Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:17

Nee nog niks gehoord, zal dus morgen worden. Nog een nacht stressen dus. :')

Cer

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:19

Spannend Suzanne!!

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:52

Spannend Suzanne! :)

Hier druk bezig met solliciteren..... veel afwijzingen maar ook af en toe een reactie dat ik in portefeuille word gehouden en vandaag ook al een eerste belletje gehad n.a.v. een sollicitatie met wat aanvullende vragen.

Er zit in ieder geval een stijgende lijn in! Ga nu ook maar eens proberen wat goeie open sollicitatiebrieven te schrijven naar bedrijven die ik écht leuk vind! Wat zijn jullie ervaringen met open sollicitaties?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:47

Hebben jullie je social media allemaal up to date? Ben net terug van de smc. De bijeenkomst ging over social media inzetten bij het solliciteren. Erg interessant. Zoek maar eens op Twitter op smc.0.24 zonder punten uiteraard. Staan wat tips op

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:52

Ja :j maar morgen toch even kijken!

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:58

Dimple schreef:
Dan zou ik docent moeten worden (wel aan gedacht) maar ik zie dat absoluut niet zitten.

Ik denk dat het voor mij goed is om een studie te doen om wat om handen te hebben en en doel te hebben. Ik werk vanaf dat ik 18 jaar ben en nu zit ik thuis -O- ..........vriendlief veel weg en ik thuis met de kids. Ik vlieg af en toe tegen de muren op.
Daarbij ben ik overspannen (geweest?? :o ) en is het goed om weer te leren omgaan met 'druk' etc.

Docent? Dan doe ik toch iets verkeerd als daar veel banen in te vinden zijn.. ik kan ze niet vinden ;)!

Maar een studie heeft in deze situatie inderdaad een ander doel, wel goed dat je op deze manier weer een beetje 'op gang' wilt komen, dat is nog niet zo makkelijk na een overspannenheid :)! Sterkte!

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:02

Ik ben aan het duimen voor je Suzanne.
Hier druk aan het solliciteren, zucht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:07

Ik heb nog geen open sollicitaties verstuurd eigenlijk.
Zit momenteel ook te wachten op de uitslag van een gesprek, maar ik zal wel alweer twee leuke vacatures, dus ik schrijf gewoon door :j

Mn social media is aardig op orde, heb zelfs een paar aanbevelingen op LinkedIn gekregen :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:11

mag ik jou toevoegen op linkedin Cer?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:17

Saskia_ schreef:
Dimple schreef:
Dan zou ik docent moeten worden (wel aan gedacht) maar ik zie dat absoluut niet zitten.

Ik denk dat het voor mij goed is om een studie te doen om wat om handen te hebben en en doel te hebben. Ik werk vanaf dat ik 18 jaar ben en nu zit ik thuis -O- ..........vriendlief veel weg en ik thuis met de kids. Ik vlieg af en toe tegen de muren op.
Daarbij ben ik overspannen (geweest?? :o ) en is het goed om weer te leren omgaan met 'druk' etc.

Docent? Dan doe ik toch iets verkeerd als daar veel banen in te vinden zijn.. ik kan ze niet vinden ;)!

Maar een studie heeft in deze situatie inderdaad een ander doel, wel goed dat je op deze manier weer een beetje 'op gang' wilt komen, dat is nog niet zo makkelijk na een overspannenheid :)! Sterkte!

docent exacte vakken(wis, natuur, scheikunde) en talen (duits, engels) zijn aardig wat vacatures van te vinden :j
maatschappijleer, omgangskunde, bio, etc zie ik ook nog met flinke regelmaat voorbij komen
basis onderwijs totaal niet, maar dat is al jaren zo en zal ook nog jaren zo blijven vermoed ik, aanwas was al gigantisch voordat ik met de pabo begon (8 jaar terug) en is nu nog steeds volle bak bij die opleiding.
denk dat je dan vooral geluk moet hebben met je LIO , dat je kunt blijven ivm pensioen oid.

Dimple : als je doel is om nu iets om handen te hebben , eventueel met potentie om handig te zijn bij weer aan het werk te gaan, dan zou ik iets zoeken met een onderwerp wat je aanspreekt of iets wat verbreed of verdiept op hetgeen je al hebt/kent :)
(als dat iets is wat je interesseert natuurlijk, want je kunt wel en cursus gaan doen omdat het past in het plaatje wat je al kent/hebt, maar als je dat totaal niet kan boeien zal het leren ook tegenvallen)
sowieso is een kortere cursus wel handig om mee te beginnen als je je wat onzeker voelt over het leren en de druk, als je die dan goed hebt afgesloten heb je gevoelsmatig misschien wat punten gescoord voor jezelf en kun je makkelijker in een iets langere/zwaardere cursus stappen omdat het leren weer wat soepeler gaat.
ik merk namelijk zelf wel dat na een aantal jaren werken, het leren echt weer even op gang moet komen :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:20

