Laugaupeejdie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:08

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Re: Laugaupeejdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:07

Rebecca, ik wens je veel succes en plezier met je studie!

Jusi wat goed van je stage, Wuis trouwens ook nog :):)!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:23

Leuk Rebecca, veel succes :D

En Jusi wat goed! Super cool dat je er in de zomer kon werken! Wilde dat ik dat kon op mijn toenmalige stageplek in het ziekenhuis, daar zou ik nog wel terug willen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:24

Binnenkort begint het solliciteren naar een stageplek weer. Ik ben nu al bang. :( Ik mag sowieso niet meer in een vrije vestiging, waar ik erg van baal. :( Ik zou heel graag bij een stottertherapeut stage willen lopen, maar dat wordt me dus onmogelijk gemaakt door de opleiding. Ik ben zo bang dat ik straks geen stageplek kan vinden, er zijn zoveel studenten die een plek zoeken. :(

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:38

Dat was bij ons ook altijd een ramp, ik heb zelfs ooit het telefoonboek erbij gepakt en bij het kopje 'logopedisten' bovenaan begonnen met bellen. "Hoi, ik ben Sjoukje en ik ben op zoek naar een stageplek'. Bij nummer 9 was het raak :+ Helaas kun jij dat nu niet, ivm die vrije vestiging. Jammer zeg. Misschien eens een gesprek aangaan met de stagecoördinator? Met goede onderbouwing misschien?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:35

Maar Maaike, ik ben nog nooit tegengekomen dat een student geen plek kon vinden. Gewoon zoveel mogelijk op de plekken in O en Z schrijven en dan moet het wel goedkomen.
Kon je niet in je minorfase nog een extra stage doen?

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:58

Gefeliciteerd Plien!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:25

Waarvoor dank :D! Vorig jaar was ik aan het werk op mijn verjaardag, de kinderen gingen uit hun dak met de soesjes, haha. Maar dit jaar ben ik lekker vrij vandaag.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:12

Ja leuk is dat hè, ik was ook gewoon aan het werk, alleen dan ook uitdelen. Een jongetje (5 jaar) kwam na schooltijd terug met een kaartje en chocolaatjes, had aan zijn moeder verteld dat ik jarig was, dus ze waren samen naar de winkel geweest en 'heb ik zelf uitgezocht' :P

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:18

Ik was logopedie aan het zoeken op bokt, kom ik dit topic tegen, leuk! :D

Ik zit in mijn examenjaar havo en wil het volgend jaar gaan studeren in Utrecht.
Zijn er hier mensen die daar zitten?
En vinden jullie het allemaal een leuk vak, is het zoals jullie verwacht hadden?

Sorry voor de vele vragen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:38

Plien91 schreef:
Maar Maaike, ik ben nog nooit tegengekomen dat een student geen plek kon vinden. Gewoon zoveel mogelijk op de plekken in O en Z schrijven en dan moet het wel goedkomen.
Kon je niet in je minorfase nog een extra stage doen?

Er zijn serieus maar 19 plekken op de lijst.... Tien vallen voor mij af omdat het vrije vestigingen zijn. Blijven er negen over, waarvan een aantal in verweggistan.... Ik ben niet snel negatief... Maar zie het toch behoorlijk somber in...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:09

Echt waar? :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:13

Ja....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:02

Ik heb op 6 van de 9 plekken gesolliciteerd, 2x Amsterdam en 1x Emmeloord heb ik daarbij overgeslagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:34

Even een updateje m.b.t. mijn sollicitaties.

Ik ben uitgenodigd voor 3 gesprekken wat op zich heel positief is, veel mensen zijn voor niet één gesprek uitgenodigd (omdat er gewoon veel te veel brieven zijn binnengekomen). Twee van de gesprekken zijn op een SBO en één in de gehandicaptenzorg. Bij de gehandicaptenzorg ben ik helaas niet aangenomen (ze vond ons alle drie heel leuk en we zaten alle drie qua kennis op dezelfde lijn, maar helaas ze moest een keuze maken tussen ons drietjes en ik ben het helaas niet geworden). Erg jammer en zuur want dit was écht wat ik heel graag wilde, ik heb tijdens mijn vorige stage namelijk ook veel ervaring op kunnen doen met verstandelijk beperkten en dit is wel echt mijn ding). Dan heb ik een gesprek gehad op een SBO waarvan de uitslag nog een paar weken zal gaan duren (omdat ze ook een stagiaire van een Zwolle willen aannemen, maar die sollicitatieprocedure is nog niet eens opgestart). Gesprek ging verder goed, leuke sfeer. En ik heb nog een gesprek op een SBO staan, komende week.
Lastige is alleen, ik wíl eigenlijk helemaal niet op een school. Ik wil in de zorg. Ik heb namelijk het idee dat ik anders een heel stuk kennis ga missen. Ervaring met allerlei kinderen heb ik namelijk al wel, maar met afasie, slikproblemen etc. heb ik weinig ervaring en hier wil ik juist graag meer over leren. Wat ik nu dus heel eigenwijs ga doen, is gewoon maar naar verpleeg- en revalidatie instellingen bellen en vragen of ze een logopedie stagiaire willen. Eigenlijk mag je alleen instellingen benaderen die niet op de algemene lijst staan (en dat ga ik ook doen), maar ik ga daarnaast ook instellingen benaderen die wel op de lijst staan. Enkele studenten om mij heen hebben dat namelijk heel eigenwijs ook gedaan, en die hebben nu wel mooi een stageplek in de zorg te pakken...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:19

