Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 13:45

_O- Geloof dat er iemand anders moest grow uppen...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:00

Nemurin schreef:
_O- Geloof dat er iemand anders moest grow uppen...

Ëcht dat was ZO geweldig en dan die stamp en die blik er bij maakte het echt compleet. Wat heb ik daar gehuild van het lachen, zei was echt net een geit/schaap en die krullen hahahaha XD. buiten naast het raam beneden stonden de schapen die ik altijd hardop ging tellen ( in het engels :') ) Zegt ze: ga maar tussen de schapen zitten dan zeg ik: Zit ik al.. werd ze helemaal razend. of als we auto's gingen tellen en druk waren, moesten we maar rondjes over de rotonde gaan rennen.... O wat was zei grappig!!!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:04

Dezelfde docent noemde net een historicus genaamd Pieter Geyl (dat je dus op zijn Nederlands uitspreekt).
'De reden dat ik Pieter Geyl noem..'

:')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 14:32

WhySoWhite: Ik neem wel enigszins aanstoot aan de benaming schaap vanwege de krullen... :P

Afbeelding

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:39

x_Rebecca schreef:
Ligt er natuurlijk wel aan op wat voor manier je dat doet :+ als het een echte gaap is waar je niks aan kan doen, oke. Maar doe je een overdreven geeuw met spectaculaire effecten en de boodschap: ik weet niet wat je me probeert wijs te maken maar je bent dodelijk saai... Tja :').

Neeeeee , het was een normale gewone geeuw _O- omdat ik ging lezen tot 12uur en om 7uur eruit moest :+ Maaar het was zo spannend :')!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:44

xxOrlando schreef:
x_Rebecca schreef:
Ligt er natuurlijk wel aan op wat voor manier je dat doet :+ als het een echte gaap is waar je niks aan kan doen, oke. Maar doe je een overdreven geeuw met spectaculaire effecten en de boodschap: ik weet niet wat je me probeert wijs te maken maar je bent dodelijk saai... Tja :').

Neeeeee , het was een normale gewone geeuw _O- omdat ik ging lezen tot 12uur en om 7uur eruit moest :+ Maaar het was zo spannend :')!

wij hadden ook een lerares van wie je niet mocht gapen in de les :+
maarja, was de eerste twee uur latijn := en ja, dat waren dan gewoon echte gapen! Ze was dan echt verontwaardigd :=
"Niet gapen in mjin les!"
Nouja, dat was de lerares waar ik altijd ruzie mee had, dus ik probeerde maar niet te gapen in haar les :')

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:18

Nou mensen, ik ben vanmiddag weer terug gekomen uit Berlijn, was echt super geweldig!

zitten we in de metro en 1 van onze 2 begeleiders(W.) wil graag kinderen.
Hij begint helemaal te stralen als er een lief schattig klein jongetje langs loopt met zijn moeder.
hij gaat een rare bek trekken om dat kind aan het lachen te maken, maar ipv dat dat kind gaat lachen, verstopt het zich in mams jas.
dus zegt onze andere begeleider(A.):
Nou, als jij kinderen gaat krijgen, dan weet ik het niet hoor, of dat wel zo'n goed plan is.
W.: tuurlijk wel! Dat kind vond het leuk!
Ik: Nietwaar! Dat kind verstopt zich voor jou, omdat het bang is!
W.: Mare de Winter: geen diploma
Mare de Winter: geen carrière
Mare de Winter: geen leven.

Ik: Nou, als alles mislukt, kan ik altijd nog docent worden.

Toen had ik hem gedist, haha, was allemaal natuurlijk een grap, maar hij stond wel even raar te kijken toen ik die laatste opmerking maakte.
A. dacht ook al zo van: hmmm.. gedist door een leerlinge..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 21:21

Leuk dat het leuk was Moelly! :)

En gezellig zo te lezen. ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:25

haha, ja, wij hadden echt ongelooflijk veel geluk met zulke begeleiders.
W. had ook een coolbox meegenomen, want ik sliep bij een vriendin op de kamer en die heeft diabetes dus die moet haar insuline koud houden, in elk geval die 'spuit' voor in noodgevallen.

alleen die coolbox had nog vet veel ruimte over, dus hebben we maar even hééúl wat flesjes drinken ingeslagen.
Dus wij tweeën hadden elke dag lekker koel/koud drinken, no way dat er ook maar íémand anders was die zijn/haar flesjes ook in de coolbox mocht bewaren.. haha, wij hebben hem bewaakt met al onze kracht (A)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 21:32

Hahaha het nut van diabetes. :=

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:54

Omg wij hebben echt, echt een geweldige wiskunde leraar. We hebben met z'n vieren les (jaja, vwo wiskunde c }> ), maar een meisje was ziek. Roept ie echt tegen iedereen die het maar horen wil of ook maar langs komt en even inhoudt dat "25% van de klas ziek is!".
Na wel tien, nou oke, misschien dertig minuten wiskunde met veel onderbrekingen, laat het meisje naast mij dr hoofd op tafel vallen met de melding "ik heb geen zin meer". Waarop de leraar reageert met "dan doe je hét maar zonder zin" reactie: "wat?" "nou, hét!" :')

