij nou aan? Ze hebben zeg 3 weken om mij in te werken. Vervolgens ga ik 2 weken op vakantie en kunnen ze me weer opnieuw inwerken. Ze zullen zeggen, voor jou iemand anders. Heb school gebeld maar de docente die ik nodig heb was niet op haar post.. morgen kan ik niet bellen, woensdag is zij er niet dus wordt pas donderdag.