uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 21:21

nog even voor de duidelijkheid, ik wil geen uitkering meer gaan aanvragen ookal had het gekunnen.

ik heb nu dus nog een solli lopen en mocht dit niet doorgaan ga ik erg graag op het aanbod van kiwiko in.
waarom ik dit niet meteen doe is omdat de plek waar ik nu heb gesolliciteerd in heel veel vlakken perfect is voor mij.

de eerdere vraag over schulden, die heb ik mede dankzij mijn vriend opgelopen. hij zit al jaren erg krap kwa financien vanwege prive redenen en ik had op dat moment de mogelijkheid om een groot bedrag te lenen, dit heb ik helaas gedaan en daar zit ik nu nog een tijdje aan vast.

het voorbeeld van nixx sorry voor mij zijn de dingen anders gelopen dan ik misschien had gewild of had gekunnen. ik had niet de mogelijkheden om dit allemaal te regelen. dit ook mede dat ik erg vroeg in mijn huidige relatie ben gestapt en dus meer bezig was met me vriend dan met mezelf.
nu zijn we op een punt beland dat het voor de relatie maar ook voornamelijk voor onze individuen beter is om onze eigen levens eens goed op te pakken en er iets van te gaan maken.

tot zo ver weer een uitleg

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:37

nixx schreef:
Nimue schreef:
Het gaat hier dus niet om ergens gaan werken en ondertussen verder zoeken; dat heb ik zelf ook wel eens gedaan (maar dat wel eerlijk aangegeven bij mijn werkgever). Het gaat hier om aanbod B al aannemen, terwijl je eigenlijk liever aanbod A hebt en over een dag of wat al te horen krijgt wat daar uit gaat komen, en dan aanbod B weer afketsen als A doorgaat.

Ik zou dat niet laten vallen in een sollicitatie of als je daar al aan de slag bent. Denk dat ze dan eerder een ander aannemen.

Het hangt er een beetje vanaf wat voor soort werk het is, natuurlijk. Ik werkte toen ver onder mijn niveau, dus mijn werkgever had het ook al wel begrepen als ik het niet gezegd had. ;) Toch vind ik het wel beter om eerlijk te zijn, als het enigszins kan. Als je echt héél hard om het geld verlegen zit moet je idd misschien liegen om bestwil, maar als het enigszins kan zou ik toch eerlijk zijn. Ik werk er zelf ook niet prettig en op mijn gemak als ik ondertussen stiekem verder solliciteer. Bovendien kun je die werkgever op zo'n manier ook nooit meer als referentie opgeven, en als je er door omstandigheden een jaar of meer gezeten hebt, zal daar bij sollicitaties misschien toch wel naar gevraagd worden.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 00:56

Yessy schreef:
__Possie__ schreef:
Nou ja mijn schoonzusje houd ook veel liever haar handje op en der uitkering vrolijk op te vangen, ze werkt dus niet! Ze had werk totdat ze haar zwangerschap ontdekte heeft ze meteen ontslag genomen doordat ze zei van moet nu aan het kind denken. Pfoe ze was nog maar net zwanger en dan meteen al hup stoppen met werken en uitkering vangen, ze heeft ook nog nooit echt goed werk in handen gehad, en zit nu dus ook vrolijk altijd elke maand op haar uitkering te wachten, en ook krijgt ze haar studiefinanciering + prestatiebeurs nog gewoon. terwijl ze niet eens meer naar school gaat in sept 2006 begonnen met opleiding en nog niet eens een half jaar naar school gegaan, maar wel elke maand stufi vangen + prestatiebeurs!!!!!

Is toch van de zotte ?????

Kan die combinatie? Stufi en uitkering?
Over die stufi zou ik me weinig zorgen maken, die krijgt ze 4 of 5 jaar en als ze niet binnen 10 jaar een diploma heeft mag ze dat allemaaal terugbetalen :)

Nee, natuurlijk kan dat niet, dus ergens klopt er iets niet in dit verhaal. Sowieso werken veel opleidingen met een bindend studieadvies dus het lijkt me sterk dat ze gewoon ingeschreven blijft staan terwijl ze al 2 jaar niet naar school is geweest. Misschien dat het de volgende keer wel zo netjes is om even te vragen hoe het zit voordat je zulke verhalen ophangt over je schoonzusje.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:02

Nou sorry hoor maar ze ontvangt wel degelijk uitkering maar ook stufi + prestatiebeurs ... Doordat ze wel eens loopt te mekkeren van dat ze weer eens geen geld heeft en het stomme uwv dit en stomme ibg dat ...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:16

__Possie__ schreef:
Nou ja mijn schoonzusje houd ook veel liever haar handje op en der uitkering vrolijk op te vangen, ze werkt dus niet! Ze had werk totdat ze haar zwangerschap ontdekte heeft ze meteen ontslag genomen doordat ze zei van moet nu aan het kind denken. Pfoe ze was nog maar net zwanger en dan meteen al hup stoppen met werken en uitkering vangen, ze heeft ook nog nooit echt goed werk in handen gehad, en zit nu dus ook vrolijk altijd elke maand op haar uitkering te wachten, en ook krijgt ze haar studiefinanciering + prestatiebeurs nog gewoon. terwijl ze niet eens meer naar school gaat in sept 2006 begonnen met opleiding en nog niet eens een half jaar naar school gegaan, maar wel elke maand stufi vangen + prestatiebeurs!!!!!

