Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apoc

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:09

ja precies, dat is hetzelfde bedrijf.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:33

Ik kan je wel een tip geven in dit.

Zet een korte snelle brief in je cv zelf iets van 3 zinnen waar in je motivatie inzet en waarom je wilt werken.

Ik heb es bij de kantoren gekeken hoe het aan toe ging meeste gingen al direct de CV openen en niet de brief lezen.

Het kan zijn ze de brief pas lezen als de CV intressant is. Ze zullen raar opkijken als ik ernaar vraagt waarom ze niet eerst de brief leest terwijl ik alleen wat documentairen komt afleveren :P

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:38

Ik vind het ook K*T dat ik niks kan vinden.
Werk nu bij de Jumbo als vulploegmedewerker, vind ik eigelijk niet meer leuk, maar dan heb ik wel tenminste werk ( En in begin vond k het opzich wel leuk)
En nu zoek ik ander werk, maar ik kan gewoon niks vinden.
Toen ik eerst 14 was zij ik altijd als ik 16 ben kan ik echt wel goed werk vinden etc. En nu ben ik 16 :') niks te vinden, ook geen leuke dingen ofzo :P

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:26

AAARGHHHH ik haaaaaat bussen!

Ik had vandaag een sollicitatiegesprek om 11 uur in Nieuwegein.
Had het helemaal uit gedokterd via 9292ov.nl en zou om kwart voor 11 arriveren op plaats van bestemming...
Dat had dus zo moeten zijn he ;)
In werkelijkheid kwam mijn eerste bus niet opdagen, miste ik mijn aansluiting en kwam tot de conclusie dat er een gewijzigde dienstregeling is waardoor ik een half uur te laat zou komen -.-

Toen heb ik het bedrijf maar even opgebeld om me te excuseren en mijn afspraak te verplaatsen, dus morgen poging 2 :)
Ben ook nog 2 keer over een stoeprand gestruikeld en tegen een hele grote meneer aangelopen -.-
bah baaldag.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:42

Suuskipje schreef:
AAARGHHHH ik haaaaaat bussen!

Ik had vandaag een sollicitatiegesprek om 11 uur in Nieuwegein.
Had het helemaal uit gedokterd via 9292ov.nl en zou om kwart voor 11 arriveren op plaats van bestemming...
Dat had dus zo moeten zijn he ;)
In werkelijkheid kwam mijn eerste bus niet opdagen, miste ik mijn aansluiting en kwam tot de conclusie dat er een gewijzigde dienstregeling is waardoor ik een half uur te laat zou komen -.-

Toen heb ik het bedrijf maar even opgebeld om me te excuseren en mijn afspraak te verplaatsen, dus morgen poging 2 :)
Ben ook nog 2 keer over een stoeprand gestruikeld en tegen een hele grote meneer aangelopen -.-
bah baaldag.

aah pechhhhdagg

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:11

Suuskipje, alvast succes voor morgen dan maar. Hopelijk gaat het dan allemaal wat gemakkelijker.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:15

Net weer een paar keer gesolliciteerd. Ben benieuwd. :))

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:34

Op wat heb voor dingen heb je gesolliciteerd?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:37

Uhmm das een goede :+

Verkoopmedewerker bij Hunkemoller (open sollicitatie heb daar al eens gewerkt dus misschien een voordeel)

Verkoopmedewerker bij T-For Telecom

Assistent Filiaal Manager bij Aktiesport

Bedrijfsleider bij JYSK (nieuw warenhuis in Nederland)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:42

haha lekker verschillend :D

Hunkemoller lijkt me wel echt super en ze zoeken daar meestal wel mensen die al ervaring hebben.
Wat vind je zelf de leukste??

Ik hoop dat het wat word :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:44

Nouja, ik heb bij Hunkemoller gewerkt en tot nu toe echt wel mijn leukste werkervaring daar. :j Alleen jammer dat ze geen open vacatures in mijn buurt hebben, daarom maar een open sollicitatie gedaan met de hoop dat dat impact heeft op mijn werkervaring bij hun. :=

Verder lijkt me een assistent filiaal manager ook heel tof (overigens had ik ook nog bij Coolcat hiervoor gesolliciteerd vanavond).

