Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:39

|o Gister en vandaag mevrouw geprobeerd te bellen van de school waar ik nog enquêtes af moet nemen, word gewoon aldoor niet opgenomen of terug gebeld!! Nu mijn studiecoach maar gemaild dat ik er echt van baal en als ik het digitaal had gedaan die 20 enquêtes waarschijnlijk al terug had gehad.. En dat zij nu maar met een oplossing mag komen, want ik zou dit weekend alle resultaten gaan verwerken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:20

Even een ego-berichtje, want ik heb daarnet mijn scriptie onderwerp gekregen. Van de vier die ik heb doorgegeven, heb ik mijn eerste keus toegewezen gekregen :D Mijn onderwerp is eenzaamheid in grote steden, maar de verdere uitwerking moet nog komen. Ik gun mezelf een weekendje vrij om te brainstormen, en dan vanaf maandag echt aan de slag. Eerst nog doorstuiteren van opluchting :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:22

Ik meld me ook! Ik ga voor de zomer mijn masterdiploma binnen halen is het plan.
Eigenlijk alleen de stage die ik nu doe, tot een goed einde brengen, een weekje cursus en dan alle handtekeningen verzamelen en tadaa! *\o/*

(klinkt toch een stuk makkelijker als het is soms, dat afstuderen :') )

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:30

Szan schreef:
Even een ego-berichtje, want ik heb daarnet mijn scriptie onderwerp gekregen. Van de vier die ik heb doorgegeven, heb ik mijn eerste keus toegewezen gekregen :D Mijn onderwerp is eenzaamheid in grote steden, maar de verdere uitwerking moet nog komen. Ik gun mezelf een weekendje vrij om te brainstormen, en dan vanaf maandag echt aan de slag. Eerst nog doorstuiteren van opluchting :D

Tof onderwerp! Welke opleiding doe je?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:33

Lipydo schreef:
Szan schreef:

Tof onderwerp! Welke opleiding doe je?

Sociale geografie en planologie. Het wordt dus een flinke dobber om eerst eenzaamheid te definiëren en te operationaliseren (ben geen socioloog of psycholoog), maar ik denk dat dat wel moet lukken. En daarna wil ik dat vooral op een ruimtelijke component gaan onderzoeken. Bijvoorbeeld door te kijken of er verschil is in mate van eenzaamheid in steden en meer rurale gebieden. Maar het onderwerp ga ik volgende week rustig uitdokteren :j

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:22

klinkt erg leuk Szan!

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:23

Lipydo schreef:
Ene moment denk ik *\o/* andere moment -O- en zo gaat dat door haha *\o/* -O- *\o/* -O-

Zoooo ontzettend herkenbaar.

@Soleado: Pfoeh das pittige feedback, ook wel een flinke domper, echt balen.. (Btw, van jou heb ik toch dat bitloos hoofdstel overgenomen? Hij past echt super, ben er echt blij mee :D )

Op het moment voel ik me even zo -O- (en begin vd week nog zo *\o/* vanwege mijn 9 voor VIB..
PVA is afgekeurd, en dan ook echt flink, niet zulke heftige feedback als bij Soleado, maar het komt er op neer dat niks goed is. Weet niet precies hoe en wat, was ziek dus mijn afstudeerbuddy was naar de docent gegaan. Dus dat wordt 3 weken bikkelen en dan de laatste poging tot goedkeuring, en anders wordt het studievertraging en kan ik pas in september of zelfs pas in december afstuderen..

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:02

Boh. Ik meld me hier ook. Net begonnen. Oriëntatiefase begin ik nu mee eigenlijk (HBO). Mijn opdrachtgever is een gemeente en het daarbij behorende CJG. Iets over ouders, wat de precieze vraag is weet ik eigenlijk niet. Hopelijk kom ik daar achter als ik mijn eerste oriënterende intervieuw heb met de leidinggevende van het CJG. Dan kan ik ook eindelijk verder met mijn plan van aanpak.. Ik ben net begonnen maar hoe enthousiast ik was aan het begin zo zie ik er nu tegen op. Wat een groot bos met VEEL bomen, ik ben nu al aan het verdwalen.. :=

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:44

Jeej, ik kan me hier ook melden! Het mooie is alleen dat ik alle stress al gehad heb :D . Heb vorige week mijn laatste studieonderdeel gedaan (colloquium). *\o/* Normaal staat er een maand voor en had ik december klaar moeten kunnen zijn, maar door begeleiding is dat dus vorige week pas gebeurd. Hoezo laatste loodjes wegen het zwaarst -O- .
Nu alleen nog wat administratieve rompslomp en wellicht wat administratief gezeur.. En dan kan ik mijn diploma Biomedical sciences ophalen. _/-\o_ *\o/*

Soleado, heb je niet eerst met je begeleider bij het bedrijf je PvdA doorgenomen? Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je in het begin van je onderzoek al weet hoe diep je wel niet in een onderwerp kan gaan.. Elke PVA is denk ik redelijk oppervlakkig. Vooral als je nieuw bent in een onderwerp, heb je andere experts nodig om er achter te komen welke vraagstukken in dat onderwerp van belang zijn. Vraag daar gewoon naar bij je begeleider(s)!

