sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:51

Hier gaat het ook steeds beter met functies die vrijkomen Haha! Was dus toch de vakantieperiode dat zorgde voor weinig aanbod.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:50

hmm.. ik ben teruggebeld door een uitzendbureau over een bepaalde vacature.. maar nou weet ik niet meer welke.. wat te doen (ja sowieso terug bellen) dat dateerde trouwens nog van 7 juni. is al ff geleden dus.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:24

poes schreef:
Vul dan gewoon je telefoonnummer niet in?

Dat zou niet nodig zijn als, zoals monsterboard beweert, deze gegevens niet zichtbaar zijn wanneer je het juiste vakje aanvinkt.
En ik weet zeker dat dat vinkje goed staat want zeer incidenteel krijg ik een mailtje in mijn mailbox via Monsterboard omdat mijn 'contact gegevens' uit staan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:46

Hangt ervan af, als je een stuk cv vanuit word in monsterboard plakt of je word cv erbij oplmaadt hebben ze ook je nummer, mss dat het zo ging?

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:06

ik zit juist weer aan de andere kant. Ik ben namens mijn ouders op zoek naar iemand die in onze zaak wil werken. Mijn vraag is dan ook wat vind jiij belangrijk aan een (bij)baan ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:12

Normale reisafstand en gezellig sfeer, zodat je iedere dag met een glimlach naar je werk kan.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:30

kimG schreef:
ik zit juist weer aan de andere kant. Ik ben namens mijn ouders op zoek naar iemand die in onze zaak wil werken. Mijn vraag is dan ook wat vind jiij belangrijk aan een (bij)baan ?

goede werksfeer, een leuk loon en dat je merkt dat het werk wat je doet gewaardeerd wordt.
Ook erg fijn (icm met een tijdrovende hobby etc Clown ) dat de tijden enigszins flexibel zijn en je niet vast op zaterdag hoeft te werken, maar soms ook een dag(deel) vrij kan/mag nemen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:58

Ik vind een goede sfeer inderdaad ook erg belangrijk, maar het werk zelf moet ook redelijk leuk zijn. Hoe gezellig het aan de lopende band ook is, dat is voor mij toch geen werk om langere tijd te doen. Daarnaast vind ik waardering inderdaad erg belangrijk. Soms hoor je het alleen als je iets fout doet, terwijl je toch ook wel eens wilt horen wat wel in orde is, zeker in het begin.

Loon vind ik iets minder belangrijk. Natuurlijk wil ik niet op een houtje bijten, maar ik verdien liever iets minder met leuker werk. Het moet natuurlijk wel een realistisch loon zijn dus een eerlijke beloning voor het werk dat gedaan wordt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:42

kimG schreef:

ik vind flexibiliteit erg belangrijk bij een bijbaantje. op school hebben wij vaak 1 dan vrij. en dan kun je aan het werk. maar als je dan ineens dan wel naar school moet heb je een groot probleem.
daarnaast vind ik het erg belangrijk dat je werk gewardeerd word

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:49

poes schreef:
Hangt ervan af, als je een stuk cv vanuit word in monsterboard plakt of je word cv erbij oplmaadt hebben ze ook je nummer, mss dat het zo ging?

Nu zeg je me wat, dat zal ik eens moeten nakijken. Scheelt een hoop vervelende telefoontjes als ik daar net even geen zin in heb Vork

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:38

Morgen bij laatste dag van m'n proeftijd, maar heb nog geen klachten gehad en bedrijfsleider ziet het zelf ook en zegt regelmatig, ging goed vandaag he, of gewoon in het algemeen dat het goed gaat.
Hij vond mijn aanpak van werk goed en een collega zei vorige week dat ze mij ook wel klant vriendelijk vind, en kan het verder goed met andere collega's vinden en het is ook leuk en gezellig werken en het werk vind ik ook nog steeds erg leuk Haha!

Werk nu in tuincentrum achter de kassa

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:29

luk hyawatta..

ik moet morgen naar het uitzendbureau. werd vandaag gebeld. dus hopelijk hebben ze wat (ze zetten mij in het systeem, kan dus alle kanten op) maar nou had ik het vandaag druk.. en moet morgen met competenties komen en voorbeelden daarvan.. aargghh..

