NHB Deurne 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xjosee

Re: NHB Deurne 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:19

En weer 8 mailtjes eruit voor een leasepaard via marktplaats. Ben benieuwd!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:24

Wow dat zijn er nogal wat! :))

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:29

als ik jullie was zou ik niet 4 jaar lang je eigen paard in en uit mee nemen..
tis heel intensief en je paard moet veel binnen staan en veel doen op 1 dag.
als je een goed eigen paard heb, zou ik die lekker houden en zorgen dat ie goed blijft.
wat je leert op een school paard of een lease paard kan je altijd nog toepassen op je eigen paard.

maarja, dit is mijn mening, en dat hoeft natuurlijk niet iedereen toe te passen!
haha

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:36

xMercury schreef:
Wow dat zijn er nogal wat! :))

Ja en ook al een stuk of 5 via bokt, nu maar hopen dat er ook mensen reageren. Hihi, zitten hele gave paarden bij!

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:47

hmmm ik zit dan weer met een luxeprobleem :') ik heb 4 paarden en neem er dus 2 mee naar school.
Deze wissel ik een beetje af zodat ze alle 4 een keer op school staan, en ook een weekje lekker thuis op het land kunnen, en 3 x in de week getraind worden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:49

ik weet nog steeds niet wat ik wil... ik wil niet stoppen met de pony die ik momenteel rijd. Daar weet ik van dat hij binnen nu en een jaar Z kan worden. Is echt een heel fijn dier dat altijd wil werken, maar ik vind hem te goed om als hoofdpaard te gebruiken. Daarbij is hij pas 5 en 1,54...

Dus of ik neem een schoolpaard, of ik moet iemand vinden waarvoor ik een paard mag rijden. Geld voor een eigen dier is er momenteel door omstandigheden momenteel niet...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:50

Anoukk_ schreef:
hmmm ik zit dan weer met een luxeprobleem :') ik heb 4 paarden en neem er dus 2 mee naar school.
Deze wissel ik een beetje af zodat ze alle 4 een keer op school staan, en ook een weekje lekker thuis op het land kunnen, en 3 x in de week getraind worden.

jij maakt het jezelf ook heerlijk makkelijk he! :')
Ik wil er wel een voor je rijden? :))

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:52

ja ik kan echt niet kiezen welke ik weg doe :+
Probleem is dat er 3 allergisch zijn voor springen, en de 4e het wel kan hah
ik kijk even hoe het allemaal loopt in september, mocht ik het dan niet kunnen halen dan zijn er vast wel klasgenootjes die er eentje willen rijden haha

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:53

Pffff 4 paarden! Haha wat een tijd stop je daarin joh! Haha heerlijk

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:58

xMercury schreef:
Pffff 4 paarden! Haha wat een tijd stop je daarin joh! Haha heerlijk

wij hebben er momenteel ook 4 op stal :)
het inter 1 paard van mijn instructrice, ''mijn''' pony en nog 2 voor de handel. Je bent toch op stal dus een meer of minder maakt dan niet meer uit :D wij doen ze dan wel met zijn tweeen :)

@anoukk ik houd me aanbevolen :) ben echter geen klasgenootje van je. Ik ga MBO doen.

weet niet of ik hem al eens had laten zien? maar dit is mijn draakje. Hier tijdens de bestgaand rijpony rubriek die we gewonnen hadden :D
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4021_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2620_n.jpg

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:04

leuk ding :)
mbo mag wel pony's toch ?

check mn website voor mijn paarden :') :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:05

Volgens mij niet :) moeten minimaal 1,60m zijn. De meneer die de intake deed zei dat hij iniedergeval wel een oogje dicht wou knijpen. Vooral ook omdat de pony erg fijn springen kan. Maar ik weet het allemaal nog niet... Mischien een paard huren en hem dan meenemen als tweede paard :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:06

Anoukk_ schreef:
leuk ding :)
mbo mag wel pony's toch ?

check mn website voor mijn paarden :') :')

Caspari is echt een heel gaaf paard om te zien! Rijden je ouders ook paard?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:12

Ik vind eigenlijk dat we ons eens voor moeten stellen. Ik ken niemand hun echte naam, leeftijd, hobby's, werk, woonplaats en paarden niet! Dus vertel op :D

Nou, ik heet Iris, ben 18 jaar oud, woon samen met Bizzybijtje aka Michelle in Zeeland en dan helem beneden haha. Ik werk in de horeca, Intertoys en op stal. Mijn pony is de leukste ooit en ze kan alles en is gewoon geweldig hihi. Het paard dat ik mee ga nemen, is een sensibele 5 jarige merrie van Florencio. Donkerbruin en heel lief.

