Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gracezellaa

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:49

Wij mochten de engels luistertoets niet herkansen.

Ik heb vandaag alweer asociaal hoge cijfers terug gekregen. Mijn laagste cijfer van de afgelopen toetsweek is een 7,9 en ik krijg nog maar twee terug.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:52

Ik heb een 7.9 voor geschiedenis Vietnam, nu sta ik ipv een 5.9 een 6.5, wat mijn kans om te zakken flink verkleint.

Fijn zo'n hoog punt grace, lange naam. Zit nu op mobiel en kan hem niet meer zien.
Fijn om te lezen dat de herkansing nut had Nienke,
Ik wil nu Duits luisteren gaan herkansen en vroeg me af of je er wel iets aan had. Maar het scheelt denk ik ook dat je met een herkansing rustiger zit en zelf ook relaxter bent dus ik ga het toch wagen.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:55

Wij mogen lees/schrijf/luister toetsen niet herkansen volgens mij. Gelukkig had ik de vorige periode al de luistertoetsen gehad, voor engels was dat een 7,0 en duits 5,8.

Gracezellaa: Bestaat jij ook heel veel tijd aan school dan, want dat vraag ik me dan heel erg af :) Of dat je het figuurlijk met 2 vingers in je neus allemaal haalt :')

Ik heb eigenlijk alleen van biologie een examenbundel.. Ik oefen het meeste gewoon op internet, daar staan hele examens op dus dat is altijd wel fijn om achter elkaar te oefenen.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:55

Douce schreef:
Ik heb een 7.9 voor geschiedenis Vietnam, nu sta ik ipv een 5.9 een 6.5, wat mijn kans om te zakken flink verkleint.

:wow: Goed gedaan!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:58

Ja eigenlijk wel die twee vingers in mijn neus ja, ik maak gewoon mijn huiswerk, als ik zin heb. Voor natuurkunde en scheikunde heb ik amper huiswerk gemaakt, biologie huiswerk heb ik overgeschreven. Wiskunde heb ik half gemaakt. Voor aardrijkskunde heb ik wel alles gemaakt, want dat vind ik leuk haha. Ik mis eigenlijk nooit een les, ik denk dat dat ook wel helpt.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:26

Wow, ik hoor hier goede cijfersssss!

Dan kom ik de sfeer verpesten met m'n 4,0 voor Duits literatuur geschiedenis.. Hier zijn veel mensen met geschiedenis toch? Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit soort dingen het beste kan leren? Het gat namelijk over stromingen en hun kenmerken, en ik weet nooit hoe ik dat moet aanpakken en heb volgende week weer zo'n soort toets, maar dan voor muziek, en ik wil het echt op een goede manier leren. Want de tekst 100x lezen is dus geen goede manier... ;(

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:27

Voor Duits literatuurgeschiedenis had ik een 5 :Y) en voor kunstgeschiedenis ook niet hoog. Ben niet goed in stromingen, sorry. Vietnam was een gelukje, dat was met bronnen dat is meer mijn ding.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:28

Gracezellaa schreef:
Ja eigenlijk wel die twee vingers in mijn neus ja, ik maak gewoon mijn huiswerk, als ik zin heb. Voor natuurkunde en scheikunde heb ik amper huiswerk gemaakt, biologie huiswerk heb ik overgeschreven. Wiskunde heb ik half gemaakt. Voor aardrijkskunde heb ik wel alles gemaakt, want dat vind ik leuk haha. Ik mis eigenlijk nooit een les, ik denk dat dat ook wel helpt.

Jaloers! Ik ben er ook altijd, doe altijd m'n huiswerk en probeer veel vragen te stellen in de lessen, maar mijn cijfers zijn echt laaaaaag..

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:33

xCathy schreef:
Gracezellaa schreef:

Jaloers! Ik ben er ook altijd, doe altijd m'n huiswerk en probeer veel vragen te stellen in de lessen, maar mijn cijfers zijn echt laaaaaag..

Ik vind het ook zo banketstaaf voor anderen inderdaad. Sommige klasgenoten zijn inderdaad al weken van te voren aan het leren en samenvattingen aan het maken en halen lage cijfers en ik doe niet zo veel en haal geen onvoldoendes. Het voelt zo oneerlijk tegenover anderen.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:35

xCathy schreef:

Dan kom ik de sfeer verpesten met m'n 4,0 voor Duits literatuur geschiedenis.. Hier zijn veel mensen met geschiedenis toch? Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit soort dingen het beste kan leren? Het gat namelijk over stromingen en hun kenmerken, en ik weet nooit hoe ik dat moet aanpakken en heb volgende week weer zo'n soort toets, maar dan voor muziek, en ik wil het echt op een goede manier leren. Want de tekst 100x lezen is dus geen goede manier... ;(

Oei die heb ik vrijdag, literatuurgeschiedenis Duits. Sta een 7,7 en hij telt 20% dus met een beetje geluk kom ik nog op een 8 uit....

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:43

Wow douce, een 7,9 voor Vietnam :oo ik had een 3,3 voor de toets daarover, maar die ga ik morgen herkansen, hopelijk gaat dat beter
xCathy schreef:

Welke methode heb je voor muziek? Ik had per stroming een samenvatting gemaakt en dat geleerd. En verder helpt het ook als je de opdrachten met luisterfragmenten maakt, dan weet je wat je kan verwachten.
Ik ben zo blij dat ik vorig jaar al examen heb gedaan in muziek (dat kon toen omdat ik bleef zitten), dat scheelt dit jaar weer een vak ^^

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:15

Goede cijfers zijn er voorbij gekomen, ook wat minder goede cijfers, maar met een herkansing komt dat vast wel goed! Kom op mensen, we gaan slagen, en hoe! *\o/*

Ik had vanochtend mijn natuurkunde herkansing, heb ergens in een uitleg doordringend vermogen neergezet in plaats van ioniserend vermogen, nogal stom.. Verder was hij weer absurd moeilijk voor mijn minihersens dus misschien heb ik zelfs lager gehaald. :')

Zaterdag én zondag examentraining van 10 uur 's ochtends tot half 10 's avonds. :z

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:25

En ze denken dat dat effectief is??