Ik moet nu toch wel hard op zoek naar wat anders. Voel me continu moe, kan nergens de energie voor vinden. Ga een uur van tevoren van huis en de laatste paar dagen kom ik toch steeds te laat. De werkdruk os de laatste paar maanden gigantisch en ik kan weinig hebben of ben al geprikkeld. Daarbij komt ook nog dat de verhouding verantwoordelijkheid/ loon tot geen verhouding staat. Ik mag blij zijn dat ik wat heb, maar als het zo door gaat dan is de kans aanwezig dat ik binnenkort "ziek" thuis zot, en met mij meerdere....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:23

niet tof Annastasia, maar ja, slechte werksfeer van bovenaf en een te hoge werkdruk kunnen echt een hele flinke weerslag hebben .
ik hoop echt dat je heel snel een fijne baan vind :j

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:25

Ik zit nu ook al een maand thuis pff..

Maar ik MOET positief blijven! Over een half uurtje heb ik een gesprek -O-
En om 15.00u heb ik nog een gesprek *\o/*

En vorige week mail gekregen van een dierenwinkel, of ik nog steeds geïnteresseerd ben :D

Let's kick some ass!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:36

thuiszitten is niet leuk.
Ik zit nu ook een maand thuis, daarvoor 3 maanden, en daarvoor 7 maanden...
Maar ik moet eerlijk zeggen dat het me nu het zwaarste valt :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:46

Mri :(:)

Ik heb er de eerste maanden wel last van gehad, maar na mijn afwijzing van 2 gesprekken heb ik me ook gerealiseerd dat ik moet genieten van de tijd die ik nu heb. :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:48

de eerste keer had ik WW
de tweede keer (van augustus t/m oktober) heb ik in augustus veel gesprekken gehad en eind augustus mn contract getekend om 1 nov te beginnen met een trainee ship, en had ik dus al wat achter de hand voor als ik niks anders zou kunnen vinden.
en nu de 3e keer, pffff nu weet ik het ff niet meer....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:57

En uiteraard laat vd valk niets van zich horen..
Terwijl er normaliter binnen 1 dag gereageerd is elke keer.

Ik lig met griep op bed. Sorry voor deze ego post. Zal zo even bijlezen.
Tevens ook weer veel afwijzingen gehad.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:59

Suzanne, heb je al wat gehoord?

Ik werd net gebeld dat ik een voorstel toegestuurd krijg :):)

En een mail dat ik ergens anders ook op gesprek mag.. leek me ook een leuke baan.. nu heb ik weer dilemma.. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:03

CER, klinkt goed! :j

Beterschap jollie!

Ik ga morgen voor het eerst kijken bij het bedrijf met wie ik vanuit de stage ga samenwerken voor een klus :j dus ben erg benieuwd! Wie weet... ;).

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:09

Wat naar annastasia!
Hoop dat je snel wat anders hebt!

Beterschap Jolliegirl!

Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste werkdag bij de Mc Donald's gehad..
Blijf het jammer vinden dat ik daar weg moest :')
Werk nu bijna een maand bij de Lidl maar heb het nog niet zo naar mijn zin.
Dus ben eigenlijk alweer aan het verder kijken..

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:49

Gisteren een lezing gehad van Aaltje Vincent. Ging over solliciteren via social media. En dan vooral over LinkedIn. Echt ontzettend leerzaam en veel van opgestoken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:55

Lieszje, waarom heb je het niet naar je zin dan?

Ik heb geen LinkedIn, is dat echt zo belangrijk tegenwoordig? Helpt dat echt?

Cer, luxe probleem dus. :D

Ik werd warempel daarnet gebeld door iemand die vond mijn CV op nat.vac.bank en of ik nog op zoek was naar een baan. Euh ja. :+ Gaat om de functie van junior buitendienst adviseur. Zoiets heb ik nog nooit gedaan. :') Op zich klonk het wel leuk maar ik werd overspoeld door termen die ik niet ken maar ik ga op kennismakingsgeprek om nou precies te horen wat de functie inhoudt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:57

Linkedin is goed voor de netwerken :)

Ik kan nu in de netwerken van mijn begeleider kijken om te zien of er wat interessantst tussen zit voor mij. Dan kan ik gericht aan haar vragen; zou je een netwerk gesprek met diegene kunnen regelen voor mij?
Ook zie ik dat haar netwerken op mijn profiel loeren :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:58

Stomme vraag hoor maar moet je daar niet een heel uitgebreide CV voor hebben? Ik heb niet zo'n boeiend CV namelijk, denk niet dat ik echt aan een netwerk kan komen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:01

Netwerken zijn ook ooms en tantes bijvoorbeeld :) dus daar hoef je alleen maar familie voor de zijn :P
Bokkers kun je ook vragen waarvan je denkt; goh, die zit in mijn vakgebied bv.

Mijn cv is ook niet geweldig hoor :) maar ik ken wel interessante mensen en dat is nog belangrijker dan je cv.