@ de mensen zonder paard, waarom gaan jullie niet eerst een jaar werken, sparen voor een paard en dan naar Deurne?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:15

Oké, ik zal me voorstellen. Ik ben José, 17 jaar oud. Ga dus de opleiding HBO paardensport doen. Ik rijd veel paard, loop hard, ga 3 keer per week naar de sportschool en wandel iedere dag 2 keer met onze hond Puck. Verder heb ik als bijbaantje het schoonmaken van huizen. Ik woon in Doorn (provincie Utrecht).

Ik vind het zonde om een jaar alleen te gaan werken voor een paard als ik ook meteen aan de opleiding kan beginnen met een leasepaard of schoolpaard. En daarbij komt dat onze financiele situatie over een half jaartje verandert, dus dan zijn er wat dat betreft weinig problemen meer. (niet dat we nu echt kunnen spreken van een probleem).

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:20

Wow jij sport veel zeg! Haha oké, dat snap ik..

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:24

xMercury schreef:
Wow jij sport veel zeg! Haha oké, dat snap ik..

Was ook niet banketstaaf tegenover jou bedoelt hoor, nu ik het terug lees komt het beetje bot over :o Ik kan niet stilzitten, een van de redenen dat ik toch besloten heb om deze opleiding te gaan doen :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:35

Oh haha nee joh!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:37

xMercury schreef:
Oh haha nee joh!

hihi mooi. Jij ging ook HBO doen toch? Misschien wel leuk om anders een huiskamer topic te openen voor alle HBO'ers zodat we alvast klasgenoten kunnen leren kennen :)

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:52

4 paarden is inderdaad niet niks!
ik heb dinsdag op deurne een meisje gesproken die zat 1e jaar hbo, maar had 2 jaar mbo gedaan.
vanwege der havo kon ze half om half doen ofzo.
maar die zat vol trots te vertellen; ja 1e jaar had ik er 2 mee, wel 2 jongen natuurlijk.
en 2e jaar had ik er 4 mee, 2 jonge en 2 oude.
en dit jaar heb ik maar 1. omdat ik er nu minder tijd voor heb en voorgaande jaren gewoon tijd overhad.

ik maakte al snel de opmerking; maar jij krijgt het allemaal van papa en mama neem ik aan?
toen zei ze; ja ntuurlijk joh!
waarop ik antwoorde; nou helaas doen mijne dat niet, en moet k het met 1 paard doen die ik krijg fris en fruitig en netjes wil houden!

ik wil hier niet mee zeggen, dat als je meerder paarden heb, verwend ben.. tis alleen dat sommige op deurne nogal 'kak' erdoor krijgen.
ik ken 2 meiden bij mij uit de buurt die het gedaan hebben, 1 heb ik nu les van en die heeft geloof ik 4 jaar het zelfde paard gehad.
die andere doet niks meer met paraden op het moment. maar vind het echt een achterlijke instelling.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:32

Zal ik me dan ook maar voorstellen? :D
Ben Natasja, 15 jaar oud en woon in Friesland. Denk dat ik genoeg zeg als ik waterpoort zeg hihi. Heb dit jaar mijn vmbo-t afgerond. Rijd nu vanaf mijn 5e en heb sinds mijn 10e ponys gehad. Met de laatste die we in eigen bezit hadden ben ik Z1 geworden. Momenteel vouw ik mezelf met mijn 1,76m nog dagelijks dubbel op een welsh e die ik voor de fokker rijd. Ik werk niet, daar ik na school tot 7 uur op stal te vinden ben. Hier help ik mijn instructrice met handelspaarden etc in ruil voor trainingen. Soms zit ik ook op deze of het inter 1 paard van mijn lesgeefmens ontzettend leuk! Ik loop als het lukt 3x per week hard. Echter is dit afhankelijk van hoe pijnlijk mijn heup en knieën zijn :) als er nog vragen zijn, shoot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:32

