Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:29

Wat voor prijs voor de York, Doom?
€35 of €49?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 11:01

hyawatta schreef:
Wat voor prijs voor de York, Doom?
€35 of €49?

zeg maar 45/50...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:29

Vraagje voor diegenen die examen hebben gedaan: wie van jullie hebben er ook proefexamen gedaan? En hoe ging dat?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 15:09

Ik heb geen proefexamen gedaan.
Moet eerlijk bekennen dat nu ik zelf het examen heb mee gemaakt ik het ook niet nodig had gevonden.
Denk dat het volledig van je zelf afhangt, wat je wel en wat je niet kan hebben.

Zelf ben ik altijd vrij "koel'' in mijn hoofd en kan ik wel aardig opbotsen tegen dingen waarvan ik niet weet wat me te wachten staat.
Andere examens ben ik ook allemaal vrij makkelijk door heen gesluist ( dit is eigenlijk het eerste waar ik niet in 1 keer voor slaag).
Waardoor ik denk ik wat zekerder in het leven sta.
Mocht je dus zelf heel nerveus en onzeker zijn dan zou ik het je zeker aanraden omdat je dan alvast heb ervaren hoe het gaat.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:18

nou ik denk dat je door al die stagen nu wel genoeg ervaring hebt opgedaan dus dat slagen word vast niet zo moeilijk voor jou.
ik heb trouwens voor de omgeving drenthe nog wel 2 honden in de aanbieding die mischien brijkbaar zijn of om op te oefenen wie intresse heeft pb maar even.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:03

Ik ga in elk geval het proefexamen doen, heb de 2 studiepunten ook wel nodig :D

Wat mij fijn lijkt van het proefexamen is dat je niet voor verrassingen komt te staan dat je een ongeschikte hond mee hebt genomen ofzo. Ik ben inderdaad zo'n type dat veel relaxter is als ik weet wat ik kan verwachten :j
Ik zit nu nog steeds in de stress over een examenhond, straks heb ik een effileerhond gevonden, moet ik een plukhond meenemen... dat soort dingen. Mijn stagebegeleidster heeft me toegezegd dat zij mij helpt om een examenhond te vinden, maar tot dat helemaal rond is zit me dat toch niet helemaal lekker.

Beginnen jullie wel al "officieel" met je eigen salon, ook al hebben jullie nog niet alle onderdelen gehaald?

Btw: morgen ga ik naar een clinic-dag van het OKDV, de amerikaanse en engelse cockerspaniël. Gaan er nog meer mensen van hier toevallig?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:23

De trimbus was toch leuker/functioneler dan ik dacht, ik zou binnen een week wat laten weten. Hij zou dan wel nog een tijdje gestald moeten staan.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:37

doom,ik ben 16jullie uitgerekend.
gaat m niet worden in okt dan is hij net 10weken,en dan moet ik ook alweer stage hebben gelopen.(10 dagen)
doe het gewoon volgend jaar,geen haast verder

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:27

diana schreef:
doom,ik ben 16jullie uitgerekend.
gaat m niet worden in okt dan is hij net 10weken,en dan moet ik ook alweer stage hebben gelopen.(10 dagen)
doe het gewoon volgend jaar,geen haast verder

Geeft misschien wel minder stres als het je niet uit maakt hoelang je er over doet.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:08

Ik heb geen proefexamen gedaan, heb niet eens theorielessen gevolgd, moet dus alles zelf doen ;)

Ik ben wat dat betreft ook wel koel onder examens, ben niet snel zenuwachtig gelukkig, dus voor mij zou een proefexamen ook niet hoeven, heb het nu ook ervaren haha.

Waren er nog meer die 26april theorie moesten doen?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:47

Hyawatta, hoezo had jij geen theorielesse gevolgd ??

Ik heb sinds vandaag een nieuw stage adres, 1 waar wel geknipt en geeffileerd wordt !! :D
Dinsdag 4 mei wordt mijn eerste dag daar :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:00

Hey meiden iedereen gefelicteerd met de geslaagde onderdelen.