Glitfaxi ook, als uit je gesprek met de leidinggevende al blijkt dat zij ook niet echt een vraag hebben, zorg dan dat je zo snel mogelijk iemand spreekt die dat wel heeft. Anders blijf je in het bos wandelen...

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:58

Yes, ik ben ook van de partij.
Had vorige week mijn pva gemaild naar mijn begeleider. Krijg ik mail terug dat hij het eigenlijk wel goed vindt en dat hij nog goed na gaat denken over eventuele verbeterpunten.
Iets waar ik nu net niet op zat te wachten, aangezien je met concrete feedback veel meer kunt!

Nu loop ik eigenlijk vast met wat ik precies moet doen met literatuur.
Sowieso kan ik weinig tot niks vinden over verdienmodellen *zucht*.

Ik herken me ook erg goed in jou, Lipydo

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:13

Hier gaat het ook wel aardig. Had m'n onderzoek even laten rusten i.v.m. tentamens.
Ik wilde het vorige week weer oppakken, maar toen werd ik ziek. Dus niet heel veel kunnen doen, maar desondanks zit ik met m'n planning nog goed :)

Het is alleen heel lastig om de personen te vinden die ik wil interviewen!
Ik weet alleen van welke instellingen de cliënten komen, verder niet van welke groep o.i.d.
En sommige instellingen zijn echt heel groot..

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:29

atilla schreef:
Yes, ik ben ook van de partij.
Had vorige week mijn pva gemaild naar mijn begeleider. Krijg ik mail terug dat hij het eigenlijk wel goed vindt en dat hij nog goed na gaat denken over eventuele verbeterpunten.
Iets waar ik nu net niet op zat te wachten, aangezien je met concrete feedback veel meer kunt!

Nu loop ik eigenlijk vast met wat ik precies moet doen met literatuur.
Sowieso kan ik weinig tot niks vinden over verdienmodellen *zucht*.

Ik herken me ook erg goed in jou, Lipydo

Oh ja, liever concrete feedback! Weet je begeleider wel wat hij wil dat jij onderzoekt? Vind het nogal een "domme" opmerking dat hij "op zoek gaat naar verbeterpunten". Als je weet waar het onderzoek over moet gaan, weet je toch ook wel of een student de juiste vragen stelt in haar PVA... :o?

Heb totaal geen idee wat verdienmodellen precies zijn, maar kan je voor die verdienmodellen niet kijken naar de onderliggende onderdelen waar een verdienmodel uit bestaat en welke onderdelen bepalen hoe goed een verdienmodel werkt/klopt?

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:40

@ _iDj_": Ja de deelvragen had hij eerder al goedgekeurd, de rest moest ik nog.
En er zijn idd onderliggende onderdelen waar ik op kan zoeken. Ik vind het alleen erg lastig nog om echt literatuur erover te vinden. zijn veelal korte stukjes en verder krijg je allemaal bedrijven zoals apple die heel succesvol zijn omdat ze zo'n apart verdienmodel hebben. Maar dat betekent dus dat je zelf uniek moet zijn en niet dat er een standaardmodel is waar aan je moet voldoen.

Maar ik moet nog even duidelijk hebben of ik gewoon moet onderbouwen met literatuur of ook echt modellen moet gaan vergelijken enzo.
Dus ik hoop dat school snel terug reageert. Ik heb gelijk zo'n rot gevoel als ik niet verder kan werken op stage of als ik iets niet begrijp.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:34

Niet allemaal positieve berichten! Niks aan als je bijna geen geschikte literatuur kan vinden..

Hier ook niet zoveel positiefs. Ga waarschijnlijk stoppen met stage, daardoor loop ik vertraging op.
Mijn onderzoek doe ik bij deze instelling, dus afwachten of ik mijn scriptie daar wel kan blijven doen.
Lastig!!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:36

mag ik mij ook melden ga na de carnavalsvakantie starten en hoop juli mijn diploma te behalen :)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:38

Waarom ga je met stage stoppen Joosiien? En wel je scriptie afmaken?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:39

Aargh, even ego post.. Ik heb een onvoldoende voor mijn eerste minor gehaald |o Naast dat het cijfer veel te laat kwam (zou eigenlijk vorige week moeten, kreeg het gisteravond laat pas), heb ik ook geen idee waar ik de tijd vandaan mag halen om de boel te verbeteren aangezien ik middenin mijn tweede minor en onderzoek zit :x

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:41

Idd niet veel positieve berichten..

@Joosiien, waarom ga je stoppen met je stage?

