Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:05

Even een hele domme vraag; nu heb ik vanmiddag die speeddate met uzbs en vroeg me af of je je daar ook al zo net moet voorstellen als tijdens een echte sollicitatie. Heb daar qua kleding niet echt rekening mee gehouden, maar zo stug zal dat niet komen, toch?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:08

Die speeddate met uitzendbureaus stelt echt geen ruk voor. Ik heb daar ook aan meegedaan maar het slaat echt nergens op. Ze stonden met een tafeltje in een grote ruimte samen, daar kom je samen met zijn allen. Je loopt dan gewoon naar zo'n tafeltje toe en dan vragen ze waar je naar zoekt etc. Ik heb een moeilijk vakgebied dus binnen 10 minuten had ik bijna alle uitzendbureaus gehad en geen ene kon wat voor mij betekenen. Verspilde moeite voor mij!

Maar misschien met jouw vakgebied dat het je wel helpt!

Ik reageer vanmiddag uitgebreid op iedereen.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:25

Super zeg van die gesprekken, gefeliciteerd!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:33

@ amanda, bedankt voor je reactie. Ik denk ook dat ik binnen no time weer klaar ben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:34

Anneert ik zou niet te formeel gekleed gaan nee. Nette spijkerbroek met een casual blousje of shirt lijkt me prima.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:16

Afbeelding

Nou daar is ie dan, mijn nieuwe pasfoto voor sollicitaties e.d.
Ik ben er wel tevreden over geloof ik ;-)

Hij stond een beetje erg groot, nu maar even de mini variant neer gezet ;-)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:27

Nette foto fargo :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:37

Ja inderdaad netjes!

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:05

Ja helaas is voor veel bedrijven 21 al te oud.
Het maakt me eigenlijk niets uit wat voor werk ik ga doen, als ik maar werk heb :P
Ik ben beschikbaar in de avonden en op zondag, woensdag en vrijdag de hele dag, dus opzich redelijk flexibel. Helaas is dat nog niet interessant genoeg voor bedrijven blijkbaar....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:08

Thanks!!

Nou dat is niet echt heel veel E_sther, dat moet dan ook maar net passen bij een bedrijf dat ze die dagen wat nodig hebben ..
Is vakkenvullen niet wat? Dat is toch vaak in de avonden? Of callcenters voor avondbezetting..

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:17

Callcenters zal ik eens naar gaan kijken. Vakkenvullen ben ik helaas al te oud voor, tenminste ik wordt nooit uitgenodigd op gesprek, dus wijt dat maar aan mijn leeftijd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:35

Zo, ik ben een aantal dagen afwezig geweest, superdruk gehad, met mijn rug toch maar gewoon gaan werken, zelfs de koopzondag meegewerkt. Dus vandaar dat ik nu pas reageer. Ik heb nog steeds flinke rugpijn maar het is te doen. Mijn contract loopt zaterdag af en weet nog niks, ben eens benieuwd. Heb voor mijzelf besloten om verlenging aan te nemen, wel een dag minder te gaan werken en verder te solliciteren naar iets anders. Ik ben iemand die echt niet kan werken voor een baas die zijn personeel als deurmat gebruikt.

Doubtless: Bedankt voor je tip, ga ik zeker onthouden en voor kijken! Gefeliciteerd en succes met je gesprek!

Dimple: Voel jij je inmiddels al wat beter? Was je afgewezen voor de vacature waar je op gesprek mocht? En goed idee van je, een cv blog! Val je zeker mee op.

Yvonne: Hoe gaat het bij jou?

Darah: Dromen zijn er om te achtervolgen! Zeker doen als je de kans krijgt, misschien door nu eerst te werken wat geld sparen?

Anneert: Beterschap!!

Blingpiggy: Ik heb nu ook voor de tweede keer op een vacature gereageerd. Soms moet je stug zijn.

Jans: Gefeliciteerd met je gesprek!

Esther: Ik ken het, ben ook te oud haha.

Fargo: Mooie foto! Netjes en duidelijk ook.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:42

Anneert schreef:
@ Darah, ja bij de HA alles goed gegaan, ik ben alleen echt mank, dat ziet er lekker uit bij die speeddate van het UWV morgen, haha. Maar ik had niet zo veel moeite met wachten.. tis niet dat ik veel meer te doen heb...
Lekker he, dat het verplicht is die workshop, kom je niet, korten ze je ook nog. Vind ook de uitnodiging vrij laat eigenlijk..

