Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:14

Ff op mn mobiel gekeken en ik vind het er zo ook veel beter uitzien!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 08:37

cissy je maakt me wel nieuwschierig hoor:)

hier moet binnekort even gaan kijken voor shirts, polo's (voor manlief) en voor mezelf blouses:)
een hele goede vriendin van mij heeft borduur geval dus die gaat dat voor moi doen:)
ze heeft die van haar schoonzus toen tijd ook gedaan erg mooi:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 09:33

Ziet er goed uit die KVV website +:)+ (grootsT mogelijk op laatste pagina ;) ).

Ik denk wel dat er erg veel mensen afhaken vanwege het op moeten vragen van een lijst.
Zelf vind ik dat altijd èrg irritant, wil gewoon zien wat er is en wat het kost en niet eerst contact op moeten nemen.

Als een verkoper zo'n lijst niet online wil zetten geeft mij dat persoonlijk altijd een vervelend gevoel en dan zoek ik wel verder naar iemand die gewoon wèl open alle info online zet :)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:10

Hoi,

Alles staat op de site! Maar voor het gemak kun je een lijst opvragen en invullen zodat je een overzicht hebt en die door kunt sturen. Maar goed, ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk is dus zal dat aanpassen.
En die lijst kan ik (nog) niet er aan hangen omdat de site geen excelbestand accepteert. Ben ik ook nog mee aan het stoeien.
Maar nu iedereen op naar buiten, het is heel mooi weer. In ieder geval in zuidnederland.

Veel plezier.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:29

Hier is het ook prachtig weer! Ik zit nu even snel wat kortingscoupons in elkaar te knutselen (terwijl mn vriend heeerlijk met gaya in het bos aan het wandelen is), want we gaan zo langs bij kennissen die een nest met puppy's hebben. Dus dan laat ik natuurlijk gelijk even een kleinigheidje achter voor de nieuwe puppy eigenaren :D En als het zonnetje daarna nog schijnt, gaan we vanmiddag nog maar een rondje in het bos wandelen met die spring in't veld ;)

Edit: Vraagje, schiet me nu opeens te binnen! Ik ga binnenkort mijn auto laten beletteren en er komt ook een QR code bij te staan. Alleen nu vraag ik me af, is het handig om een aparte ladingpage te maken voor mensen die de QR code op mijn auto in hebben gescanned, of zal ik ze gewoon op mijn "home" pagina binnen laten komen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:48

Lovepaints schreef:
Hoi,

Alles staat op de site! Maar voor het gemak kun je een lijst opvragen en invullen zodat je een overzicht hebt en die door kunt sturen. Maar goed, ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk is dus zal dat aanpassen.
En die lijst kan ik (nog) niet er aan hangen omdat de site geen excelbestand accepteert. Ben ik ook nog mee aan het stoeien.
Maar nu iedereen op naar buiten, het is heel mooi weer. In ieder geval in zuidnederland.

Veel plezier.

O, nu zie ik het inderdaad !

Stond dat er net ook al op :? Echt niet gezien :P

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:18

Ik zou een aparte landingspage doen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:39

Op zich idd leuk, maar heb al de hele dag zitten denken hoe ik daar een pakkende pagina van zou kunnen maken. Mijn homepage spreekt de meeste mensen erg aan, omdat je gelijk plaatjes ziet en daarmee direct een indruk krijgt van wat je op de site kan verwachten. Op mijn landingpage heb ik die mogelijkheid niet (of ik moet mijn webbouwer dat helemaal laten bouwen en dat is nou ook weer niet de bedoeling), dus ik vraag me af of het dan wel verstandig is om mensen op een aparte pagina binnen te laten komen. Dilemma ;)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:42

ik zou op de homepage doen, hoe minder mensen hoeven te 'klikken' hoe meer kans je hebt dat ze bij je producten uit komen ;)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 21:08

Hij moet in ieder geval goed voor mobiel zijn ook dus dan zou ik dat grote plaatje al weghalen...
Is wel leuk, maar op een smartphone niet zo grappig. Een site van een QR moet eigenlijk ook klein zijn, zodat hij snel laadt, als het bij mij te lang duurt met laden, druk ik al gauw weg.
Iets online bestellen doe je toch niet zo snel op je telefoon (lijkt mij)... Dus je moet idd echt iets pakkends hebben waarvan mensen denken, Heee als ik thuis ben ga ik nog even op die website kijken. Wellicht een kleine actie, o.i.d. (onder het mom van Gefeliciteerd, u heeft mijn auto gespot!... ik roep maar iets...)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:32

Lovepaints schreef:
Foto's aangepast, je ziet, ik draai er me hand niet meer voor om. Ga het steeds beter snappen. Wil je nog een keer kijken of je dit beter vind? Ik vind dit een mooie foto.

Hoe kom je aan de foto? :) Als ik terugzoek op de foto zie ik hem op tientallen andere websites ook verschijnen. Als het een stockphoto is en je hebt hem 'geleend', sta dan niet gek te kijken als je ineens een rekening in de bus krijgt :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:36

joyce2 schreef:
Op zich idd leuk, maar heb al de hele dag zitten denken hoe ik daar een pakkende pagina van zou kunnen maken. Mijn homepage spreekt de meeste mensen erg aan, omdat je gelijk plaatjes ziet en daarmee direct een indruk krijgt van wat je op de site kan verwachten. Op mijn landingpage heb ik die mogelijkheid niet (of ik moet mijn webbouwer dat helemaal laten bouwen en dat is nou ook weer niet de bedoeling), dus ik vraag me af of het dan wel verstandig is om mensen op een aparte pagina binnen te laten komen. Dilemma ;)

Landingpage sowieso, en dan wel gewoon de normale homepage laten zien. Waarom? Dan zie je in je stats wie je auto gezien heeft.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:38

Susanne_ schreef:
Hij moet in ieder geval goed voor mobiel zijn ook dus dan zou ik dat grote plaatje al weghalen...
Is wel leuk, maar op een smartphone niet zo grappig. Een site van een QR moet eigenlijk ook klein zijn, zodat hij snel laadt, als het bij mij te lang duurt met laden, druk ik al gauw weg.
Iets online bestellen doe je toch niet zo snel op je telefoon (lijkt mij)... Dus je moet idd echt iets pakkends hebben waarvan mensen denken, Heee als ik thuis ben ga ik nog even op die website kijken. Wellicht een kleine actie, o.i.d. (onder het mom van Gefeliciteerd, u heeft mijn auto gespot!... ik roep maar iets...)

Als het te lang duurt om te laden, zou ik een andere provider overwegen :P

De afbeelding op barfbrabant is iets meer dan 50KB, dat zou op je telefoon niet merkbaar moeten zijn. Fuzzylicious bijvoorbeeld, met wat meer afbeeldingen, is ook slechts 350KB in totaal; dat laad binnen enkele seconden.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:13

We hebben elkaar als eens toegevoegd op linkedin. Misschien willen de nieuwe mensen on dit topic dat ook nog wel. Laat het even weten per pb. Voor facebook geldt uiteraard het zelfde.

De dame van wie ik laatst een workshop social media gaf mij een tip. Groepen zoals wij kunnen elkaar erg goed helpen door elkaars berichten te delen. Zo heb je een groter bereik. Je moet je bericht dan wel openbaar maken. Anders kunnen we elkaars berichten alleen maar lezen en niet delen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:45

Dat is een goeie top Paan.

Twitter: inportret
Facebook: hildakoopmans

De rest is allemaal gekoppeld en doe ik niets mee.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:08

Paan schreef:
We hebben elkaar als eens toegevoegd op linkedin. Misschien willen de nieuwe mensen on dit topic dat ook nog wel. Laat het even weten per pb. Voor facebook geldt uiteraard het zelfde.

De dame van wie ik laatst een workshop social media gaf mij een tip. Groepen zoals wij kunnen elkaar erg goed helpen door elkaars berichten te delen. Zo heb je een groter bereik. Je moet je bericht dan wel openbaar maken. Anders kunnen we elkaars berichten alleen maar lezen en niet delen.

Op facebook volg ik Joyce (fuzzylicious) en ik doe regelmatig haar berichten liken als ik ze zie, dat werkt naar mijn idee ook altijd mee!
Op Twitter en linkedin (op bokt trouwens ook) ben ik niet zo actief de laatste tijd (druk druk druk)
Maar ik wil de mensen die social media gebruiken daarmee wel een handje helpen hoor (op like drukken is niet zo heel moeilijk :P)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:38

Als ik interessante dingen zie op Facebook like en deel ik ze. Op Twitter retweet ik ;)

Edit: Heb net een nieuwe laptop besteld *\o/* Hopelijk is het een mooi en fijn ding! Natuurlijk wel een voordeel van bestellen via internet, dat ik mijn geld terug kan krijgen mocht ik het toch niets vinden... Maar hopelijk ben ik er helemaal weg van!

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:30

Ik heb ook Facebook en twitter. Zal degenen die ik kan vinden in dit topic morgen even toevoegen als ik achter de laptop zit.
Dat gaat wat makkelijker als met de iPhone

Ik had pas overigens een banner op Hyves geplaatst, heeft me wel 2 'clicks' opgeleverd.
Waar ik even niet bij stilstond is dat ik deze afgelopen weekend plaatste, met het lekkere weer.
Hebben meer mensen dit gedaan?

Overigens nog een vraag, heeft iemand van jullie een tipje over waar ik (goedkoop) een aantal onbedrukte plastictassen kan kopen?
Laatst bijgewerkt door KellyenXena op 13-03-12 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:32

KellyenXena schreef:
Ik heb ook Facebook en twitter. Zal degenen die ik kan vinden in dit topic morgen even toevoegen als ik achter de laptop zit.

Overigens nog een vraag, heeft iemand van jullie een tipje over waar ik (goedkoop) een aantal onbedrukte plastictassen kan kopen?

Van die dunne hemdtassen of stevigere?

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:35

Iets stevigere denk ik, er moeten namelijk schoenen+dozen in.dunne tassen zullen dan waarschijnlijk te zwak zijn.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:54

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 09:47

Shoe freak en motorcursussen toegevoegd aan volg lijstje.

Facebook pagina moet ik nog maken, maar dat komt pas als de website af is.
Tis wat, zo blijf je altijd weer bezig met iets.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:53

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:57

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:05

KellyenXena schreef:

Ik had pas overigens een banner op Hyves geplaatst, heeft me wel 2 'clicks' opgeleverd.
Waar ik even niet bij stilstond is dat ik deze afgelopen weekend plaatste, met het lekkere weer.
Hebben meer mensen dit gedaan?

Uit de stats van eigenlijk al mn websites (met totaal wisselende doelgroepen) komt naar voren dat mensen over het algemeen tijdens kantoor/'school'uren actiever zijn. Zo tussen negen en zes, maandag tot en met vrijdag buiten het vakantieseizoen heb ik de meeste activiteit...