Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:44

Inderdaad dat piepschuim of van die luchtkussentjes zijn niet goedkoop. Het meeste hergebruik ik dan ook van de leveranciers.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:47

Ik gebruik voor mijn verpakkingen altijd de gewone kleine bruine doosjes van overtoom en die vul ik met houtwol (heb ooit een grote doos bij overtoom gekocht en het raakt bijna niet op). Daarna van dat bruine verpakkingspapier en een mooie afzendersticker met logo er op.
Heb er bij het bepalen wat voor verpakking ik gebruik ook speciaal rekening mee gehouden dat dat ook heel belangrijk is voor de uitstraling.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:28

Ik las net wat over je logo aanpassen voor dat kleine vierkantje op je FB pagina. Wat ik heb gedaan, is gewoon een wit vierkantje openen in publisher, daar mijn logo in plakken en dat dan opslaan als afbeelding. Mijn logo is namelijk langwerpig en je plaatje moet vierkant zijn. En anders gewoon je logo even plakken in Word, print screen maken, openen in paint en het daar uitsnijden in een vierkantje en opslaan.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:31

joyce2 schreef:
Ik las net wat over je logo aanpassen voor dat kleine vierkantje op je FB pagina. Wat ik heb gedaan, is gewoon een wit vierkantje openen in publisher, daar mijn logo in plakken en dat dan opslaan als afbeelding. Mijn logo is namelijk langwerpig en je plaatje moet vierkant zijn. En anders gewoon je logo even plakken in Word, print screen maken, openen in paint en het daar uitsnijden in een vierkantje en opslaan.

Dat heb ik ook gedaan en toen was het inderdaad opgelost! :-)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:59

Je kan het ook nog anders doen op facebook zelf:

- klik op: foto bewerken (als je met je muis op je profielfoto komt wordt het zichtbaar)
- Miniatuur afbeelding bewerken
- Passend maken

Dan verkleind hij de afbeelding naar het vakje
Succes!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:10

Zo, vanaf pagina 80 bijgelezen! Boeiende onderwerpen zeg!

Ben zelf nog aan het bijkomen van 4 dagen lopen. Heerlijk zo'n vakantie, maar de drukte vooraf (projecten afronden en kreeg er nog snel een opdracht bij die meteen afgerond moest worden) en de drukte in de stad is me niet helemaal goed bevallen. Nu dus even rustig aan en dan volgende week weer hard aan de slag.

Voor mij zitten de grootste uitdagingen momenteel in het vinden van klanten, maar ook alles afkrijgen wat ik wil/moet doen en tegelijkertijd ook rust nemen die ik hard nodig heb... Druk dus...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:27

Wat betreft te doen lijstjes en notities heb ik trouwens een geweldig programma gevonden! Het heet Evernote en werkt op zowel Android, Windows, Mac en iPhone! En het synct tussen alle systemen, waardoor dat je heel gemakkelijk een notitie kunt aanmaken op je telefoon en die daarna kunt lezen/bewerken op je computer!
Daarbij kun je verschillende notitieblokken aanmaken voor verschillende dingen te verzamelen. Zo heb ik een notitieblok met 'Te Doen Lijstjes' (hoewel ik hiervoor nog een apart programma heb waarbij ik een beter overzicht heb en makkelijker mijn prioriteiten kan bepalen), 'Bruidsfotografie', 'Zakelijke fotografie', 'Prive' en nog wat dingen! Nieuw project is nieuw notitieblok! En je kunt ook per projectonderdeel een notitieblok aanmaken en de notitieblokken per project groeperen!
Oh ja, en foto's kun je ook toevoegen!

Op naar een papierloos kantoor dus en alles opslaan in Evernote!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:38

Ik ga trouwens iemand in de arm nemen die personal organiser is. Ik ben werkelijk waar een helse chaoot.
Ik heb geen goed systeem op mijn pc en in mijn archief. Ik heb geen lijn in hoe ik dingen opsla. Al die briefje overal inderdaad. Ik wil gewoon een goede basis hebben voor alles, zodat ik dat zelf kan uitbouwen. Even investeren in mezelf! Ook kan de Mac allerlei handige dingetjes (labelen van bestanden ect.) waar ik nog niets vanaf weet...

Vanavond ook nog weer aan het werk, wel op de bank voor de tv, dat vind ik in de avond lekkerder werken dan op kantoor boven. Dan heb ik helemaal het gevoel dat ik niet aan mijn rust toe kom.

Ben nu bezig met een flyer voor familiefotografie. Niet dat dat mijn core-business is, maar zo nu en dan maak ik wel groepportretten. Vorig jaar heb ik een aanvraag gehad van een familie die bij mijn ouders (5 km verderop) een weekend in hun groepsaccommodatie verbleef of ik een familiefoto wou maken. Mensen enthousiast, ik een makkelijke/snelle opdracht in het weekend. Dus ga ik nu bij de reserveringsbrief van mijn ouders bedrijf een flyer bij in de envelop doen voor (groeps)foto's. Eens kijken wat daar van komt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:41

Dat is best een leuk idee denk ik :j

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:00

Leuk om te lezen. Wel erg handig met dat nieuwe programma om alle notes op te slaan.
Meestal wil heb ik mijn hele hoofd vol met wat ik allemaal wil doen en dan vergeet ik het natuurlijk weer.
Is dat programma gratis te downloaden?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:30

