Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:34

Ik zie een vacature staan waar o.a. bij staat: woonachtig in Zwolle of directe omgeving tot maximaal 15 kilometer; eigen vervoer is een pré. Ik voldoe aan de rest van de "eisen". Alleen woon ik 24 km verder.Is een vacature via een uitzendbureau. Ik wilde net bellen toen ik die laatste zin zag staan. Zal ik toch bellen of niet? Het is wel irritant als het nadrukkelijk erbij staat om toch te reageren, aan de andere kant..nooit geschoten is altijd mis?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:36

Dat soort eisen heeft vaak te maken met file gevoeligheid, of een kilometervergoeding.
(Nu moet ik wel zeggen dat ik 15 km wel erg dichtbij vind)
Als je ze gaat bellen, kun je daar misschien naar vragen.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:48

Ja vind ik ook :) Ik denk dat ik het maar gewoon ga vragen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:59

ik werd vanmorgen afgewezen omdat ik verder dan 20 min bij het werk zou wonen, was ook in de omgeving van zwolle nicky!
ben benieuwd wat voor vacature jij hebt gevonden, wie weet dezelfde ;)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:05

Haha concurreren we :P Het was een functie als telefoniste/receptioniste en die man aan de tel. (van het uzb)gaf al aan dat er verschrikkelijk veel mensen op die vacature gereageerd hebben en ook mensen uit Zwolle. Waarschijnlijk zou ik dus geen kans maken :( Balen! Maar ik ga me maar inschrijven daar..wie weet ;) Ben inderdaad op zoek naar iets in die richting :) Flevoland kan ook..maar liever Zwolle/Kampen enz.
Balen van die afstand :z Hoeveel km woonde jij er van af dan?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:08

ik dacht dat de vacature in nieuwleusen was en in woon in ijhorst dus ik dacht er wel binnen 20 min te kunnen zijn ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:16

Toch denk ik er hard over om te gaan stoppen met werken?.

Ik hoeverre is het nog leuk om te werken?. Iedere dag vroeg opstaan rennen met alles kinderen naar school brengen. Er niet de hele dag zijn voor ze maar ze gaan naar de BSO ze hebben het er super maar ja kost bergen geld. Alles tijgt de huur de energie alles maar ja salaris gaat niet echt hard mee helaas. Wat hou ik nog per maand over?. Een ex die zo lui is als ik weet niet wat en al 4 jaar thuis zit en geen @&#^@& uitvoert. En ik maar werken dag in dag uit en waarvoor???? NIETS helemaal NIETS.

Ik woon leuk maar groot en duur kan niet weg want verdien teveel. Er is geen ruimte voor zwemles dus ik vraag iets via de gemeente antwoord: sorry mevrouw je verdient teveel. NEE ik verdien niet TEVEEl moet hier 2 kinderen van onderhouden en mijn ex is een luie flikker.

Zucht sorry hoor maar er is een andere kant en ik ben er zoooo klaar mee waarom zou ik iedere dag gaan rennen als ik ook kan leven van de overheid en er wel kan zijn voor mijn kinderen.
Dan gaan er deuren open die nu dicht blijven omdat ik een 'Leuk" salaris heb....

Zucht zie tegen 2013 en 2014 op financieel gezien dan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:26

Prisca, zorgen dat je wordt ontslagen en in de WW komt (max. jaar), daarna kom je in de bijstand (willen ze sowieso persoonsgebonden maken) en krijg je het minimale, MAAR met toeslagen aan alle kanten + het scheelt je opvang (bij ons zou het gaan om 100 euro minder in de maand, dus ik hou het ook in mijn achterhoofd als het kabinet zulke stomme dingen blijft doen).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:27

-:(-

Zitten we net met zn allen koffie te drinken, had ik het erover dat er van het weekend twee nieuwe kozijnen geplaatst zijn bij mij thuis. Dus mijn baas: Moet je de rest dan ook niet doen met dubbelglas? Anders stook je voor niks. Dus ik: Maakt niet zo heel veel uit aangezien ik ook enkelsteens muren heb. Hij: Dan moet je daar ook wat aan doen! Ik: Moet je dan wel op kunnen brengen. Hij: Tja, soms moet je investeren....

Ben er maar niet op in gegaan en een peuk gaan roken... Investeren gaat een beetje moeilijk he, zonder baan! -:(-

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:30

:oo Pfff balen Prisca! :(:) Lekker dan zo'n Ex! Ik snap dat je zo denkt hoor...Maar wees er trots op dat je zelf rond kan komen. Lijkt me wel fijn om zo onder de mensen te zijn toch?Werkt je ex helemaal niet?

