Studenten Pedagogische Wetenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:18

Ik meld me ook even! :)

Ik volg de pre-master in Leiden, nu voor het tweede jaar, omdat ik nog niet alles had afgerond. Maar ik vind het een hartstikke leuke studie, weet alleen nog niet zo goed wat ik hierna wil gaan doen... jullie wel?

Anna

Re: Studenten Pedagogische Wetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:23

Hee nog iemand in Leiden :D
Ik weet ook nog niet wat ik wil gaan doen hoor :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 19:32

Anna schreef:
Ja, in het 2e semester moeten we 14 dagdelen stage lopen :)
Het is een kleine praktijkorientatie, maar het lijkt me wel onwijs leuk :j

goh dat is echt leuk ja! Dat hebben wij volgensmij niet. 2e semester hebben wij intervieuw practica en moeten we uiteindelijk intervieuws gaan afnemen en verwerken..dat was het wel qua 'praktijk'

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 19:33

Smartiej, ik ben nog maar 1e jaars en weet ook nog niet wat ik wil, maar ik denk sowieso wel de kant van de orthopedagogiek op. Wat een super gave organisatie 'De klimop' in jou profiel! Zoiets lijkt mij nou ook geweldig.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:30

Phylos schreef:
Smartiej, ik ben nog maar 1e jaars en weet ook nog niet wat ik wil, maar ik denk sowieso wel de kant van de orthopedagogiek op. Wat een super gave organisatie 'De klimop' in jou profiel! Zoiets lijkt mij nou ook geweldig.

Ik denk ook orthopedagogiek, maar ik moet het nog maar eens goed uitzoeken.
Ja, de Klimop was echt een super-stage. Ik heb daar zo ongelofelijk veel geleerd! Dat is een van de dingen die mij (voor na de studie) erg aantrekken. Alleen heb je om hippotherapeut te worden meerdere opleidingen nodig (cursussen e.d.)...

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:31

Anna schreef:
Hee nog iemand in Leiden :D
Ik weet ook nog niet wat ik wil gaan doen hoor :)

Pfeew! :P Gelukkig. Overal kom ik mensen tegen die al zo zeker zijn over een baan of richting ...

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:24

Phylos schreef:
Anna schreef:
Ja, in het 2e semester moeten we 14 dagdelen stage lopen :)
Het is een kleine praktijkorientatie, maar het lijkt me wel onwijs leuk :j

goh dat is echt leuk ja! Dat hebben wij volgensmij niet. 2e semester hebben wij intervieuw practica en moeten we uiteindelijk intervieuws gaan afnemen en verwerken..dat was het wel qua 'praktijk'

Wij hebben ook die practica interviews afnemen ja.
En daarna moeten we op stage ook interviews afnemen, dus het oefenen in de praktijk brengen :)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:06

Leuk zeg Anna! Vind het wel jammer dat we dat in Groningen niet hebben inderdaad.

Smartiej, supergaaf zo'n stage! Paarden/therapie heeft mij ook altijd wel getrokken. :j Als ik de kans krijg om op zo'n soort bedrijf stage te lopen, wil ik dat ook zeker doen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:53

Jettie schreef:
Leuk zeg Anna! Vind het wel jammer dat we dat in Groningen niet hebben inderdaad.

Smartiej, supergaaf zo'n stage! Paarden/therapie heeft mij ook altijd wel getrokken. :j Als ik de kans krijg om op zo'n soort bedrijf stage te lopen, wil ik dat ook zeker doen.

Ik heb dit jaar als vrijwilliger een ponykamp van de SVA gedraaid voor autistische kinderen, dit was echt een super ervaring :j Heel erg zwaar (je begeleid een kind 1 op 1) maar ontzettend leuk en ook heel leerzaam :j Misschien ook wat voor (een van) jullie!
De SVA biedt trouwens ook een heleboel andere kampen aan :j http://www.autisme-sva.nl/vrijwilligers ... 1259163843

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:01

Dat is ook gaaf inderdaad!

