Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 13:58

En hoe gaat het hier met iedereen? Zijn jullie alweer begonnen?
Mijn lessen beginnen volgende week. Helaas heeft m'n school besloten met Teletop te gaan werken ofzo iets. Gisteren stond ik nog ingeschreven voor een module en nu ineens niet meer :=. Huiswerk staat er ook nog niet op.

Anoniem

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:07

Ik ben nu druk bezig met onze afstudeeropdracht (nou ja, 80% mijn :o ) die leveren we vandaag in, concept. Helaas kan de docent deze pas 17 sept bespreken, dan aanpassen en def. inleveren. Dan presenteren, verdedigen en klaar :D Vorige week tentamens gehad, had er 5, waarvan 4 in 2 dagen :( Heb er slecht 1 niet gehaald, dus heb nog maar 1 vak openstaan die ik begin nov alweer kan herkansen. Na vandaag dus op zoek naar werk :D Alhoewel er nu maar weinig vacatures zijn, ze zoeken overal ervaring..

De lessen beginnen bij ons pas 13 sept geloof ik..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:09

Wat fijn dat je bijna klaar bent. Ik moet nog jaaaaren. Ik werk wel 4 dagen in de week wat inderdaad fijn is aangezien ze overal op zoek zijn naar ervaring. Ik heb helaas mijn laatste twee toetsen niet gehaald dus die ga ik in december herkansen. Het kan ook in oktober, maar dat is maar 4 weken om een toets te leren wat nogal weinig is als je gewoon werkt en naar school gaat (voor twee andere vakken) :+. Dus ik ga ze lekker in december herkansen. Ik ga ervoor hoppa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:34

Jaa erbij werken is wel erg fijn, maar ik ben bang dat ik dan nooit mijn opleiding af had gekregen.. Toen ik stage liep in het derde jaar heb ik niet een les gevolgd en niet 1 vak gehaald :+ Ach, ik rol er vanzelf wel in.. Ik zou binnenkort ergens op gesprek, maar nog niks van gehoord.. Eind van de week ff achteraan bellen. Klein kantoor, maar kan er goed ervaring op doen :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:40

Nou dat idee begin ik nu ook een beetje te krijgen. MAARRRRRgoed. Nieuw jaar nieuwe kansen en vol ertegenaan!

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:47

Hallo allemaal, mag ik me ook bij dit topic aan sluiten? Ik ben al heel wat jaartjes bezig op Nyenrode met de RA variant. Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van mijn Masterscriptie en daarna moet ik nog een jaar theorie + mijn stage...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:49

Ja natuurlijk! Heb ook anderhalf jaar Nyenrode gedaan maar doe nu eerst HBO en daarna misschien weer verder.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:52

Gezellig :-D

Ik heb eerst HBO bedrijfseconomie gedaan en door een stage bij KPMG in aanraking gekomen met accountancy. Na mijn afstuderen ben ik toen bij Nyenrode begonnen.

Kiwipitje: Op welke hogeschool doe je je opleiding?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:55

Markus Verbeek in Eindhoven :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:58

Tamara, waar werk je nu?

Ik heb net verslag gemaild :D Lekker gevoel om nu ff klaar te zijn voorlopig :P

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:06

Relaxed, ik werk op een internal audit afdeling bij een chemisch bedrijf. Heb er ook al een paar jaar bij PwC opzitten. Waar doe jij je opleiding en waar werk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:09

Ik doe de opleiding in Grunn, Hanze.. Werk nog niet, moet nu dringend op zoek :D Heb stagegelopen en gewerkt bij BDO, maar daar ben ik ivm laatste jaar/OAT/afstuderen gestopt.. Nu is hier helaas geen vacature omdat hier het werk erg teruggelopen was..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:09

Hoe ben jij bij internal audit terecht gekomen? Dat is namelijk wat ik over een paar jaar ook wil gaan doen :j.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:20

Dat hoorde ik inderdaad ook van veel collega-studenten. Binnen veel accountancykantoren hebben ze een vacature stop en bij sommigen vliegen er zelfs mensen uit.

Kiwipitje, de internal audit afdeling waar ik nu werk is ooit een klant van mij geweest toen ik nog bij PwC werkte. Eigenlijk dus via mijn eigen klanten netwerk.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:24

Bij EY Den Bosch zijn ook veeeeeel mensen ontslagen of op andere wijzen eruit gebonjourd :=. Blij dat ik nu bij een kleiner kantoor zit, als ik het hier ook maar afwachten.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:26

Als je nog genoeg werk hebt hoef je je volgens mij niet al te veel zorgen te maken. Werk je er al lang?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:29

Ik werk er nu anderhalf jaar. We beginnen hier wel ernstig uit ons werk te lopen. Heb nog een hele grote klant liggen 2008 en 2009, maar die levert niets op. Heel misschien kunnen we daar eind september aan beginnen. Verder heb ik alle klanten die ik vorig jaar vanaf april heb gedaan sowieso al gedaan en er zijn niet zoveel nieuwe klanten bij gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:34

Tijdens en na mijn stage zijn er ook een aantal mensen ontslagen bij BDO, vooral op de controle afdeling.. Werk liep tegen het eind van mijn stage ook erg terug, moest toen veel archiveren haha ;)

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:34

Hmm, dat is inderdaad niet al te druk. Hoe komt het dat die klant waar je 2008/2009 voor moet doen niets oplevert?

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:37

Relaxed schreef:
Tijdens en na mijn stage zijn er ook een aantal mensen ontslagen bij BDO, vooral op de controle afdeling.. Werk liep
tegen het eind van mijn stage ook erg terug, moest toen veel archiveren haha ;)

Welke periode heb je daar stage gelopen? als het richting de zomer gaat dan is het wel normaal dat er niet al te veel werk is. Tja voor archiveren worden veel stagaires vaak misbruikt ;) Wij hadden op kantoor ook wel de grap dat je als stagair goed moest zijn in de 3 K's (koffer sjouwen/koffie zetten/kopieren) :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:38

Dat was juni 2009 dat mijn stage afliep :j Al het archiefwerk was toen al klaar, met zoveel man zijn we daar toen mee bezig geweest.. Toen zijn er ook al een aantal ontslagen.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:39

Tamara81 schreef:
Hallo allemaal, mag ik me ook bij dit topic aan sluiten? Ik ben al heel wat jaartjes bezig op Nyenrode met de RA variant. Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van mijn Masterscriptie en daarna moet ik nog een jaar theorie + mijn stage...

In welke plaats volg jij college?

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:41

Nu ik bezig ben met mijn scriptie zijn er even geen colleges maar daarvoor en straks weer in Rotterdam en als daar geen plek is in Utrecht en jij?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 15:42

Ik zat toen ik op Nyenrode zat in Eindhoven en daarna in Breda want Eindhoven werd opgeheven :\

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:11

Ik zit meestal in Breda :)

Rotterdam is ook leuk :)

Waar gaat je scriptie over?