Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik ben afgestudeerd als orthopedagoog in de richting leerproblemen dus daar sluit mijn onderzoek mooi bij aan.
Hoe is het hier met iedereen?
Laatste loodjes!! Wat tegenslagen gehad het laatste jaar, oa een ongeluk waardoor ik dik 4 maanden uit de running ben geweest qua proefschrift. Schoot voor geen meter op in elk geval 
Geen aanrader, (tip voor degenen die nog bezig zijn: wees verstandig en rond het af voordat je aan een nieuwe baan begint
) maar nog maar 16 weken bikkelen 
Superblij met mijn knappe paardenkind!

Vientje schreef:Tijdens het schrijven van mijn dankwoord voor proefschrift valt me ineens dit topic inHoe is het hier met iedereen?

Hilli schreef:Vientje schreef:Tijdens het schrijven van mijn dankwoord voor proefschrift valt me ineens dit topic inHoe is het hier met iedereen?
Wat leuk! Eens per jaar komt er toch nog weer een beetje leven in dit topic.
Troi, hoe bevalt het begeleiden van AiOs je?
Studiemiep, ik denk dat de wetenschap niet de beste plek is als je flinke gezondheidsproblemen hebt. Een kind is dan wel weer handig omdat het je tot aan de bevalling wat extra tijd geeft om aan je proefschrift te werken. Daarna lijkt het me maar onhandig, maar dat geldt wat mij betreft voor alles wat je moet combineren met een kind
Chronisch gebrek aan begeleiding is wel heel herkenbaar en werd uiteindelijk mijn eigen struikelblok. Achteraf gezien had ik daarover veel eerder aan de bel moeten trekken en/of moeten stoppen, maar wijsheid komt met de jaren. Ik ben inmiddels in een totaal ander vakgebied werkzaam en merk dat het wél goed is om de mores van de wetenschap te kennen, maar het gebrek aan een proefschrift heeft in deze functie totaal nog geen deuren ongeopend gelaten. Professioneel gezien kan ik dus ook echt niet zitten met het feit dat ik niet gepromoveerd bent.
en dan straks die oral tijdens dat congres daar was ie ook in zijn nopjes mee. En heb ook al een x een attendance grant gekregen. Dus een hele slechte OIO ben ik niet (alleen het had allemaal wat menselijker mogen zijn).

proefschrift tekst is dus finaal!
Vientje schreef:Lastig is dat, slechte of afwezige begeleiding...je promotoren zijn zo belangrijk! Volgens mij sneuvelen daar heel erg veel phd's op, ook mensen zonder bijkomende problematiek. Rot zeg!!
Vientje schreef:9-17 bij een bedrijf doe ik nu, en in mijn ervaring ligt de werkdruk hier juist veel hoger dan op de uni....

vind het wel een ok systeem, zo hebben ook de kleinere / nieuwere publicatie wereldjes mogelijkheden als je onderwerp zich daarvoor beter leent.

Als je weer daar voorbij bent, gaat het helemaal goed komen!
En hij heeft ook een paar rotstreken uitgehaald waardoor ik weinig vertrouwen heb in de begeleiding nu maar dat is iets voor de pb als je het wil weten
.
). Soms helpt ook veel om een uitlaatklep en steun te hebben bij andere PhD's, zeker als je begeleider er niet voor je is.
en alles rondom training en verzorging aan het regelen en dat vind ik ontzettend leuk en daar haal ik heel veel energie uit
Wat is dat spannend zeg, brrr!!! Maar wel heel tof, het was alle moeite echt waard! Heel apart om te bedenken dat ik me nu Dr. Vientje mag noemen
) nog lukt moet het anderen ook vast en zeker gaan lukken