Moeten jullie ook zo wennen aan het achter een computer zitten de hele dag? Men, ik heb bijna vierkante ogen..
Mijn plan van aanpak is zo goed als klaar. Wel concept. Ben nu bezig met literatuurstudie op stage. Ik heb alleen meer het idee dat ik dat thuis ook wel kan haha, kan ik af en toe even met de hond wandelen, frisse neus halen en weer tegenaan.

Poductief ben ik nu verre van op stage maar toe maar.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:02

Ik had jouw post kunnen typen _marleen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:04

Poeh wat een rot berichten zeg :\

Joosiien waarom ga je stoppen met stage? maar is bij jullie je scriptie niet gekoppeld aan je stage bedrijf? Dus wanneer je stopt met je stage je onderzoek ook automatisch stopt? Dat is hier wel in ieder geval.

Wat oliebol zeg Aranel! Maar kun je dat nog wel verbeteren? bij ons als je echt een onvoeldoende voor je minor had moest je gewoon helemaal opnieuw doen, of heb je nog een herkansing?
Klinkt druk zeg 2e minor EN een onderzoek.
Ben er wel achter dat ik er niks van snap hoe het bij andere scholen gaat dat afstuderen _O-

Heb ik ook heel erg hoor Marleen :j gelukkig heb ik regelmatig dat ik het lab op moet maar ook weken dat dat bijna niet voor komt. (Ik zit hier al 6 maanden) Maar ik denk nog steeds af en toe wel dat ik m'n dingen net zo goed thuis kan doen (scheel me ook nog eens 5 uur reizen :') )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:09

Nee heb een herkansing gelukkig.. Ik heb alleen mijn onderzoek onvoldoende, de rest heb ik allemaal wel gehaald namelijk (opdrachten bij trainingen en colleges, leerverslag enz). Maar ik baal er echt van dat ik nu weer mag verbeteren, heb echt het idee dat het nu al zo ver achter me ligt en ben druk bezig met mijn minor van nu -O-

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:54

atilla schreef:
@ _iDj_": Ja de deelvragen had hij eerder al goedgekeurd, de rest moest ik nog.
En er zijn idd onderliggende onderdelen waar ik op kan zoeken. Ik vind het alleen erg lastig nog om echt literatuur erover te vinden. zijn veelal korte stukjes en verder krijg je allemaal bedrijven zoals apple die heel succesvol zijn omdat ze zo'n apart verdienmodel hebben. Maar dat betekent dus dat je zelf uniek moet zijn en niet dat er een standaardmodel is waar aan je moet voldoen.

Maar ik moet nog even duidelijk hebben of ik gewoon moet onderbouwen met literatuur of ook echt modellen moet gaan vergelijken enzo.
Dus ik hoop dat school snel terug reageert. Ik heb gelijk zo'n rot gevoel als ik niet verder kan werken op stage of als ik iets niet begrijp.

Ook bij apple zit er een gedachte achter dat hun verdienmodel zo goed is, niet alleen omdat ze uniek zijn. Toevallig heb ik wel een leuk artikel om te lezen: http://www.slideshare.net/karelvanwijngaarden/start-with-why-8436537
Wat voor opleiding doe je?

Balen Joosiien! Wel knap dat je (waarschijnlijk) besloten hebt te stoppen met je stage, soms is dat beter dan door blijven knokken! _/-\o_

Marleen, die vierkante ogen kan ik me ook nog wel herinneren van mijn stage! Ik begon ook overal in mijn lichaam last te krijgen van al het zitten %) Heb me op een gegeven moment maar wat meer verdiept in ergonomie op kantoor: samen met collega gekeken hoe stoel goed afgesteld moest worden, naar bureaubladhoogte gekeken, een voetenbankje geregeld, beeldscherm goede hoogte en hoek en toetsenbord, muis en naslagwerk op een "gezonde" plek. En daarnaast ook geregeld wat te drinken halen: twee voordelen: even in beweging en daardoor ook vaker naar de toilet moeten, dus nog vaker even in beweging :') En jeetje, wat was dat een verschil. Heerlijk :#

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:36

Fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben. Was al bang dat ik niks gewend ben haha :')

Ik zal mij eens gaan verdiepen in ergonomie dan haha. Water drinken doe ik al aardig wat. Moet bijna elk uur wel naar de wc.. wat zullen ze wel niet van mij denken hier op kantoor :7

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:47

Ik heb lichamelijk ook best veel klachten echt vreselijk, heb m'n stoel al anders ingesteld heo het fijner is voor mij, maar ik ehb geen idee of het ook beter is.
Verder zit ik ook in m'n eentje op kantoor en kan ik dus ook rustig aanmodderen :Y)
En ik hobbel ook elk uur op m'n hakken door de gang naar de wc.
Ik ben zelfs blij dat ik rook dan kom ik nog even buiten.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:50

@_iDj_: interessant artikel! thnx!