't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:08

Heb inmiddels toestemming van mijn schoonouders dat ik ook in deze regio mag solliciteren!! :D (rotterdam rijnmond)
Dus nu drenthe + RR :D

Eerste is nu de deur weer uit. Slager in een winkel.
Ben benieuwd of ik doorkom met mijn ervaringen die ik heb vanuit het slachthuis.
En ook de 2e, nog een keer slager, is de deur uit :d

Heb weer zin om te solliciteren.
2 weken geleden helaas mijn baan kwijtgeraakt..
Dus lekker opzoek naar nieuw werk! :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:13

Oh help! Ik zit ook weer zonder werk, nou heb ik een leuke vacature gezien, waarvan het sollicitatiegesprek gedeeltelijk in het Engels zal zijn, nou is mijn Engels niet denderend, maar ik wil iig wel meedoen op de vacature. Nu moet ik me nog wagen aan een Engelse motivatiebrief..z ucht..

Cer

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:14

Maar denk je dat je het redt voor die functie? Als je engels niet denderend is?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:16

Mondeling red ik me opzich wel, het is een frontoffice functie op mijn oude hogeschool. Het gaat dus ook om het contact dat je met buitenlandse studenten hebt, ik denk dat ik me daarin wel redelijk red..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:20

SuSem schreef:
Mondeling red ik me opzich wel, het is een frontoffice functie op mijn oude hogeschool. Het gaat dus ook om het contact dat je met buitenlandse studenten hebt, ik denk dat ik me daarin wel redelijk red..

Succes!

Besef wel dat de buitenlandse studenten het Engels ook niet altijd goed beheersen en als jij Engels ook niet optimaal beheerst is dat vrij lastig communiceren. Je zult ook schriftelijk Engels moeten beheersen, want ik neem aan dat je ook wel mails etc zult krijgen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:23

I know, ik ga maar gewoon eens een beginnetje maken, als het niet goed genoeg is, zullen ze me niet aannemen :P dan heb ik het iig geprobeerd

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:23

Dat is waar :) en goed voor je eigen opvijzeling van het Engels in ieder geval door te oefenen met de formele brief :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:27

ik zou het ook gewoon doen hoor. Ze merken het gauw genoeg aan je of je wel of niet geschikt bent vanwege je engels.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:08

Hier een afwijzing voor de welkoop (zaterdag verzonden). Ze hadden een eerste selectie gemaakt en ik was niet geschikt. Gaat om verkoopmedewerker, maar de vacature staat nog wel online. Toch raar wat heb nu 10 dienstjaren in de detailhandel erop zitten, waarvan de laatste 6 jaar bij een groothandel. Plus een agrarische achtergrond en grote affiniteit. Door het grote aantal reacties konden ze geen persoonlijke afwijzing sturen, maar ben wel heel benieuwd......

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:10

Balen Annastasia..

Ik heb me gestort op een Engelse motivatie.. Ik krijg alleen niets op papier, niet omdat het in het Engels moet, maar weet niet goed waar te beginnen..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:11

Als je benieuwd bent naar het waarom zou ik gewoon bellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:39

pff, wat doe ik toch verkeerd? Ik wil heel graag solliciteren, maar kan geen vacatures vinden :?
Monsterboard, uitzendbureau.nl, nationalevacaturebank, jobbird, indeed, etc. En dan natuurlijk de regio krantjes.

Zoek een parttime functie als administratief medewerker/baliemedewerker/telefoniste/receptioniste, of iets in die trand, maar t is gewoon kansloos lijkt het wel....

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:42

Ik heb net een uitnodiging van het werkplein gehad, voor speeddates met uitzendbureaus.. de vorige keer dat ik dat had, zeiden 9 van de 10 uzb's daar dat ze niets voor me konden, of omdat ze technische mensen zochten, of omdat mijn opleidingsniveau te hoog is, of... Is op vrijdagmiddag, moet er totaal 80 km voor rijden en +/- 5 euro parkeergeld voor betalen.. dat werkt allemaal niet echt motiverend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:49

Jollie, moet ik van het weekend even de lokale kranten doorkijken in Nieuwerkerk? Dat is denk ik voor jou dan ook prima te doen :j (zit overigens ook een slachthuis in Nieuwerkerk, mocht je dat wat vinden?)