En als klap op de vuurpijl... Na heel veel zinloze gesprekken over kleding, meisjes en jongens (terwijl ik nog steeds een poging deed tot wiskunde) tussen de twee meisjes naast mij en onze docent (die overigens homo maakte, wat alles erg grappig maakt, met uithalen enzo :P ) kwam het op kleine jongens en dat dat zo onhandig was want dat je dan niet zag hoe oud ze waren enzo.... Inmiddels had ik mijn wiskundepogingen opgegeven en vertelde dus over een vriend van mij, waarbij mensen nog steeds denken dat ie in de brugklas zit. En dat zijn moeder was aangesproken over het aantal paarden dat hij rijdt, waarop het antwoord was dat dat bij zijn opleiding hoorde, deurne natuurlijk. De docent kijkt me een beetje onzinnig aan en ik vermeld even snel dat dat een paardenopleiding is. Waarop hij me nóg vreemder aankijkt en bloedserieus zegt:"wacht even hoor, begrijp ik nou werkelijk echt goed... Is er serieus een opleiding in nederland om PAARD te worden?!" _/-\o_

jullie begrijpen dat ik, en de overige 50% van de klas niet meer bijkwamen van het lachen :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 21:55

_O- Geweldig!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:09

_xManadisx_ schreef:
Nemurin schreef:
Ik zat gisteravond bij een symposium en twee van de lezingen werden door een bij ons welbekende docent gegeven. Bijna niemand mag haar, sociale vaardigheden zijn ver te zoeken... :')

Dus ik zat dat zo aan de vriendin naast mij te vertellen. Ineens een dierenarts (medewerker van de faculteit, weet ik niet, had d'r nog nooit gezien) in de stoel aan mijn andere kant "Ja ik mag haar ook niet hoor! Ben blij dat de studenten het ook merken. Ze kijkt altijd zo eng!" _O-

Ik wilde ook zoo graag daar heen, maar ik had tot half 6 practicum! :O

Ik ben benieuwd wie :))

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 22:19

Studeer jij ook diergeneeskunde dan MissAnnemijn?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:24

Ja, ook in Utrecht :) Loop nu mijn unico's, curriculum 2001 nog :D

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:43

Super leuk topic, mijn ouders vinden me een beetje irritant omdat ik al een half uur lang de slappe lach heb.
dus bij deze:
ik had ooit een scheikundelerares uit polen, erg grappig:

*lerares tekent een grafiek op het bord*
'En dan krijg je dus een afgelopende grafiek'

tijdens een practicum kreeg ik het voor elkaar om een klein strookje magnesium in mijn mouw te laten vallen, ik zit dus een beetje onhandig in mijn mouw te graaien als de alleraardigste poolse lerares weer langskomt:
lerares: wat ben je aan het doen?'
ik: ' mijn magnesium is in mijn mouw gevlogen.'
lerares: 'Skaatje, dat kan toch helemaal niet, magnesium kan niet vliiiegen, dat 'eeft toch helemaal keen vleugeltjes' weer wat geleerd die les.

Ook een leraar duits die wel eens met minder aardige opmerkingen komt, hij de coach van het voetbalteam
een van de meisjes van het team van de tegenstanders was nogal,... breed
leraar: JONGENS RENNEN! PAK DIE TANK!! STOP DIE TANK

even later kreeg iemand het hek van het veld niet open
leraar: 'klink omlaag en duwen, snappen jullie bij het vmbo dan ook niks?'

leraar gym tegen een meisje dat een beetje lui was:
'OPDRUKKEN!
meisje gaat op een redelijk apartje manier opdrukken
leraar : ik zie wel dat jij nooit bovenop gaat. :Y)

en dan nog een leraar biologie:
'vandaag gaan we het hebben over gedrag. dus jij (wijst naar een leerling), hier heb je een roos, pak die kruk, zet hem midden in het klas lokaal en ga erop staan'
Meisje doet wat de leraar zegt
leraar: 'en nu gaat de rest van de klas heel hard om jou lachen
iedereen lachen
leraar tegen leerling op de kruk : en, hoe voel je je nu?

De leraar biologie is er eentje van de 3e eeuw voor christus, hij heeft onlangs doorgekregen hoe de beemer werkt, en hij is ook op de hoogte van wikipedia. dat word nu gebruikt om alles in het biologie boek op te zoeken... en dan met nadruk de meest gore soa plaatjes allertijden. En dan gaat hij ook nog vragen aan leraren hoe hij moet inzoemen ;(

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 21:15

_O- Wij hadden ook een tank in de groep met rugby maar dat was dus ook echt een kort gebouwd breedgeschouderd kereltje.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:49

oh, ik weet er nog een,
die duitse leraar van het vorige topic had zo'n site gevonden waarop je dan een taal kon kiezen, en dan moest je iets typen en op een knopje drukken en dan werd dat met het accent van die taal uitgesproken. En aangezien heel de school de poolse leraares wel kende en iedereen haar wereldberoemde uitspraak: Allezzz stat ien biieenazzz kende, werd dat ingetiept bij die site, stem op 'Poolse vrouw' en afspelen maar. Ik geloof dat de leraar duits het nog het leukst vond.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:52

Ik ben heel erg benieuwd naar die site!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:59

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:39

engels leraar zette een luister fragment op en toen viel er zo'n meisje naar beneden een ravijn in.
Zegt die leraar ; zó Rebbeca is gone! '
en dan ook echt heeeeeeel droog _O-

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:34

Leerling; Meneer, is het proefwerk moeilijk?
Meneer; Nee joh, ik heb 'm zelf is gemaakt en ik had alles goed!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:40

:')

Da's veel leuker dan mijn standaard antwoord!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:42

Overnemen Val!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:43

Ga ik doen :))