Afgelopen week werd er bij een vergadering nog een dringende oproep gedaan om je aan te melden als stage-adres.

Wat vervelend dat het zoeken zo moeizaam gaat. Ik heb ook wel eens gehoord dat als adressen eenmaal op de niet-benaderen lijst staan, ze maar zelden weer worden gevraagd.. Wie niet waagt wie niet wint zou je dan zeggen. Anderzijds is het wel vervelend voor praktijkhouders wanneer ze continue ongewenst sollicitaties ontvangen.

Ik heb trouwens ook een leuk nieuwtje, ik heb de logopediepraktijk gekocht waar ik werkzaam ben. Vanaf 1 januari ben ik praktijkhouder :):)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:06

He wat super zeg, gefeliciteerd!! Het is je gegund! *

Ik snap dat het heel vervelend is om idd steeds ongewesollicitsties te ontvangen. Maar dat is dan weer de schuld van de opleiding vind ik. Die nemen veel te veel studenten aan... Ik zal zien wat het oplevert als ik maandag mijn geselecteerde lijstje ga bellen! Ik heb dasr zelfs adressen uit Noord Holland op staan, zo wanhopig ben ik. := Maar ik denk echt dat ik een baankans vergroot met een stage in de zorg, en het is voor m'n eigen toekomst dus ik moet gewoon actie ondernemen. Brutalen hebben de halve wereld (ik ben totaal niet brutaal maar knijp hem nu wel gewoon een beetjr, vandaar dat ik dit ga doen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:11

Hoohh, stomme telefoon! Ongewenste sollicitaties bedoelde ik. M'n telefoon werkt niet mee in het herstellen van typo's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:05

Wauw Plien, wat gaaf!

En Wuis, ik hoop dat je snel een stage adres vindt!

Ik heb net mijn eerste tentamenweek erop zitten, twijfel nog steeds een beetje over de opleiding. Heb laatst een dagje snuffelstage had, maar toen had ik ook echt totaal geen leuke logopediste, ze was heel erg kleinerend over alle kinderen en als ze weg waren zei ze gewoon dat bepaalde kinderen dom/hopeloos waren. Ik mocht ook alleen helemaal achterin de hoek van de ruimte zitten, terwijl andere studenten er gewoon bij mochten zitten om een beetje te kijken hoe het er aan toe gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:33

Vandaag een superleuk gesprek gehad!! Ze had 19 brieven gekregen en ik was één van de drie die ze had uitgenodigd. Ze gaf aan dat ze ging loten tussen ons. |( Ik krijg het morgen te horen. Hoop heel erg dat ik word aangenomen want het leek me een ontzéttend gave plek. Duimen, duimen, duimen!!!

@Rebecca: Wat een vreemde logopedist..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:00

Ik duim voor je Maaike!

Rebecca, dat klinkt als een hele vreemde logopedist. Geen wonder dat je er geen goed gevoel aan over hebt gehouden. Als je nou wat dichter bij woonde, was je van harte welkom om een dagje bij mij mee te komen lopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:50

Zo te lezen op FB heb je de plek gekregen Maaike, super zeg! Gefeliciteerd! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:02

Jaaaa, ik heb inderdaad een stageplek, en een superleuke plek ook nog!!! Heb er stad en land voor afgereisd, en ben uiteindelijk heel dicht bij terecht gekomen! :D :D :D Kwartiertje reizen vanaf mijn vriend. :D :D :D Er zijn nog steeds heel veel mensen die nog steeds geen plek hebben helaas! :(

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:05

Hee meiden!

Lange tijd stil hier!
Is er iemand die na de opleiding een master is gaan doen toevallig :) ?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:14

Ik niet nee, ik ben super geïnteresseerd in stem, dus ik stort me na mijn opleiding op de post-hbocursussen op dat gebied denk ik!
Ik ben overigens nu derdejaarsstudent en loop nu een maand stage in een logopediepraktijk en op een basisschool. :) Ik heb vorig half jaar mijn minor in stem gedaan.
Ga jij dit wel doen en zo ja, waarin?