Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
svdijk schreef:Hallo, ik kom even binnenvallen daar ik al heel lang zit te denken aan een eigen (web) shop in ruitersportartikelen en/of dier.
Ik heb een topic geopend met een aantal vragen, maar wellicht kunnen jullie me hier in het topic ook helpen?
Aangezien ik al langere tijd iets voor mezelf wil doen, en dan het liefst in de ruitersport met eventueel een stukje huisdier erbij, vroeg ik me af waar ik moet beginnen.
Ik bedacht me dat een webshop het handigst is, dan kan men vanuit heel Nederland zien wat ik aanbied en het ook bestellen.
Daarnaast zal het makkelijker te combineren zijn met mijn huidige baan, wat ik eventueel op wil geven als een webshop goed loopt.
Hoe zijn jullie opgestart?
Zijn jullie klein begonnen en hebben jullie het langzaam uitgebreid?
Hadden jullie een eigen starterskapitaal?
Waar slaan jullie de spullen op?
Of krijg je orders binnen en bestel je dat dan bij fabrikanten?
En zo nog 1001 vragen, maar voor nu laat ik het hier even bij.
kgambler schreef:Mag ik aan de bruiloftsfotografen een hele brute vraag stellen? Het is prima als jullie er geen antwoord op willen geven, maar volgend jaar ga ik eenmalig een bruiloft fotograferen van kennisen van me.
Het bruidsstel wilt graag zelf de foto's krijgen en dan zelf in een (Hema oid) album gaan doen. Dit vind ik toch wel erg zonde van mijn werk en doe dit liever zelf (in een mooie en luxe album). Alleen ik heb geen ervaring met welke leverancier van (trouw)albums een goede zou zijn dus ik vroeg me af of iemand me daarin een mooie leverancier zou kunnen noemen? Dan kan ik naar het bruidsstel een voorstel doen waarin ik zelf ook het album aanlever. Dat zal voor hun achteraf denk ik ook veel leuker zijn om alles kant en klaar te krijgen ipv er zelf nog mee aan de slag te moeten. En voor mezelf is het toch ook fijn om een product te kunnen leveren wat ook af is.
Yucca schreef:kgambler schreef:Mag ik aan de bruiloftsfotografen een hele brute vraag stellen? Het is prima als jullie er geen antwoord op willen geven, maar volgend jaar ga ik eenmalig een bruiloft fotograferen van kennisen van me.
Het bruidsstel wilt graag zelf de foto's krijgen en dan zelf in een (Hema oid) album gaan doen. Dit vind ik toch wel erg zonde van mijn werk en doe dit liever zelf (in een mooie en luxe album). Alleen ik heb geen ervaring met welke leverancier van (trouw)albums een goede zou zijn dus ik vroeg me af of iemand me daarin een mooie leverancier zou kunnen noemen? Dan kan ik naar het bruidsstel een voorstel doen waarin ik zelf ook het album aanlever. Dat zal voor hun achteraf denk ik ook veel leuker zijn om alles kant en klaar te krijgen ipv er zelf nog mee aan de slag te moeten. En voor mezelf is het toch ook fijn om een product te kunnen leveren wat ook af is.
Nog enkele aanvullingen: eprintpro, vakcolor, asukabook, verka.
Ik werk zelf alleen icm een album, al heb ik mijn allereerste bruiloften ook op een CD manier gedaan.
Als ik je nog een tip mag geven: laat de kennissen heel duidelijk weten dat hun een speciale aanbieding krijgen. Voor je ht weet sta je bekend als cheap ass fotograaf, haha!
holly schreef:svdijk Mallootje is van Belgie, dus het heeft geen nut om haar om prijzen te vragen. (en netjes is het ook niet)
Een stenen winkel is een erg leuk idee hoor, als dit echt je plan is, zal je moeten beginnen met het maken van een ondernemersplan.
Een webwinkel is geen slim plan als je hetzelfde gaat aanbieden als de honderd bestaande webshops. Daarbij zijn er maar weinig leveranciers die willen leveren aan webshops en heb je ook hiervoor veel geld nodig hoor. Startorders van een paar duizend euro per leverancier is niet raar.