Maar op dit moment, ja Hunkemoller omdat ik het bedrijf en de werkzaamheden al ken en die zijn erg leuk. :))

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:49

Mijn gesprek van vanmiddag heb ik afgezegd. Schoonmoeder ligt in ziekenhuis en blijkt longkanker te hebben. We kregen precies de uitslagen vd tests rond de tijd van het soll.gesprek dus heb die verzet naar volgende week.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:00

bollebeer schreef:
Ik heb vandaag ontslag genomen. Heel stom natuurlijk in deze tijd, maar ik trok het echt niet meer. Liep alleen maar heel chagerijnig rond, had daar ook mijn collega's mee. Blijf nog een paar weken en dan ben ik weg.
Hoop dat ik snel weer wat anders kan vinden. Was al wel een tijdje half/half aan het solliciteren maar na 1 afwijzing gaf ik het eigenlijk alweer op. Daarom hoop ik ook dat nu ik een stok achter de deur heb, ik er meer achteraan ga en dus ook sneller een nieuwe baan heb.

Dit heb ik 3 maanden terug inderdaad ook gedaan omdat ik t niet meer trok bij t bedrijf. Ben nu nog steeds werkloos. Wel al 4 gesprekken gehad en nog 6 sollicitaties lopen op dit moment. Maar ja, tis lastig.
Hoop op positief bericht deze week :)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:29

Nuage schreef:
Mijn gesprek van vanmiddag heb ik afgezegd. Schoonmoeder ligt in ziekenhuis en blijkt longkanker te hebben. We kregen precies de uitslagen vd tests rond de tijd van het soll.gesprek dus heb die verzet naar volgende week.

jeetje, dat komt dan ook even hard aan. Heel veel sterkte!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:03

ik meld me ook maar eens in dit topic
ik heb nu 3 jaar bij de c1000 in vaals gewerkt, en krijg nu dus mijn contract niet verlengd. Nu komt het bij mij nogal slecht uit, omdat ik sinds september 2008 ziek ben en nog steeds niet hersteld ben en ik in september begin aan een nieuwe opleiding.
Maarjah, vanaf 16 september ben ik ook werkeloos, en ik heb het geld nodig, ookal weet ik niet of ik kan werken naast school... maar moet het maar gewoon proberen, er zit niets anders op.

ik heb nu een sollicitatiebrief geschreven samen met mijn vriend (en curriculum vitae). Kan iemand die misschien voor mij nakijken?
Ik heb gewoon een universele brief opgesteld die ik zo naar meerdere bedrijven in de buurt van mijn school kan sturen. Ik moet voor 1 bedrijf nog een aparte brief maken omdat ik daar wel weet voor welke functie ik solliciteerd.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:07

Ik ben sinds een tijdje bezig om een baantje te zoeken!
Heb nu al gemerkt dat het hardstikke moeilijk gaat worden.Intertoys heeft me al afgewezen :+
Maarja, dat kan je verwachten met 14 (bijna 15) jarige leeftijd, en totaal geen werkervaring op een stage na..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:31

Helaas ben ik ook alweer eventjes aan het zoeken. Het bedrijf waar ik werk gaat falliet, misschien dat ze mogelijk een doorstart gaan maken mits ze een koper vinden. Op dit moment zijn alle klanten al weg bij ons dus dat word wel erg lastig...

Vandaag weer een sollicitatie gesprek gehad. Morgen weer een gesprek bij een werving en selectie bureau, de vierde alweer... Maargoed dan sta ik maar ingeschreven, als ze wat voor mij vinden is dat altijd mooi meegenomen ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:22

Is het misschien leuk om allemaal hier een sollicitatiebrief te plaatsen die je hebt verstuurd?
Dan haal je alle informatie van het bedrijf enzo er natuurlijk uit ;)

Lijkt me wel leerzaam en ook leuk om te zien hoe anderen een soll.brief schrijven!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:28

van werkzoeken moet je gewoon een dagtaak maken.
Toen ik klaar was met mijn opleiding was de arbeidsmarkt ook heel slecht, slechter dan nu. Ik had een magere opleiding, werkervaring had ik niet echt en ik was al 28...

Ik ging elke week naar het arbeidsbureau om te vragen of ze iets voor me hadden. elke week met mn brommertje 21 km heen en 21 km terug, in de stromende regen. Je zag die man kijken "Oh nee, niet zij weer..."
Verder stond ik bij 11 uitzendbureaus ingeschreven en ging alle uitzendbureaus ook elke week bij langs.

Binnen 3 week had ik 2 uitzendbanen en nog 1 week later een vaste baan via het arbeidsbureau.

O ja, sollicitatiebrief; maak vooral maatwerk van elke brief en gebruik geen standaard. Denk vooral goed na wat voor organisatie het is en wat voor iemand ze zoeken. Ik ga alle eisen bij langs en noem ze allemaal als eigenschap van mij of als iets wat goed bij mij past. Dat moet je natuurlijk allemaal goed onderbouwen! Toon aan dat je de perfecte kandidaat bent.
Op al mijn sollicitatiebrieven die ik ooit geschreven heb, op 1 na heb ik een uitnodiging gehad.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:01

Als je reageert op een vacature, kijk dan goed naar de vacature wat erin staat. Bel dan het bedrijf op en vraag iets over de vacature. Vaak staat er maar een summiere beschrijving van wat ze zoeken en zo'n telefoongesprek kan dan best verhelderend zijn. Onthoud de naam van degene met wie je gesproken hebt en vermeld die in je brief.

Op deze manier kennen ze je naam al en het komt ook nog eens gemotiveerd over :)

Op het moment bel ik overigens ook heel bedrijven gewoon af of ze misschien openstaande vacatures hebben of die wellicht binnenkort krijgen. Zoja dan stuur ik een brief + CV, zoniet dan bedank ik ze vriendelijk voor hun tijd en bel de volgende weer op :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:48

Ik had dit naar één van de bedrijven gestuurd:

Citaat:
Geachte heer .......,

Is de vacature van begroter nog onvervuld, zoals te lezen is op de website www.????.nl? Een opleiding Scheepsbouwkunde op HBO-niveau en communicatief vaardig alsmede een gedegen computerkennis en een teamplayer? Dit zijn mijn kwaliteiten. Ik ben zeer enthausiast over de functie en kom hier voor graag in aanmerking, omdat ik van mening ben dat mijn kwaliteiten goed uit komen in de bovenstaande functie.

Wat mij in de functie van begroter in het bijzonder aantrekt: de wisselwerking tussen het technische en commerciële aspect van de scheepsbouw. Tijdens mijn stages voor de opleiding HBO Scheepsbouwkunde en mijn huidige ben ik erachter gekomen dat ik een afwisselde baan ambieer. Ik mis in mijn huidige werk de afwisseling en interactie met klanten en collega’s.

De HBO opleiding Scheepsbouwkunde die ik heb gevolgd heb, levert een goede technische basis. Communicatieve vaardigheden heb ik met name opgedaan bij mijn werkzaamheden bij de C&A, waar ik klanten adviseerde en collega’s inwerkte. In mijn huidige baan heb ik geleerd om op gestructureerde wijze werkzaamheden uit te voeren en resultaatgericht te werken.

Ik ben doelgericht, zeer leergierig en meer dan bereid eventuele aanvullende opleidingen of trainingsprogramma’s die nodig zijn voor deze functie te vervullen, te volgen.

Voor meer informatie over mijn werkervaring en en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,

Ik werd meteen uitgenodigd omdat de brief er zo uitsprong. De brief is trouwens een beetje van mijzelf en een beetje van carrieretijger.nl

Ben trouwens ergens anders gaan werken, omdat daar de arbeidsvoorwaarden (salaris en secundair) beter waren. Daar ga ik maandag beginnen. Voor die baan ben ik benaderd, dus had ik niet eens een brief nodig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:06

Je bent daarop uitgenodigd? Serieus? Ik zie toch een aardig aantal typ, spel en stijlfouten.

Die opmerking over de CV van Kensha over je motivatie : ik had bij mijn CV ook altijd een kopje met 'kernwoorden' staan zoals eigenschappen en dergelijke.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:09

Ik heb deze brief geschreven voor de functie waar ik vrijdag op 2e gesprek mag komen

Citaat:
Geachte heer, mevrouw,

Via deze weg wil ik graag solliciteren op uw vacature voor een eerstelijns IT helpdeskmedewerker. Bijgevoegd vind u mijn CV met hierin mijn werkervaring en opleidingsniveau. In deze brief zal ik de voor deze functie relevante ervaring kort toelichten.

