Ontslag door crisis... wie nog meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 05:40

4EverHobbes schreef:
Het feit dat velen nu zonder baan zitten is de schuld van de overheid/maatschappij,

Ook niet waar... het is simpelweg de schuld van het bedrijfsleven en de manier waarop het kapitalisme in elkaar zit. Lenen, lenen, lenen...

Belsje

Re: Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 06:56

Bingo!

"uw afdeling is niet meer" ... *zucht* En dan te denken dat er collega's zijn met verdomme slechte beoordelingen e.d.. Dat krijg je dan nog te horen ook, baas tevreden klant tevreden ... Maar helaaaaaaaaaas :(

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 07:01

Mijn vader ís ontslagen, bij m'n moeder gaan ontslagen vallen, m'n broertje kan niet aan een baan komen.. En ik, kan ook niks vinden in mijn sector..

Maar, mijn vriend.. heeft een half jaars contract gekregen! :)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:38

Ik ben ook ontslagen, en heb nu nog steeds geen werk....erg moeilijk te vinden nu.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:22

Tja ... inderdaad, valt tegen he om wat leuks te vinden ^)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:27

Ik ben inmiddels al aan het solliciteren op de minder leuke dingen.. wil gewoon weer werk -O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:29

Is het niet goed afgelopen met dat 2e gespreks dan Denk4ever? Daar wilden ze je toch hebben? (zij het in een andere functie)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 07:45

Ja, die indruk kreeg ik wel en was ook een heul leuk gesprek...
Helaas kreeg ik aantal dagen laten een l*llig mailtje dat de keus toch op een ander was gevallen -O-

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:19

Jammer Denk4ever dat het niets is geworden. Ik heb zelf dan wel wat gevonden maar lees en leef nogsteeds met jullie mee. Sterkte dames hoop dat jullie snel iets mogen vinden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:25

mijn vriend is ook ontslagen...hij was video-additer...het is voor ons niet z'on ramp omdat we gewoon genoeg reserves hebben en gewoon kunnen leven zonder bijstand ofzo.
maar voor veel mensen is het een grotere ramp....

We doen wel een derde auto weg,waar we toch niet in reden en de staatsloterij is ook opgezegt(dat scheelt toch 100 euro per maand...winnen gaan we toch niet)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:49

Jeetje Denk4ever, balen! Zeker omdat je ze je zo hoopvol stemden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:56

mijn ouders werken allebei in het onderwijs als directeur, dus die zullen niet zo snel ontslagen worden:P
maar wel rot voor je!
hopelijk vind je snel een nieuwe baan

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 18:42

Ik heb een dillema -O-
Nou ja, nog niet echt een dillema want ik ben nog helemaal niet aangenomen maaar, ik ga maandag op gesprek voor een baan waarvan ik niet weet of ik die wel wil :o

Gaat om een baan bij een Custumer Contact Centre van een bank. Wat dus inhoudt dat je zeg maar op de klantenservice komt.. dat op zich lijkt me leuk.. maaaaaar ze hechten er bijzonder veel waarde aan dat je er bij ieder gesprek commercieel gezien meer uithaalt.
Als iemand dus belt over een lening en bijvoorbeeld zegt, ik bel na mijn vakantie wel terug. Dan moet ik er dus op in gaan en ze bijvoorbeeld een reisverzekering "aansmeren"

In de voorselectie is er al erg op dat commerciele gedeelte gehamerd en heb ik aangegeven dat ik daar geen ervaring in heb en ook niet weet of ik dat in me heb..
Die voorselecties zijn overigens gehouden door een uitzendbureau...

Nu ga ik maandag op gesprek bij de betreffende bank.. en vanuit het uitzendbureau is me op het hart gedrukt dat ik mezelf moet verkopen en moet hameren dat ik dus wel heel erg commercieel ben.. maar dat ben ik dus niet..
nu begin ik dus te twijfelen.. want ergens heb ik het gevoel alsof ik mezelf dus anders moet presenteren dan ik ben...
Toen ik bij uitzendbureau zei dat ik het commerciele wel kon leren kreeg ik te horen dat ik dat bij de bank niet moest zeggen, maat gewoon zeggen dat ik het wel kan!
maar dan zou ik dus liegen :o

Nu is het heel dubbel allemaal, want het is tenslotte wel werk en aangezien ik nu op het punt ben dat ik in de ww dreig te komen zou ik niks liever dan een baan willen...

En nu zullen sommige denken, joh als je maar wat hebt kun je altijd verder zoeken..
Maar in dit geval moet je ivm de opleiding daar minimaal een jaar blijven werken..