:(:)
Hopelijk is het bij de speeddate goed gegaan?
Ja inderdaad laat, alsof mensen niks te doen hebben als ze werkloos zijn :=
Ik heb gelukkig met mijn bijbaan kunnen regelen dat ik eerder weg kan.

Leuke foto Fargo, mooie glimlach :D Bij mij ziet dat er altijd zo onnatuurlijk uit haha.

Amandavd: Oei, wat balen dat je nog steeds rugpijn hebt :(:) Begrijpelijk dat je verder solliciteert bij verlenging, als je baas persoon als deurmat gebruikt..
Geld voor buitenland plannen staat al opzij (en extra geld voor als ik terug ben en geen werk kan vinden), zou zo kunnen vertrekken eigenlijk :)) (dat was het plan ook haha).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 15:16

Nette foto Fargo! Binnen halen die baan!

Esther, ik vind de dagen die je opnoemt eigenlijk helemaal niet flexibel. Dit zijn de dagen waarop je beschikbaar bent en anders niet.
Flexibel is dat je zo ongeveer 24/7 inzetbaar bent op verschillende momenten, dagen en tijdstippen. Denk dat het nog lastig voor je kan worden als je daar aan wilt vasthouden.

Amanda, slim idee van je! Dan heb je in ieder geval wat toch?

Ik word echt een beetje gek. De hele nacht op geweest met nummer 2. Nu de oudste thuis met dubbele oorontsteking en dus kuurtje AB. Net beide ff tukkie gedaan want die nacht was waardeloos.

Ik moet nog een aantal solli's schrijven dus wens me sterkte (kop als een natte spons) %)

Ga ook even verder met mijn cv-blog, wat puntjes op de i en gaan!!

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:03

Nou ja ik wil er niet aan vasthouden, maar heb geen andere keus ivm studies en een bijbaantje wat ik tot juli dit jaar nog heb.
Ik zit dus nog wel even goed, maar ben wel nu al op zoek naar iets anders, omdat ik straks niet zonder baantje wil zitten. Dan wordt het wel krap in de maand, of ik moet weer bij mijn ouders gaan wonen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:10

Ik kan vanwege studie ook maar 2 dagen werken, en ook alleen maar op dinsdag/woensdag/vrijdag en zaterdag. Ik ga niet mijn HBO studie opgeven omdat ik niet flexibel inzetbaar ben.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:37

Nee dat lijkt me logisch, maar dat maakt het vinden van een baan wel een extra uitdaging.

Voor de meeste hier is een baan geen bijbaan zoals bij jullie. Vandaar dat ik dat zei over flexibel zijn. ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:38

Dimple schreef:
Nee dat lijkt me logisch, maar dat maakt het vinden van een baan wel een extra uitdaging.

Voor de meeste hier is een baan geen bijbaan zoals bij jullie. Vandaar dat ik dat zei over flexibel zijn. ;)

Dat wel, daar heb je gelijk in.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 16:47

Hoeveel uur zoek je dan?
Ik werkte vroeger bij C&A :D
Naast school/studie deed ik daar de donderdagavond en zaterdagen. Ze betaalde echt vet goed. Verder pakte ik alle extra koopavonden en feestdagen mee. Echt een super leuke tijd daar gehad.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:10

@ Doubtless, bedankt voor de tip. Ik was misschien toch wat te net gekleed, maar beter dan de gemiddelde kampsjaak die er rondliep (sorry voor mn taalgebruik)

@ fargo, leuke en nette foto voor op je cv! :)

@ Esther, lastig met die leeftijd inderdaad, maar vind ook dat het niet echt flexibel is, inderdaad meer je beschikbaarheid, maar kan me voorstellen dat er veel baantjes zijn die net op andere dagen vallen, en das dan balen!

@ amanda, beterschap met je rug, dat schiet toch niet echt op he, Ben ook benieuwd zaterdag..

@ Darah, lekker dat je zo kan vertrekken, geeft denk ik wel een goed gevoel, niet?

