Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vientje schreef:Tijdens het schrijven van mijn dankwoord voor proefschrift valt me ineens dit topic inHoe is het hier met iedereen?
Hilli schreef:Vientje schreef:Tijdens het schrijven van mijn dankwoord voor proefschrift valt me ineens dit topic inHoe is het hier met iedereen?
Wat leuk! Eens per jaar komt er toch nog weer een beetje leven in dit topic.
Troi, hoe bevalt het begeleiden van AiOs je?
Studiemiep, ik denk dat de wetenschap niet de beste plek is als je flinke gezondheidsproblemen hebt. Een kind is dan wel weer handig omdat het je tot aan de bevalling wat extra tijd geeft om aan je proefschrift te werken. Daarna lijkt het me maar onhandig, maar dat geldt wat mij betreft voor alles wat je moet combineren met een kind
Chronisch gebrek aan begeleiding is wel heel herkenbaar en werd uiteindelijk mijn eigen struikelblok. Achteraf gezien had ik daarover veel eerder aan de bel moeten trekken en/of moeten stoppen, maar wijsheid komt met de jaren. Ik ben inmiddels in een totaal ander vakgebied werkzaam en merk dat het wél goed is om de mores van de wetenschap te kennen, maar het gebrek aan een proefschrift heeft in deze functie totaal nog geen deuren ongeopend gelaten. Professioneel gezien kan ik dus ook echt niet zitten met het feit dat ik niet gepromoveerd bent.
Vientje schreef:Lastig is dat, slechte of afwezige begeleiding...je promotoren zijn zo belangrijk! Volgens mij sneuvelen daar heel erg veel phd's op, ook mensen zonder bijkomende problematiek. Rot zeg!!
Vientje schreef:9-17 bij een bedrijf doe ik nu, en in mijn ervaring ligt de werkdruk hier juist veel hoger dan op de uni....