Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NieneWiep

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:14

Kennen jullie de site www.floorplanner.com al? Hier kun je precies de maten van je kamer invullen en dan op schaal inrichten, echt superhandig. Je kunt echt van alles erin zetten, allerlei soorten kasten/bedden/tafels, zelfs een berg rommel, of vuile was. :')

Zo heb ik mijn kamer op die site ingericht:

Afbeelding

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:17

Nee! Die ken ik niet, maar is wel heel handig bedacht! :j

Ik zal even kijken of ik de foto van mijn picknicktafelidee op deze computer heb opgeslagen, anders vanavond ofzo.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:18

Ik kende hem ook nog niet, maar ik zal eens kijken. Klinkt wel handig :P

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:22

Hey dat is leuk :D
Even mijn kamer proberen na te maken, haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:23

Afbeelding

Dit vind ik trouwens echt een hele mooie kamer. :j Stond op kamernet, maar was echt gigantisch duur.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:24

Leuk ingericht maar wel heel druk met al die open kasten enzo. Wel een hele leuke stijl en mooie kleur op de muur!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:31

Ja, maar het gaat vooral om die bank hè. <3

Die open kasten vind ik ook niet heel erg mooi, maar het geheel vind ik ook wel heel erg mooi. En die bruine muur vind ik fantastisch. Dat had de kamer waar ik vorige week was ook en dat was echt heel mooi. :j

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:31

Ik heb een paar weken terug een kamer in Utrecht gevonden. Ik was bang dat ik lang zou moeten hospiteren, maar het was mijn tweede kijkavond en meteen raak!

Ik woon in de Daalsebuurt, dicht bij het centrum! 20 m2, hoog plafond en balkon. Wel een wat duurdere kamer, maar ik heb het er wel voor over! 4 andere meisjes als huisgenootjes, tot nu toe heel erg leuk allemaal!

Straks ga ik ook meedoen aan de UIT, nog meer die zich hebben ingeschreven?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:36

Mooie kamer hierboven!
En wauw 20m2 in Utrecht?! Hoe doe je dat? :oo
Daar betaal je je zeker suf aan, of niet?

even snel mijn kamer uitgetekend :Y)
Afbeelding

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:41

@Muurp Geen idee! :+ Mijn hele stufi gaat eraan + nog meer :P , maar ik ga in Utrecht afstuderen en wil dan wel een beetje lekker zitten! Klik was er meteen met huisgenootjes en het is een heerlijke kamer in een fijne buurt. Werd 10 min. later al gebeld dat ik het was geworden, dus de kijkavond die ik eigenlijk daarna gepland had staan heb ik afgebeld ( luxe positie! ) Super relaxt dus allemaal!

Moet wel veel aan de kamer gebeuren, veel verf werk etc. maar het wordt echt mooi! Kamer hierboven idd erg mooi! Ik ga één muur ook bruin verven, alleen iets lichter!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:32

JENNx schreef:
Ja, ik wil veel in mijn kamer .. maar of dat ook gaat lukken. :') Ik ben niet op zoek naar een heel grote kamer, dat kan ik qua huur gewoon niet betalen. Maar een kamer van 14 à 16 daar ben ik toch stiekem wel naar aan het uitkijken. (*gaat morgen kijken bij een van 9m² en 9+5 m² * := )

Maar alles bij elkaar valt het best nog wel mee hoor. Zo'n Ikea Expedit kast kan je prima tegen de muur aanzetten, of als afscheiding tussen bed en woon/studeer gedeelte. En dan wil ik die tafel die erbij hoort heel graag erbij als studeerplek, maar ook als eethoekje zegmaar. En zo'n picknickbank heb ik afgekeken van een andere kamer, maar ik vind dat zo stoer staan. Ik heb de foto volgens mij nog wel ergens opgeslagen.

En als ik niet beide loungestoelen mee kan, dan heb ik besloten dat ik er ook best één mee kan nemen.

Ik heb ook die Expedit kast tussen mijn bed en tafel (zowel eettafel als bureau) in staan. Ik ben wel redelijk praktisch ingesteld: een picknickbankje staat hartstikke leuk, maar zit voor geen meter en komt er bij mij dus niet in.

En natuurlijk heb ik ook een Lack-tafeltje. :))

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:33

ik heb geen tack-tafeltje *\o/*

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:14

Oh, maar daarom neem ik aan de andere kant dus wel gewoon stoelen. Hij is meer voor de sier (en als voetenbankje := ik ben lui) en als er bezoek komt zit ik niet vast aan een aantal stoelen, maar kan ik de kontjes gewoon op dat bankje proppen. Ook heel praktisch ingesteld hoor!

