't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:37

Haha ja zoiets :P

Ik vind het trouwens ook irritant als bedrijven van je verwachten dat je geen problemen hebt met wekelijks wisselende werktijden. Wij hebben een kindje en de tweede is op komst. Mijn oppas wordt gek als ik vraag of ze iedere week op andere dagen op wil passen :+ Dat gaat écht niet.

Heb nu een heeeele leuke vacature zien staan, waar ik zo op zou willen schrijven :D Echter, ik kan nog maar 13 weken werken :') Heb de hoop op een baan al wel wat opgegeven, maar zoek vrolijk door :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:01

Cer schreef:
Ik denk dat iedere werkgever ondertussen nu wel weet waarom de meeste mensen werkeloos zijn (crisis).. Ik kreeg bij mn laatste gesprek een beetje verwijtend de vraag "zo, hoe kan dat dat je met zo'n cv nog geen werk hebt??". Met andere woorden, wil je niet of ben je raar ofzo?
Nee meneer, het is overal crisis, lees de krant :n

Spaar me de verhalen over Personeelszaken :D (niks persoonlijks hoor).

K zag net een leuke vacature, voor 8 uur per week ( :?)
vereiste: geen 9-5 mentaliteit.. :=

Voor administratief medewerker? Die heb ik ook gezien.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:46

Spelfouten zijn idd not done maar ik vind het vreemd dat PZ zich daar blijkbaar niet aan hoeft te houden:
Ik zag een vacature met toch aardig wat fouten (even kopieren naar Word en 99% van de fouten wordt aangegeven).
Ik heb daarop gesolliciteerd en kreeg als antwoord dat zij trachtten om binnen 5 werkdagen antwoord te geven.Goh, die 5 dagen waren nog lang niet voorbij dus waarom in de verleden tijd schrijven? :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:57

Update: Mijn diploma is helemaal goedgekeurd :D Kan nu dus helemaal met een 'gerust' hart door solliciteren.

Winged schreef:
Hai allemaal, blijkbaar is een iemand érg actief met afwijzingen sturen. Kreeg op zondagochtend om half 10 een korte email dat ik het niet was geworden want ze zochten een echte econoom. Naja prima, goede reden. Maar op zondag? Verbaasde mij er vooral over omdat dit mediakanaal eigenlijk best wel gelovig is :+ *verrassssiiing* :+

Maargoed, eerst maandag maar even nieuws afwachten van school. Hoor namelijk bij die journalistiekstudenten-met-dat-diploma-dat-zo-in-het-nieuws-was. En maandag of dinsdag hoor ik of mijn scriptie is goedgekeurd of niet. Naja, mocht het niet zo zijn: Tjah, jammer... Maar dan heb ik wel weer wat meer te doen :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:59

Wat dat betreft moeten sollicitanten zich aan heel wat etiketten conformeren en geldt dat voor een hoop HR/P&O/gesprekspartners niet... :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:09

Cer schreef:
Wat dat betreft moeten sollicitanten zich aan heel wat etiketten conformeren en geldt dat voor een hoop HR/P&O/gesprekspartners niet... :+

Oow maar dat is sowieso. Een werkgever kan vanalles maken en als werknemer sta je al gauw met je rug tegen de muur... het is vaak eenrichtingsverkeer en als je dan ook nog te maken hebt met een manager of directeur die niet professioneel te werk gaat, dan is het helemaal lastig.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:21

Waaah ik word net gebeld voor een mogelijk een geweldig leuke functie :D :D :D Poeh, wie had dit gedacht? :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:22

Leuk Pletje! Er is dus nog hoop voor ons allen. :))

Pff ik ben nu precies 4 weken terug uit Australië en het gaat nog moeizaam hier.. -O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:24

Ja der is zeker hoop! Als je als (hoog)zwangere nog voorgesteld wordt door je uitzendbureau voor een functie die helemaal bij je past, dan is er zeker nog hoop :D Ow man man.. ik duim echt dat dit iets wordt zeg.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:38

:D En ik heb (voorlopig) weer werk *\o/*
Ben net terug van het gesprek bij de post voor de functie als sorteerder. Alles is direct getekend en ik mag volgende week beginnen. Zal wel even wennen worden aan de tijden: of 6.00 of 7.15 beginnen. Volgende week dinsdag om 7.15 beginnen, samen met nog een paar nieuwe. Wat niet in de advertentie stond: het is een functie t/m 31-8, mogelijk medio september. Nou ja, voorlopig heb ik werk!!!!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:43