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:22

Hier ook weer een afwijzing :( heel erg jammer, maar weer hard verder aan het zoeken. Heb nu een leuke vacature gezien! Mijn vakgebied (communicatie) en lekker bezig met de natuur, dus vond t een erg leuke combinatie. Net ook even gebeld en nu nog enthousiaster, ik ben benieuwd! verder niets meer gevonden en bij uzb's is niet echt een optie, al wil ik nu wel tijdelijk werk gaan doen, dan heb ik in ieder geval wel inkomen. Bij een aantal uzb's mocht ik niet eens op intake komen omdat ze niets hebben... Niet echt geruststellend. (Als iemand nog een leuk tijdelijk baantje weet in de buurt van Nijmegen, laat maar weten!)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:45

Cer schreef:
Nou ja, blijkbaar hebben ze dus iemand gekozen die niet voldoet, of zelf weer wegwilde... Ik heb dan zoiets van "ziejewel dat je mij moest hebben" :D
En de omstandigheden hier op t werk worden er ook niet beter op, dus ik acht mn kansen groter in dat ik wellicht vroegtijdig mag vertrekken

allemaal extra redenen om nogmaals een brief die kant op te doen dus :D

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:44

Helaas, gefaald bij post.nl
Ging om de functie voorbereider/sorteerder ... mijn vader is teamcoach bij post.nl en had me al een testje laten doen die ze ook bij het gesprek doen. Hij had me alleen een andere gegeven dan dat zij deed..
Was net niet helemaal klaar en had 2 foutjes... 6 in totaal en je mocht er maar 2..

Vind t wel behoorlijk oneerlijk, je hebt 2 minuten en je zit samen met andere mensen... ik hoor hun dan schrijven en ga me daar mee vergelijken van wie is sneller enzo.. heb niet eens mijn motivatie of dergelijke kunnen vertellen want het was zo van ja gefaald met de test.. houdoe en bedankt..
Gelukkig was ik niet de enige die faalde.. we waren allemaal meteen afgeschreven....

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:47

Balen he, zulke testen..

Doet werk.nl het bij jullie? Hier ligt ie er de hele dag al uit (zoals wel vaker)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:47

Jans schreef:
Jollie, moet ik van het weekend even de lokale kranten doorkijken in Nieuwerkerk? Dat is denk ik voor jou dan ook prima te doen :j (zit overigens ook een slachthuis in Nieuwerkerk, mocht je dat wat vinden?)

Ik wil juist richting Alblasserdam die kan op.. ivm het werk van mijn vriend.
Maar als je zou willen kijken, graag!
Slachthuis N'kerk is niets voor mij := Wil dat wereldje niet meer in.
Slager is gewoon als verkoop/bereider in een winkel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:22

Ze zijn in ieder geval lekker bezig in Alblasserdam. Deze staan op verschillende plekken door heel Alblasserdam. :+
Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:29

Zag m idd al voorbijkomen!

Vraagje,misschien heeft iemand antwoord.

Mijn vriend heeft zich ingeschreven bij Drechtsteden gemeente.
Ik ben mede inschrijver geworden.

Betekend dit nu dat ik ook kan huren?
Of moet ik hier echt zelf voor ingeschreven staan?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:33

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:35

maar hierbij staan wij niet ingeschreven.
Wij zijn bij woonkeus drechtsteden ingeschreven..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:41

Blackflag schreef:
Helaas, gefaald bij post.nl
Ging om de functie voorbereider/sorteerder ... mijn vader is teamcoach bij post.nl en had me al een testje laten doen die ze ook bij het gesprek doen. Hij had me alleen een andere gegeven dan dat zij deed..
Was net niet helemaal klaar en had 2 foutjes... 6 in totaal en je mocht er maar 2..

Vind t wel behoorlijk oneerlijk, je hebt 2 minuten en je zit samen met andere mensen... ik hoor hun dan schrijven en ga me daar mee vergelijken van wie is sneller enzo.. heb niet eens mijn motivatie of dergelijke kunnen vertellen want het was zo van ja gefaald met de test.. houdoe en bedankt..
Gelukkig was ik niet de enige die faalde.. we waren allemaal meteen afgeschreven....

Ik heb in februari alleen maar gesprek gehad voor voorbereider en geen test... :? Wat voor test dan? Moest je al een vak zetten of zo?
En wat fouten in het zetten betreft: ik heb héél veel fouten gehad vandaag in de giga hoeveelheid post die ik vandaag moest lopen! Heb ook niet alles kunnen bezorgen omdat mensen zó slecht huisnummers aangeven 8)7 (niet op huis, niet op bus)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:51