1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:11

MyHorseGirl schreef:
M_ariskaa schreef:
Zijn er hier mensen heel goed in rechten!?

Ik heb over 2 weken een tentamen dat je volledig kan voorbereiden en uit je hoofd leren. Het gaat om een juridische casus, die moet je analyseren en een adviesbrief bij maken. Nu zetten ze 5 casussen 2 dagen van tevoren op internet, één daarvan krijg je, je kan het dus helemaal voorbereiden! Stress schiet er nu al in, welke van die 5 is het , en het kost al heel veel werk om 1 casus voor te bereiden. Je mag alles samen voorbereiden (zelfs met de hele klas als je wil), maar juist omdat je het zo goed kan voorbereiden ga ik heel erg stressen. :=

Heeeeeee zit jij bij mij op school? HSL? Ik stress 'm hier enorm voor! Telkens een Nederlands brief geschreven en elke keer weer een onvoldoende... en dan niet alleen ik, maar dan ook echt iedereen. Wij hadden echt een trol van een docent voor juridische vaardigheden dus met haar uitleg van het stappenplan kom je ook geen *** verder. Morgen heb ik spreekuur en hoop dat het dan allemaal wat duidelijker wordt.

Ben nu ook nog is fijn bezig met een herkansing van een project uit de eerste periode. 1 van de 3 tentamens sowieso gehaald, 1 sowieso niet en 1 misschien. Wordt nog spannend.

Heb me overigens alvast ingeschreven voor de uni. Grote kans namelijk dat dit het laatste jaar wordt dat je met je P naar de uni kunt!

NEEE! Dat laatste meen je niet. Het wordt ook alleen maar zuurder :( :( Men, ik ben zo gefrustreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:12

Marieke1495 schreef:
Hoi!

Zou ik me hier ook mogen melden? :)
Ik doe 1e jaars MWD in Leeuwarden (NHL)

tuurlijk! Welcome :D !

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:13

Menino schreef:
Marieke1495 schreef:
Hoi!

tuurlijk! Welcome :D !

Dankjewel! :)
Zal wel even duren voordat ik iedereen hier een beetje 'ken' + studie :')

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:15

Ah, een medeNHL'er, welkom! :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:18

Tasserd schreef:
Ah, een medeNHL'er, welkom! :D

Jij doet een hele andere opleiding zie ik wel :')

Ook een week vrij nu? :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:22

Menino schreef:
Heb me overigens alvast ingeschreven voor de uni. Grote kans namelijk dat dit het laatste jaar wordt dat je met je P naar de uni kunt!
NEEE! Dat laatste meen je niet. Het wordt ook alleen maar zuurder :( :( Men, ik ben zo gefrustreerd.

Ja het is vreselijk.. :(

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:23

Marieke1495 schreef:
Hoi!

Welkom, welkom, bij de drie biggetjes!

Okee sorry, dat was even nodig. :') Volgens mij doen de meeste mensen hier rechten(?). Ik weet ook niet wat iedereen doet hoor. Meestal bij een post denk ik ojaaaa dat was het! 8)7

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 14:24

Ik zal het overzicht nog wel eens plaatsen met alle namen, scholen en opleidingen. :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:25

MyHorseGirl schreef:
Marieke1495 schreef:
Hoi!

Welkom, welkom, bij de drie biggetjes!

Okee sorry, dat was even nodig. :') Volgens mij doen de meeste mensen hier rechten(?). Ik weet ook niet wat iedereen doet hoor. Meestal bij een post denk ik ojaaaa dat was het! 8)7

nou dat is makkelijk _/-\o_

Dat wilde ik eerst ook misschien gaan doen, maar vond het toch wat te 'droog' . :=

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:27

Marieke1495 schreef:

Dat wilde ik eerst ook misschien gaan doen, maar vond het toch wat te 'droog' . :=

Is het ook wel! Je moet wel veel 'puzzelen', en dat vind ik wel leuk. :j Wat doe jij precies in het dagelijks leven? Heb namelijk geen idee wat MWD is. :')

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:27

Lisann__ schreef:
Ik zal het overzicht nog wel eens plaatsen met alle namen, scholen en opleidingen. :)

Handig! :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 14:28

Citaat:
Fontys
Human Recource management
- Lisann__

Toegepaste Psychologie
Dyphusion

Orthopedische Technologie
RubyRed

Pabo
Ronaa94

Werktuigbouwkunde
Galley

Universiteit van Amsterdam
Psychobiologie
Margoooo

Scandinavische talen en culturen
Kallandso

Universiteit Leiden
Engelse Taal & Cultuur
_Summerly_

Italiaanse Taal & Cultuur
_Summerly_

Windesheim
Communicatie
Laux

Pedagogiek
LiiNd_Y

MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening
[***] (Miranda)

