Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:51

Hebben jullie ook een VAR verklaring? Enn een vrijwillige verzekering via het UWV?

Klinkt goed Nouks! Ik ga volgende week, hopelijk heb ik voor die tijd eindelijk mijn bedrijfsnaam :+

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:55

Nouks schreef:
Ik ben nu bij de KVK. Wordt koffie en thee geserveerd aan de tafel. :D

Een live verslag van Nouks :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:33

Ik meld me ook weer even zodat ik makkelijk mee kan lezen :)

In het vorige topic heb ik ook een paar berichtjes geplaatst, ik ben eind oktober mijn bedrijfje Karaktervol begonnen in het analyseren van paardenkarakters. Het komt rustig op gang, ik heb nu 5 klanten gehad.
In het nieuwe jaar wil ik graag meer naamsbekendheid creëren, dit jaar heb ik al een interview gedaan bij omroep flevoland en in februari komt er een artikel over mijn bedrijfje in 'ijslandse paarden', dat is het blad van het ijslander stamboek.

Maar ik ben me nog aan het oriënteren qua KVK en belastingdienst, ik weet nog niet wanneer ik mijn bedrijfje ga aanmelden. Op dit moment red ik de 1255 uur per jaar echt niet, net de helft, aangezien ik nu nog in mijn vwo eindexamenjaar zit. Misschien kunnen jullie me wat duidelijkheid geven wat ik het beste kan doen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:39

Yeah, ben weer thuis! Heb er een extra handelsnaam bij laten registeren voor mijn plannen voor 2011. Heb voor de tijd onderzocht of ik dan gewoon een extra eenmanszaak kan laten registreren of dat ik dan naar een andersoortige onderneming moet, maar het bleek nog veel handiger te kunnen met simpelweg een tweede handelsnaam onder hetzelfde KVK-nummer. Heb ook beschrijving van de bedrijfsactiviteiten aangepast zodat het overkoepelend is voor beide handelsnamen, en nu is 't gaan met de banaan! Mag administratief op één grote hoop, dus maar één administratie, één aangifte etc. Handug :D

Ik ga voor mijn nieuwe handelsnaam wel een extra rekening openen, omdat ik het voor dat bedrijf wel belangrijk vind dat betalingen inderdaad kunnen worden gedaan naar [naam bedrijf].

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 15:49

Als nevenvestiging of niet Nouks :D?

Handig hè!

Wat ga je doen er bij?

(en kan je me eens een kleine uitleg geven over Wordpress, snap d'r geen drol van :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:51

Misschien ff samen op msn ofzo? Voeg me maar toe, [***] at [***].nl :)

De naam die ik erbij heb geregistreerd is Photoguide (en www.photoguide.nl), wil die naam gaan gebruiken om aanbod in cursussen, workshops, webinars, tutorials etc etc flink uit te breiden en daarin ook veel meer de samenwerking te gaan zoeken met andere fotografen. Dus als één van de fotografen in dit topic het leuk zou vinden om via Photoguide workshops oid aan te bieden, laat het me vooral weten!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 15:54

Oh gaaf.. lijkt me supertof om te gaan doen!

Ik zit nu op mijn werk, dus evt. vanavond Anouk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:56

Vanavond tot een uurtje of 10 kan wel, daarna nog ff de deur uit :) Stuur me anders maar even een PM wanneer je tijd hebt, ik heb MSN niet de hele dag aan staan.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 15:57

Is goed, ik ben rond half 7 - kwart voor 7 thuis. Ik heb het al geinstalleerd, maar verder kom ik even niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:59

Kan ik je misschien direct misbruiken om ff te kijken hoe het maken van videotuts precies gaat :D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 16:11

Nouks schreef:
Kan ik je misschien direct misbruiken om ff te kijken hoe het maken van videotuts precies gaat :D

Jahoor :D Is goed!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:33

Nouks schreef:
Yeah, ben weer thuis! Heb er een extra handelsnaam bij laten registeren voor mijn plannen voor 2011. Heb voor de tijd onderzocht of ik dan gewoon een extra eenmanszaak kan laten registreren of dat ik dan naar een andersoortige onderneming moet, maar het bleek nog veel handiger te kunnen met simpelweg een tweede handelsnaam onder hetzelfde KVK-nummer. Heb ook beschrijving van de bedrijfsactiviteiten aangepast zodat het overkoepelend is voor beide handelsnamen, en nu is 't gaan met de banaan! Mag administratief op één grote hoop, dus maar één administratie, één aangifte etc. Handug :D

Dat heb ik ook :j Ik sta gewoon onder mijn eigen naam ingeschreven en werk met drie handelsnamen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:36

Wat voor verschillende handelsnamen/activiteiten heb je precies? :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:45

@Nouks: Fijn dat dat gedoe met handelsnamen zo makkelijk gaat! Zou anders veel papierwerk erbij zijn! Weet je ook hoeveel handelsnamen je max. op 1 kvknr. mag hebben?

@Marjolein, als je wilt, wil ik je ook wel helpen hoor. Roep maar wat je wilt weten!