Owwwwww, ik weet het gewoon allemaal niet meer...
(en misschien maak ik me druk om niks en wordt ik niet eens aangenomen, maar voor nu weet ik echt niet wat ik moet)

Overigens heb ik ook gesolliciteerd naar iets heeeel anders, wat me veel en veel leuker lijkt hoewel het ook veel en veel minder zou verdienen.. maar ben ik dan gek dat ik dat toch liever heb??

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:00

DenK4ever schreef:
En nu zullen sommige denken, joh als je maar wat hebt kun je altijd verder zoeken..
Maar in dit geval moet je ivm de opleiding daar minimaal een jaar blijven werken..

Ik snap je dilemma maar al te goed hoor! Voor hetzelfde geld kom je straks binnen dat jaar de ideale baan tegen :(:)

Ik ben trouwens via een detacheringsbedrijf ergens voorgestelt dus ben benieuwd of er een gesprek uitrolt! Ik hoop van wel, want de werktijden bevallen me wel en het is redelijk in de buurt...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:05

ik zou het niet doen..........

ik persoonlijk heb veel baat bij de crisis........ personeel ligt voor het oprapen bij wijze van..........

wel moet ik heel erg opletten, want eerlijk is braaf........ van echt goed personeel wil een werkgever niet af.......

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:09

nou ja, "gelukkig" is bij ons al het personeel ontslagen en lag het niet aan mij persoonlijk :o en zou hopelijk een nieuwe werkgever dat ik een slecht personeelslid zou zijn daardoor...

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:11

Dat zet me aan het denken.. zou ik in een sollicitatiebrief aan moeten geven dat ik aan het solliciteren ben ivm faillisement??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:13

dat kan ook :) :) maar ik heb helaas wat mijn neus gestoten de afgelopen maanden ;)

en dan vooral bij personeel dat door reorganisatie weggesanneerd is.

als alles weg moet, dan is er weinig over te houden voor een werkgever :)

@ Denk4ever......... zou het wel doen :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:33

Heb je al ge-pb't, maarre, niet doen hoor. Is tegenover niemand goed en eerlijk. Ik denk dat je jezelf er alleen maar verder mee de oliebol in brengt.

En crisis of niet, er is ook nog zoiets al loyaal blijven aan jezelf.

Beter een paar maandjes WW en dan weer een geschikte baan voor jaren. Of zoals een collega van me zou zeggen: "let's not waist each others time".

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:59

Pffff ik zit zo hard in dubio ... Mijn job was er eentje die compleet niet aansloot op mijn studie, een bedrijfspsycholoogje dat business intelligence gaat verkopen is geen logische stap (dat is ook de reden waarom ik er nu uitgezet ben ... Aan mij hebben ze gewoon weinig). Collega's vragen nu wat ik "nu" wil gaan doen en ik weet het niet. Ga ik niet altijd "de psycholoog" blijven terwijl zij allemaal IT'ers zijn als ik in dezelfde branche blijf?

Vrijdag een gesprek bij een bedrijf dat ook BI consultants zoekt. Mijn diploma leek in eerste instantie geen probleem. Maar wat op termijn? Durf ik zo'n job uberhaupt nog ooit aan? :(

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:19

Moeilijk DenK4ever, ik heb zelf dat werk gedaan bij een bekende bank.. ben er echt doodongelukkig geworden en zelfs een tijdje overspannen thuisgezeten. Maar ik ben echt totáál niet commercieel! ;)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:12

KiWiKo schreef:
van echt goed personeel wil een werkgever niet af.......

Dit geld natuurlijk niet in alle situaties...
Op mijn werk is het bijv zo dat het uwv met regels aankomt en daar heb je je als bedrijf zijnde aan te houden :(:) Zo zijn een collega en ik over een tijdje werkeloos en 2 collega's waar mijn leidinggevende niks/weinig mee kan blijven daar werken :+ Mijn leidinggevende heeft het er ook erg moeilijk mee en steunt ons op alle mogelijke manieren met solliciteren etc etc.
Het personeelsbestand waar ik werk krimpt trouwens ong. 1/3...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:27

dat is waar Rianneke, een werkgever moet rekening houden met het afspiegelingsbeginsel en daar is een werkgever idd soms ook niet al te blij mee ;) Dus het is zeker niet zo dat een werkgever mag/kan bepalen wie blijft en wie vertrekt...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:31

Precies! Anders waren ze wel met de "rotte appels" begonnen :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:51

jahoor :) een werkgever KAN echt zelf bepalen wie blijf en gaat.

voor de ene zal hij makkelijk een ontslagvergunning krijgen bij het CWI en de andere gaat geld kosten :) :) bij dit soort reorganisaties geld voor het cwi de fifo regeling..........
Dit is alleen bij contracten voor onbepaalde tijd.

bij contracten voor bepaalde tijd, die gewoonweg van rechtswege aflopen bij einddatum....... is het heel simpel, dat wat matig functioneerd word niet verlengd, en dat wat goed functioneerd wel..........