HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: HAS Den Bosch, Dier- en Veehouderij Studenten '10/'11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:56

Veel plezier op de introweek!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:59

Volgens mij ben ik van hier de enige? Of zijn er meer die mee gaan genieten :+ ?

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:19

Haha, volgens mij gaan er uit dit topic niet veel :=

Maarre.. veel plezier! :D

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:48

Volgens mij ben je de enige in dit topic :P. Maar iig wel veel plezier! :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:10

Hahaha nog een nachtje.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:15

_Question schreef:
Hahaha nog een nachtje.....

Veel plezier, en misschien zie ik je nog wel deze week!!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:25

Hoi,

Kom het hier ook even volgen en misschien dat sommige mij wat kunnen helpen met vragen over de studie Toegepaste biologie.
Ik wil misschien volgend jaar weer terug de schoolbanken in. Ik ben nu 35 en ik ben nu op een punt dat ik nieuwe keuzes moet maken voor wat betreft carriere etc. Ik kwam deze studie tegen en van wat ik er over heb kunnen vinden lijkt het mij een leuke studie die heel erg in mijn straatje past. Enigste nadeel is dat het voltijd is. Ik heb al een gezin, ben alleen en moet dus ook wel 25 uur ernaast moeten kunnen werken. Hoeveel uur per week ben je kwijt aan klasuren ? Ik weet dat het ook een hoop zelfstudie is en dat is totaal geen probleem voor mij, maar ik ben wel benieuwd naar hoeveel uur je gemiddeld per dag/week op school zit. Dan kan ik voor mezelf een beetje inschatten of het uberhaupt te doen is voor mij. Ik weet trouwens ook niety of ik in Den Bosch of Almere me ga inschrijven. Ligt een beetje aan de reis/file. Ik woon van allebei even ver af ongeveer.

.... en sorry dat ik het in dit topic vraag, maar het huiskamer topic van HAS Den Bosch was niet heel erg actief meer :=

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:11

Zou _Question een leuke intro hebben gehad?? :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 11:16

Een volledige studie naast een baan van 25 uur en een gezin zal wel pittig worden :) Je zult je werk om je studie heen moeten kunnen plannen en dat zal flexibel moeten zijn. Er is vast veel mogelijk, maar vraag daar eens wat informatie voor aan!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:13

Hahaha jongens het was top!! Ik vertel het jullie later want ik moet nu opruimen enzo. Als ik niet in slaap val trouwens want ik heb al die dagen bij elkaar 12 uur slaap gehad.. :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:56

Nou daar ben ik weer. Het was echt een geweldige week. De eerste twee dagen een soort strafkamp maar wat hebben we toen al enorm veel gelachen en de avonden waren al helemaal leuk. Daarna deed de leiding gewoon normaal en kon je met ze praten haha dus dat was ook wel erg fijn. De grappen die we hebben uitgehaald waren ook helemaal top (met 200 man in een rij twee aan twee door winkels heen, bijv. de Perry Sport, en dan met zijn allen (!!!) zingen WIJJJ WIILLLEEEEN Intersport, wij willen intersport!!, of over de rotonde lopen helemaal in een rondje zodat niemand er meer door kan.
De (bier)cantus was ook geweldig, het zeskamp was super leuk, wij hebben het allemaal echt naar ons zin gehad. Ik weet de helft zo een twee drie niet maar als jullie vragen hebben hoor ik het wel. Je moest in ieder geval wel telkens in een rij naar de wc en je moest ook vragen of je naar de wc mocht maar dat was niet echt een probleem vond ik. Gewoon vragen anders is iedereen telkens ook kwijt, ik snap dat wel van hun. Ook als je ergens naartoe ging moest je altijd in een rij van twee aan twee lopen.

