Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:13

miccamaaike schreef:
Laten we hiet niet met modder gaan gooien, blijkbaar hebben we hier verschillende meningen over en Aster heeft al aangegeven dat het haar pijn doet dat jullie zulke uitspraken doen. Zij heeft voor haar (en mijn) gevoel alles gegeven en is er nu dus klaar mee, steun haar liever in haar keuze dan nu dit soort dingen te gaan lopen zeggen, dat maakt haar keuze er echt niet makkelijker op.

Ik geloof niet dat er hier met modder gegooid wordt, en ik geloof ook dat Aster prima voor zichzelf kan praten, daar heeft ze jouw hulp echt niet bij nodig. Ik leef met haar mee, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, maar ik mag ook kritische vragen stellen toch?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:15

Ik wil het graag uitleggen, maar ik ben bang dat ik het alleen maar erger maak omdat ik niet zo goed ben met onder woorden brengen hoe ik dingen voel, zie of gedaan heb.

Het doet er nu ook niet zoveel meer toe..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:16

Nou je zegt dat ze snel opgeeft, maar als je al maanden in zo'n situatie zit vind ik dat niet snel opgeven.
en nee ze kan prima zelf praten, dit is mijn mening, net zoals jij hier zo leuk je mening loopt te verkondigen ;)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:16

Uitleggen zou je jezelf mee helpen. De slachtofferrol aannemen niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:18

Aster_ schreef:
Ik wil het graag uitleggen, maar ik ben bang dat ik het alleen maar erger maak omdat ik niet zo goed ben met onder woorden brengen hoe ik dingen voel, zie of gedaan heb.

Het doet er nu ook niet zoveel meer toe..

Als je wilt, mag je het PBen. Ik bijt niet, ik heb niet de bedoeling om je de grond in te stampen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:18

miccamaaike schreef:
Nou je zegt dat ze snel opgeeft, maar als je al maanden in zo'n situatie zit vind ik dat niet snel opgeven.
en nee ze kan prima zelf praten, dit is mijn mening, net zoals jij hier zo leuk je mening loopt te verkondigen ;)

Ja leuk he :D

miccamaaike

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:21

Typisch trouwens, Aster meldt dat ze naar huis gaat en er volgt een discussie, terwijl toen Melanie besloot naar huis te gaan iedereen dat blijkbaar niet vreemd vond, terwijl ik daar wel verbaasd over was. Maar goed, ik denk altijd maar dat iedereen voor zichzelf het beste kan beslissen wat het beste is.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:23

Nou ik geloof in elk geval dat het niet de bedoeling was van lieveli om hier een ruzie over te laten ontstaan, ik geloof best dat het goedbedoeld was ;) Denk inderdaad dat het een stuk handiger is dit via PB uit te praten, ook voor de overige mensen van dit topic :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:23

miccamaaike schreef:
Typisch trouwens, Aster meldt dat ze naar huis gaat en er volgt een discussie, terwijl toen Melanie besloot naar huis te gaan iedereen dat blijkbaar niet vreemd vond, terwijl ik daar wel verbaasd over was. Maar goed, ik denk altijd maar dat iedereen voor zichzelf het beste kan beslissen wat het beste is.

Ik kan me niet identificeren met Melanie en ik volg haar verhalen niet. Simpel.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:26

Ik heb met niemand ruzie, alleen wel een meningsverschil ;)
Maar laten we er idd maar over ophouden, hier schiet niemand wat mee op ;)

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:26

Ik ben een stille meelezer, en wil eventjes reageren. Ik snap, netals miccamaaike, niet waarom er op Aster zo gereageerd wordt. Ik ben juist heel erg blij voor Aster dat ze eindelijk naar huis kan, maar vind het ook super jammer voor haar. Bij Melanie vond ik het ook jammer dat ze terugging, omdat het natuurlijk een super jaar moet worden!
Ik denk alleen dat de situatie anders is, omdat Asters ouders liever niet willen dat ze terugkomt en die van Melanie vonden het prima, maar ik denk dat Aster het zo lang moeilijk heeft gehad daar, dat ik juist vind dat ze heel veel respect verdiend, voor het feit dat ze daar zo lang is gebleven en heeft geprobeerd het beste ervan te maken, ondanks dat EF het slecht geregeld heeft.
Ik wens Aster veel plezier geluk en vooral een leuk jaar nog in Nederland! want dat heb je zeer zeker wel verdiend! (: sterkte nog de laatste dagen!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:27

Dat is omdat Melanie van hak op de tak wegging, imo. Dat ging zo snel!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 17:30

Ja idd. Mijn organisatie is ook echt flut. Niks aan te raden echt alleen negatief. Mn hostparents waren ook echt niet tevreden over STS :n

Het is jammer als het zo moet gaan ik bedoel ik heb echt alles geprobeerd om mezelf te vermaken maarja mn gezin werkte veel dus op gegeven moment ben je klaar en blijft er niks over

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:30

Dankje sommige voor jullie lieve berichtjes. Dat doet me heel erg veel goeds :).

De beslissing is inderdaad gemaakt, ik begrijp dat iedereen hier misschien een andere mening overheeft. Voor mij voelt dit het beste en ik ben er zeker van dat dit voor mij persoonlijk de juiste oplossing is.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:32

Nou prima toch. :)

Gefeliciteerd Melanie! :)

Volgende keer in openingspost een lijstje van organisaties maken met voors en tegens? Of mag dat niet? :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:35

Tsja het zal ook afhankelijk zijn van waar je zit hoe je het hebt...

Ik zat ook in een dorp waar niks te beleven was (en dan ook echt niks) en mijn gastgezinnen hadden ook niet allemaal tijd om dingen met me te ondernemen, daarom ben ik toen dus bij de drama club gegaan om me zo een beetje te vermaken :) en in het weekend waren er vaak school games, basketball of football waar ik me prima vermaakte :)
Met welke organisatie je ook weg gaat, het gaat nooit vanzelf, je moet er hard voor werken, maar dan kun je een super jaar hebben :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:35

Oh en Melanie, gefeliciteerd!

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:36

Mel! Gefeliciteerd!(:

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:36

Gefeliciteerd Melanie :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 17:42

@ miccamaaike: zat ook bij de drama club maar deden we niks na school.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:59

Ik ben het wel met miccamaaike eens dit keer, je kunt alles op de organisatie schuiven, maar je moet het echt zelf doen...

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:05

Nee, maar als ze jou in een gastgezin plaatsen mag je er toch van uitgaan dat je in een prima gezin komt? Ik bedoel, hoort zo'n organisatie zo'n gezin niet eerst te screenen of in ieder geval kijken wat voor gezin het is? Evenals dat de organisatie ook een aantal gesprekken met jou heeft om te kijken of jíj wel geschikt bent?

En de organisatie belooft toch ook zoveel moois, een geweldig jaar in een ander land in een gastgezin. Zij nemen wél de verantwoordelijkheid voor jou voor een jaar, dus laat ze dan ook fatsoenlijk voor je zorgen.

Reinoud heeft daar echt heel erg geluk mee gehad, hij heeft een supergezin in Spanje. Echt mensen met het hart op de juiste plek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:08

JENNx schreef:
Nee, maar als ze jou in een gastgezin plaatsen mag je er toch van uitgaan dat je in een prima gezin komt? Ik bedoel, hoort zo'n organisatie zo'n gezin niet eerst te screenen of in ieder geval kijken wat voor gezin het is? Evenals dat de organisatie ook een aantal gesprekken met jou heeft om te kijken of jíj wel geschikt bent?

Reinoud heeft daar echt heel erg geluk mee gehad, hij heeft een supergezin in Spanje. Echt mensen met het hart op de juiste plek.

Ja dat zou horen, en toch ben ik eerst in een gezin gekomen waarvan de moeder manisch depressief is, en in het tweede gezin zat een drugsverslaafde vader en een moeder met eetstoornis.

Het is niet anders he

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:09

Ja, maar jij was toch au pair? Met welke organisatie ging jij dan of heb jij zelf gezocht op au-pair world? Want zij dragen niet de verantwoordelijkheid voor jouw gezinskeuze. Dat doe je toch echt zelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:33

JENNx schreef:
Ja, maar jij was toch au pair? Met welke organisatie ging jij dan of heb jij zelf gezocht op au-pair world? Want zij dragen niet de verantwoordelijkheid voor jouw gezinskeuze. Dat doe je toch echt zelf.

:)

Ik zat met een organisatie, juist omdat ik dus een soort van vangnet wilde. Dat au-pair world niet de verantwoordelijkheid draagt, kon ik zelf ook nog wel bedenken :')