Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:53

pmarena schreef:
Remy : goede advertentie , duidelijke voorbeeldfoto's +:)+

Vind alleen het bovenste halsbandje er zo ontmoedigend uitzien qua kwaliteit door de binnenkant die zo gerimpeld over komt....de rest ziet er allemaal super mooi en kwaliteitsvol uit , als dat nu net vertekend op die foto of je had net een wat brokkelig stukje leer dat je anders niet hebt zou ik die foto vervangen :o

Meen je dat nou? Dat ziet er irl echt heel mooi uit :?

Ik heb net nog even naar de band gekeken maar daar is niets mis mee. Maar ik denk dat ik wel zie waar het aan ligt. Komt door het verven, door het flexen van het leer is er ook op de achterkant een "antique" effect ontstaan waardoor het inderdaad op de foto zo over kan komen. Op zich vind ik dat er wel stoer uitzien. Ik weet hoe hij er in het echt uit ziet dus had dat niet in de gaten.

Tnx, voor de feedback, ga ik wat mee doen! (Is simpel op te lossen met een laagje extra verf.)
Laatst bijgewerkt door Remy op 14-09-11 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:56

Misschien komt het ook nog door het verkleinen van de foto ofzo ?

Ik heb de advertentie wel vaker langs zien komen , paar keer afgehaakt bij die eerste foto met het idee van een simpele hobbyist met matig leer :o maar nu een keer de hele advertentie bekeken vanwege dit topic en de rest ziet er gewoon helemaal toppie professioneel uit +:)+

Ik ben een beetje verliefd op het onderste riempje trouwens.... zie er al een hoofdstelletje van voor me op Rena :P

kay27

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:50

@Georgette:
Mooi Sjors (evt onderschrift: Sieradenwinkel Georgette)
Sjors Sieraden

Persoonlijk hou ik niet zo van bijoux, dat doet mij wat ouderwets aan. :o

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:06

Ik vind de opties van kay27 (sorry weet je naam niet) wel goed klinken! Vooral Mooi Sjors, vind ik een leuke, maar het onderschrift :j

Joyce, ik vind je site erg goed in elkaar zitten. Als ik een hond of kat had zou ik graag iets bij je bestellen, maar helaas heb ik die niet :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:50

pmarena schreef:
Maar er moet toch iets mogelijk zijn met producten die je niet per-sé op voorraad hoeft te leggen , maar die de leverancier in bvb. 2 dagen bij je kan hebben ?
Ik weet eigenlijk niet hoe andere online dierenshops dat doen ? :)

Helaas, doordat er een hoop "huisvrouwtjes" zijn (zoals de vertegenwoordigers dat zo mooi denigrerend kunnen zeggen) die een webshop voor de fun erbij runnen en alle producten tegen extreme bodemprijzen aanbieden, willen de meeste leveranciers uberhaupt al niet meer aan webshops leveren, omdat die de markt kapot maken. Willen ze je de voordeel van de twijfelen geven, dan stellen ze vaak de eis dat je bijv. voor minimaal € 350,- af moet nemen en alleen artikelen mag laten zien in de webshop, die je ook daadwerkelijk besteld hebt. Als ze erachter komen dat je ver onder adviesprijs gaat zitten met je prijs, of als je producten op Marktplaats zet, kun je een vervolg bestelling wel op je buik schrijven!

Inmiddels heb ik weer 1 klant gehad, de helft van wat ze wil hebben moet wel allemaal besteld worden, maar dat maakt niet uit. Vind het leuk om te laten zien dat ik echt goede service lever en hopelijk levert dat weer goede mond tot mond reclame op!

Maar je mag natuurlijk altijd wel bestellen he Pmarena ;)

@soraya: Tnxx :D

@Remy: Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waar staat je advertentie?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:54

JolandaS schreef:
11AFotograaf schreef:
Ff snel een reactie vanaf m'n telefoon. Ik heb deze jaarrekening 'gekregen' van mijn boekhouder en het is de eerste keer dat ik er 1 zie omdat 2010 mijn eerste volledige jaar was. Ben nu net 2 jaar bezig ;-)
ik heb idd geen grafieken, maar gewoon veel rijen met cijfers... Ik had dit eigenlijk niet verwacht, aangezien mijn IB in maart al opgestuurd was...

