Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suuskipje schreef:AAARGHHHH ik haaaaaat bussen!
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek om 11 uur in Nieuwegein.
Had het helemaal uit gedokterd via 9292ov.nl en zou om kwart voor 11 arriveren op plaats van bestemming...
Dat had dus zo moeten zijn he
In werkelijkheid kwam mijn eerste bus niet opdagen, miste ik mijn aansluiting en kwam tot de conclusie dat er een gewijzigde dienstregeling is waardoor ik een half uur te laat zou komen -.-
Toen heb ik het bedrijf maar even opgebeld om me te excuseren en mijn afspraak te verplaatsen, dus morgen poging 2
Ben ook nog 2 keer over een stoeprand gestruikeld en tegen een hele grote meneer aangelopen -.-
bah baaldag.
bollebeer schreef:Ik heb vandaag ontslag genomen. Heel stom natuurlijk in deze tijd, maar ik trok het echt niet meer. Liep alleen maar heel chagerijnig rond, had daar ook mijn collega's mee. Blijf nog een paar weken en dan ben ik weg.
Hoop dat ik snel weer wat anders kan vinden. Was al wel een tijdje half/half aan het solliciteren maar na 1 afwijzing gaf ik het eigenlijk alweer op. Daarom hoop ik ook dat nu ik een stok achter de deur heb, ik er meer achteraan ga en dus ook sneller een nieuwe baan heb.
Citaat:Geachte heer .......,
Is de vacature van begroter nog onvervuld, zoals te lezen is op de website www.????.nl? Een opleiding Scheepsbouwkunde op HBO-niveau en communicatief vaardig alsmede een gedegen computerkennis en een teamplayer? Dit zijn mijn kwaliteiten. Ik ben zeer enthausiast over de functie en kom hier voor graag in aanmerking, omdat ik van mening ben dat mijn kwaliteiten goed uit komen in de bovenstaande functie.
Wat mij in de functie van begroter in het bijzonder aantrekt: de wisselwerking tussen het technische en commerciële aspect van de scheepsbouw. Tijdens mijn stages voor de opleiding HBO Scheepsbouwkunde en mijn huidige ben ik erachter gekomen dat ik een afwisselde baan ambieer. Ik mis in mijn huidige werk de afwisseling en interactie met klanten en collega’s.
De HBO opleiding Scheepsbouwkunde die ik heb gevolgd heb, levert een goede technische basis. Communicatieve vaardigheden heb ik met name opgedaan bij mijn werkzaamheden bij de C&A, waar ik klanten adviseerde en collega’s inwerkte. In mijn huidige baan heb ik geleerd om op gestructureerde wijze werkzaamheden uit te voeren en resultaatgericht te werken.
Ik ben doelgericht, zeer leergierig en meer dan bereid eventuele aanvullende opleidingen of trainingsprogramma’s die nodig zijn voor deze functie te vervullen, te volgen.
Voor meer informatie over mijn werkervaring en en werkzaamheden verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.
Met vriendelijke groet,
Citaat:Geachte heer, mevrouw,
Via deze weg wil ik graag solliciteren op uw vacature voor een eerstelijns IT helpdeskmedewerker. Bijgevoegd vind u mijn CV met hierin mijn werkervaring en opleidingsniveau. In deze brief zal ik de voor deze functie relevante ervaring kort toelichten.
In het verleden heb ik voornamelijk functies bekleed die gericht waren op dienstbaarheid en communicatie, zowel intern als extern. Uiteindelijk heb ik na een lang dienstverband bij een semi-overheidsinstantie besloten om ook eens in de commerciële markt de uitdaging aan te gaan. Via een omzwerving kwam ik uiteindelijk terecht bij blablabla te Wormerveer als eerstelijns IT medewerker. Tijdens dit dienstverband heb ik enorm veel geleerd over IT en kon ik uiteindelijk zelfstandig functioneren als eerstelijns helpdeskmedewerker. Naast de dagelijkse helpdeskwerkzaamheden kon ik daarnaast ook op communicatievlak dingen toevoegen aan de IT afdeling en zodoende heb ik enkele interne projecten rondom implementatie van nieuwe software succesvol afgerond. Wegens de financiële crisis werd ik na het afronden van deze projecten helaas wegbezuinigd.
Hierdoor ben ik wederom op zoek naar functie in de IT waarbij ik tevens gebruik kan maken van mijn communicatieve vaardigheden en mijn nieuw verworven kennis. Deze keer ben ik echter specifiek op zoek naar een vaste baan. Graag zou ik mijzelf verder ontwikkelen en ik denk dat de functie bij uw bedrijf hierop precies aansluit. Tevens denk ik aan de door u gevraagde capaciteiten te voldoen.
Graag zou ik tijdens een persoonlijk gesprek verder met u van gedachten wisselen over het mogelijke invullen van deze functie.
Met vriendelijke groet,
Citaat:Geachte heer ,
Per toeval kwam ik vandaag op uw website terecht, waar mijn oog viel op de vacature adviseur VvE-Beheer.
Uit uw vacature blijkt dat u op zoek bent naar een pro-actief en enthousiast persoon die goed contacten kan onderhouden en door haar accurate werk genomen besluiten kan doorvoeren in de administratie en onderhoudsplanning van de VvE’s die zich onder haar hoede bevinden. Middels deze brief en mijn bijbehorend cv wil ik u graag uitleggen waarom ik die persoon ben.
Sinds 1 augustus 2007 ben ik actief in het VvE Beheer. Tijdens mijn bijbaan bij .....bleek dat ik de juiste kwaliteiten had om in het beheer van VvE’s te werken. Ik werk accuraat, zelfstandig en heb visie op het beheer van verenigingen van eigenaren. Sinds 1 maart 2008 ben ik fulltime in dienst getreden en dankzij mijn leergierigheid heb ik mij de verschillende facetten van het VvE-Beheer binnen korte tijd eigen gemaakt.
Zo is het mij door mijn enthousiaste en proactieve houding gelukt een aantal slapende VvE’s te laten ontwaken en het beheer actief aan te pakken. In samenspraak met de leden zijn de financiën van deze VvE’s op orde gebracht en is het onderhoud van de complexen onder de loep genomen.
Ik haal persoonlijk erg veel plezier uit het contact met het bestuur en de leden. De jaarlijkse vergadering vind ik dan ook een van de leukste facetten van het VvE-beheer, in een groep kom ik goed tot mijn recht. Dit komt door mijn natuurlijk overwicht en de wijze waarop ik mijn aanpak en opstelling aanpas aan de dynamiek van de groep die voor mij zit en, ook niet onbelangrijk, aan de voorzitter en het bestuur in het bijzonder.
In de toekomst zou ik graag mijn kennis en vaardigheden op het gebied van VvE Beheer uitbreidden. .....is een prettige werkgever, maar ik ben op zoek naar een wat grotere en professionelere organisatie waar ik deze kans kan krijgen. In een persoonlijk gesprek licht ik dit graag toe.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,