@ Dimple, t gaat lekker bij jou thuis :(:) . Succes en sterkte met solliciteren en je blog!!

Oh wacht, wat ik zei over flexibel zijn.. als het een bijbaan is, is het wel een beetje anders natuurlijk.. daar ga je je studie niet voor opzij zetten inderdaad.

Nou ik ben bij de speeddate geweest! Wat maken sommige mensen het zichzelf moeilijk met solliciteren zeg.. aantal keer iemand voor me gehad die de simpelste dingetjes nog niet konden of niet vaardig in zijn. Vind het eigenlijk wel sneu, want je zag dat ze graag werk wilden..
Ik ben eerst met mn cv langs iemand geweest die deze voor je checkte. Kreeg alleen complimenten, ook van de mensen van de uitzendburea's 'Met zo'n cv heb je zo een baan'.. haha niet dus :P maar goed, fijn om te horen dat mn CV goed is :)

Verder niet veel opgeschoten, ik moest iemand van Tempo Team ook uitleggen wat een orthopedagoog is.. ze hebben vooral MBO functies en die wil ik, als het ff kan, (nog) niet. Maar opzich voelde het nog niet helemaal nutteloos, heb bv voor mn schoonmoeder wel wat info kunnen inwinnen, haha :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:14

Ik was jullie per ongeluk kwijtgeraakt :o Heb niet terug gelezen, maar hoop dat er inmiddels meer mensen een baan gevonden hebben?

Ik heb me net rot gelachen om het nieuwe opleidingsplan van de opleiding tot internist.
‘Intellect’
INTErne: Levenslang Leren En Continue Toekomstgericht

Misschien zoeken ze daar nog wel iemand voor de spellingscontrole :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:35

Dank jullie wel voor al jullie positieve input op mijn foto, ben er helemaal blij mee. Hij staat nu op alle sites hahaha en ook op mijn cv uiteraard. Was een toffe fotograaf die dus een zakelijke en een foto voor de fans deed. Blij mee!!
En vanmiddag ook nog eens heeeeel streng bezig geweest met mijn cv en zo toch maar mooi van 4 naar 3 kantjes gegaan. Dus die ook overal weer zitten uploaden hahaha. De opzet voor de echte korte variant is nog onderhanden want vriendin heeft haar exemplaar nog niet gestuurd. Ik heb nu wel een exemplaar met alleen titels en bedrijfsnamen erop :P

Ik hoop eigenlijk dat het feit dat ik nu een goede foto heb en een bijgewerkt CV dat ik nu helemaaaal platgebeld ga worden, maar dat zal wel wishful thinking zijn -O- -O- -O-

Sterkte Dimple met je ziekenboeg, dat valt toch niet mee!

Bijbanen zijn ook belangrijk en de studie is uiteraard nog belangrijker ..

Dat speeddaten lijkt me helemaal niets, volgens mij komt bijna niemand daar tot zijn recht.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:42

Anneert, wat goed dat je er toch iets nuttigs aan overgehouden hebt! En top van je CV!!

Dimple, ik maak op dit moment een werkweek met werk, school en stage inclusief reistijd van totaal 58 uur. En dan heb ik mijn huishouden nog niet gedaan haha. Ik werk 27 uur, en 24 uur aan school. ( deeltijd) ik maak die 27 uur over drie dagen. Bij mijn huidige werkgever zou ik met een dag minder werken op 18 uur uit komen. Ik zou het liefst tussen de 16-20 uur willen werken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 18:26

Druk baasje Amanda, petje af! :j

Ik heb mijn eerste solli met mijn cv-blog verstuurd. Ben benieuwd. Zal nog ergens even een ticker toevoegen aan de site zodat ik kan zien hoe vaak het is bezocht. :D

Morgen dus mijn gesprek bij die lead die ik via mijn zus heb gekregen. Ze belde net nog met wat tips dus ik ga straks als de kids op bed liggen nog even wat dingen noteren en voorbereiden.
Spannend!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:34

Ja ik wil er bij blijven werken maar die 58 uur trek ik niet. Dus ga sowieso een dag minder werken, binnenkort stage afsluiten en dan kan ik ook weer tot mijzelf komen haha.

Succes Dimple!!! Laat je weten wat voor reactie je kreeg met je cv blog?