Universiteit Utrecht
Psychologie
Jodieee
xIrlijn
Eef_Bam
Mette

Algemene Sociale Wetenschappen
Fleur_laura

Hogeschool Leiden
HBO-rechten
M_ariskaa

toegepaste psychologie
Menino

Rijks Universiteit Groningen
Geneeskunde
__Marije__

Rechtsgeleerdheid
Tasserd

Marketing
imd

Inholland Haarlem
Human Resource Management
A_Fotografie (Anouk)

Hogeschool Utrecht
Human Resource Management
Melisding
Nienkex

Sociaal Pedagogisch Hulpverlening
EllaBellaah

Juridische Hogeschool
Rechten
xlisza (Lisa)

Erasmus universiteit Rotterdam
Rechtsgeleerdheid
annika_s

Psychologie
Hitime

Hogeschool Rotterdam
Lerarenopleiding Engels
SerenePeace (Nadine)

Pedagogiek
spOttiee (Lisa)

Verpleegkunde
emilyxx (Emily)

Hogeschool Zuyd
Hogere Juridische Opleiding
Santigo_

Hogeschool van Amsterdam
Media, Informatie en Communicatie
Damelza

Bedrijfskunde MER[i]
Chantal - Cchanny

Universiteit van Tilburg
[i]Rechtsgeleerdheid

Diddletje

Avans hogeschool, Den Bosch
SPH (sociaal pedagogische hulpverlening)
Lizaa01
Denise_Tink
Integrale Veiligheid
Birgit__

Hanze Hogeschool Groningen
Accountancy
Suus_pepper
femmy91 (sph)

Gereformeerde Hogeschool, Zwolle
Maatschappelijk werk en dienstverlening
Lottexxx

Stenden Hogeschool
Pabo
idapaulien

Commerciele economie-horse business management
c_esther

Haagse Hogeschool
Business IT & Management
Marsu

International Business & Management Studies
Laura_

Voeding & Diëtetiek
CecileDV

KPZ Zwolle
Pabo
Anthonia_

Hoge school Arnhem en Nijmegen
Psychomotorische therapie
RM_

Communicatie & Multimedia design (Arnhem)
Laurahh\\

Radboud Universiteit Nijmegen
Geneeskunde
Alyss_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:29

MyHorseGirl schreef:
Menino schreef:

Ja het is vreselijk.. :(

ja, ik word er echt schijtziek van. Begin me echt langzamerhand af te vragen waarom ik deze studie nog doe. En heb er echt ONTZETTEND veel spijt van dat ik het op de HSL ben gaan doen. Mijn lot ligt nu volledig in handen van de examencomissie, (maar mijn P is al uitgesloten. )
K.tk.tschool.... Wil gewoon mijn P en naar de uni |( Kan er echt wel om janken.

Alles wat ik doe gaat altijd mis -O-

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:30

MyHorseGirl schreef:
Marieke1495 schreef:

Is het ook wel! Je moet wel veel 'puzzelen', en dat vind ik wel leuk. :j Wat doe jij precies in het dagelijks leven? Heb namelijk geen idee wat MWD is. :')

In het dagelijks leven zit ik meer thuis dan opschool eigenlijk _O-
MWD= Maatschappelijk werk en dienstverlening.
Erg leuk! :j

Marieke1495

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:30

Oh, en ik heb een haflinger & shetlander.
De haflinger staat te koop omdat ik verder wil met een paard.
Woon op een boerderij, en meer.. ? :+

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 14:34

Welkom trouwens Marieke! :)

Edit: we zitten al bijna op 100 pagina's
Laatst bijgewerkt door Lisann__ op 29-01-13 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:34

wauw, wel een ontzettend gave haf die je hebt :D *heeft even in profiel gespiekt :D

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:36

Menino schreef:
ja, ik word er echt schijtziek van. Begin me echt langzamerhand af te vragen waarom ik deze studie nog doe. En heb er echt ONTZETTEND veel spijt van dat ik het op de HSL ben gaan doen. Mijn lot ligt nu volledig in handen van de examencomissie, (maar mijn P is al uitgesloten. )

Wat is er allemaal gebeurd dan? :\ Want waarom is HSL geen goede keuze voor jou? En de examencommissie? He? (nieuwsgierigheid..)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:37

Marieke1495 schreef:

Aha! Weet ik dat ook weer. Haha ja ik ook hoor! Heb weinig colleges, geniet meer van het leven thuis. :') Even kijken, meer info.. pincodes, bankrekeningen, verslavingen etc etc. :')

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:37

Menino schreef:
wauw, wel een ontzettend gave haf die je hebt :D *heeft even in profiel gespiekt :D

Die fries van jou is ook niet mis :D
Rijd je er ook op? *D
Hierna wil ik misschien ook wel een fries :))

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:38

MyHorseGirl schreef:
Marieke1495 schreef:

Aha! Weet ik dat ook weer. Haha ja ik ook hoor! Heb weinig colleges, geniet meer van het leven thuis. :') Even kijken, meer info.. pincodes, bankrekeningen, verslavingen etc etc. :')

Ja, heb 2 colleges, 2 trainingen, 2 begeleiden en dat was het :')
Erg veel thuis, :)

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:41

ik stond ooit ook op het lijstje volgensmij, maar nu niet meer. ik zit ook op de NHL en doe commerciële economie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:56

MyHorseGirl schreef:
Menino schreef:

Wat is er allemaal gebeurd dan? :\ Want waarom is HSL geen goede keuze voor jou? En de examencommissie? He? (nieuwsgierigheid..)