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:46

Fijn dat je het leuk heb gehad! :D Je zal wel lekker geslapen hebben :P

Morgen gaat het dan echt beginnen, he! :P

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:57

yrsa_karlijn schreef:
Hoi,

Kom het hier ook even volgen en misschien dat sommige mij wat kunnen helpen met vragen over de studie Toegepaste biologie.
Ik wil misschien volgend jaar weer terug de schoolbanken in. Ik ben nu 35 en ik ben nu op een punt dat ik nieuwe keuzes moet maken voor wat betreft carriere etc. Ik kwam deze studie tegen en van wat ik er over heb kunnen vinden lijkt het mij een leuke studie die heel erg in mijn straatje past. Enigste nadeel is dat het voltijd is. Ik heb al een gezin, ben alleen en moet dus ook wel 25 uur ernaast moeten kunnen werken. Hoeveel uur per week ben je kwijt aan klasuren ? Ik weet dat het ook een hoop zelfstudie is en dat is totaal geen probleem voor mij, maar ik ben wel benieuwd naar hoeveel uur je gemiddeld per dag/week op school zit. Dan kan ik voor mezelf een beetje inschatten of het uberhaupt te doen is voor mij. Ik weet trouwens ook niety of ik in Den Bosch of Almere me ga inschrijven. Ligt een beetje aan de reis/file. Ik woon van allebei even ver af ongeveer.

.... en sorry dat ik het in dit topic vraag, maar het huiskamer topic van HAS Den Bosch was niet heel erg actief meer :=

Ik zou met school contact opnemen. Wellicht hoef je niet alle uren te volgen, zijn er zelfs vrijstellingen mogelijk.
Ik woon samen, m'n vriend heeft een eigen bedrijf waar ik veel te vinden ben, heb dus ook het huishouden, 2 paarden ergens anders staan en werk 15 uur per week.

Dit is goed te doen, soms werk ik 20 per week.
Dus wellicht dat er wel wat te regelen valt.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:26

Oh fijn dat je de intro leuk vond! :))

Morgen.. :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:07

Jaaa spannenddd!! Geintje. Ik heb daar ook een iemand ontmoet die in mijn klas zat. Ik moet al om 7.35 de bus hebben.. *gaap*

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:10

In Dronten op de CAH kan je DV deeltijd volgen. Misschien is dat iets voor je.

Oud klasgenoot komt klas DV.1D vergezellen. Hahaha.

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:44

En hoe vonden jullie het gisteren? Ik wel leuk!

Zometeen ga ik maar weer naar school :P

Die excursie komt wel snel, vrijdag al! Moet nog ff kijken hoe ik daar kom :)

en zitten jullie in een dier- of veehouderij klas?

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:51

Ik ben geswitcht (schrijf je dat zo?) van dier naar vee. Dus ik mag mee naar Zegveld haha.
En jij? Welke klas zat jij ookalweer? Misschien heb ik je ondertussen al wel een keer gezien (maar niet herkend omdat ik niet weet dat jij het bent haha)

Spott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:21

Oh okee! dus dan ga je morgen koeien kijken :P. Waarom heb jij geswitcht?
Ik doe dier, dus ga ik morgen naar Beekse Bergen!
Ik zit in dv1b en jij? Haha mss heb ik jou ook wel al een keer gezien :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:45

En, bevalt het nog bij iedereen?

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:22

Ik zit in DV.1C (eerst in DV.1D).
Bij ons was het serieus (behalve dat we allemaal weinig slaap hadden gehad) interessant!
Bij mij bevalt de studie en de lessen nu echt nog, dat PGO vind ik zeker fijn omdat je dan echt er met zijn allen zo diep op ingaat. Bevalt het jou ook nog?

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:24

Zo, dit topic is een beetje dood :P

Heeft iedereen het nog naar z'n zin op school? :D Ik vind het nog steeds super leuk!

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:50

Ohh het topic leeft nog? :P
Mocht iemand nog een eerstejaars veehouderijstage zoeken, dan weet ik nog wel een heel leuk bedrijf! (H)

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:43

PPD_tje schreef:
Mocht iemand nog een eerstejaars veehouderijstage zoeken, dan weet ik nog wel een heel leuk bedrijf! (H)

Ik ben wel benieuwd welk bedrijf :D
Voor de dierhouderijstage heb ik al wat opties, maar voor de veehouderijstage heb ik echt nog géén idee :P

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:56

ukie schreef:
PPD_tje schreef:

Ik ben wel benieuwd welk bedrijf :D
Voor de dierhouderijstage heb ik al wat opties, maar voor de veehouderijstage heb ik echt nog géén idee :P

je hebt PB :)