Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Studentikoos als wij zijn hier, gaan we naar Op Kamers #4 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:08

Hier het eten alweer op. De studie roept mij weer

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:09

klaar met project ^^ , heb honger dus ga nu naar de vereniging, eten. En dan gaaf ledenfeestje houden.

En ik ben blij want Rough (K)nights and cold castles (het feestje dat word georginaseerd door 1ste jaars van Unitas) staat in de lijst met feestjes van de Resource :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:10

Das lekker, dat je klaar bent met het project *D :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:26

Pff ik weet niet zo goed wat ik nu nog moet leren. Heb morgen een open boek tentamen met open vragen..
Vind ik zo lastig om voor te bereiden (vorig jaar één keer eerder gehad) Iemand misschien nog goede tips? Het boek en (bijna) alle artikelen heb ik gelezen. Ook de college aantekeningen en mijn eigen samenvatting heb ik doorgenomen..Ik heb het gevoel dat ik totaal niet ben voorbereid, maar dat komt ook omdat het zo'n openboek toets is met open vragen en ik dus eigenlijk ook niet weet hoe ik me zou moeten voorbereiden

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:30

Das lastig ja! van ANW hadden we op de middelbare school ook altijd open boek-toetsen :=
Zo lastig! Dan gaan ze extra moeilijke vragen stellen waarbij je veel inzicht moest hebben enzo. Dus die niet direct in het boek terug te vinden zijn.
Misschien kun je nagaan of je alles at je hebt gelezen, ook goed snapt? Dus als het ware in eigen woorden in je hoofd weet wat er bedoeld wordt. Dat helpt misschien ook bij de beantwoording van de vragen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:33

Zo, ik ben er ook weer! :)
Gezellig met vriendinnen gegeten, kopje koffie gedaan bij de buurman, nu lekker bank en tv :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:36

@Phylos: ik kan je daar misschien wel mee helpen.

Je moet proberen structuren en dwarsverbanden te vinden in de onderzoeken/artikelen (neem aan dat je die ook krijgt, heb even gekeken welke studie je doet). Wat komt uit verschillende onderzoeken overeen qua theorieën ed en wat juist niet?
-Gebruik post-its
-Maak schematische samenvattingen
-Bij de empirische stukken; bedenk hoe je het onderzoek en vooral de onderzoeksvraag kort zou beschrijven, welke methode en data gebruikt zijn, welke theoretische variabelen gebruikt worden en hoe deze geoperationaliseerd zijn en wat de bevindingen zijn. Dit alles ook weer samenvatten.

En deze site is ook wel handig
http://2xleren.skynetblogs.be/archive/2 ... xamen.html

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:41

ohwjaah die verbanden enzo leggen is er ook belangrijk bij :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:45

Bedankt voor je tips bliksem! Deels heb ik het zo wel voorbereid en deels kan ik dit meenemen voor de volgende keer. Vooral punt 3 is nu niet meer te realiseren maar heb ik voor een deel wel gedaan.
Het moeilijke voor mij is dat bijna alle literatuur van dit vak in het engels is en ik met het engels op zich al moeite heb.
Ik ga gewoon nog 1x de belangrijkste theorieen doorlezen en dan stop ik er maar mee

Die verbanden inderdaad kwamen ook terug in voorbeeldtentamenvragen die zijn gegeven. Als je weet waar alles staat moet het me met die verbanden leggen denk ik ook wel lukken..

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:51

Ik had vrijdag nog een open boek tentamen (her), dus je zou denken dat ik van de vorige keer had geleerd haha. Maar alsnog vond ik het echt moeilijk om sommige dingen terug te vinden. Ik moest alsnog stukken tekst goed doorlezen (bij mij ook in het engels inderdaad) om te zien waar ze precies op doelden.

Het lijkt makkelijk zo'n open boek tentamen, maar ik vind het juist verdomde lastig. :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:53

Oeww Engelse boeken zijn zo lastig! Vooral met al die theorieën, lijkt mij :=
Gelukkig hebben wij geen Engelse boeken!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:00

Inderdaad open boek vind ik ook zeker niet makkelijk!. Bij MC weet je gewoon dat je een enorme hoeveelheid moet stampen en dat je het dan kunt halen. Nu komt het op hele andere kennis aan.
Donderdag heb ik ook een open boek tentamen (ethische en juridische kwesties) en dit zijn MC vragen. Dat heb ik helemaal nog nooit gehad en we hebben ook maar één voorbeeldvraag gekregen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:20

Oeps, ben een verslag aan het maken van vandaag, en ik ben nu al bij 2 a4tjes _O-
Typ weer veel te veel! Mjaah kan k gelukkig altijd nog inkorten :')

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:03

Bliksem schreef:
Het lijkt makkelijk zo'n open boek tentamen, maar ik vind het juist verdomde lastig. :=

Ik heb geloof ik één keer in me leven een open boektoets gehad en dat was in de 2e klas met Biologie. Als ik dan vriendinnen hoor die Geneeskunde studeren en dat ze weer open boek toetsen hebben denk ik altijd: awww dat wil ik ook! Maar dan zie ik de boeken die ze gebruiken..enorm dikke pillen in het engels.. dan vergaat me verlangen alweer. Het klinkt inderdaad erg verleidelijk, maar of het nu de ideale tentamenvorm is.... In ieder geval veel succes morgen Phylos!

Ik ga denk nog even lekker een uurtje lezen en dan slapen, morgen weer een drukke dag met studeren en essays schrijven voor de boeg. (En hopelijk iets minder sog-gen. :P )

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:59

Jeetje wat hebben jullie veel gekletst, over eten (ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat curry recept! Klinkt goed namelijk!!)

Ik heb late dienst gehad, had van te voren nog niet heel veel zin maar heb echt super lekker gewerkt, heb ook nog info kunnen opzoeken voor het uitwerken van een casus dus daar kan ik deze week ook mee aan de slag! Morgen van een andere patient ook uitkiezen zodat ik er deze week twee kan gaan maken/afronden! Moet er 5 in deze stage en ook nog kwaliteitsonderzoek dus ben druk zat!

Maargoed ik heb alles bijgelezen!!! Veel hebben flink gestudeerd vandaag! Goedzo!!!

En nu ga ik echt de laptop afsluiten en slapen!

Morgen eerder naar stage voor introductiegesprek (waar ik van 1 duidelijk heb dat ze komt van de andere twee nog niet... balen) maarja als ik geen gesprek heb ga ik wel aan de studie daar! Dan weer laat en dan woensdag weer school en dan eerst weer naar het ziekenhuis voor info over medicatieveranderingen ofzo! Dus ben nog best druk!

Maar dat maakt niet uit gaan de dagen snel van!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 01:10

Zo ik kom net de dojo uit gerold, vet veel rugpijn := we gingen heupworp doen en ik tilde niet goed -.- maar hij lag wel op de grond xD wel een goeie training gehad!! :)
Oh bliksem, ik rij bij Lone Star Western Stable in Alphen ad Rijn. Das de dichtstbijzijnde westernmanege hier :=

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:36

Zo ik zit aan mijn onbijtje. Over 20 min richting tentamenhal.
Jij bent inderdaad druk Margreet! Wat voor studie doe je? HBOv ofzo?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:47

Goeiemorgen!! Ben alweer sinds half 6 wakker :S

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:35

Mogge!
Wow da's vroeg AB!

Iedereen succes met de tentamens (inclusief mezelf.. :+ )

Hihi, ik heb het liefste vriendje!
Gisteren had hij me mee uit eten genomen, en toen we terugkwamen stond zijn hele kamer vol met kaarsjes en er draaide romantische muziek, en er lag een cadeautje klaar op bed.. :+:
Had hij zijn huisgenootje gevraagd om dat klaar te maken terwijl wij aan het eten waren. Zooo lief!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:06

Ik doe MBO-verpleegkunde, phylos! Laatste stage, als het goed is juli mijn diploma, dus dat is nog even doorbuffelen!!

Iedereen succes met tentames!!

Half 6 is idd erg vroeg!!

Ik ben nu net wakker, had nog wel langer kunnen blijven liggen maar lukte niet dus ik ga zo maar douchen...

Wat lief van je vriendje Muurp!!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:19

Wat een super lief vriendje, Muurp!!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:02

Pfftt, veel te hard gefeest afgelopen nacht. Niet vanwege de drank ofzo. Was halverwege de avond al door m'n energie heen. Rest van de avond doorgegaan op Doorzettingsvermogen, Unitas en de Muziek. Besloten feesten van mijn vereniniging zijn de enige die zoveel energie slurpen. Was wel super vet

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:15

Aww, wat lief Muurp! Er bestaan dus wel degelijk lieve mannen. :Y)

Naskapower: haha soms moet je wat voor een goed feestje overhebben.

Ik ben weer eens een uur blijven liggen na me wekker, de verwarming was nog niet aan dus dan kan ik gewoon niet mijn bed uitkomen. :') Plan voor vandaag is weer eens veel studeren, essays schrijven en moet naar de markt en supermarkt voor eten. Maar dan moet ik nu maar eens eerst gaan verzinnen wat ik ga eten vanavond.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:22

Ik ben exact 2 uur later dan gepland wakker geworden.. -.- straks maar gelijk door naar ouders, daar leren, bijles geven, eten, naar paardrijden :D

Wooe muurp jij hebt echt een lief vriendje :) wat zat er in het kadootje?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:27

Ik had 1 uur les, en dan drie tussen uren. Dus heb die eerste uur les overgeslagen :=
Ik las ook op facebook dat het maar 10 minuten duurde

Curry van gisteren heb ik gemaakt met curry pasta vn de jumbo, water, kokosmelk, bloemkool, pompoen, kikkererten, ui en knoflook.
Wrap is ook wel eenm goed idee!

edit: ik lees dus net dat chemie ook niet doorgaat. Ik heb dus alleen nog biologie om 14:40.... twijfel twijfel zal ik heen of niet.... :=