't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:58

Bellatrix schreef:
Frats, dat was wel een goeie geweest! :))
Zo ken ik ook nog wel een instantie waar het een rommeltje is op kantoor en ik graag die rotzooi voor 38/40 uur in de week wil opruimen maar ja...je gaat geen open sollicitatie sturen omdat je het daar een zooitje vind. :=

Als je het goed brengt met humor zou dat nog best kunnen :+
"Voor u ligt het profiel van uw nieuwe kwaliteitsmedewerker en servicecontroleur! Ik ben bla bla bla en heb oog voor een nette en opgeruimde omgeving. Blablala goed voor uw werknemers etc."
En anders snappen ze de hint misschien gewoon wel!

Vandaag geen nieuwe sollicitaties voor mij vrees ik, alle standaard sites afgezocht en niks nieuws...
Ga nog even naar de praxis bellen, die zoeken mensen voor 12 (te weinig) en 38 (veeel te veel) uur per week. Of ze iemand voor er tussenin voor langere tijd ook een optie vinden :)

@lootje: Dat wordt waarschijnlijk algehele vleeskeuring, en misschien niet zo heel letterlijk, het is geen echte nachtbar ofzo, maar je zult wel moeten gaan laten zien wat je kan waarschijnlijk :)

I_S_L

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:06

Hallo lieve bokkers! Na een tijdje mee gelezen te hebben post ik nou toch ook maar een keertje!
Ook ik ben opzoek per 1juni naar een nieuwe baan! Momenteel werk ik in een hotel als receptioniste maar helaas gaat dat niet zoals gehoopt (lees: heel veel weekenden en helaas maar een 0uren contract terwijl ik graag gem 4 dagen wil werken)
Nu valt dat solliciteren me toch echt vies tegen. ik vind het verschrikkelijk moeilijk om een brief te schrijven. verder als de eerste regen kom ik niet...
ik ben opzoek naar een soortgelijke functie. bijv klantenservice of een andere functie in een hotel. wil graag een functie met zowel klant/gast contact als administratie. alleen administratie moet ik niet aan denken :=
Hebben jullie nog tips voor het schrijven van een sollicitatie/motivatie brief?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:10

Als eerste welkom natuurlijk!
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk een vrij goede gave heb als het gaat om brieven schrijven. Heb je al op internet gezocht naar voorbeelden?

Het is vooral belangrijk niet te beginnen met al die standaard zinnen, en er wat van je zelf in te leggen. Het moet te lezen zijn wat je passie is, waar je voor gaat en wat je wil. En daarnaast ook helder kunnen beschrijven wat je ervaring is. Uit je brief meoten ze naar je cv getrokken worden.Wil de mijne opzich ook wel opsturen, misschien dat je daar wat aan hebt.

De standaard naar aanleiding van, ik voldoe aan de criteria etc. springt er niet uit.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:12

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:13

Hmm, ik kan er natuurlijk wel een sollicitatie aan wagen... :=

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:16

Haha, dat is voor mij echt te ver weg helaas :')

Ben nu aan het zoeken waarom ik in godsnaam een afspraak in mijn agenda heb staan.
Heb vrijdag om 15.30 een afspraak staan, zonder onderwerp...breek er al dagen samen met mijn vriend mijn hoofd over....
Ben beetje bang dat ik echt iets grondig gemist heb en straks iets stoms vergeet ofzo :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:17

Oeps. := Dat is niet handig. _O-

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:43

Laatst bijgewerkt door Lolleke op 09-05-12 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:46

Ik denk heel sterk dat het bij je moet passen. Als jij zo in elkaar zit en dat echt goed bij jou past, dan trek je denk ik ook meer de werkgevers naar je toe die bij jou passen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:48

wat ene paar kicke dingen zitten er tussen!
ik denk dat zulke CV's vooral gewaardeerd worden in grafische sectoren voor creatieve banen. Als accountant/advocaat hoef je hier niet mee aan te zetten denk ik :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:53

Precies wat ik dacht toen ik al die voorbeelden zat te bekijken ;) Geweldig als je een creatief beroep zoekt, maar om daar als receptioniste/telefoniste mee aan te komen... Alhoewel, het is wel weer eens wat nieuws en lekker fris!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:55

Noujaik ben er een beetje op gaan googlen en dan kom je leuke dingen en blogjes tegen zoals deze.
http://annemarielankheet.wordpress.com/ ... e-cv-niet/

Daar word ook in vernoemd hoe het voelt, en dat het vooral de grafische / designer wereld is. Maar er worden ook een vloot aan voorbeelden gegeven van simpelere dingen waar je als "gewone" of serieuzere sollicitant ook mee uit de voeten kunt.