Maar wat een geld voor een York te knippen :wow: Ik denk als ik dat hier zou vragen ik geen klant meer overhoud :=

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:17

Doom, ik heb het via school toendertijd gedaan AOC Oost, dan kon je het ook voor minder geld doen alleen dan niet de lessen, praktijk en theorie, en aan gezien ik alles zelf moest betalen was dat voor mij een goede oplossing.
Dus ik leer alles op stage en theorie ook thuis.

Fijn dat je een adres hebt gevonden en hoop voor je dat je daar meer succes hebt en dat we oktober allebei slagen ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:25

hyawatta schreef:
Doom, ik heb het via school toendertijd gedaan AOC Oost, dan kon je het ook voor minder geld doen alleen dan niet de lessen, praktijk en theorie, en aan gezien ik alles zelf moest betalen was dat voor mij een goede oplossing.
Dus ik leer alles op stage en theorie ook thuis.

Fijn dat je een adres hebt gevonden en hoop voor je dat je daar meer succes hebt en dat we oktober allebei slagen ;)

Daar gaan we gewoon voor toch ??

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:40

ben blij dat ik mijn theorie al heb,hier in de regio zijn yorkjes ook goedkoper om te knippen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 15:56

diana schreef:
ben blij dat ik mijn theorie al heb,hier in de regio zijn yorkjes ook goedkoper om te knippen.

Me 2 !!
Moet er niet aan denken om weer in de boeken te zitten :P sorry Hyawatta!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:05

De 3 meiden van de stageplaats waar ik loop zijn alledrie in één keer geslaagd. Eentje net maar ja als je het maar op zak hebt he :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 09:10

moonsparkle schreef:
De 3 meiden van de stageplaats waar ik loop zijn alledrie in één keer geslaagd. Eentje net maar ja als je het maar op zak hebt he :D

Jeetje dat is dan een goed stageadres !! en een goed teken voor jou !! :D
Hebben jullie zo'n grote salon ? als er al 4 meiden stage liepen? of verdeeld over de dagen?

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:32

als er bij ons 4 meiden waren had ze denk ik nog 10 honden extra gepland,kon ze weer meer verdienen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:50

Bij ons lopen er 5 stage ;)
Over de week verdeeld.

Goed teken dat ze allemaal in 1x geslaagd zijn, maar ligt ook aan de stagiaire zelf natuurlijk, spanningen kunnen ook een hoop doen helaas, maar wel fijn dat je een goede hebt gevonden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:48

Het is idd een vrij grote salon maar die stagaires zijn wel verdeeld over een aantal dagen. Het zit ook echt in een winkelpand met 4 trimtafels. Mag ik btw misschien asociaal vragen hoe jullie aan een goede boekhouder zijn gekomen/gaan komen? :o

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 22:00

Dat is bij mij nog niet van toepassing, gezien ik pas een eigen trimsalon wil starten als ik een koopwoning heb..
denk dat er wel voldoende goede boekhouders te vinden zijn ;)

Ik heb vanmiddag nog een hondje getrimt, king charles spaniel van 3 jaar en nog nooit getrimt.
Zij zag dit topic en heeft mijn prive het een en ander gevraagd en dus wat afgesproken :D
Was een vreselijk lief dier, en ze is lekker opgeknapt! Hoop dat ze mij vaker belt.. :o

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:41

Die moet ik nog vinden een goede boekhouder, nog niet zo mee bezig geweest eerlijk gezegd.

Leuk dat je vanmiddag nog een hondje hebt gedaan.
Ik had er vorige week nog 2, 2 shi-tzu's

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:17

Zou leuk zijn af toe wat voor en na foto's te plaatsen

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:53

Heb er geen voor en na foto's van, maar als ik weer wat hondjes heb, wil ik dat best doen hoor haha