Nou zoals Iris al zei; ik heet [***] en woon ook in het zuiden van het prachtige zeeland :Y)
Ik heb zelf twee oliebol (geen typfout, het zijn echt oliebol soms :') )
Met een ervan geef ik afentoe les, zelf werk ik ermee aan de lange teugel op Z niveau en zelfs nog wat hoger ;) ik rijd sowieso 3x per week een fries genaamd [***] <3 Hij is sportgefokt en een van de gaafste paarden die ik ooit onder mijn kont heb gehad :j afentoe hobbel ik ook rond op de maflinger van Iris :P
En ik ga dus HBO Paardensport doen. Naast paardenhobbelaar ben ik ook muzikante, hiervoor heb ik vorig jaar zelfs een paardrijpauze moeten houden van 3 maanden, om erachter te komen dat ik muziek maken heel leuk vind, maar echt enkel als hobby :D (heb het conservatorium overwogen). En ik miste het paardrijden gewoon teveel, daar leef ik echt voor besefte ik me toen. Dus zodoende :D

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:30

nou Chanice voel me best aangevallen! maar zal mijn verhaal even doen ;)

Ik ben dus Anouk Daris, 19 jaar. en woon in Luyksgestel ( onder eindhoven, tegen de belgische grens).
Ik heb een vriendje :o, een Belg!! en hij is wielrenner.
Ik heb mijn VMBO-T afgerond met alleen maar 8en en 9ens, daardoor besloten om de opleiding Horeca manager niv. 4 in 3 jaar te doen ipv 4. .. alle leraren vertelde me dit dat dit niet te doen was. ik ben de enige in nederland die dit voor elkaar gekregen heeft om het toch te doen, omdat ik zo graag verder wilde in de paarden.
Mijn ouders exploiteren hotel de Postelhoef ( www.postelhoef.nl) en wilde persee dat ik eerst die opleiding ging doen zodat ik in ieder geval iets had. Daarna zou ik naar de Masterclass gaan, maar dat blijkt nu 3 jaar te zijn geworden en ook nog niv. 3. dus 4 jaar en een hbo opleiding is natuurlijk veel interessanter.

mijn paarden verhaal:
Ik ben zoals vele anderen begonnen met een shettie, de hobby is uitgegroeid tot een manier van leven waardoor ik op mijn 12e al bij de paarden in de klasse M springen reserve nederlands kampioen werd, en daarnaast nog 4 andere pony's reed. Ik had natuurlijk sportstatus op school en dat hielp erg goed om alles te combineren. tot mijn 16e heb ik 5 Dpony's gereden, 3 in de klasse Z2 ( een nationaal) en 2 jonkies.
Op mijn 16e overgestapt op de paarden en heb een paar jaar junioren gereden.
Nu start ik dus 3 jonkies, en eentje in het zzlicht en deze zomer youngriders.

vind het jammer dat er zo gepraat wordt over ruiters/amazones die de dieren van ouders krijgen..
In mijn verhaal heb ik zowel de pony's als paarden allemaal als veulen gekregen, zelf zadelmak gemaakt, en allemaal zelf opgeleid op het niveau waar ze nu zijn. Het is zowel bij mij als bij mijn ouders een grote passie en mijn ouders vinden het helemaal geweldig dat het zo uitgegroeid is. Natuurlijk zijn er op deurne ook 'verwende krengen' .. maarja dat kun je ook verwachten op zo een school toch?
Hoop alleen niet dat jullie bij mij ook zo een gevoel hebben, want ik werk er meer dan kei hard voor, heb het al 3 jaar volgehouden om na een stagedag van 10/12 uur ook nog 5 paarden te rijden. Om dan te horen te krijgen dat je een 'kakker'bent die alles van papa en mama krijgt is natuurlijk niet fijn ;)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:36

Anouk ik kan alleen maar heel veel respect voor je hebben! Maar ik snap ook wel wat Chanice bedoelt, er zijn veel meiden die ook zo hard er voor hadden willen/kunnen werken maar dat dus niet konden omdat ouders geen paard kunnen permiteren. Maar daar kan jij ook niks aan doen.

Laat ik het zo zeggen, ik hoop vooral niet dat mensen zich gaan storen aan mijn lage niveau van rijden en zal vooral mijn uiterste best doen om zoveel mogelijk bij te leren en niemand in de weg te rijden. :o

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:42

wat maakt het niveau nu weer uit! je bent er toch om te leren! toch alleen maar super als je over 2/3 jaar een M/Z proef fijn door komt!