Oeps, ik dacht dat je al langer bezig was. :o
Het is gebruikelijk dat je je jaarrekening bij je aangifte IB krijgt omdat je de balans en de V&W nodig hebt voor je aangifte.
Ik zou maar eens bellen met je boekhouder waar dit nu vandaan komt.

Maakt niet uit, je kunt niet alles onthouden!
Ik ga inderdaad even kijken wanneer ik mijn boekhouder kan bellen om dit toch even te bespreken, vind het maar raar dat dit opeens op mijn mat ligt!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:22

Ik had het net met m'n vriend over m'n bedrijfsnaam en die schudde eigenlijk direct een naam uit z'n mouw die ik grappig vind. Hij is kort en krachtig, en niet geheel onbelangrijk, hij bestaat nog niet...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:46

Nou "Sjors" vastleggen dan maar!!

@ Joyce: je hebt kennisgemaakt met de groothandel, lees ik ;(

@Remy; mooie spullen hoor.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:38

@Lovepaints: haha ja, daar was ik al achter toen ik me vorig jaar net had ingeschreven bij de KVK, maarja, je moet wat he! Beter dit, dan niets ;)

@Georgette: Ik ben heeeeul nieuwsgierig naar je (eventueel) nieuwe naam!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:39

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe naam :j

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:50

Joyce, heb je al eens naar dropship(ping) gekeken?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:57

Ja, maar er zijn maar weinig bedrijven die spullen aanbieden die ik interessant vind en de marges zijn vaak super laag. Omdat ik ook een bepaalde kwaliteit en service aan wil bieden, vind ik het ook belangrijk dat het zoveel mogelijk in eigen handen blijft.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:40

Ik snap het :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:02

Ik heb een vraag, misschien weet iemand het antwoord? In hoeverre mag ik btw aftrekken (= terugvragen) als ik nog geen inkomsten heb? En wat als die inkomsten ook uiteindelijk helemaal niet komen en ik zou besluiten de boel op te doeken? (Dat ben ik niet van plan, maar stel nou?) Het gaat om zo'n 100,- btw over een kwartaal, ik wil nl gaan investeren in begeleiding (begeleid worden).

En, een cursus die ik volg ten behoeve van mijn bedrijf, kan ik dat ook aftrekken, maar gaat de BD nou niet moeilijk doen als ik dan bijv. uiteindelijk de boel niet van de grond krijg?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:48

Over je laatste vraag: wat ik pas heb begrepen is dat een cursus of opleiding om iets te worden, niet aftrekbaar is. Maar als je iets bent dan zijn vervolgcursussen wel aftrekbaar.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 22:55

Ka iedere startende ondernemer investeerd in het begin. De een wat meer dan de ander. Sommige hebben geen investering nodig en kunnen gelijk gaan binnenhalen, andere moeten eerst investeren voordat ze uberhaupt kunnen gaan denken aan binnenhalen.
Daarbij denken sommige ook dat zodra ze bij de kvk buiten wandelen na inschrijving, dat de euro's al rondspringen op de bankrekening, maar dat werkt zo helemaal niet.

Dus....het is niet raar als jij zometeen OBaangifte moet doen waarop je alleen uitgaven hebt aan te geven. Dat kan, dat mag.
Vervolgens ben je aan het opbouwen en is het de bedoeling dat dat veranderd in uitgaven en inkomsten, waarna het de bedoeling is uit te komen om meer inkomsten dan uitgaven....maarja als het allemaal zo simpel was.
Iedere ondernemer heeft vervolgens momenten dat hij/zij wil investeren in, tja allerlei dingen. De één in een nieuw idee, de ander in een nieuw pand, de volgende in uitbreiding van activiteiten, weer een ander wil graag personeel. Bedenk het maar.
Dat kan dus betekenen dat je weer een keertje uitkomt op meer uitgaven dan inkomsten aan te geven.
Dat kan, dat mag.