Evernotes, klinkt goed! Ga ik denk ik ook even downloaden! Mits het gratis is :Y)

Wij zijn druk bezig met algemene voorwaarden, pfoe, wat een werk!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:33

@wendy1987 die algemene voorwaarden kan je ook verkrijgen via de kvk en dan aanpassen aan je webshop.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:47

Ik heb er idd een aantal gevonden, heb er 1 helemaal aangepast. Maar wat een takkewerk is dat! Marcel(Partner in bedrijf, naam is makkelijker dan hele tijd vriend ed) gaat hem nog verder nakijken en dan nog privacy beleid en dan is dat ook weer gedaan. Dit weekend even testen draaien, of mensen hem duidelijk vinden, en de producten snel kunnen vinden, evenals bijv de vraag hoeveel verzendkosten zijn.
Net ook dozen besteld. Dan hebben we in ieder geval voor de 1e bestellingen wat dozen op voorraad :D
Ook een account bij postnl aangemaakt.
Nog even goed de site doorkijken op fouten van het weekend. En dan zeer wrs eind volgende week gaan we online!
We hebben een productief avondje gehad! Ook de pakbonnen bijna aangepast zodat ze op ons briefpapier kunnen worden afgedrukt.
Het voelt zo goed, om dit allemaal te doen, het is gewoon "mijn" bedrijfje, zo cool! Jullie kennen het gevoel wel! :Y)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:06

Yucca schreef:
Ik ga trouwens iemand in de arm nemen die personal organiser is. Ik ben werkelijk waar een helse chaoot.

Ik ben heel benieuwd naar de tips. Ben niet echt een chaoot, maar ik heb wel altijd veel in m'n hoofd. En ook in diverse bakjes. Maar ik weet wel altijd alles te liggen. Ben begonnen in het boek "Getting things done" . Dit is voor m'n werk maar hoop er prive ook wat aan te hebben. Helaas schiet het niet zo op met lezen. :o
Ze zij nu aan het kijken of ze op het werk een workshop hier over kunnen gaan organiseren. Ik ben gevraagd om deel te nemen aan de pilot. Uiteraard heb ik ja gezegd. Je leert er toch altijd wat van.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:08

Jaa super. Dat Postnl snap ik trouwens niet, vorige week belde ze me. Ik kon niet opnemen was aan het werk. Ik moest dus iets invullen maar heb nog steeds geen reactie duurt al bijna twee weken. Misschien dat ik mijn gegevens nog een keer moet opsturen, of ik ben gewoon ongeduldig.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:39

Nu we het toch over chaos en organiseren hebben, wie laat er hier zijn werkplek zien?
Dit is mijn stek:
Afbeelding

*Logisch dat de kat op het toetsenbord komt zitten, er is nergens anders plek* :')

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:22

Georganiseerde chaos :D *\o/*

Ik werk altijd met de laptop op schoot.. heb geen vaste werkplek eigenlijk :P

Ben bezig met mijn vriend zijn webshop te bouwen, die is ook bezig met wat op te zetten *\o/*

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:34

Haha, ik probeer het netjes en overzichtelijk te houden. Ik hoop dat mijn nieuwe sieraden snel binnen komen en ik wat meer naambekendheid krijg en er wat meer orders binnen komen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 10:43

Wat betreft verpakkingen, ik moet ook weer nieuwe doosjes bestellen. De brievenbus doosjes zijn er alweer bijna doorheen. Waar kopen jullie die?

Nette werklek hoor Foxy. Maar zou je niet lekkerder zitten op een bureaustoel?

Wat betreft notitieblokken, die vliegen er hier doorheen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:44

Ik zit vreemd genoeg goed op die stoel, vind het zelf raar. Bovendien staan bureaustoelen op rolwieltjes en dat is moordend voor het parket.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:48

Ik bestel trouwens op www.dozenmagazijn.nl, aanrader :j!

Trouwens, Foxy80; wat heb je allemaal voor flesjes onder en op je bureau staan :')?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:48

En ik ben gisteravond van 53 naar 97 likes gegaan op FB *\o/*

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:53

Dat zijn vast haar StuiterDrugs! :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:00

Doet me denken aan ons gezamenlijke bureau waar we ruim 3 jaar aan gezeten hebben...stapelen maar!

Heb nu een heerlijk groot bureau voor mij alleen. Is een bureau-bed zelfs :P Echt geweldig, alles heeft een eigen plekje, alle ruimte...super +:)+

Alleen nu is het een beetje een zooitje toevallig, ligt nog een stapeltje papier dat ik nog in de goede mapjes moet doen, staan wat borden en flesjes...zal zo eens puin gaan ruimen :o

Mear: ik vind jouw avatar irritant interessant steeds :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:02

Mallootje schreef:
Dat zijn vast haar StuiterDrugs! :P

Je zit er niet ver naast. Onder mijn bureau staat paardenmelklikeur en paardenmelkadvocaat!
Waar is da feesje? HIER is da feesje!!!! *\o/*

Dan nog een pot zadelvet, en op mijn bureau staat shampoo en manenspray van Nici in appelgeur.
Gewoon even uit de stock gehaald om naar specificaties te kijken op de verpakking.