NHB Deurne 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: NHB Deurne 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:42

Mag ik een domme vraag stellen? Maar moet er ook proefgereden worden voordat je begint of?

(Haha dit omdat ik nog steeds niet weet wat ik moet denken en mijn beeld van NHB Deurne zo veel negatiever is geworden...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:01

Volgens mij is het tegenwoordig met filmpjes.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:47

Is inderdaad met filmpjes. :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:25

Ok, want wat mij opvalt, weet niet of het zo ook is... "Vroeger" had je echt iets bereikt in de paardensport ook al zat je er alleen maar op school... We hebben 2-3 jaar geleden mensen laten komen (toevallig wel 2 afvallers), maar allebei reden ze gewoon niet "goed genoeg". (Verwachtingen misschien ook hoog...)

Het was zelfs zo erg dat ik pas iemand heb gehad, die niet eens los stapte, paard aan de teugel reed alleen op der handen en hij was dus niet meer voorwaarts, zat ze hem vooruit te schoppen... En wat kreeg ik als commentaar, dat ik er geen verstand van had en dat zij dat zo op school leerde... Volgens haar was "aan de teugel" (vals of echt) goed rijden, als hij zo niet liep (dus met zijn hoofd wat meer in de lucht), dan kon je gewoon niet rijden... (Ze stond letterlijk naast me commentaar te geven toen het andere meisje ging rijden, "hij loopt niet aan de teugel, dat deed ie bij mij wel"...)

Ik schrok vooral van het commentaar, mijn paard loopt goed als hij ontspannen loopt en voorwaarts, aan de teugel, hij gaat vanzelf zoeken en dan is het alleen nog maar wat "oppakken". Maar vandaar dus even de vraag.... Kon me namelijk niet voorstellen dat iemand zo aangenomen kon worden :+

Momenteel zit ik niet meer zo in het paardenwereldje, maar het viel me toen ook al op (toen zochten we mensen die paarden wilden inrijden/doorrijden)... Dat de verwachtingen van ruiters hoger worden door de opleiding... (En nee, heb ook een meisje op mijn pony gehad die hem echt netjes reed, zag de pony vooruit gaan, doet ook een opleiding op NHB) maar heb ik gewoon pech gehad? (Het zullen niet voor niets afvallers zijn geweest die na hooguit een jaar stoppen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:31

Ze laten iedereen toe dus je hebt dus ook alle varianten van ruiters.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:46

weet er iemand toevallig wat de baankans is na de opleiding hbo paardensport?? bij veel andere paardenopleidingen wordt gezegd dat de baankans niet erg hoog is, en zeker voor mij als manegeruiter (ik ben geen beginner, maar rijd ook absoluut niet op Z niveau) is die kans klein. Weet iemand hoe dat hier zit? (niet alleen voor mij, maar ook voor de wel hele goede ruiters)

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:16

Bij alle paardenopleidingen heb je een lage banenkans, omdat er gewoonweg te veel mensen zijn die iets in de paareden willen en gaan doen.
En met Deurne heb je niet bepaald meer kans als met een MBO Paardensport op een groenhorst college,
aangezien deurne de laatste tijd niet supet aangeschreven staat..

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:46

Met de hbo opleiding heb je wel meer baankans omdat je ook je docentendiploma krijgt is je mag les geven op alle groen scholen mbo en vmbo in alle groen vakken en op vmbo ook scheikunde natuurkunde en biologie.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:55

hey hey ,

ik ben Beau, 17 jaar rij sinds mijn 4de heb 1 pown en een paard, ik spring met mijn paard en ik ben bezig met een eigen bedrijf waar ik pony's zadelmak maak en dit loopt vrij goed.
En de zomer ga ik paardensport studeren bij NHB Deurne.
ben ook nog op zoek naar een leuk kamergenootje in het logeerhuis :)
hiervoor heb ik paardenhouderij gedaan op het citaverde college in roermond (succes voor iedereen die hier naar toe gaat is niet de meest geweldige opleiding)

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:27

hey nog een Limburger haha
Ga je hbo of mbo doen ? Want kan je als je hbo doet met iemand van het mbo op de kamer?
Ga er vanuit van niet maar misschien weten jullie dat

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:33

hahah dankje voor je warm welkom!

ik ga eerst mbo doen (ben niet zo heel slim nog)
maar leuk me leuker als dat ik al met iemand die ik een beetje kon samen een kamer kan delen.
ik weet er niks van maar kan ik navragen vriendin is toevallig verleden jaar afgestudeert

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:06

Ik heb daar eigenlijk ook geen idee van... Ze zetten je met een willekeurig iemand samen als je niemand aan geeft maar je kan (voor zover ik weet) wel aangeven met wie je eventueel op een kamer wil als je een kamer gaat delen.

Ik ga daar ook in de studentenflat als het goed is.
Ben alleen nu op het 'advies' aan het wachten van m'n filmpje... Ik heb hem namelijk naar de mail moeten sturen omdat mijn stickje het daar niet deed... Ofja m'n filmpje wilde het niet doen. Hoogstwaarschijnlijk omdat ik op een Mac werk thuis en het daar Windows is...