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:41

Nienkex schreef:
Wow douce, een 7,9 voor Vietnam :oo ik had een 3,3 voor de toets daarover, maar die ga ik morgen herkansen, hopelijk gaat dat beter
xCathy schreef:

Welke methode heb je voor muziek? Ik had per stroming een samenvatting gemaakt en dat geleerd. En verder helpt het ook als je de opdrachten met luisterfragmenten maakt, dan weet je wat je kan verwachten.
Ik ben zo blij dat ik vorig jaar al examen heb gedaan in muziek (dat kon toen omdat ik bleef zitten), dat scheelt dit jaar weer een vak ^^

Oh fijn dat je dit al hebt gehad! Wij hebben geen methode, we krijgen kopietjes en ik heb geen idee uit welke methode de stromingen komen, helaas..
Kun je oefeningen met luisterfragmenten op internet doen?

@grace... Ja, ik snap het! Ik ben een soort biologie"wonder" dat leer en maak ik nooit, alleen haal altijd wel hoge cijfers ervoor in vergelijking met de rest. Dan voel ik me ook schuldig, maar demotiveerd me wel om te leren, het lukt toch wel! Helaas heb ik voor de rest van de vakken het tegenovergestelde ;(

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:42

Douce schreef:
En ze denken dat dat effectief is??

Ik hoor wel veel positieve verhalen over de examentrainingen! Ook wel dat iedereen gesloopt terug komt inderdaad..

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:44

Puissance schreef:
Goede cijfers zijn er voorbij gekomen, ook wat minder goede cijfers, maar met een herkansing komt dat vast wel goed! Kom op mensen, we gaan slagen, en hoe! *\o/*

Ik had vanochtend mijn natuurkunde herkansing, heb ergens in een uitleg doordringend vermogen neergezet in plaats van ioniserend vermogen, nogal stom.. Verder was hij weer absurd moeilijk voor mijn minihersens dus misschien heb ik zelfs lager gehaald. :')

Zaterdag én zondag examentraining van 10 uur 's ochtends tot half 10 's avonds. :z

Die examentraining gaan we overleven hoor :j

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:47

Er zit wel pauze tussen, geloof in totaal wel 2,5 uur (wel verspreid). Maarja, ik heb de concentratieboog van een goudvis dus het wordt wel een uitdaging. :')

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:47

xCathy, ik weet niet of je die dingen op internet kan doen, wij hadden een cd + werkboek.
ik heb nog wel een samenvatting van mijn muziekboek wat ik vorig jaar had, hij is alleen niet volledig, de laatste paar periodes missen. Als je wil dan kan ik die wel naar je sturen, dan heb je in ieder geval een beetje een overzicht. En wat ook wel zin heeft is om naar de syllabus te kijken, die estaat op examenblad.nl :
http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vv ... estand.pdf

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:49

Pauze is in totaal 2,5 uur ja bij die examentraining :j
Pff, dat gaat nog wat worden, 2 hele dagen economie :+

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:52

Tja, leren is bij (voor geschiedenis en aardrijkskunde) vooral veel lezen. En ik maak echt overal samenvattingen van, vaak met de hand omdat dat toch beter blijft hangen. De samenvatting maak ik of na ieder hoofdstuk/paragraaf, maar toch vooral voor het proefwerk (in een keer over alles), daarvoor heb ik dan alles al een keer gezien. Vervolgens lees ik mijn samenvatting dan nog een keer door. Met aardrijkskunde haal ik dan tussen een 6 en een 7 en met geschiedenis meestal tussen een 7 en een 8. Ik moet eerlijk zeggen dat als ik beter mijn best doe ik wel hogere punten haal bij geschiedenis (dus dat moet ik maar even gaan doen voor het examen, ik heb onze boeken nog niet eh... helemaal gelezen :+ ). Succes alvast :)

Zo'n examentraining lijkt me echt slopend! Richt je je dan echt op een vak of toch op meer vakken, of mag je dat kiezen? En krijg je echt een op een begeleiding? Ik ben het niet van plan, maar ik ben wel benieuwd O:)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:54

mar_fay, heb je voor geschiedenis de examenbundel? Want daar staan van allebei de onderwerpen een samenvatting in :D
Examentraining is echt één vak. Er is per 6 leeringen een docent, dus voldoende begeleiding lijkt me

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:17

@puissance mijn concentratie is ook echt barslecht, als ik thuis zit kan ik nog geen half uur wat doen en dan heb ik geen zin meer en ga ik iets anders doen, maar op examentraining móet je wel.. Iedereen zit te bikkelen, dus je gaat daar vanzelf in mee. En op het moment dat je echt ff niet meer kan, is het pauze, waarna je er weer tegenaan kan, haha!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:21

Maar zijn jullie allemaal zo slecht in economie??

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:23

Niet bizar slecht dat ik vieren haal, maar ik moet wel veel moeite doen om een voldoende te halen. En als t dan een toets is over 2 hoofdstukken gaat dat nog wel, maar voor een heel examen zónder hulp/training gaat me echt niet lukken

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:28

Ik heb een keer voor Economie alle opgegeven opgaven gemaakt en haalde een 8,6.. Kan mezelf wel schieten elke keer als ik een onvoldoende terugkrijg en weet dat ik minstens een 7 had gehad als ik iets gedaan had, haha 8)7