Is toch van de zotte ?????

Die krijgt nog wel een dikke rekening van de IBG hoor ;)
Verhaal vind ik een beetje vaag trouwens. Ze controleren al je gegevens bij IBG elk jaar weer opnieuw. Als zij geen collegegeld betaald (wat dus naar IBG gaat) dan merken ze wel dat je geen recht hebt op stufi hoor!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 12:21

zojuist te horen gekregen dat het helaas niet door gaat

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:22

das niet zo mooi juline. ga je nu contact opnemen met kiwiko??

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 12:25

ja net ff pb gestuurd en ga er op in

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:35

juline schreef:
ja net ff pb gestuurd en ga er op in

Ah, meid balen van je sollicitatie! Maar ik denk dat je het bij Kim best fijn gaat krijgen hoor :j Ik heb weliswaar nooit voor haar gewerkt, maar wel mét haar (zij het in een andere branche) en ik kan me rottere werkgevers bedenken :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:10

heb pb ontvangen........ :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:06

Nou, ik hoop dat het werken bij KIWIKO je gaat bevallen. Maak er het beste van! Je zult zien dat het je een goed gevoel geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:31

En, is er al nieuws op thuiszorg-vlak? :D

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 13:42

ik ga zo kim bellen dus even wachten haha
eerst me telefoon beetje energie geven anders wordt het een erg kort gesprek

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:05

Sterkte TS en het zal vast allemaal wel goed komen bij KIWIKO ;)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:05

ja ff moed verzamelen haha

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 14:10

nog een uurtje wachten, spannend hahaha

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:16

Ik ga dus ook op korte termijn een uitkering proberen aan te vagen, doe nu al meer dan 10 jaar vrijwilligerwerk op een dierenopvang hierbij doe ik echt vanalles en werk 24u pd 7 dagen in de week doe oa.

* dierenverzorgen
*schoonmaken en opruimen
* mensen helpen
* pensionopvang
*Boekhouding
* Administratie

enz enz enz ik werk hier voor niets maar tegen kost en inwoning, nu is het zo dat ik denk dat ik toch wel recht heb op een klein beetje geld waar ik voormezelf kleren van kan kopen.

Begrijp me niet verkeerd ik ben dol op dit werk gek op dieren enz en zonder mij (zonder kapsones bedoeld) kunnen ze het niet redden (2 medewerkers) waarvan een wel betaald de ander niet.

Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen/doen bij de gemeente

Ik was/ben al steeds op zoek naar thuiswerk maar dit is zo moeilijk te vinden

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:37

Uhm Secret, als je al dat werk kan doen, dan kan je toch werken? Ik denk dus niet dat je ook maar 1 cent van de gemeente gaat krijgen. Of het moet héél tijdelijk zijn tot ze je naar werk gekregen hebben ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:42

Kom op TS je kunt het en KIWIKO zal je vast niet opeten door de foon hoor ;)

Maar wil je wel veel sterkte wensen en wie weet begin je dan straks aan je ideale baan, ik zelf heb vanaf mijn 16e tot mijn 20e ook in de thuiszorg gewerkt. Vond het heel leuk werk en leuke contacten met de mensen opgebouwd ect. Maar tsja toen kwam voor mij een aanbod die ik niet graag afsloeg
en toen stopte ik definitief in de thuiszorg. Maar als ik hoe dan ook zonder werk kom te zitten dan zou ik graag nog wel in de thuiszorg willen werken.

Maar goed helaas ... Ben voorzien van m´n DROOMBAAN deze die ik niet zal opgeven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:44

Joh, bellen!!!!!!!
Kim is een tof mens, grijp je kans, zeker omdat je ook nog een stuk opleiding binnen het werk kunt krijgen waar je voor de rest van je leven heel wat aan gaat hebben!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:45

Joh ze is niet bang voor Kim, maar lege batterijen tijdens een gesprek is zo slordig :+

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 15:00

haha inderdaad, nee heb haar gesproken maar ze belt me nog terug drek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:12

Cool!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:57

Alwiene schreef:
Uhm Secret, als je al dat werk kan doen, dan kan je toch werken? Ik denk dus niet dat je ook maar 1 cent van de gemeente gaat krijgen. Of het moet héél tijdelijk zijn tot ze je naar werk gekregen hebben ;)

Dat snap ik gelukkig heel goed :D :D
ik hoop alleen dat de gemeente in gaat zien hoe belangrijk het is en dat het toch echt nodig is anders kunnen ze de opvang wel sluiten ;) ik hoop nu al zo'n 10 jaar dat ze gaan zien dat het dus nodig is :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:57

Bovendien is wat ik nu doe ook werken hoor ;)