NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:36

Klopt..
En die heeft nog geen winst gelopen int ZZ-licht dus niet eens bevoegd om mee te doen ;)

Wil je sportklas gaan doen of gewoon de voltijd opleiding?

x_tico

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:38

Ik ga BOL sportklas ofzoiets doen, weet niet precies hoe het heet. Maar ik moet een half jaar intern en een half jaar stage.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:44

Voor die opleiding is al eerder iemand een fries mee genomen. Kan hij het springen niet aan dan huur je daar toch een schoolpaard voor?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:58

Ja die decaan vertelde mijn moeder dat er ooit is een fries werd aangenomen, maar dat hij dit niet meer doet zegt hij..
We gaan het er straks is goed overhebben..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:55

Ooit? Dat klinkt echt als 100 jaar geleden :+ Het meest recente geval is van vorig jaar, dat meisje zit nou in de 2e en rijd er weer haar dressuurlessen mee.

Gewoon mee nemen op je intake!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:11

Beetje raar dat je niet aangenomen zou worden met een fries..
Als zo een beestje het kan, waarom niet!

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:19

Ik heb vandaag ook gehoort gekregen dat mijn kruising (fries/KWPN X tinker) eerst gekeurd moet worden op zijn bouw en waarschijnlijk niet gaat aangenomen worden omdat zijn bouw te veel op die van een fries lijkt en hem dus hindert tijdens het springen. Hij word het eerste jaar wel aangenomen maar het 2de jaar afgewezen. Ik heb hem al 4,5 jaar en als ik deze opleiding echt wil doen en hij word afgewezen dan moet ik hem verkopen... Ik weet niet of ik dat wel kan.
Hij springt btw super, 1.40 is geen probleem dus het is ook nog een beetje dubbelop, ik weet dat hij het kan... En natuurlijk is hij er niet helemaal op gebouwd maar ik zou dan toch ook de springlessen vanaf het 2de jaar met een ander paard kennen volgen? Ik zou het zo erg vinden als hij word afgewezen, Nja het word wachten op het intake gesprek!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:34

Geef dan iig gewoon aan dat je vanaf jaar 2 bereid bent om een ander paard voor het springen te gebruiken.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:00

Kan iemand mij uitleggen, waarom je dan een paard van minimaal 1.60 moet hebben?

Heb zelf een te klein gebleven paard, en start haar dus tussen de pony's. Ze kan super springen, vindt de cross leuk en ook de dressuur gaat haar goed af.
Heeft ruimere gangen dan een gemiddeld paard, en daarbij ook nog eens een karakter waar goed mee om te gaan is, én bijna bomproof.
Ze is rond de 1.56 en dat zal dus betekenen dat wij niet toegelaten zouden worden in de sportklas.
Wat de vrouw van de informatie middag mij in elk geval vertelde, en ken zo ook nog een bokker met dit probleem.
Waarom dan niet? Is het dan echt zo'n probleem dat sommigen kleiner zijn, anders gebouwd zijn, of niet tot het sportpaard behoort?
Goed, de andere eisen kan ik me voorstellen, maar dit begrijp ik eigenlijk niet..
Voor veel mensen betekend het dat zij hun pony moeten verkopen, voor een paard dat zij waarschijnlijk totaal niet kennen en dus misschien ook veel minder op kunnen presteren.

Maar om ook nog iets nuttigs aan mijn bericht toe te voegen.... Iemand die de lijst met B&B's heeft? Of er wat weet?
Je krijgt hem aan het begin van het jaar, dat weet ik, maar dat vind ik toch iets te laat. :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:28

Toen ik er liep was er wel een paardje van 158, maar officieel mag het niet.
Het wordt gewoon lastig als er tijdens de springlessen een lijntje staat. Bovendien moet je af en toe ruilen van paard, dus iedereen moet erop passen. En ze hebben de grens nu eenmaal op 160 gesteld, soms maken ze voor 1-2 cm nog wel een uitzondering. Die van mij was zelf ook maar 158, maar die toonde ruim boven de 160 (erg breed gebouwd), dus die hebben ze niet eens nagemeten.

Je kunt eventueel 1-2 cm smokkelen door de hoeven wat lang te laten en er vlak van te voren dikkere ijzers onder te slaan. Maar weet niet of je het gaat redden met 156.. Als ie groter toont kun je mazzel hebben. Maar ik weet ook niet wie tegenwoordig de stalmeesters zijn, die moeten je paard uiteindelijk goedkeuren.

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:22

naja ik vin het echt onzin dat je paard 1,60 moet zijn
maar mijn pony van 1,52 kan ik zo tussen de paarden starten zowel dressuur als springen ga ik volgendjaar ook doen
in een lijntje moet je hem dan iets naar voor rijden of trg rijden

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:28

Mijn pony is maar 1.46m dus dat die weg moet wist ik al van te voren..
Vind het absoluut niet leuk.. maar ik zal keuzes moeten maken..
Gizmo_lover: Met de intake zal ik gewoon echt laten zien wat hij kan als ik jou was..!
Misschien draaien ze nog bij :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:29

x_tico schreef:
Ik ga BOL sportklas ofzoiets doen, weet niet precies hoe het heet. Maar ik moet een half jaar intern en een half jaar stage.