Het is inderdaad echt niet iets wat je niet moet gaan doen als het je niet ligt of niet bij je hoort.
Maar persooinlijk ben ik nogal extravert, gestoord en kan ik een blije wup zijn. Dus kan zeker wel hardmaken dat een wat aparter CV bij me past :D

Edit: Deel 1 gevonden. Heb voor mijn afstuderen een paper moeten schrijven in 6 pagina's. Dat paper, dat ben ik...dat staat voor mij en dus vol met woorden over mij. ga daar een wordcloud mee maken, leuk als logo :D

En tzja, of het werkt, god knows...maar het is in ieder geval wel echt even leuk om te doen.

Dit er van gemaakt: Afbeelding
Vind dit wel passen bij mij als social worker. Heb uit mijn paper mijn visie en misie gekopieerd en dat gebruikt als tekst. Dat geeft wel helder waar ik voor sta.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:09

Kan mijn post niet meer wijzigen maar ik ben dus het afgelopen uur even uit mijn pan gegaan...beetje gek gedaan.
Resultaat is echt niet slecht al zeg ik het zelf....zeker vergeleken met 2 a4tjes tabellen met info :D
https://docs.google.com/open?id=0BzYqOb ... WYwdGRNSWc

Heb mijn info even veranderd, hoeft niet allemaal op het worldwideweb.
Ga er zeker nog wel aan knutselen, wil er nog even de jaartallen bij, maar geloof wel dat mijn CV er zo absoluut uitspringt. Denk dat als ie vanavond definitief is ik morgen gewoon de gok eens ga wagen op een zorgvacature :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:34

Cool! Alleen kan ik niet zo goed wijs worden uit de woordenbrij onderaan, staat er nou Engels en Nederlands door elkaar? En ik zag nog een typfoutje: Zorgboerderij de Gastvrijheid (daar staat: gastvirjheid)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:47

Lolleke schreef:
Kan mijn post niet meer wijzigen maar ik ben dus het afgelopen uur even uit mijn pan gegaan...beetje gek gedaan.
Resultaat is echt niet slecht al zeg ik het zelf....zeker vergeleken met 2 a4tjes tabellen met info :D

Heb mijn info even veranderd, hoeft niet allemaal op het worldwideweb.
Ga er zeker nog wel aan knutselen, wil er nog even de jaartallen bij, maar geloof wel dat mijn CV er zo absoluut uitspringt. Denk dat als ie vanavond definitief is ik morgen gewoon de gok eens ga wagen op een zorgvacature :D

Even feedback: Waarom begin je niet met je meest recente opleiding bovenaan? Waar heb jij je data staan van het behalen van het diploma? (net zoals bij de cursussen) Basisschool is logisch dat je die hebt afgerond.

Verder: Leuk!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:51

Ik wil ook creatief zijn :( Zo'n CV is echt super!!
Format, anyone? :')

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:08

-O- Nog steeds weinig leuks gevonden. :7

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:21

Ik heb vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad. Ging naar mijn idee wel lekker mis alleen de technische achtergrond die ze vroegen.. sja.. dat wisten ze van te voren ook al. Morgen komen er nog 2 kandidaten en dan hoor ik volgende week meer. Gaat over een functie commercieel medewerker binnendienst.

Maar... ben net ook gebeld of ik volgende week bij een ander bedrijf op sollicitatiegesprek wil komen. Goed voor me humeur zo'n dag als vandaag :)

Ik kan je kunstwerk niet bekijken Lolleke...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:49

Thanks voor de tips allemaal :) Hij is inderdaad zeker nog niet gefinetuned...wilde gewoon een concept hebben. Data staan er inderdaad bijv. nog niet in. Maar kan zo lekker combineren met kleurtjes enzo.
Denk dat ik er even een echt concept van maak...kan ook met bolletjes en watermerken enzo.
@amaryliss....5 euro en ik maak er een naar wens en mijn kunnen _O-
nieuwe job gevonden...hahaha

En @winged, mij is geleerd op volgorde van oud naar nieuw? Vandaar dat het zo staat, hoor het graag als het anders mag :D

PPPeet, geen idee waarom je 'm niet kan zien, iedereen met link zou 'm moeten kunnen openen. Zal het zo nog eens proberen. En hopen dat het wat word dan!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:52

k heb altijd geleerd nieuwste opleiding en nieuwste baan boven. Dus van nieuw naar oud, want het nieuwe is het meest relevante.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:10

Bij mij was dat tijdens het schrijven van mijn CV een heel gedoe...