En aangezien ik vriendinnetjes heb die niet zijn geslaagd zal ik vast en zeker bezoek krijgen in Groningen. :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:26

Wat super die floorplanner! Ik ga morgen naar Groningen om de maten van mijn kamer exact op te meten. Kan ik s'avonds mooi alles uittekenen op die site. En ook ik heb het witte lack tafeltje. Ook heb ik van dezelfde serie de salontafel (17 euro). Die is net weer iets groter en ideaal voor de tv + een plankje eronder voor rieten mandjes en tijdschriften. Op de salontafel ga ik nog een interieursticker plakken om het geheel wat chiquer te maken

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:05

Haha, ja zelfs een picknickbank zit er in floorplanner. :))

Ik ben nu helemaal aan het plattegrondjes maken, echt super leuk! Heb zoveel zin in morgen! Heb er nóg een uitnodiging bijgekregen voor morgen! Dus, als dit niks wordt dan weet ik het ook niet meer.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:10

Superleuk Jenn! Veel plezier morgen en ik hoop dat je uiteindelijk ook nog eens kunt kiezen!

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:27

Mijn vriend en ik gaan in september in Maastricht studeren. Dus we waren opzoek naar een appartementje voor ons 2.
Een week geleden had ik een leuke gevonden op kamernet, meteen op gereageerd en mijn vriend is maandag gaan kijken (ik kon helaas niet mee omdat ik moest werken)
Hij was er helemaal weg van, alleen was er nog iemand die kwam kijken en hij wou het appartementje ook hebben. Dus we zaten best wel in spanning.
Uiteindelijk gister te horen gekregen dat wij per 1 augustus de sleutel krijgen :D

Het appartementje is 50 m², open keuken met woonkamer, apparte slaapkamer, badkamer met ligbad en een wc. Leuke tuin erbij.
We betalen samen incl. g/w/l en gemeentelijke belasting en internet aansluiting 610 euro.
Echt ideaal.
Heb er echt zin in om het helemaal in te gaan richten!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:44

Ik heb een kamer in Groningen! :j

9m² voor 165 .. Lekker goedkoop en best klein .. Maar dit past echt prima in m'n budget de eerste paar maanden, en daarna lekker 100 euro per maand stufi overhouden en opsparen.

Daarnaast zijn er doorgroeimogelijkheden over een aantal maanden naar een kamer van 13 en 17 .. en voor die van 17 wordt nu 230 incl alles betaald. Echt een heerlijk goedkoop huis. :j

En stiekem blijf ik wel verder kijken, vooral als ik straks eenmaal in Groningen zit. Wie weet vind ik nog iets beters, groters, via studiegenootjes en kan ik bij hen in huis ofzo. Ik weet alleen nog niet zo hoe lang ik het nou vol ga houden daar in dat hokje.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 06:58

Fijn Jennx dat je in ieder geval iets hebt! En wat mega goedkoop zeg, echt niet normaal. Waar zit je ergens?

Wow en dat van jou klinkt wel heel geweldig perdjes

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:50

Ik zit in de Celebesstraat. En inderdaad mega goedkoop, vriendje betaald straks 240 voor 7,5m2 arme ziel. :') En ik moet eerlijk zeggen dat het huis er ook wel naar is. Maar er wordt stukje bij beetje gerenoveerd en mijn kamer is al gedaan, heb centrale verwarming, inbouwkast, veel licht, badkamer en wc zijn op zich netjes, de keuken is echt vele malen beter maar hopelijk wordt daar ook snel iets aan gedaan. Daar zitten de huidige bewoners ook op te wachten. En er staat ook in de keuken een koelkast en die krijg ik, want die is gewoon over.

En hele aardige, toffe huisgenoten, ook al heb ik er maar 2 gezien.

Ik vind het trouwens knap van je dat je samen met je vriend gaat. Wij gaan heel bewust apart wonen, maar ik hoor het veel meer, ook in mijn oude klas, die huren dan een appartementje. Maar ik wil ook gewoon student zijn en niet op mijn 17e al samenwonen. Dat vind ik ook niet gezond. Ik hou wel van m'n vriendje hoor, maar ik vind het samenleven met andere studenten eigenlijk veel te leuk.

We gaan wel kijken hoe het gaat, want als we alleen maar bij elkaar op de kamer zitten dan is het eigenlijk een beetje zonde als we beiden huur betalen en in wezen vooral één kamer te gebruiken. En bovendien, wat moeten we met een appartement als we straks in het derde jaar nog naar het buitenland gaan (ieder afzonderlijk), onderverhuren gaat dan een beetje moeilijk..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:44

Fijn dat je iets hebt Jenn! En echt een heel goedkoop huis, en dat voor Groningen! Is het een beetje een goede locatie ten opzichte van het centrum en de uni? 9 m2 is wel echt klein, maar is te doen. :j Bij ons in de Ikea in Utrecht hebben ze een studentenkamer ingericht van 9m2, echt superleuk gedaan en alles staat erin.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:00

Als je er een keer komt, zou je dan een foto voor me willen maken? Want ik weet dus echt nog niet wat ik er mee moet, qua indeling en wat praktisch is. Want ik wil de ruimte goed benutten, maar mijn kamer niet te vol proppen.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:03

Jenn, fijn dat je een kamer hebt! Als je in Groningen bent moeten we maar keer meeten . :)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:06

Ja Jets, doen we!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:07

Is het wel een handige ruimte? Zoals gewoon vierkant of rechthoekig. Of echt met schuine wanden en hoekjes eruit zeg maar.