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:33

Dnk je ja idd leuk

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:33

oeoe.. kom net bij het uitzendbureau vandaan..
wat een heerlijkheid om serieus genomen te worden zeg. met mijn paardenhouderij opleiding zagen ze me liever weer weggaan..

nu van alles ingevuld en mag al ergens op solliciteren.. aargg.. maar dat moet wel vandaag al ingevuld.. ben dus druk aan het nadenken over mijn goed een slechte punten en mijn motivatie.. hmmm

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:42

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:34

Zo ben er ook weer.
Mijn proeftijd zit er definitief op Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:55

Nuage lastig.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:15

Hyawatta, da's een hele geruststelling!

Esmé, heb je het naar je zin in je job? Dan zou ik blijven zitten waar je zit, mogelijk is het een onderwerp van aandacht binnen het bedrijf en zijn ze bezig met verbetering!

Ik heb gisteren mijn 2e gesprek gehad wat wederom erg vlot en 'leuk' verliep. De Sales Manager kwam binnen, 'constateerde' dat mijn Engels oke was en gaf aan dan ook maar Engels te willen spreken *slik*. Gelukkig vroeg hij me simpel naar m'n hobby's en meer info over mijn persoontje, dus ik kon gemakkelijk schakelen. Ook nog een stukje in Duits gekletst en toen het serieuzere werk gelukkig weer in onze eigen taal. Hij was erg positief en gaf aan dat hij na overleg met de General Manager graag een voorstel zou willen doen! Dus ik hoop na het weekeinde meer te weten!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:28

Chubby, is idd een geruststelling.
Ben benieuwd voor jou, hoop voor je dat je het na het weekend hoord dan.
Succes

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:01

Ik mag vrijdag op sollicitatie Haha!
Met 4 mensen maar liefst Nagelbijten / Gniffelen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:42

Chub dat klinkt goed! Laat je wel wat horen als je meer weet?

Heb het wel naar mijn zin daar ja. Ze maken palmolie en blijkbaar moeten ze daar regenwouden voor kappen... Maar tegelijkertijd zijn ze ook bezig met bio-brandstof... dus tja.
Ik als IT-er heb toch niks te maken met de bedrijfsvoering oid maar ja vond het toch niet echt leuk om te horen...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:01

hyawatta schreef:
Zo ben er ook weer.
Mijn proeftijd zit er definitief op Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Gefeliciteerd Haha!

@Chubby: dat klinkt bijna alsof je de baan hebt...Zou wel tof zijn iig.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:41

pfff dacht ik vrijdag een baan in the pocket te hebben (mijn gesprekspartner was al alles aan het vertellen over de korting die ik zou krijgen, het pensioen, reiskosten e.d.) was echt een heel erg leuk gesprek... krijg ik de terugkoppeling van tempo-team... negatief, ze vonden de 'klik' niet Scheve mond

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:15

Ik meld me ook maar eens hier. Ik ben ook op zoek naar een baan, probleem is alleen dat ik niet echt een duidelijk idee heb van wat ik wil gaan doen. Na een lange tijd van flutbaantjes hier en daar, wil ik nu een echt uitdagende baan. Het probleem is alleen dat ik opgeleid ben in een richting die ik totaal niet uit wil. Nu dus maar heel veel solliciteren voor banen die eigenlijk te hoog gegrepen zijn, heel veel afwijzingen ontvangen en hopen op een kans om me toch een keer te bewijzen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:26

Balen suus!!

Ook weer een vraagje.
Ik zit nu bijna een maand bij mijn nieuwe werkgever, erg gezellig en leuk en ga er graag naar toe.
Nu werken we maar met een aantal mensen in dit kantoor. Klein en gezellig groepje.
Mijn salaris ligt wel aan de ondermat.

Nu vroeg ik wat de mogelijkheden zijn wat betreft salrisverhogingen en zeker tot mijn 23ste ( ik ben nu 21), 13de maand etc.
Maar hier wisten zen iets van en moesten ze even overleggen of ze deden aan verhogingen en 13de maand.

Nu heb ik een aanbod gekregen van office team zij hebben aan vacature gevonden dat bij mij past.

Nu weet ik niet of dat ik mezelf kan laten voorstellen door hun of beter van niet. Het schijnt dat ik daar goed opgeleid kan worden, het is nog dichter bij huis; maar dit is bijzaak, ik zal er ook meer gaan verdienen.

Mijn gevoel laat me in de steek, ik weet gewoon niet wat ik moet doen Nagelbijten / Gniffelen