Kreeg net een mailtje over werken bij de Kindertelefoon, maar dat is alleen voor studenten Orthopedagogiek of Onderwijskunde. Maar zoiets lijkt me ook heel mooi om te doen :j volgens mij heb ik wel de juiste studie gekozen, haha.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:07

Dat wilde ik eerst ook gaan doen, maar daar heb ik toch vanaf gezien omdat ze wilden dat ik me voor een jaar vast legde voor een bepaald aantal uren in de week en dat vond ik gewoon te veel gevraagd :) Plus dat je nog vergaderingen hebt eens in de zoveel tijd, ik vond dat er erg veel tijd in ging zitten en dan heb je nog niet eens "echt" contact met kinderen :n
Maar heb ook veel verhalen gehoord van mensen die het wel wat vonden, dus laat je niet door mij van de wijs brengen ;)

Het voordeel van een kamp is wel dat je er met een week weer klaar mee bent en dat het in de vakantie valt, dus daardoor hoef je er je dagelijks leven niet op aan te passen :) Plus dat ik denk dat er door toekomstige werkgevers/stagebedrijven meer waarde wordt gehecht aan iets waar je "echt" IRL met de kinderen bent om gegaan, daar leer je toch het meest van denk ik :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:10

Corelli schreef:
Jettie schreef:

Ik heb dit jaar als vrijwilliger een ponykamp van de SVA gedraaid voor autistische kinderen, dit was echt een super ervaring :j Heel erg zwaar (je begeleid een kind 1 op 1) maar ontzettend leuk en ook heel leerzaam :j Misschien ook wat voor (een van) jullie!
De SVA biedt trouwens ook een heleboel andere kampen aan :j http://www.autisme-sva.nl/vrijwilligers ... 1259163843

Wauw, dit lijkt mij ook echt onwijs leuk om te doen!
Alleen dat het in de vakantie valt is een nadeel, want mijn laatste dagdeel moet voor 1 juni zijn :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:12

Er zijn ook kampen in de herfstvakantie en ook verschillende dingen in het weekend volgens mij, maar dat is dan niet het ponykamp..Het ponykamp valt echt in de zomervakantie :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:13

Voor het weekend is dan misschien wel iets :)
Hersftvakantie gaat ook niet lukken, ik heb geen herfstvakantie meer, alleen nog een weekje kerstvakantie :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:15

Arme jij! :(:) Ik zou gewoon eens informeren wat de mogelijkheden zijn, want dat van het weekend weet ik niet helemaal zeker :n

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:15

Ik ga daar zeker eens naar kijken, het lijkt me onwijs leuk. Bedankt voor de tip in elk geval :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 12:32

Zo'n kamp begeleiden is ook super natuurlijk! Ik heb me wel opgegeven bij 'TOF Vakanties'. Die organiseren vakanties voor kinderen en mensen met allerlei beperkingen...

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:50

Kampen begeleiden lijkt mij ook erg leuk. Alleen jammer dat je vaak op zaterdag al aanwezig moet zijn en dan moet ik helaas werken :\

Bij de RuG is je eerste (korte) stage pas in het derde jaar. Dat hebben ze bij andere universiteiten dan vele beter geregeld!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 18:19

Oh echt waar, in de 3e pas! Jeetje wel vreemd eigenlijk. Het echte leren doe je toch in de praktijk...
Laatst bijgewerkt door Phylos op 22-09-10 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:20

Inderdaad, dat denk ik ook :j
Nouja, ik ben heel blij met me stage nu :)
En in het 2e of 3e jaar ga ik ook nog een echte grote stage lopen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 18:21

mm heb ik toch voor de verkeerde stad/universiteit gekozen dan :+
Hoeveel college uren heb jij Anna?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:24

Jeetje, het precieze aantal zou ik eigenlijk niet weten, maar gemiddeld komt het neer op maandag 6 uur, dinsdag en woensdag 3 uur, donderdag vrij, vrijdag 2 uur, dus uh... 14 uur per week :j
En jij dan? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 18:25

maandag: 2 dinsdag: 6 woensdag: vrij donderdag: 4 vrijdag:4
Dus 16 in totaal waarvan 4 verplicht

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 18:27

Bij mij is ook 4 uur verplicht, de rest mag je zelf weten :)
Maar tot nu heb ik het netjes gedaan, ik heb pas 1 werkgroep en 3 colleges gemist (waarvan 2 omdat ik ziek was := )

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:26

Phylos schreef:
Zo'n kamp begeleiden is ook super natuurlijk! Ik heb me wel opgegeven bij 'TOF Vakanties'. Die organiseren vakanties voor kinderen en mensen met allerlei beperkingen...

Dat lijkt me dus zo gaaf he... Dat ga ik echt een keertje doen.

Edit:
http://www.autisme-sva.nl/
Ik wilde een keer met dit kamp mee, maar had daar helaas geen tijd voor (geen herfstvakantie meer op de Uni :P...). Maar hier heb je ook ponykampen bij..
Laatst bijgewerkt door Smartiej op 22-09-10 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt