Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:23

Ja ik heb zelf visitekaartjes, omdat ik ivm mijn vooropleiding en de fotografie veel beeldbewerkingsprogramma's heb gehad kan ik al dat soort dingen zelf. Erg handig, weet zelf altijd goed wat ik wil dus dat is dan makkelijk :D Net als mijn website trouwens.

Heb net weer een behoorlijk investering gedaan voor mijn fotografie, aantal spullen besteld en binnen gekregen waar ik snel mee aan de slag wil!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:45

Nee heb nog geen logo e.d. ! Ben daar nog over aan het nadenken :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:49

Meld mij ook, ik ben sinds 5 jaar ZZP'er en heb een reclamebureau. Doe veel ontwerp en drukwerk, denk aan folders, huisstijlen, flyers, boekjes, gelegenheidskaarten enz...

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:11

@ jaggie je hebt pb :)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 11:36

Ik wil ook graag zelf een visitekaartje ontwerpen, dat geeft toch nog net iets meer personal touch aan zo'n kaartje. Ben wel bezig geweest met mijn eventuele logo.

@Yucca, goed geinvesteerd dus.
@afwasborstel, is het goed te doen als ZZP-er in de reclamewereld? Nog een vraag: waarom heb je gekozen voor ZZP-er en niet voor een eenmanszaak?
@Bounce, ik had je pb al gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren *erg druk met afstuderen*

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:23

Ik denk dat ik mijn visitekaartjes lekker simpel hou, gewoon een foto en als echt logo mijn initialen. Ben alleen zelf niet zo handig met dat soort dingen om te maken :o Maar het idee is er :D

*edit @ jaggie, wat een super stoere naam Z Zidane _O-

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:47

@Tjady: hoe kom jij aan de 1200uren eis als je ook 32 uur per week werkt ?

Ben ook ZZP-er sinds eh...bijna 4 jaar nu geloof ik. Grootste probleem dat ik heb is om aan 3 opdrachtgevers te komen-keus in opdrachten zat....maar geen mogelijkheid tot combineren. Projecten die ik doe zijn bijna altijd langlopend. Zo heb ik nu een opdracht die van jan. 2010 al minimaal tot oktober zal lopen 40-80uur in de week, zie er dan maar eens iets bij te doen. :D

Visite kaartje heb ik ook zelf ontworpen! Een foto van mijn werk (vanaf 80m hoog over een raffinaderij genomen) deze omgezet naar een soort krijt-tekening zodat het vaag herkenbaar is als een petrochemische installatie, maar de locatie een raadsel blijft ;) deze als achtergrond voor de tekst.

wbt auto vd zaak, ik heb net een nieuwe gekocht, eentje die met gemak een trailer kan trekken :D dus ik heb hem op de zaak gezet omdat ik de kosten met 19ct de km er echt niet uit krijg. Wat wijsheid is ligt helemaal aan de auto zelf (nieuwprijs) en de km's die je maakt, da's voor iedereen verschillend!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:17

Is het verstandiger om dan een tweedehands te kopen of een nieuwe die je kunt afschrijven ivm belasting ect?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:26

Ik werk bij een baas (38 uur per week) en heb daarnaast als ZZP-er een eigen bedrijf voor Webdesign en Grafische Vormgeving.
Naast websites vindt ik het erg leuk om b.v. wielhoesstickers te maken (met paarden uiteraard..), kaarten, logo's, briefpapier, visitekaartjes, etc. etc. Erg leuk maar naast een fulltime baan, een huis met 3 paarden en een grote tuin helaas niet al te veel tijd voor.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:40

@Tafje, ja dat ken ik, hier ook 3 paarden aan huis (en 2.5hectare om bij tehouden) maar jij kunt dan geen aanspraak maken op starters of zelfstandigen aftrek ?
@ bounce: ligt er echt helemaal aan hoeveel je verdient, hoeveel km's je maakt en wat voor auto (nieuwprijs) je wil aanschaffen0

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:37

Laatst bijgewerkt door Bounce op 07-06-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:48

@mist: nee heb geen aanspraken op starters of zelfstandigen aftrek. Ik ben nu 5 jaar bezig en het enige dat ik moest investeren was...niets..! Ik werk vanuit huis met een pc, niet meer. Verder werk ik samen met drukkerijen dus dat besteed ik uit. Nieuwe software en computer kan ik wel weer aftrekken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:18

Ik heb veel werk via Gratis adviseurs dat loopt echt lekker.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:48

Tafje schreef:
@mist: nee heb geen aanspraken op starters of zelfstandigen aftrek. Ik ben nu 5 jaar bezig en het enige dat ik moest investeren was...niets..! Ik werk vanuit huis met een pc, niet meer. Verder werk ik samen met drukkerijen dus dat besteed ik uit. Nieuwe software en computer kan ik wel weer aftrekken.