Heb ik u zo kunnen geruststellen?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:56

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:24

Kay, ik denk dat je boekhouder je daar precies over kan informeren. volgens mij kun je als je een opleiding volgt nadat je gestart bent, dit wel aftrekken, daarvoor niet! En dat je geen inkomsten hebt is flink balen, maar dat is geen probleem! Ik denk zelfs dat het helemaal geen probleem is als je straks het moet opdoeken, maar het kan ook zijn dat je je ontvangen btw moet terugbetalen, maar dat kan je boekhouder je precies vertellen.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:23

Hallo,

Ik heb eigenlijk een vraag en hoop dat ik julle daar mee mag lastig vallen.
Voor mijn stage ben ik namelijk onderzoek aan het houden naar het functioneren en verbeteren van een website. Op deze site worden er diensten aangeboden.
Nu willen we het graag wat winstgevender maken. Ik ben me al dagen in aan het lezen over het gebruik van bv google adsense, een google search bar en affiliates. Alleen ben ik niet helemaal thuis is de computer wereld en snap ik er tot noch toe dus nog niet zo heel veel van.
Zou iemand misschien in een beetje gemakkelijke taal uit willen leggen hoe dit nu allemaal in zijn werk gaat en wat de mogelijkheden hierin zijn. En aan welke inkomsten zou ik dan kunnen denken? Is het echt de moeite waard, of levert het maar een paar euro per jaar op bv?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:24

Vandaag een spookfactuur in de bus van de "Handel Registratie van het MKB". Maar liefst E 261,80 !
Even gegoogled en kwam op de volgende link van Tros Radar: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=102000 . De brief lijkt erg op een factuur, maar het is een aanbieding voor een bedrijfsvermelding.
Komt er bij jullie dus zo'n brief in de bus: denk eraan dat je 'm links laat liggen ;-) .

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 12:30

Hoi J_Onne, we hebben hier wel een paar ondernemers met kennis op dat gebied. Kijk even in de openingspost wie dat zouden kunnen zijn. Ik denk wel dat een PBtje zou mogen hoor.

Ben even wat stiller. Mankeer vanalles maar nog niemand weet wat, ben helemaal op, dus ben nu verplicht aan het niksnutten.
Ik lees nog gewoon mee, maar onthouden en reageren zit er even niet echt in.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:01

@joyce2 haha! Ik heb juist eerder een hekel aan klikken dan aan scrollen, zo ieder zijn ding natuurlijk! ;-)

Even een twittervraagje, twitteren jullie allemaal al en zo ja, doe je dat dan onder je eigen naam of bedrijfsnaam en heb je dan gewoon 1 account of juist een aparte er bij gemaakt voor je bedrijfje? Ben wel eens benieuwd!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:14

kay27 schreef:
Ik heb een vraag, misschien weet iemand het antwoord? In hoeverre mag ik btw aftrekken (= terugvragen) als ik nog geen inkomsten heb? En wat als die inkomsten ook uiteindelijk helemaal niet komen en ik zou besluiten de boel op te doeken? (Dat ben ik niet van plan, maar stel nou?) Het gaat om zo'n 100,- btw over een kwartaal, ik wil nl gaan investeren in begeleiding (begeleid worden).

En, een cursus die ik volg ten behoeve van mijn bedrijf, kan ik dat ook aftrekken, maar gaat de BD nou niet moeilijk doen als ik dan bijv. uiteindelijk de boel niet van de grond krijg?

Dat mag. Het is alleen wel zo dat als je dat jaren volhoudt, de Belastingdienst zich wel af gaat vragen waar je dan van leeft. (als je geen andere baan er naast hebt) Mocht je toch stoppen met je bedrijf dan hoef je dit niet terug te betalen.

De BD zal ook niet moeilijk doen over een gevolgde cursus. Als je maar kan aantonen dat je dat voor je bedrijf gedaan hebt. Als je bijv. bloemist bent en je volgt een cursus honden trimmen... daar trapt de BD natuurlijk niet in ;)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:19

Dank jullie wel voor de antwoorden!
@ Leedebee, ik heb nog een baan in loondienst erbij.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:29

Als je een studie/cursus/opleiding volgt voor een toekomstig beroep mag je studiekosten aftrekken bij je aangifte IB. Daar is wel een drempelbedrag van € 500,=.
Als je een bedrijf hebt, vallen studiekosten onder je bedrijfskosten en is de BTW aftrekbaar.
Wat de consequenties zijn van stoppen met je bedrijf durf ik niet te zeggen. Dat zou je eens bij een belastingadviseur na moeten vragen. Op de website van de BD staat alleen dat je 'fiscaal moet afrekenen', zowel voor de IB als de BTW, maar wat dat concreet inhoudt, staat er niet bij.