Volgens mij mag een Fries wel gewoon hoor. Mijn Fries mocht ook gewoon mee, alleen heb ik besloten dat ik absoluut de sportopleidingen niet wilde doen.. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:30

Maar mijn Fries springt ook met gemakt een klein parcour op een meter, en enkele hindernissen op 1.20 max. Misschien dat het uitmaakt of ze kunnen springen?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:54

Pony_Arie schreef:
naja ik vin het echt onzin dat je paard 1,60 moet zijn
maar mijn pony van 1,52 kan ik zo tussen de paarden starten zowel dressuur als springen ga ik volgendjaar ook doen
in een lijntje moet je hem dan iets naar voor rijden of trg rijden

had ik ook, 1 van 1.54. Maar in de springlessen gaat niet, stel je moet wisselen met iemand boven de 1.80m, die tikt de balken eraf met z'n tenen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:24

Ja oke daar had ik niet zo bij nagedacht.
Dat van de lijnen ben ik het niet mee eens, een paard dat meegaat naar zo'n opleiding moet dat voor een groot gedeelte toch zelf kunnen regelen of anders de ruiter wel. :)
Nouja het is voor mij eigenlijk helemaal niet van toepassing, ik houd de paarden als hobby en ga de H&H doen.

Heb vanmiddag een envelop ontvangen met allemaal papieren.
Dus nu even kijken wat mijn overnachtings plaats wordt, en dan alles opsturen. :)
Die voorstage's kan je toch gewoon nou al doen, of ergens in de vakantie?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:17

daNiielle_ schreef:
Ja oke daar had ik niet zo bij nagedacht.
Dat van de lijnen ben ik het niet mee eens, een paard dat meegaat naar zo'n opleiding moet dat voor een groot gedeelte toch zelf kunnen regelen of anders de ruiter wel. :)
Nouja het is voor mij eigenlijk helemaal niet van toepassing, ik houd de paarden als hobby en ga de H&H doen.

Heb vanmiddag een envelop ontvangen met allemaal papieren.
Dus nu even kijken wat mijn overnachtings plaats wordt, en dan alles opsturen. :)
Die voorstage's kan je toch gewoon nou al doen, of ergens in de vakantie?

Kom maar gezellig bij de vrouw slapen waar ik ook slaap plek zat :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:32

Waar is dat dan? :)
Zou je me een pb willen sturen met een emailadres erin ofzo?
Heb net een email gestuurd naar meneer Bankers, zag dat dat mooi dichtbij was.

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:06

ik heb me aangemend :D vandaag haha ik neem me paard mee voor de dresuur en een andere voor het springen ik ga sportklas bbl doen :D

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:23

www.aeqour.nl kun je alle adressen die bij Deurne geregistreerd staan vinden.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:28

Ik heb gister ook allemaal papieren binnen gehad
Ook omdat je een stage van te voren moet lopen
Stage plek meteen kunnen regelen :D Stal bij in de buurt stond ook in de lijst en daar mag ik mn stage gaan doen :)

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:27

Oh das wel fijn.
Bij mij in de buurt zijn helemaal geen stallen aangesloten.
De gene die het dichtstebij is zit 40 km verderop.. :P

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:35

Ik ga nog naar de Open dag in April. Wil gaan kijken voor de opleiding Horse&Health! :) Iemand ervaring met deze opleiding toevallig? XX

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:26

MeAndManuel schreef:
Oh das wel fijn.
Bij mij in de buurt zijn helemaal geen stallen aangesloten.
De gene die het dichtstebij is zit 40 km verderop.. :P

Jeejtje! Ik heb er 4 in de buurt! :+ En eventueel nog een vijfde want dat zit vlakbij een vriendin van mn moeder en dan mocht ik daar slapen

Kim_Uno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:19

hee,
zelf ben ik 31 Januari naar de open dag geweest, van Deurne, en het viel me echt mee!
Je hoort altijd verhalen alsof jij en je paarden worden vermoort ofzo en er echt niks leuks aan
die hele school is. Nou, ik vond het er echt prachtig!
Super fijne stallen, stapmolen, crossbaan (!), en meerdere bakken.
Ik heb me dan ook meteen aangemeld voor de opleiding paardensport niveau 4.
2 Weken later kreeg ik inschrijf formulieren en het bericht dat ik 24 Februari, met paard,
daar werd verwacht.
Die dag was ik zoooo zenuwachtig!
We werden toe gesproken door de decaan, konden ons paard daar lekker op stal zetten. Toen
moesten we een toets doen, over hoeveel je wist een een kort gesprek, meer over te aanvulling over
wat je had ingevult op je inschrijfformulieren. Met het rijden moest je gewoon laten zien wat jij met je paard kon zonder overdreven je best te doen. Één voor één werd je bij de man die ons bekeek geroepen en kreeg je commentaar. We moesten ook een sprongetje doen, een kruisje, in draf van ongeveer 50 centimeter.

Na afloop kreeg je een gesprek en werd mij meteen verteld dat ik was aangenomen :D :D :D
Ik was natuurlijk helemaal happy:D dus volgend jaar ben ik daar te vinden :Y)

Zijn er nog meer al aangenomen??
Groetjs, Kim