@Nuage: Ik heb wel VAR verklaringen, maar gebruik ze bijna niet... Maar is handig als een opdrachtgever er naar zou vragen, maar ik heb tot nu toe maar 1 opdrachtgever gehad die er naar vroeg. De meeste hebben zoiets van... Wat moet ik er mee?

Net terug van foto's maken bij de Indoor SGW in Wanroy! Was koud, maar wel gaaf! Dus ik ben benieuwd of ik er nog iets mee kan voor volgend jaar!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:48

Maaike de Vries Photography: (paarden) fotografie.
MV Design: (web) design.
MV Miniature Horses: (mini) paardentraining en -stal.

Samen met mijn boekhouder heb ik expres voor zo'n opzet gekozen, omdat je dan idd maar één boekhouding bij hoeft te houden. Daarnaast expres bepaalde dingen tussen haakjes gezet. Ik had uiteraard gewoon paardenfotografie kunnen neer zetten, omdat dit bij de opzet mijn doel was maar zo kan ik ook ander fotografie werk aannemen. Misschien dat dit in de toekomst gewoon gewijzigd wordt naar fotografie. :j Zelfde bij het trainings gedeelte voor de paarden. Mijn doel is de minipaarden, maar ik kan zou ook grotere paarden aannemen om te trainen. :)

@ Nuage: Ik heb ook een VAR verklaring, moet hem alleen nog wel weer voor 2011 aanvragen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:00

Ik heb voor 2010 nog geen VAR-verklaring. Werd me toevallig vorige week wel om gevraagd, dus alsnog maar aangevraagd :\ Hopen dat ik 'm nog kan krijgen...

Ik heb mijn VAR steeds pas aangevraagd zodra een opdrachtgever er om vroeg. Van 2005 tot 2008 jaarlijks een VAR gehad en veel VAR-werkzaamheden verricht, daarna is dat langzaam minder geworden. Dus vanaf 2009 pas aangevraagd zodra 'ie nodig was.

Niet iedere opdrachtgever heeft 'm nodig of hecht er waarde aan, dus ik stuur 'm niet standaard op. Als ze een VAR nodig hebben vragen ze er wel om.

@11A: geen idee eigenlijk wat max aantal handelsnamen is...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:17

Welke werkzaamheden zouden dan onder VAR werkzaamheden vallen? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Verder heb ik dezelfde instelling! Pas geven als ze er op vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:31

In mijn ervaring zijn bedrijven die graag een VAR willen zien, doorgaans bedrijven waar ze met verschillende constructies werken voor mensen die min of meer hetzelfde doen als jij.

Stel, je zou voor de regionale krant freelance fotograaf zijn. Dan willen ze graag een VAR om te zien of jij ze inderdaad zo mag factureren zoals je doet, of dat ze wellicht premies moeten inhouden oid. Dit omdat ze misschien werken met fotografen die in dienst zijn, fotografen die freelancen maar geen ondernemer zijn en met ondernemers. Dan geeft een VAR duidelijkheid.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:36

Okey, dat is voor mij duidelijk!
Is wel logisch!
Ik dacht eigenlijk dat je minimaal een bepaald aantal uur voor dat bedrijf per week moest werken of zo, maar dat is inderdaad een ingewikkeder (zoiets!) constructie en dan is duidelijkheid inderdaad wel makkelijker!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 17:51

Over wordpress; sowieso hoe ik moet beginnen.. waar moet ik het in openen? Want hij geeft automatisch dreamweaver aan..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:00

Wordpress werkt op je server, heb je hem daar al op gezet?
Dan ga je in je internet brownser naar het installatie bestand en installeer je wordpress op je server.
Kan ook in een submap hoor!
Jammer genoeg doet de website van Wordpress het momenteel niet op mijn computer (heb al de hele dag moeite met mijn internet :(), maar alles over de installatie vind je op: http://wordpress.org/
Het is eigenlijk heel simpel, omdat alles werkt via een admin gedeelte en je heel makkelijk pagina's kan toevoegen en zo!
Alleen je thema, daar gaat wat meer tijd in zitten!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 18:32

Oh :+ Okee :P Zal even kijken!

Maar; ehh. Dat is gewoon voor website toch? Want ik zie alleen maar dingen over bloggen....

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:52

Je moet ook de .org versie hebben, dat is jouw cms systeem. De .com site is inderdaad gewoon een blog!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:57

Nou ik ben bij het UWV geweest :)
Ik baal eigenlijk een beetje want mijn eigen werkcoach was dus ziek. De vervangende werkcoach mag mijn plannen niet goedkeuren en dus kan ik me nog steeds niet inschrijven bij de KvK :(
Nu ga ik 3 januari meteen bellen naar mijn werkcoach in de hoop dat ze er dan wel is.

Wat ze wel voor me geregeld hebben is een UWV bijeenkomst voor starters :j
Ik kon meteen 11 januari nog bij de bijeenkomst zijn, dus dat is hartstikke leuk :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:04

Dat is tenminste iets, wat er voor je geregeld is. Alleen wel jammer dat je niet verder kunt. Hopelijk is je eigen werkcoach 3 januari weer beter en kan alles goedgekeurd worden. Dan kun jij ook verder. 't Is nu natuurlijk wel balen.