Pfff....ik moet een pasfoto meesturen..maar heb alleen foto's op mn pc met paarden, vrienden of eentje die vrij sexy is <<) wel een normale foto hoor maar niet geschikt voor naar UZB... _O-

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:32

stef schreef:
-:(-

Zitten we net met zn allen koffie te drinken, had ik het erover dat er van het weekend twee nieuwe kozijnen geplaatst zijn bij mij thuis. Dus mijn baas: Moet je de rest dan ook niet doen met dubbelglas? Anders stook je voor niks. Dus ik: Maakt niet zo heel veel uit aangezien ik ook enkelsteens muren heb. Hij: Dan moet je daar ook wat aan doen! Ik: Moet je dan wel op kunnen brengen. Hij: Tja, soms moet je investeren....

Ben er maar niet op in gegaan en een peuk gaan roken... Investeren gaat een beetje moeilijk he, zonder baan! -:(-

Tjonge jonge! Die heeft het licht nog niet gezien 8)7 Je had moeten zeggen: prima hoor, als jij dokt _O-

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:34

Quellian schreef:
Prisca, zorgen dat je wordt ontslagen en in de WW komt (max. jaar), daarna kom je in de bijstand (willen ze sowieso persoonsgebonden maken) en krijg je het minimale, MAAR met toeslagen aan alle kanten + het scheelt je opvang (bij ons zou het gaan om 100 euro minder in de maand, dus ik hou het ook in mijn achterhoofd als het kabinet zulke stomme dingen blijft doen).

Klopt zit daar steeds meer over te denken...moet dan wel ff flink door de grond gaan want ik zit met het huis. Risico met de kids is te groot nadeel is ik heb mijn trots wilde dat sommige die ook hadden en gewoon wat deden met hun leven en opdraaide voor wat nodig is.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:36

Nicky84 schreef:
:oo Pfff balen Prisca! :(:) Lekker dan zo'n Ex! Ik snap dat je zo denkt hoor...Maar wees er trots op dat je zelf rond kan komen. Lijkt me wel fijn om zo onder de mensen te zijn toch?Werkt je ex helemaal niet?

Pfff....ik moet een pasfoto meesturen..maar heb alleen foto's op mn pc met paarden, vrienden of eentje die vrij sexy is <<) wel een normale foto hoor maar niet geschikt voor naar UZB... _O-

haha volgend jaar dus niet meer kom nu al net rond volgend jaar houdt het echt gewoon op. Spaargeld is al weg op enz..
Denk dat ik meer onder de mensen ben als ik er voor de kids ben (school helpen) en andere dingen dan nu.

Nope werkt niet stel je voor dat hij mij moet betalen....

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:40

Dan zou ik Quellian haar tip opvolgen ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:51

Ja idd nicky84 als ik niet eerst failliet zou hoeven gaan zou ik dat doen dat maakt het zo lastig. Maar helaas de gemeente doet ook pas wat na 2 jaar aantoonbaar verandering inkomen dan pas kan ik verhuizen anders loop ik het risico op straat gezet te worden en tja dan met de kids?.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:02

Prisca, heb je een koophuis of een huurhuis?
Volgens mij moet je een koophuis verkopen als je in de bijstand komt (eigen vermogen), maar als je huur hebt, dan komen ze je wel tegemoet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:03

Quellian schreef:
Prisca, heb je een koophuis of een huurhuis?
Volgens mij moet je een koophuis verkopen als je in de bijstand komt (eigen vermogen), maar als je huur hebt, dan komen ze je wel tegemoet.

Nee hoor :) gelukkig niet!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:05

En dan met een restschuld achterblijven? Die kun je in de bijstand helemaal niet afbetalen!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:05

Vrije sector huurhuis :d. Ze komen mij nergens tegemoet aangezien deze dus vrije sector is.

In deze tijd zullen ze je niet dwingen je huis te verkopen wel eventuele winst op te eten (zoals ze dat noemen). Plus na verkopen huis heb je niet altijd recht op een huurhuis.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:15

*\%/* ik ben aangenomen!!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:16

*\o/* Silence! *\o/*

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:19

Gefeliciteerd!!! Da's weer een zorg minder!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:26

Wauw silence! Gefeliciteerd.
Jee prisca, dat is wel een rare situatie zo. Kan me je gedachten goed voorstellen.
Laatst bijgewerkt door Sim op 12-11-12 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:31

Gefeliciteerd!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:32

Silence schreef:
*\%/* ik ben aangenomen!!!!

gefeliciteerd!! *\o/*