Super!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:48

gefeliciteerd patpen!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:52

Gefeliciteerd!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:54

Gefeliciteerd!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:55

Gefeliciteerd, fijn zeg!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:02

Dank jullie wel! Mijn man vond dat ik te kieskeurig was met het werk en toen heb ik gezegd: als ik zou willen, zou ik zo bij de post aan de slag kunnen hoor als voorbereider! Min of meer uit baldadigheid gesolliciteerd en met succes :'). Gemiddeld 12 uur per week, 3 dagen (di/do/za). Werk eindigt als de post gesorteerd is..... Dus hoe sneller je werkt, hoe eerder je weer naar huis kunt :P.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:04

Mag ik me hier ook melden ?
Vanaf volgende week ben ik werkloos, mn contract wordt niet verlengd, helaas zonder reden, maar denk dat ik te oud ben..
Nu dus weer druk solliciteren voor een weekendbaantje

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:10

wat is te oud winsel? ik lees niets anders dat mensen te pas en te onpas er maar uitgeknikkerd worden :\

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:21

Ik ben 20, maar ik werk nu een meisje is die is aangenomen voor mijn plek en die is 15...
Maja zonder reden weet ik niet waarom mn contract niet wordt verlengd, ik weet alleen dat ik nu weer goed moet zoeken naar werk...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:23

20 te oud :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:25

Voor in een winkel als bijbaan etc vaak wel. Liefst willen ze meisjes van een jaar of 15,16...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:26

Yep daar heb je idd gelijk in Winged.
Vandaar dat het voor mij steeds moeilijker wordt om wat te vinden...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:29

Mag ik even jullie advies? Zit momenteel ergens tussenin.. Ik ben koningin van studiewisselingen (aantal studies gedaan en na een paar maand gestopt, heb wel een receptioniste diploma) Ik doe momenteel een 1 jarige versnelde studie, wat ik leuk vind en bij me past.. maar wel iedere dag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug moet reizen.. Vind ik niet erg, maar omdat ik pas net een paar weken ben begonnen.

Maar doordat ik er nu dus eruit ben gezet bij mijn huidige bedrijf als receptionist voor in de weekenden heb ik gesolliciteerd bij een supermarkt..
eigenlijk als hulpkracht, maar daarvoor was ik te oud (20). Ze hebben me nu gevraagd of ik wel 32 - 40 uur wil gaan werken in de verkoop..

Dit leek mij wel wat! De supermarkt/afstand/fulltime werk.. Maargoed weer stoppen met school en mijn vriend zegt dat ze vanwege de crisis niet snel meer vaste contracten wegdoen. Het is overigens wel mogelijk mijn opleiding (secretaresse) in de avond of 1 dag in de week te volgen..
Wat zouden jullie doen?

Edit: Verbeteringen
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 20-02-12 14:33, in het totaal 2 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:32

WinSel schreef:
Ik ben 20, maar ik werk nu een meisje is die is aangenomen voor mijn plek en die is 15...
Maja zonder reden weet ik niet waarom mn contract niet wordt verlengd, ik weet alleen dat ik nu weer goed moet zoeken naar werk...

Kan je geen gesprek aanvragen waarin je uitgelegd wordt waarom je contract niet verlengd wordt? Ze hoeven geen reden op te geven, maar het is voor jou wel zo prettig :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:33

Astaloca schreef:
Mag ik even jullie advies? Zit momenteel ergens tussenin.. Ik ben koningin van studiewisselingen (aantal studies gedaan en na een paar maand gestopt, heb wel een receptioniste diploma) Ik doe momenteel een 1 jarige versnelde studie, wat ik leuk vind en bij me past.. maar wel iedere dag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug moet reizen.. Vind ik niet erg, maar omdat ik pas net een paar weken ben begonnen.

Maar doordat ik er nu dus eruit ben gezet bij mijn huidige bedrijf als receptionist voor in de weekenden heb ik gesolliciteerd bij een supermarkt..
eigenlijk als hulpkracht, maar daarvoor was ik te oud (20). Ze hebben me nu gevraagd of ik wel 32 - 40 uur wil gaan werken in de verkoop..

Dit leek mij wel wat! De supermarkt/afstand/fulltime werk.. Maargoed weer stoppen met school en mijn vriend zegt dat ze vanwege de crisis niet snel meer vaste contracten wegdoen.
Het is overigens wel mogelijk mijn opleiding (secretaresse) in de avond of 1 dag in de week te volgen..
Wat zouden jullie doen?

Edit: Verbeteringen

Ik zou je studie eerst af maken als het even kan. Want anders heb je straks net niks.. een diploma brengt je verder! :)