In het verleden heb ik voornamelijk functies bekleed die gericht waren op dienstbaarheid en communicatie, zowel intern als extern. Uiteindelijk heb ik na een lang dienstverband bij een semi-overheidsinstantie besloten om ook eens in de commerciële markt de uitdaging aan te gaan. Via een omzwerving kwam ik uiteindelijk terecht bij blablabla te Wormerveer als eerstelijns IT medewerker. Tijdens dit dienstverband heb ik enorm veel geleerd over IT en kon ik uiteindelijk zelfstandig functioneren als eerstelijns helpdeskmedewerker. Naast de dagelijkse helpdeskwerkzaamheden kon ik daarnaast ook op communicatievlak dingen toevoegen aan de IT afdeling en zodoende heb ik enkele interne projecten rondom implementatie van nieuwe software succesvol afgerond. Wegens de financiële crisis werd ik na het afronden van deze projecten helaas wegbezuinigd.

Hierdoor ben ik wederom op zoek naar functie in de IT waarbij ik tevens gebruik kan maken van mijn communicatieve vaardigheden en mijn nieuw verworven kennis. Deze keer ben ik echter specifiek op zoek naar een vaste baan. Graag zou ik mijzelf verder ontwikkelen en ik denk dat de functie bij uw bedrijf hierop precies aansluit. Tevens denk ik aan de door u gevraagde capaciteiten te voldoen.
Graag zou ik tijdens een persoonlijk gesprek verder met u van gedachten wisselen over het mogelijke invullen van deze functie.

Met vriendelijke groet,

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:18

whaaaa ik ben net uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek!! Maandagochtend 8.30u!

Citaat:
Geachte heer ,

Per toeval kwam ik vandaag op uw website terecht, waar mijn oog viel op de vacature adviseur VvE-Beheer.

Uit uw vacature blijkt dat u op zoek bent naar een pro-actief en enthousiast persoon die goed contacten kan onderhouden en door haar accurate werk genomen besluiten kan doorvoeren in de administratie en onderhoudsplanning van de VvE’s die zich onder haar hoede bevinden. Middels deze brief en mijn bijbehorend cv wil ik u graag uitleggen waarom ik die persoon ben.

Sinds 1 augustus 2007 ben ik actief in het VvE Beheer. Tijdens mijn bijbaan bij .....bleek dat ik de juiste kwaliteiten had om in het beheer van VvE’s te werken. Ik werk accuraat, zelfstandig en heb visie op het beheer van verenigingen van eigenaren. Sinds 1 maart 2008 ben ik fulltime in dienst getreden en dankzij mijn leergierigheid heb ik mij de verschillende facetten van het VvE-Beheer binnen korte tijd eigen gemaakt.

Zo is het mij door mijn enthousiaste en proactieve houding gelukt een aantal slapende VvE’s te laten ontwaken en het beheer actief aan te pakken. In samenspraak met de leden zijn de financiën van deze VvE’s op orde gebracht en is het onderhoud van de complexen onder de loep genomen.

Ik haal persoonlijk erg veel plezier uit het contact met het bestuur en de leden. De jaarlijkse vergadering vind ik dan ook een van de leukste facetten van het VvE-beheer, in een groep kom ik goed tot mijn recht. Dit komt door mijn natuurlijk overwicht en de wijze waarop ik mijn aanpak en opstelling aanpas aan de dynamiek van de groep die voor mij zit en, ook niet onbelangrijk, aan de voorzitter en het bestuur in het bijzonder.

In de toekomst zou ik graag mijn kennis en vaardigheden op het gebied van VvE Beheer uitbreidden. .....is een prettige werkgever, maar ik ben op zoek naar een wat grotere en professionelere organisatie waar ik deze kans kan krijgen. In een persoonlijk gesprek licht ik dit graag toe.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

ben uitgenodigd op bovenstaande brief, maar volgens mij had ik ook een bladiebla brief op kunnen sturen, want mensen met ervaring in vve beheer zijn nogal schaars. Dat zal ook wel verklaren waarom ze in september pas de gesprekken zouden voeren, maar mij al veel eerder uit hebben genodigd...

@ Nuage: goede brief! Kort en helder samengevat wie je bent en wat je wilt, daar schort het bij mij nog wel eens aan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:38

Woods ik vind jouw brief ook erg aansprekend! Net even iets meer persoonlijkheid in je brief, iets wat ik tegenwoordig niet meer doe om een of andere reden...