@Apple: ik moet wel een beetje lachen om jouw "ik heb totaal geen taalgevoel, dus ik hou het bij Russisch." Als je je door zo'n moeilijke taal heen worstelt, zal dat wel meevallen hoor.

Zelf doe ik dus vier talen, en aan drie daarvan heb ik voorlopig mijn handen wel vol (Russisch heb ik af maar moet ik blijven herhalen om het erin te houden). Pas als ik Portugees of Welsh afmaak, mag ik van mezelf aan een nieuwe taal gaan denken - en daar zijn nog wel een paar maanden mee gemoeid.
Niettemin krijg ik weleens een aanvechting om een andere taal te proberen. Niet serieus, maar gewoon om even te kijken hoe dat is. Ik heb daar tot nu toe weerstand aan geboden (ik vind dit al zo zonde van mijn tijd), maar hoe zit dat bij jullie? Als jullie de aandrang voelen om even een lesje Turks, Fins of Indonesisch te doen en daar verder helemaal niets mee te doen, geven jullie daar dan gevolg aan?
Spoiler:
Ik kan nu wel zeggen dat ik dit voor een vriend vraag, maar hierboven heb ik eigenlijk de ware toedracht al onthuld...
Ik kan nu wel zeggen dat ik dit voor een vriend vraag, maar hierboven heb ik eigenlijk de ware toedracht al onthuld...