Ik heb een vrij serieuze longontsteking gehad, waarbij medicijnen pas vrij laat aansloegen. Hierdoor heb ik 2 weken met bijna 40 graden koorts in bed gelegen. Dit was precies tijdens mijn tentamen periode waardoor ik in de eerste tentamen week al mijn toetsen gemist heb. Ik ben daarna wel weer meteen naar school geweest, maar omdat dat erg zwaar viel ben ik in totaal ook nog 2 a 3 daagjes thuis gebleven oid. Daarnaast is mijn immuunsysteem nu dood, waardoor ik iedere 2 a 3 weken weer gestrekt op de bank lig met (hoge) koorts, dus vandaar dat ik ooknog 2 a 3 dagen thuis ben gebleven. In totaal zal ik niet meer dan 5 lesdagen gemist hebben, aangezien ik meestal in het weekend/vakantie ziek werd.
Omdat ik nu teveel ziek/afwezig ben geweest ben ik uitgesloten voor 2 vakken. Lang leve aanwezigheidsplicht. Deze moet ik volgend jaar inhalen, waardoor het al onmogelijk wordt voor mij om mijn P te halen.
Tevens heb ik, omdat ik weer ziek was, ook 2 herkansingen (die ik dus in eerste instantie niet eens gemaakt hebt, omdat ik die longonsteking had.) Deze 'heb ik dus niet gehaald' moet ik ook volgend jaar inhalen. En een extra herkansing, ho maar.
Dus nu is het de vraag of ik uberhaupt geen BSA krijg (dan moet ik stoppen met de opleiding wegens te weinig studiepunten).
Moet alles schriftelijk gaan bewijzen, wat opzich niet heel gek is, maar ik heb alleen bewijzen dat ik bij de HA ben geweest aangezien ik niet bij ieder griepje een doktersverklaring kan krijgen en het meeste is 'vertrouwelijke informatie', dus mijn HA heeft me ook stellig afgeraden om mijn medische verslagen aan de HS te geven. Dus hoop nu dat ze genoegen nemen met de printjes die op zichzelf alleen bewijzen dat ik bij de HA ben geweest...
Maargoed, wat ik dus echt te achterlijk voor woorden vind is dat toen ik belde ik te horen kreeg 'Dat ze geen procedures hebben voor bij ziekte' (Wtf, je bent een hogeschool. Dan krijg je toch vaker te maken met zieke leerlingen?). Ik dus geen extra herkansingen krijg voor mijn toetsen, zelfs niet bij 'bewijs' van de HA.... En dat ze me gaan uitsluiten voor vakken omdat ik te vaak niet aanwezig ben geweest (waarvoor ik tevens kan 'bewijzen' dat dit was omdat ik ziek ben geweest).
Net alsof ik voor mijn lol met 39 graden koorts op de bank lig. -O- . Moet wel zeggen dat ik uitsluiting van die vaken in dit geval nog had kunnen voorkomen door een vervangende opdracht te maken, maar de 3 dagen voor de deadline was ik dus weer ziek (waar ik dus schriftelijk bewijs van heb, maar dat schijnt niet uit te maken).

Dus ja, alles ligt nu bij de examencomissie die moet gaan bepalen of ik extra herkansingen mag maken zodat ik in ieder geval niet van de opleiding gekickt wordt. Maar mijn P is nu wel uitgesloten.... Erg rotte samenloop van omstandigheden, maar vind dat de HS er wel iets 'menselijker' mee om zou kunnen gaan :\

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:05

Wat vreselijk raar zeg!
Wat is precies een BSA? :o

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:21

Ik wil me hier ook nog even melden! Ik heb hier al water vaker gereageerd, maar volgens mij nog nooit echt gezegd wat voor opleiding ik doe (of toch wel? :P ). Nou ja ik studeer in ieder geval aan de Pabo op de Fontys. Ben een periode later ingestroomd, want ik had de eerste periode Pedagogiek gedaan wat toch niet zo goed was bevallen. Nu extra hard werken om alles in te halen dus..

Wat vervelend trouwens Menino! Ik vind het inderdaad ook erg slecht dat ze geen procedure hebben wat betreft ziekte bij leerlingen.. Nou is het afwachten dus. Spannend..