Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
InekeH87 schreef:Zap dan heb jij nog veel tijd ervoor. Wij krijgen 10 weken met een eventuele uitloop van een week. In die tien weken moet je of een literatuuronderzoek doen, of 5 weken lang zelf onderzoek uitvoeren en daar dan je scriptie over schrijven.
. Ik zit bij bètawetenschappen en de afdeling bio heeft 10 weken, net als scheikunde. Maar er zijn nog twee opleidingen in bètawetenschappen die weer een half jaar tijd voor een scriptie uittrekken. Het is dus erg verwarrend bij ons
. _lautje_ schreef:Hoe lang moeten jullie scripties zijn?
Die van ons minimaal 20.000 woorden, lijkt niet veel, maar is best moeilijk nog met een onderwerp als dat van mij wat vooral bestaat uit get maken van een database en veel vergelijken en eigen conclusies.
Overigens heb ik ook veel literatuur, maar vrijwel alleen in mijn algemeen inleidende hoofdstuk gebruik ik dat. Verder is get toch vooral veel eigen interpreatie van de door mij verzamelde gegevens.
. Nog even en het is eindelijk af
. Mag dus bijna een vreugdedansje gaan doen
.
Mijn begeleidster bedacht vorige week dat de inhoud niet goed gestructureerd is, dus mag ik 3/4 herschrijven. Zaterdag moet ik het herschreven stuk inleveren want volgende week vrijdag (20 april) is de definitieve afgiste datum.. Heb heel wat pech gehad met kapotte pc/laptop/printers en 't schijnt nu ook weer niet mee te zitten, omdat de artikelen schaars beginnen te worden.
InekeH87 schreef:Universiteit Utrecht, maar de tijd die je voor je scriptie hebt verschilt enorm per faculteit. Zo weet ik dat de faculteit geestenwetenschappen bijna een half jaar uitrekt voor een scriptie. Zelfs binnen in de faculteiten zijn er nog verschillen. Ik zit bij bètawetenschappen en de afdeling bio heeft 10 weken, net als scheikunde. Maar er zijn nog twee opleidingen in bètawetenschappen die weer een half jaar tijd voor een scriptie uittrekken. Het is dus erg verwarrend bij ons
.
Maar dat betekent ook niet dat je er in september al mee begint. Ik ben begin april beginnen schrijven en zit nu al op 1/3.
. Ging dan ook net goed het eerste semester. Heb wel begrepen dat als je je cursussen hebt gehaald en je goed functioneert op je stage dat ook meeweegt in je scriptie. Ze gaan je dan meestal niet laten zakken op je scriptie.
ik ga vanaaf even bijlezen en me voorstellen
In oktober 2010 begonnen met mijn onderzoeksstage voor mijn master neuropsychologie en die allang afgerond, maar de scriptie ligt te verstoffen
Ik zit in de laatste fase, opbouw, structuur, analyses etc. is allemaal goed, moet alleen nog wat meer verdieping in. Maar da's lastig, aangezien mijn onderwerp nog niet eerder bestudeerd is en alles nog een beetje in de kinderschoenen staat. Mijn scriptie gaat over de effecten van prenatale blootstelling aan een bepaald type antidepressivum op het neuropsychologisch functioneren van zes tot achtjarigen
Yasmine schreef:Ik heb ook gewoon een heel schooljaar om te schrijven, hoorMaar dat betekent ook niet dat je er in september al mee begint. Ik ben begin april beginnen schrijven en zit nu al op 1/3.
Het is natuurlijk wel allemaal relatief. Ik heb een vriendin die pharmacie studeert, die zit nu in haar 2de masterjaar en zij moet ook met 9 anderen haar masterthesis schrijven. Komt neer op 10 blz per persoon denk ik. Maar daar gaan natuurlijk wel erg veel experimenten en onderzoek aan vooraf.
En in België is van de bachelors is mijn studie (taal- en letterkunde) één van de enige studies waar je een bachelorthesis moet schrijven.

.
. 
Vooral het feit dat ik 'm in het Engels schrijf kon wel een twistpunt zijn..
Vanmiddag dus maar meteen gedaan (ik ben al bijna klaar
) en gelukkig kreeg ik binnen 5 minuten een mailtje terug dat het goed was en dat hij me veel succes wenste.. Haha, heb wel even flink zitten zweten hoor..
ik schrijf overigens over leugendetectie, maar het is minder spectaculair dan het klinkt