Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mellis86 schreef:Hier hebben we vandaag onze eerste bestelling ‘onder rembours’ gekregen. Pff dat vind ik ook nog wel spannend moet ik zeggen. Wij werken natuurlijk met relatief ‘dure producten’ en onder rembours betalen mensen bij aflevering contant. Wettelijk ben je verplicht om die optie te gebruiken, maar ik ben zo bang dat onze klant niet gaat betalen en onze transporteur helemaal voor niets is gereden. Het is ook nog eens puntje limburg, dus niet echt om de hoek.
Hoe gaan jullie om met bestellingen onder rembours? Betalen jullie klanten altijd en moet ik me niet zo'n zorgen maken?
Steentje schreef:Zijn er hier trouwens mensen die (een deel van) hun website in Flash hebben? Ik vind Flash een mooie en speciale toevoeging aan een website en het geeft een 'magisch' tintje, maar het schijnt ook een scala aan nadelen te hebben. Zo heb ik me laten vertellen dat de website niet op bepaalde apparaten zonder Adobe Flash bekeken kunnen worden, dat de inhoud van de website lastig aan te passen is en dat het dodelijk schijnt te zijn voor je SEO.
En wat is een gangbare prijs voor een standaard website inclusief huisstijl? Dat mag eventueel ook via PB. Het is wellicht nog te vroeg om het over het creëren van een eigen website te hebben, omdat mijn concept pas in de kinderschoentjes, maar ik wil me toch al een beetje oriënteren. Ik heb nu mailcontact met iemand die voor een standaard website inclusief huisstijl € 950,00 rekent. Daar zit geen CMS, flash of hosting bij inbegrepen. Ook staat deze 'graphic webdesigner' niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, wat zou betekenen dat de opdracht in het zwart uitgevoerd zou moeten worden zonder berekening van BTW.
Ik hoor graag jullie input!
Remy schreef:O, ik moet mijn hart even luchten: ik krijg erg vaak berichtjes van mensen die graag willen weten hoe ik leer afwerk, over technieken en waar ik mijn materialen inkoop. Net als toen ik nog actief op bokt plaatste in UK, toen wilden mensen graag hele tutorials per mail over mijn tekentechnieken met pastel.
Nou ben ik nooit te beroerd om mensen op weg te helpen, zeker niet als ze het voor de hobby doen, ik stuur meestal best uitgebreide informatie, en vaak krijg ik daar dan een leuke reactie op terug. Maar nu kreeg ik weer eens van een zadelmaker een vraag over waar ik materialen inkoop, ik geef een aantal goede tips, en vervolgens hoor ik niets meer. Dus maar even een bericht gestuurd of het gelukt was, nou NIETS, berichtje is gewoon gelezen maar reageren is er dus niet bij. En bedankt![]()
Voor de meelezers die ook nog van plan waren om een mailtje te sturen met allemaal vragen over dingen die ik zelf ook door trial en error heb moeten uitvogelen: ik doe het niet meer. Ik geef geen leveranciers meer door, heb zelf ongelooflijk veel tijd moeten stoppen in het speuren naar materialen en ik hou er nu mee op om voor de K z'n K mijn informatie te delen. Doe het speurwerk maar lekker zelf
Zo, dat is er uitEn nu ga ik weer aan het werk