Ja dat is wel beter he dat heb ik ook. Je hoeft niks te investeren...
Ik zit dan wel bij een drukkerij in het pand maar daar zit ik voor niks omdat het voor allebei makkelijker is als ik op locatie werk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:23

Ik heb ook geen investeringen, ben consultant, werk 40-60uur per week. Zit altijd bij de klant op het bedrijf.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:38

Hoe doen jullie dat met betalingen? Ik vraag eerst geld en dan stuur ik pas wat op, en heb voor het eerst geen geld gekregen van iemand.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 08:51

@Bounce, ah als het idee er is,dan komt de uitwerking daarvan ook wel en misschien kan/wil iemand hier je daarmee wel helpen. Hihi, ja ik vond Zidane niet opvallend genoeg, dus maar wat langer gemaakt :P
@Mist, wel fijn dat je zoveel keuze uit opdrachten hebt, wat voor werk doe je precies?
@Marleen_usar, hoe werkt dat precies met ‘gratis adviseurs’?
@Afwasborstel, gefeliciteerd!

Ik wil een dienst gaan aanbieden waarbij meestal adviesrapporten het eindproduct zullen zijn, volgens mij is het gebruikelijk om het geld na het versturen van een factuur en na oplevering van het eindproduct te krijgen.

Zijn jullie ook (actieve) gebruikers van het netwerk LinkedIn? Zoja, wie mag ik toevoegen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:50

Moet je maar eens kijken bij gratis adviseurs,en dan kan je ook zien waar ze nog een beheerder voor zoeken.Dan stuur je een mail en dezelfde dag hoor je dat je aan de slag mag als beheerder.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:56

Mijn vriend is zelfstandig met zijn eigen beveiligingsbedrijf (hondenbeveiliging). Hij kan lekker flexibel werken en daarnaast heeft hij geen startkapitaal nodig gehad en zijn zijn gewerkte uren ook zijn inkomsten. Dat is wel erg prettig. Daarnaast is het echt de tip om direct 40% van je facturen op een andere rekening te storten. Dat doen wij consequent en daarmee lopen wij niet achter met de belasting. Erg prettig! Wat er op de andere rekening staat is van het bedrijf en dan maken we nog een vast bedrag over naar de "leefrekening".

Netwerken is inderdaad erg belangrijk. Laat je gezicht zien op gerelateerde clubs, meetings etc.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:01

mijn man heeft eigen bedrijfje. in it gebeuren. is ook zzper. samen doen we er nog een kunst expositie organisatie bij en de paardjes maar dat is helaas nog steeds hobby.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 11:10

@marleen_usar, interessant, zodra ik afgestudeerd ben (hopelijk over 3 weken) ga ik mij daar eens verder in verdiepen.
@Caesar, met welke soort honden werken jullie? (ons pap heeft altijd politiehonden opgeleid). Goede tip voor de belasting!
@Kevje06, leuk zeg een kunst expositie, waar en wanneer is deze?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:26

@Jaggie, we hebben Mechelse Herders. 2 gecertificeerd, 1 in opleiding. En dan nog 1 thuis voor erfbewaking!

De tip werkt voor ons heel goed. We weten precies wat de geldstroom doet en met die 40% zit je altijd goed.

Moet zeggen dat ik met het brede Bokt-gebeuren je wel vaak aan leuke klussen kunt komen. Zo hebben wij de site door een bokker laten bouwen. En elkaar kunt helpen ;) Dus Kevje, als je nog beveiliging nodig hebt voor je exposities...

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 16:04

Ah leuk ik ben gek op mechelse herders, die hebben wij ook altijd gehad thuis. Wegens drukke werkzaamheden van pap heeft hij even geen tijd om er eentje op te leiden en daarom hebben we een Rhodesian Ridgeback als huishond aangeschaft.

Dat is ook een klein beetje de bedoeling van de topic natuurlijk, wie weet maar bokkers elkaar nog mee kunnen helpen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:02

Ja, je moet er wel wat mee hebben en doen...Bij ons zijn ze gelukkig heeel sociaal naar mensen (en kinderen!) dus dat is erg prettig. Pup is nu 10 maanden en echt een schat van een beest.. verwachten we veel van! Leuk dat je vader er ook altijd mee heeft gewerkt ;)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:01

Dat waren onze mechelse herders meestal ook wel, zoals ik het me herinner.

Zo ik kan melden dat ik vandaag mijn stage heb gehaald met een 9 :D