't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:41

Hoi Joyce,

Ik zit in exact dezelfde situatie als jij :j.
Op 23-3 failliet verklaard en op 27-03 is UWV langsgeweest om alle formulieren in te vullen en is ons ontslag schriftelijk door de curator ingediend. Ik heb tot 31-3 een opzegtermijn, maar wacht ook nog op het salaris van februari. Hoop dat ze snel uitkeren want de rekeningen moeten gewoon betaald worden...

Werkte je er al lang? Volgens mij moet je nu wel al actief op zoek naar een nieuwe baan om de kans om in de WW te belanden te verkleinen toch? Welke branche zit jij?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:47

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:58

laetitia schreef:
Hoi Joyce,

Op 23-3 failliet verklaard en op 27-03 is UWV langsgeweest om alle formulieren in te vullen en is ons ontslag schriftelijk door de curator ingediend. Ik heb tot 31-3 een opzegtermijn, maar wacht ook nog op het salaris van februari. Hoop dat ze snel uitkeren want de rekeningen moeten gewoon betaald worden...

Werkte je er al lang? Volgens mij moet je nu wel al actief op zoek naar een nieuwe baan om de kans om in de WW te belanden te verkleinen toch? Welke branche zit jij?

Bij mij is het ook zo gegaan alleen is mijn werkgever eind december als failliet gegaan... Heb wel mijn salaris etc met terugwerkende kracht terug gekregen maar nog geen vakantiegeld, over uren etc...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:18

Wat denken jullie?

Nu ik een nieuwe baan heb, ik werk nog tot volgende week bij mijn oude baan, zal ik morgen wat lekkers neerzetten voor bij de koffie voor me ex-collega's?
Ze hebben me toch zeker 2 weken stuk voor stuk geholpen met uitzoekwerk,vacatures en zelfs me huidige baas heeft meerdere mails/telefoongesprekken gehad om me ergens te presenteren zeg maar!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:50

laetitia schreef:
Hoi Joyce,

Ik zat in de ondermode en beenmode (luxe lingeriezaak) en jij?

Omdat ik in de ziektewet zat tijdens het faillissement, heb ik nu geen sollicitatieplicht. Dus het is even afwachten of UWV me in de ziektewet wil houden, of dat ik straks de WW in zal gaan. Ik solliciteer ondertussen wel, maar ik hoef het officieel dus niet. Ik ben daar overigens ruim 3 jaar in dienst geweest!

@PPPeet: Dat kan goed kloppen, mij is vorige week verteld dat het loon binnen een week of 4 uit wordt betaald (dus dat loopt een maand achter) en je overuren, vakantie uren, vakantiedagen, etc. moeten ze binnen 6 maanden uitbetalen. Dus ze hebben nog tot juni de tijd bij jou!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:54

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:26

Gefeliciteerd met de baan!

Bij mij lukt het niet echt. :\ Krijg niet eens een reactie terug van bedrijven, of ze zoeken meer ervaring/meer in het profiel.. .tja, ik moet toch ergens beginnen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:20

mocht er iemand in de buurt van utrecht of amsterdam wonen en nog een baantje in de toerisme willen heb ik nog wel een paar linkjes :j

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:22

Dat gevole heb ik ook spikkelfire...
En dan zie ik mijn ideale baan is het een uur of meer reistijd... (En dat bij een parttime baan vind ik toch echt te veel..)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:35

SteffiiY schreef:
mocht er iemand in de buurt van utrecht of amsterdam wonen en nog een baantje in de toerisme willen heb ik nog wel een paar linkjes :j

Ik ben wel geïnteresseerd. :j

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:24

Zijn er hier ook toevallig mensen die ervaring hebben in de Farma en op zoek zijn naar werk?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:27

SpikkelFire schreef:
SteffiiY schreef:

Ik ben wel geïnteresseerd. :j

heb ze doorgestuurd :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:29

*\o/*

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:30

ik ben aangemeld op werk.nl maar krijg steeds vacatures in mijn mailbox die helemaal niet bij mij kloppen
niks administratiefs eigenlijk
allemaal commercieel? vraag me af hoe ik dat moet veranderen?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:36

Wel leuk, had een traktatie op werk neergezet omdat ik nieuwe baan heb, en mail uitgestuurd dat er een traktatie stond ivm. nieuwe baan.
Krijg ik allemaal mailtjes; wat goed, en wat snel! zie je wel goede mensen hebben snel iets nieuws!
Respect

Super leuk om te horen, doet je echt goed!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:37

Heb jij trouwens een echte toeristische opleiding gedaan? Bij mij komt toerisme erin voor, maar dat is voor de meeste niet goed genoeg. :\

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:40

@ Joyce: ik zit in het toerisme (touroperating). Vervelend hè als je werkgever failliet gaat. Ik heb nu allerlei formulieren van het UWV die ik moet invullen en opsturen om te bepalen of ik loon krijg over mijn opzegtermijn.

Hoe ver willen jullie maximaal reizen voor een baan? Ik ben juist voor mijn baan van Utrecht verhuisd naar de Veluwe en nu is mijn werkgever failliet en zit ik hier dus in een omgeving met heel weinig werkgelegenheid := (het is gelukkig wel heel mooi hier dus dat maakt veel goed :D)

@Mar: ik hoor dat meer, ik zou als ik jou was gewoon elke dag even zelf op werk.nl kijken voor nieuwe vacatures.

@ spikkelfire: in wat voor branche zoek je en wat voor ervaring heb je?

Wat ik als tip wil meegeven: mocht je al lang thuis zitten ga dan vrijwilligerswerk doen in de richting van je carriere. Dat staat heel erg goed op je CV! Je bent gemotiveerd om te werken én je doet ook nog eens ervaring op.

Zo heb ik een paar jaar geleden een half jaar vrijwilligerswerk op kantoor bij de Dierenbescherming gedaan. Uiteindelijk groeide ik daar uit als Office Manager en kreeg ik een contract aangeboden om de gehele collecte te coördineren. Ze wilden me heel graag voor vast hebben maar hadden helaas geen geld om iemand in dienst te hebben.
Dus ga op zoek naar vrijwilligerswerk waarbij je relevante werkervaring op kan doen!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:46

Ik heb Vrijetijdsmanagement gedaan, zoek in de richting van PR/Marketing, projectmanagement en conceptontwikkeling in de vrijetijdsbranche. Verder heb ik niet echt ervaring, ben op reis geweest namelijk. :+

Doe wel al vrijwilligerswerk in het PR team van onze theatergroep, en de marketing van mn moeders winkel. :j En heb al veel zelf uit eigen hand concerten, repetitieweekenden enzo georganiseerd.

Ik ben bereid te verhuizen voor een baan, ben nergens aan gebonden eigenlijk. Zo lang in het weekend dan wel naar huis kan. :) Reizen toch wel maximaal een uur, ligt er ook aan waar. Als ik in de spits naar hartje Amsterdam moet wordt het toch wel wat langer. :P Als je dan je eigen tijden kan plannen is het voor mij al makkelijker.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:49

Zo net weer een sollicitatie de deur uitgedaan.
Heb er nu 3 lopen waarvan ik (als het goed is) alle 3 einde van deze maand uitslag krijg.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:57

@ Spikkelfire: Dat is inderdaad heel erg lastig om tussen te komen (PR/Marketing in het Toerisme). Vaak vragen ze jaren en jaren aan ervaring. Hoe oud ben je? Ben je bereid om bijvoorbeeld te beginnen als reserveringsmiep bij een touroperator en daarna door te groeien?

Ik heb zelf MTRO en NHTV gedaan en ben ook ooit begonnen als reserveringsmiep, uiteindelijk Junior Product Manager na 10 jaar ervaringen hier en daar. Deed in mijn laatste functie ook alle PR-taken (schrijven van de brochureteksten, beheer van de website, het maken van alle advertenties etc). Maar daar is echt een aantal jaren over heen gegaan, ondanks mijn goede opleidingen ;-)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:01

Ik word volgende maand 23 en ik ben serieus van plan om alles aan te pakken zolang het maar binnen mijn werkveld ligt. :j Desnoods ga ik een jaar lang koffie halen, maakt mij niet uit, geld is geld. :D (ik heb trouwens wel gewerkt hoor, 7 jaar in de kas en laatste jaar dan fulltime waarbij ik ondersteunde met leiding geven).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:12

Op zich woon je aan de goede kant van het land voor het toerisme :j. In Rijswijk zit TUI en Interhome, in Ridderkerk De Jong Intra, de ANWB in Den Haag, Topic Travel in Den Haag.

Ik zal straks nog wat meer opzoeken voor je :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:13

Tnx! Het hoeft niet per se toerisme te zijn hoor, vrijetijdsbranche is heel groot!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:16

Heeft iemand hier ervaring met pensioenverzekeringen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:28

Ik heb woensdag als me werk het hier goedkeurd (vrij vragen) een gesprek bij een ander bedrijf!
Spannend.
Heeft iemand linken dat ik me kan voor bereiden.
Dit is me eerste gesprek weer in 6 jaar!