Het schijnt dat allebei mag tegenwoordig, maar nieuw is inderdaad het meest relevant, en dus heb ik het van nieuw naar oud gedaan :)

Ik vind het CV hierboven echt heel erg leuk, maar vrees dat het zeker met al die woorden zo door elkaar, door een hoop werkgevers direct wordt weggelegd, veel te druk :) Het past ook niet bij alle functies :n

Let er goed op dat als je zoiets maakt, dat je niet het A4tje alle kanten op moet draaien om de boel te kunnen lezen... Niets is zo irritant als dat :n

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:11

Oh en de term Bouwjaar :P die vind ik enorm grappig :P maar absoluut not done... Je lijkt jezelf wel te zienn als een auto ofzo :P Daar zou ik gewoon geboortejaar neer zetten :P

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:16

Haha, nouja inderdaad, wat ik al zei ik heb even lopen eikelen :+
Het is puur voor de lol om te zien of het wat is, al bevalt het me wel tot nu toe. En er zijn veel meer vormen en mogelijkheden natuurlijk.

Als ik zoiets opstuur naar een werkgever dan zet ik het wel netjes. Alhoewel...hangt af van waar ik solliciteer :+
Dat te druk is inderdaad een goede tip, pak het stuk tekst nog even een keer, was ook vergeten wat engelse quotes eruit te halen. Doe dat eens en zet dan het aantal woorden flink lager. Misschien dat daar een helderdere ballon uitkomt.

*Gaat aan de slag*

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:19

Lolleke schreef:
Als eerste welkom natuurlijk!
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk een vrij goede gave heb als het gaat om brieven schrijven. Heb je al op internet gezocht naar voorbeelden?

Het is vooral belangrijk niet te beginnen met al die standaard zinnen, en er wat van je zelf in te leggen. Het moet te lezen zijn wat je passie is, waar je voor gaat en wat je wil. En daarnaast ook helder kunnen beschrijven wat je ervaring is. Uit je brief meoten ze naar je cv getrokken worden.Wil de mijne opzich ook wel opsturen, misschien dat je daar wat aan hebt.

De standaard naar aanleiding van, ik voldoe aan de criteria etc. springt er niet uit.

Lijkt me heerlijk als je die gave hebt... ik heb deze niet en nooit gehad ook helaas :=
Ja heb inderdaad al op internet gezocht naar voorbeelden. Ook daar staat dat je een orginele inleiding moet schrijven maar helaas is die creativiteit niet voor mij weg gelegt.

Die CV's wat leuk zeg! Kwam er van de week ook al een paar tegen op m'n werk (sollicitaties voor MIJN functie...)

Zou het erg leuk vinden om jouw brief eens te bewonderen :o

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:34

Nog weer even over het instituut UWV. Lees net dit op internet:
Citaat:
Boventallig verklaard personeel bij uitkeringsinstituut UWV mag tijdelijk nog blijven om het groeiend aantal werklozen op te vangen. Het UWV wil ongeveer 700 mensen extra inzetten bij het verwerken van de piek in uitkeringsaanvragen en de ondersteuning van werkzoekenden bij het vinden van een nieuwe baan.

Bij voorkeur worden deze banen ingevuld door UWV-medewerkers die door bezuinigingen van het oude kabinet van VVD en CDA nog met gedoogsteun van de PVV boventallig zijn geworden. Dat heeft het instituut vandaag gemeld.

Op zich niet erg als ze daadwerkelijk iets nuttigs zouden doen!!!!! Welke ondersteuning van werkzoekenden???? Ik heb werkelijk niets aan het UWV bij het zoeken naar een baan. Bestaat dat geld voor die 700 mensen liever aan het verbeteren van de service en de toegankelijkheid van de website. Dáár valt nog heel wat te verbeteren.
:( |o