Heb hem zaterdag verstuurt en nog niks gehoord... Ga morgen denk ik dus maar even bellen want dan kan ik m'n keuze definitief maken en alvast naar wat spullen opzoek gaan. :')
Heb al wel wat dingen op het oog maar wil niet iets kopen wat ik uiteindelijk toch niet nodig blijk te hebben.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:19

wat ben je van plan te kopen danne :P
hahaha ik wacht eerst af, na 3july dan kijk ik wel wat ik nodig heb :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:42

Er wordt hier veel gezegd dat de banenkans in de paardenwereld klein is. Maar ik vind dat dit niet zo is, er zijn genoeg banen te vinden. Helaas zijn dat banen zoals stallen mesten en de rotwerkjes doen. Natuurlijk heb je kans op een leuke baan, maar dan moet je vaak van goede huize komen, een goed paard hebben en zelf over veel talent beschikken. Stalruiter word je niet zomaar, echt niet. Misschien mag je wel de jonge paarden zadelmak maken of bepaalde paarden doorrijden. Ook dat zijn dan weer de mindere werkjes, de paarden die jij meestal zadelmak mag maken of doorrijden, zijn geen brave en dan riskeren ze liever jouw leven dan die van een top ruiter :+

De hbo diploma van Deurne en Stoas zijn ook waardeloos, bij scholen kom je vaak niet aan de bak, omdat het een opleiding is 'richting paardensport'.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:08

ja, daar heb je idd groot gelijk in maar ik wil ook niet perse als stalruiter aan de bak, maar juist het zadelmak maken en doorijden van lastige paarden.... ik ben nu wel voor mezelf bezig maar liever zit ik toch bij een grotere stal is dan ook meer afwisseling ;) en mede door mijn ongeluk zal het ook wel lastiger worden de stal werkzaamheden. maarjah ik heb liever een papiertje dan niks want voor mij is er niks anders dan paarden (A)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:28

Ach een papiertje is tegenwoordig ook alleen maar voor het hebben... Je moet echt overal laten zien wat je waard bent. Juist omdat de markt nu zo bagger is en omdat er enorm veel mensen zijn waar de werkgevers uit kunnen kiezen... En dan liever een die een beetje weet hoe en wat dan iemand met helemaal geen ervaring.

Dus inderdaad ze zullen eerder iemand aannemen voor de klas die biologie heeft gestudeerd dan iemand die paardensport heeft gestudeerd maar ook voor een klas met biologie mag komen te staan... :')

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:01

Beau om nog even op je vraag terug te komen, vergeten te reageren. :+
Ik heb een hoofdstel op het oog, maar ga hem toch wel over kopen... Overigens, jij zit vast en zeker ook in 51s toch?

Ik ben een eenzame strijder 3 juli. :+ Mijn moeder en stiefvader zitten dan een maand in het buitenland dus ik kom op eigen houtje aankakken! Dan mag ik nog van geluk spreken dat ik niet minderjarig ben, anders had ik een probleem. :')

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:48

germm arme stakker dat je alleen moet :( als ik je herken dan red ik je wel :P
maaar wat is met dat hooftstel :P xD

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:50

wat leuk om hier een topic van tegen te komen.
ik ga na de vakantie starten met de horse en business opleiding.
Ik ga dan op de flat slapen, want elke dag heen en weer reizen is voor mij geen doen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:49

Super leuk Roos!
Dan wordt je mijn klasgenootje!

3 July neem ik trouwens mijn moeder mee, ze had nog heel wat vragen dus ze wilde wel even mee.

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:46

wat leuk.
Ik zag dat we 3 juli ook meteen foto sessie hebben :+

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:46

Hallo iedereen,
Ik ben al een tijdje een stille meelezer maar zou graag wat meer inhoudelijk willen weten over de opleiding Horse & Wildlife, is er hier misschien iemand die nu die opleiding doet of die ik mag pb'en? Helaas had ik net alle open dagen en info momenten gemist...
De website heb ik al helemaal uitgeplozen maar zou graag nog iets meer willen weten van: Hoe ziet je dag eruit? Wat doe je allemaal op de opleiding? En heb je een bepaald vakkenpakket nodig?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:50

Kiim30, ik geloof dat je voor elke opleiding niet een specifiek vakkenpakket nodig hebt. Alleen er wordt wel een bepaald vakkenpakket vaak geadviseerd. :) Wat betreft de opleiding specifiek kan ik je verder niet veel informatie geven, daar heb ik namelijk verder niet veel van mee gekregen!
-zo heb ik het iig mee gekregen, ik weet niet 100% zeker hoor!-

Beauwertz -
Ik heb nog geen hoofdstel! En die heb ik uiteindelijk nodig voor de opleiding. M'n moeder is alleen bang dat het straks bij het paard dat ik toegewezen krijg (huur een paard) het niet past. :')
Fijn dat je me red! We hebben ook meteen klassenfoto ja. :+ Fijn dat ik dat nu al weet, voordat ik als een zwervertje tevoorschijn kom. ^^

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:57

@Selente gewoon maatje full kopen. Ik denk dat alle schoolpaarden dat wel passen. En anders hebben we altijd nog de magische gaatjestang.

En voor degene die ging wachten op de advies van het filmpje. Ik raad het aan om zelf even op te bellen. Anders kan je eeuwig wachten :)

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:33

Ik heb inmiddels het advies binnen haha. :)
Maar het is een full, dus vandaar... Maar m'n moeder is af en toe een beetje bang dat ik weer geld uit ga geven aan dingen die ik niet nodig heb. :')

Edit:
Ik heb trouwens op mijn formulier staan: Paardensport (instructeur paardensport IV) maar ik ga de HBO opleiding doen... Nu vraag ik me af of hier dan niet Doncent/trainer Paardensport moet staan...
Anders moet ik morgen even bellen naar Deurne.